Scudo Sports

Bianchi Aspid SF

Kayıt
10 Haziran 2009
Mesaj
4
Tepki
7
Şehir
hb
Merhabalar arkadaşlar, benim 90 lı yıllardan kalma yeşil renkli 24 vites bir Bianchi Aspid SF'im var(belki bu sitede vardır hala kullanan?) çocukluğumda çokça kullandım, aradan yıllar geçti yaptırıp da bineyim dedim ama..

öncelikle yapısal olarak çok korumasız olan fren telleri paslanmış(diğer markalarda üzerinde plastik kaplama olurdu) zincir kaskatı kesilmiş pedal dönmüyor, vites kötü görünüyor ama çalışıp çalışmadığını bilmiyorum ve gövdede de muhtelif yerlerde paslanmalar var...

Bunun tamiri bana tahmini ne kadara patlar merak ediyorum arkadaşlar, bir de buna değecek bir modelmidir Aspid SF (ben severdim ama prof. yorum almak isterim)

şimdiden çok teşekkürler yardımınız için..

(bir de 12 yıldır hala bitmemiş olan fren pabucu için bir alkış lütfen :D erimeyen papuç falan mı bu?)
 
Scudo
11 yıldır Pıncır'ımla yollardayım.. Bakımını yaptıgım icin sorun cıkarmadı ama vites sisteminin cok iyi olmadıgını, kadrosunun ortalamanın cok üstünde bir agırlık degerine sahip oldugunu unutmamak lazım.. Yine de hala benimle yollarda demek ki saglam..

x Eğer zincir ve dişliler abartı şekilde kötü olmamıssa, onları ve jantları WD-40 tarzı pas sökücü/yağlayıcı spreylerle bir bez yardımıyla temizleyebilirsiniz (periyodik yaglama icin kullanmayın, sık kullanımda aşınma etkisi gösterdigi öne sürülüyor)

x Gerek vites telleri gerek fren telleri miladını doldurmustur onları değiştir(t)in zaten takılırken vites ve fren ayarları da yeniden yapılmış olacaktır..

x Pabuçlar eskimemişse saygılar.. Gerçi standart bir pabuç setini tek haneli fiyatlara bulabilirsiniz (alt model bianchilerde kullanılan pabuçların sıfır, dörtlü hali 7-8tl oluyor) gerek duyarsanız el atılabilir..

x Bunların haricinde amortisörü de bir kereye mahsus wd-40 ya da benzeri bir ürünle yağlar ve yağladıktan sonra esnetirseniz sizi sehirici kısa turlarda idare edecek hale gelecektir

x İç lastikler uzundur kullanılmadıgı ve yıllara yenik düşebileceginden cürümüs olabilir, ic lastikleri degistirmeniz de icinizin rahat olmasını saglayacaktır =)

Jant ayarı gerekip gerekmediği ise bakmadan söylenebilecek birşey değil maalesef ki..

Ben son 1 ayda 152km'si sehirlerarası olmak üzere 270km yaptım 11 yasında olmasına ragmen.. En azından belli bir bütce ayırana kadar yukarıda bahsettigim küçük rütuşlarla sizi idare edecektir.. Ben bu şekilde 11 yıldır idare ediyorum =)

NOTLAR:
Pıncır'ımda 11 yasında bir Aspid SF..
Aynakol (ön dişli) 4'lü olduğu için ön aktarıcının vites ayarı cok zor yapılmaktadır.. Eğer en üst ya da en alt dişliye gecmeme sorunu yasarsanız sasırmayın =) Bence bu 4'lü aynakolların tarihi bir değeri var=) baska yerde bulamazsınız =)
 
bendede 2000model aspid sf var zamanına göre çok güzel bisikletti ama şimdi kullandıklarımdan sonra kullanasım gelmiyor:)
 
@GiciK eRay ADALI


Çok teşekkür ederim zaman ayırıp yazdığınız için..

