Ben bu bisikleti yaptırdım ve yaptırdığıma da deydi.
Benim tespit ettiğim kadarıyla resimde görülen Bianchi’nin RCX 202 serisi 1998 yılında ortadan amortisörlü olarak Türkiye’ye gelmiş olan ilk bisiklet serisidir. Şu an da Türkiye’de yok denecek kadar azdır. Ancak selesi fotoğrafta gözüken gibi siyah değil, mavidir. Sıfır haliyle oldukça renklidir. Kaynak siteyi hatırlamıyorum ama geçen gün baktığımda Amerika’da 2.el fiyatına 425 dolar istiyorlardı.
Sizin sorduğunuz soruyu 1 ay önce bende kendime soruyordum. Acaba yaptırsam değer mi diye? Bendeki yıllarca nemli depoda, yıllarca yaz kış balkonda durdu. 12 yıl geçmiş aradan.
Bizim mahallenin bisikletçisi; Atilla Bisiklet’e götürdüm. Aynı zamanda hem dağ, hem de yol yarışlarına katılan bisiklet takımları var. Orada KAP yarışlarında yarışan Serkan Telyakar’a (bu forumda cannon fire gibi bir nicki var ama tam hatırlayamadım. Facebook’tan bakarsan çıkıyor.) gidip bisikleti adam edip, edemeyeceğini sordum. Yapabileceğini, bisikletinde işimi göreceğini söyledi. Kendisiyle şu aralar aramızda soğuk rüzgarlar esse de, çok sevdiğimiz, delikanlı bir abimizdir.
Bisikletin tüm parçalarını söktü, gres bastı, yağladı, pas giderici ile temizledi ve yeniden taktı. Hatta zincir, ruble gibi bazı parçaları mazota yatırmış. Zinciri kurtardı, değiştirmedi. Sonra gidonun önündeki, biz bu bisikleti alırken ayna gibi parlayan ama şu anda pastan mahvolmuş olan kısmı siyah boya ile boyadı. Zincirin kadroya değdiği kısma kadro korumalığı yapıştırdı. Hatta bana da bir tane paça bandı verdi. Birde kabak lastikleri söküp CST marka asfalt(düz) dış lastikler taktı. Tabi bu marka iyi midir, kötü müdür bilmiyorum. Tabi bu sürecin tamamı 2-3 gün sürdü.
Bu aralar Üsküdar Bisiklet grubuyla beraber, bu bisikletle 05 Haziranda forumda sayfası olan Çevre Haftası etkinlikleriyle Taksimden Hareme 1000 bisikletli ile Boğaz geçişi yaptım. Ertesi hafta cumartesi Üsküdar-Pendik yaptık. Pazar ise forumda sayfası olan Gea’cıların düzenlediği Bakırköy Bisiklet Turuna katıldık. Geçen pazarda yine Üsküdar Pendik yaptım. Diğer yaptıklarımla yani 1 ayda yaklaşık 200 km yol yaptım. Birçok kişi için komik olan bu mesafe, sıfırdan başlayan biri için gerçekten önemli bir değer. Bu hafta bizim grup Şile’ye gidecekti. Gidiş-dönüş 130 km olduğundan kondisyonum yetmez diye katılmadım. Yoksa 12 yıllık bu bisiklete güveniyorum. Ama yine yalnız başıma Üsküdar-Pendik yaptım evden Üsküdar’a ve Pendik’ten dönüşle beraber 80 km.
Ancak en büyük dezavantajı ağırlığıdır. Orijinal ağırlığı 16 kg civarında. Sen benim gibi onu uzun yol bisikleti yapmaya kalkarsan boynuzu, çantası ve tedbir olarak aldığın malzemelerle beraber 17,5 kg ye kadar çıkar. Ayrıca suluk kafesi için de yer kalmaz. Herkesin 13-14 kg lik MTB’lerle dolaştığı yeri fazladan ağırlıkla dolaşırsın. Ben bu bisikleti yarış bisikletine geçmeden önce ağır antrenmanlarla güçlenmek için kullandığımdan problem etmiyorum. Ama sen zevk için bineceksen buradaki 2 ila 2,5 kg farkı iyi düşünmen gerekir.
Atilla Bisiklet Kliniği Altunizade’de. Sen Avrupa Yakasında isen bisikleti Anadolu Yakasına getirmen sorun olur ama dönüşte binerek vapurla ya da Turyol motorlarıyla karşıya geçirirsin. Eğer bisikletin ağırlığını sorun etmeyeceksen, hiç düşünme tamir ettir derim. Biraz tuzlu olur, ama yenisini almakla karşılaştırılamayacak kadar ucuza gelir.
Bende Bianchi RCX 202 ile kendimi İstanbul yollarında yalnız hissetmemiş olurum.

))
(Mesajı geç fark ettiğimden arkadaşa verdiğim cevapta geç oldu. 50 mesajı doldurmadığımdan da özel mesaj olarak cevap verdiğimi bildiremiyorum. Biri sevabına özel mesajdan böyle bir cevabın varlığından haberdar ederse iyi olur.)