Yazınızdan sonra Aspid SF'ime yeniden hayat vermeye karar verdim, benimki de 96 yılında alındı yaklaşık 13 yaşında, yeşil renkli. Amortisör malesef 2. veya 3. senesinde vefat etti ve o dönem bulamadığım için normal amortisörsüz çatal taktırmıştım, çok fazla bir fark hissetmedim bilmiyorum neden? Ağırlığının çok fazla olduğunu hep düşünürdüm zaten özellikle de 4 kat yukarı çıkartırken :) Ama galiba bu ağırlık olayını seviyorum; Geçen yaz Büyükadada bisiklet kiralamıştım markası ne bilmiyorum çok hafifti bir türlü dengede hissedemedim kendimi özellikle yapılan U dönüşlerde (Sizin de başka bisikletlerde bunu hissettiğiniz oldu mu acaba?) Aspidime çok alışmışım sanırım :) Vites konusunda ise dediğiniz problemi çokça yaşadım, en üste geçerdi ama geçtiğinde bilirdim ki alt vitese geçmek ancak manuel mümkün :) evet inerdim bisikletten elimle vites değiştirirdim :D 24 vites yokuş aşağı inanılmaz zevkliydi, vallahi özledim desem yeridir, yarın veriyorum bisikletçiye :)

tekrardan teşekkür ederim açıklamanız için
 
@Müge İlgen

Bende 1999 model Aspid SF var. Bu bisiklet o dönemde Türkiye de satılan Bianchi lerin yüzde 90 ından daha iyiydi. Oldukça da kullanışlı idi. Tabi fiyatı da o zaman çok fazla satılan Bianchi modellerinden Shark, Penta, Leopard, Shadow, Meta Pro biraz daha fazla idi. Ben bisiklet hastası olduğum için bu bisikleti ilk 6 yıl onbinlerce km kullandım. Bisikletin kadrosu hariç bisiklet bir hayli yıpranmıştı. Bisikletin kadrosunu Alman Sonax cilasıyla düzenli olarak cilaladığım için kadrosu eskimemişti. Şu anda bile bisikletin kadrosunu görsen 2 yıllık zannedersin. Bisikletin parçalarının bir bölümünü 2005 yılında bir bölümünü de 2006 yılında tamamen değiştirdim. Bisikletin üzerinde orijinal olarak kadrosu, suluğu, sele borusu, sele kelepçesi, park ayaklığı,gidonu ve gidon sapı kaldı. O zamana göre 300 tl masraf yaptım. Ancak şu anda pişmanım. O bisiklete o kadar masraf yapacağıma biraz daha para katıp gidip Sedona Borla, Kron XC 500 gibi aliminyum kadrolu bisikletlerden alsaydım çok daha iyi olurdu. Sen o eski bisiklete bakım yaptırıp kullansan bile bisikletin üzerindeki parçalar çok eski olduğundan bisiklet sık sık arıza yapıp seni yarı yolda koyacaktır. Bisikletin seni yarı yolda koymaması için parçalarının büyük bölümünü değiştirmen gerekecek bu da bir hayli masraflı olacaktır. Üstelik eski pas tutmaya başlamış kadronun üzerine yeni parçalar takmak hiç de iyi olmayacaktır. Benim bisikletimin kadrosu iyi durumda olduğundan parçalarını büyük ölçüde değiştirdim. Eğer diğer parçalar gibi kadro da eskimiş olsaydı bisikleti komple değiştirirdim. Ancak bisikleti komple değiştirmediğime yine de çok pişmanım. Bisikletin üzerindeki parçaları merak ediyorsan
ÖN GEZDİRİCİ:SHIMANO ACERA
ARKA GEZDİRİCİ:SHIMANO ACERA
AYNAKOL:SHIMANO ACERA(22-32-42)
FREN VİTES KOLLARI:SHIMANO ALTUS
RUBLE:SHIMANO ALTUS 7 Lİ KASET(11-28)
ZİNCİR:SHIMANO ACERA
ORTA GÖBEK:SHIMANO BB UN 26
FREN BACAKLARI:SHIMANO ALTUS
VİTES KABLO SET:SHIMANO DEORE
FREN KABLO SET:SHIMANO ACERA
ÖN VE ARKA JANT GÖBEĞİ:SHIMANO ALTUS
AMORTİSÖR:ZOOM
SELE:COMFORT YAYLI
JANTLAR:VUELTA AİRLİNE ÇİFT KATLI
DIŞ LASTİK:KENDA
İÇ LASTİK:IRC
AYDINLATMA:ÖN-2 ADET LED Lİ BEYAZ IŞIK
-1 ADET 12 VOLT DİNAMOYA BAĞLI FAR
ARKA-1 ADET LEDLİ KIRMIZI IŞIK
-1 ADET DİNAMOYA BAĞLI KIRMIZI IŞIK
 
Zaman ayırıp cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim..

Bisikleti yaklaşık 1 saat önce 40 ytl karşılığı herşeyi eskisi gibi teslim aldım, önce tarttım 13-14 kilo arası geldi çok da kötü değil ne dersiniz? Eve dönüş yolunda sahilde turlama kısmı gerçekten zevkliydi fakat tarabya yokuşunu çıkmak beni bitirdi. Anladım ki bu bisiklet düz yolların bisikleti :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray ADALI
@Müge İlgen

Bianchi Aspid sf orijinal haliyle 17.2 kg dir. Ön amortisörü söküp yerine normal maşa taktırsan en iyi ihtimal 15.5-16 kg arası olur. Ağırlık konusunda bir yanlışınız olmasın, çünkü 17.2 kg lik bir bisikletin 13-14 kg arasına inmemesi lazım. Bugün aliminyum kadrolu bisikletler bile fiyatları 700 tl civarında veya daha fazla olmadıkları müddetçe 13-14 kg arası bir ağırlığa sahip olamıyorlar. Eğer bisikletiniz gerçekten 13-14 kg arası ise aliminyum kadrolu bisikletlere taş çıkarır. Ancak bu kadar hafif olmasına ihtimal vermiyorum. Yine de bisikletiniz hayırlı olsun diyorum.
İYİ PEDALLER
 
evet ben de 17kg civarı diye biliyorum aspid'leri maşa 3-4 kg etkiler mi ki? ( Gerçi aspid'lerin üzerindeki maşa da maşa hani =) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet 45
tekrar ölçtüm hassas tarzı ile 13.8 kg geldi, değişen kısımları; amortisör yerine normal sade bir çatal takılı(amortisörsüz), sele ve sele demiri.. başka da değişeni yok diye biliyorum
 
Arkadaşlar teyzemin evinin orada biri bianchi aspid yol bisikleti satıyor bana hafif geldi sizce para harcamaya değermi? (30-40 tl ye almayı düşünüyorum kadrosu tüy gibi yol bisikleti adam bisikletin değerini bilmediği satıyor bisiklet çok çok eski ve bütün parçaları bitmiş durumda kadrosu için almayı düşünüyorum) ??
 
@Deniz Ser

Bisikletin bütün parçaları bitmiş durumda ise o bisikleti komple revizyondan geçirmen gerekir. Yani bisikletin üzerindeki parçaları komple yenileyeceksin. Bianchi Aspid orijinal haliyle 17.2 kg olduğuna göre orta sınıf parçalar kullanarak 17-18 kg ağırlığında kadrosu eski ancak üzerindeki parçalar yeni bir bisiklet elde edersin. Tahmini 200 tl civarında masrafın olur.İşçilik ücreti de dahil. Biraz üst düzey parçalar kullanırsan kullandığın parçaların kalitesine göre bisikleti 16 kg nin altına indirebilirsin. Ancak işçilik ücretiyle beraber masrafın abartısız 300 ile 400 tl ye kadar çıkabilir. Her iki durumda da yapacağın masrafa değmez diye düşünüyorum. Ayrıca Aspid in kadrosunun hafif olduğunu belirtmişsin. 10 seneyi aşkın süredir Aspid kullanan biri olarak bu düşüncene katılmıyorum. Çünkü Aspid in kadrosu çelik olduğu için olduğu için oldukça ağırdır. Bir de bisikletin yol bisikleti olduğunu yazmışsın. Aspid in birisi dağ(ön amortisörlü) diğeri ise (Dağ)çift amortisörlü off road olmak üzere iki modeli var. Yol bisikleti kesinlikle yok. Eğer satın alacağın adam başka marka bir yol bisikletinin üzerine Aspid etiketi yapıştırdıysa bir şey diyemem. Ama şunu kesinlikle belirtiyim eğer şüphen varsa Bianchi firmasını telefonla arayabilir yada E mail de çekip sorabilirsin Aspid modeli adı altında hiçbir zaman yol bisikleti üretilmedi. Başka aklına takılan sorular olursa özelden mesaj da çekebilirsin. Ancak forumdaki diğer arkadaşların da istifade etmesi için bu konu başlığı altında mesaj çekmende fayda var.
İYİ PEDALLER
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Ser
Bende 1998 Aspid var. Çıplak 16,400 kg. Hala tepe tepe kullanıyorum. Bir tek ön zincir göbeği ve parçaladığım arka aktarıcı değişti. Ağırlık dışında her şey yolunda.
 
@Semih Temiz
İlginiz İçin teşekkür ederim ama bisikletin üzerinde bianchi aspid yazıyor ve 12 kg geçeceğini sanmıyorum acaba taklit olabilrmi :) Çok hafif olduğu için almayı düşünüyorum.Bianchi firmasına ulaşacağım teşekkürler.
 
@Deniz Ser


O bisiklet 12 kg civarında ise %100 Bianchi Aspid olamaz. O bisiklete kesinlikle Bianchi Aspid etiketi yapıştırılmıştır. Bugün Bianchi nin değeri milyarları bulan özel seri bisikletleri ancak 12 kg civarında olabiliyor. O bisiklet orijinal bir yol bisikletidir, markası kim bilir nedir. Belki de Bianchi nin Champion modelidir. Adam Champion yazısını söküp Aspid etiketi yapıştırmıştır. Zaten Champion modeli 12 kg civarında bir ağırlığa sahipti. Şu anda bu model üretilmiyor. Madem fiyatı cazip, ağırlığı da düşük, o halde al kullan derim.
İYİ PEDALLER
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Ser
@Semih Temiz

Teşekkürler :) Zaten sticker emanet gibi duruyor ama gerçekten çok hafif çok sevdim :)
 
Herkese merhabalar, benimde aspid sf önden amortisörlü bisikletim var. 10 yılı aşkın kullanmaktaydım. Akşamleyin deniz sefası yapalım dedik yolda giderken arka tekerleğin göbeğinden ses geldi. Ne göreyim göbekteki rulmanın (inşallah yanlış bilgilendirmiyorum) bilyeleri gözükmekte.Anlayacağınız rulmanı dağıttık. Kısa bir parçalara ayırma işleminden sonra olay merkezine ulaştım. Bilyeleri tutan metal parça parçalandığından dışa baskı yapan bilyeler tekerleğin dönmesini engelledi. Acaba rulmanın numarasını bilen veya değişimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?
 
@Noyan Yarkan

Bisikletine bir adet arka jant göbeği alacaksın, ustalığına ve dürüstlüğüne güvendiğin bir bisikletçiye gidip aldığın parçayı monte ettireceksin. Rulman numarası diye bir şeyi kafana takma. Alacağın arka jant göbeği 36 delikli olduğu takdirde bisikletine uyum sağlayacaktır. Alacağın arka göbeğin kalitesine dikkat et. Ayrıca arka göbeğin bilyelerini senin tabirinle rulmanlarını her sene bisiklet sezonu başlangıcında temizlettirip gres yağıyla yağlattırırsın.
Ancak şunu da belirteyim Bianchi Aspid in arka jant bilyeleri ve bilyeleri tutan göbek çanakları fazla kaliteli değiller. Bende daha önce çok bilye dağıttım. Daha sonra SHIMANO marka göbek aldım. Şu anda sorunsuz kullanıyorum.
İYİ PEDALLER
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlar Tokaç
herkese merhaba arkadaşlar :) 99 model aspid sf'm var benimde :) 2 yıldır kullanamıyordum dün bindim özlemişim :) öncelikle çok kaliteli olduğunu düşünüyorum.bana o kadar yıldır hiç problem çıkarmadı :) alındığında ortaokula yeni başlayacaktım :) küçüklükten dolayı biraz hor kullanılma olsada değişen parçaları sınırlı :) lastikleri eskidiği için değişti şimdi takılı lastiklerdende pek memnun değilim lastik tavsiyesi alabilirim :) ön maşa değişti ondada tamamen üretim hatası.amortisörün kenarında birleşme noktası çok küçük bir kaynakla tutturulmuş ve bu nedenle ayrıldı tabi ayrıldığında üretim hatası olduğunu anladık :) onun yerine zoom marka bir ön çatal aldık şimdi normal kullanımda gayet memnun edici...ve kopan fren telleri değişti :) geri kalan aksamların tamamı orjinal....böyle giderse daha uzun süre hizmet edecek gibi çünkü dışındada hiçbir eskime belirtisi yok :) herkese güzel günler :)
 
herkese selam öncelikle.90lardan kalma benimde bir aspidim var.geçen hafta tekrar dirilttim.satmak istiyorum ama piyasasını hiç bilmiyorum.sizce ne kadar eder?
http://yfrog.com/5x25082009849jx
 
ASPID dendiğin de bir an anılarım canlandı
Kendimin yoktu ama çok sevdiğimiz bir komşumuzun vardı. Çocuğu binmezdi ben de kendi Sardamla ilgili yok yan yattı çamura battı diye bahaneler uydurarak onu ödünç alırdım o zamanlar hakikaten harika bir bisikletti. Her türlü akrobasiye (tabi elimden geldiğince) geliyordu :)

Sene mi? En iyi ihtimal 1997 hatta 96 bile olabilir
 
Geri