Scudo Sports

İnceleme Bianchi Aria İncelemesi

Ceasar Bravo

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2019
Mesaj
642
Tepki
1.641
Yaş
44
Şehir
İstanbul
İsim
Sezer
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Uzun zamandır yazmak istediğim inceleme, artık bugüne kısmet oldu. Zira bisikleti kasım ayında almış olmama rağmen, sadece trainer üstünde kullandığım bir bisiklet hakkında sönük bir inceleme yazmak istemedim. İyi ki de öyle yapmışım, her ne kadar trainer üstünde bazı açılardan bir fikir verse de, 3 günde 125 km kadar yol yapınca çok daha belirgin bir resim ortaya çıktı.

12e7536f-412c-461d-b8cb-27e88cc7e9d8.jpg

Öncelikle bisikleti alış hikayemi şu başlıkta paylaşmıştım;

Hayallerinizdeki bisiklet

Yukardaki linkte de belirttiğim üzere, karbon ve 105 setli bir bisikletten, karbon Ultegra setli bir bisiklete geçtim. Bakıldığı zaman kadro malzemesi aynı ve vites sistemi birbirine yakın iki bisiklet kullanmış oluyorum. Bu sebeple aradaki farkları belirtirsem incelemenin daha faydalı olacağını düşünüyorum. Kaldı ki önceki bisikletim Peugeot R12 incelemesini de aynı usulle yapmıştım. Onun linkini de buraya koyalım;

İnceleme - Peugeot R12 Yol Bisikleti

Hazır birisinden inip diğerine binmişken, aynı yapı malzemesi ile üretilen bir peloton markası ile ülkemizde "üretilen" bir bisikletin arasındaki fark nedir, esasen tartışılan bir konu olduğu için, inceleme sırasında cevaplamaya çalışacağım..

ee61cc68-0932-4c95-b2f3-e0a02d610928.jpg

Fakat önce Bianchi Aria'nın bileşenlerini ve özelliklerini paylaşayım.


Kadro:ARIA CARBON, MECHANICAL/ELECTRONIC SHIFTING COMPATIBLE, PRESSFIT 86,5X41MM BB, HEAD TUBE 1.4"-1.1/8", INTEGRATED SEAT CLAMP, FULL CARBON DROPOUT
Materyal:Karbon
Jant Ebatı:700c
Vites Sayısı:22
Amortisör / Maşa:BIANCHI FULL CARBON AERO 1.4">1.1/8"
Fren Sistemi:Shimano Ultegra BR-R8000
Ayna Kol:Shimano Ultegra 11sp FC-R8000 50x34T
Vites Kolları:Shimano Ultegra ST-R8000 2x11sp
Arka Aktarıcı:Shimano Ultegra RD-R8000 SS 11sp
Ön Aktarıcı:Shimano Ultegra FD-R8000
Ruble:SHIMANO 105 CS-R7000 11SP, 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30T
Zincir:Kmc X11-1 EPT finish, 11sp
Jant Seti/Çemberi:VISION TEAM 35 COMP
Jant Ön Göbek:VISION TEAM 35 COMP
Jant Arka Göbek:VISION TEAM 35 COMP
Gidon:REPARTO CORSE 3D FORGED ALLOY 6061, RISE -8°, 1.1/8", EXT: 70MM-44, 90MM-47/50CM, 100MM-53CM, 110MM-55/57CM, 120MM-59CM, 130MM-61CM
Gidon Boğazı:REPARTO CORSE ALLOY 6061, RISE +/-7°, 1.1/8", EXT: 70MM-44CM, 90MM-47/50CM, 100MM-53CM, 110MM-55/57CM, 120MM-59CM, 130MM-61CM
Elcik:LA SPIRALE RIBBON CORK
Sele:SELLE ROYAL SETA S1, STEEL RAILS, 278X144MM
Sele Borusu:ARIA FULL CARBON AERO, CLAMP WITH ALLOY HEAD ADJUSTABLE AND REVERSIBLE +/- 35MM; LENGTH: 250MM-44CM, 300MM-47/50CM, 350MM-53/61CM
Ön Dış Lastik:VITTORIA ZAFFIRO PRO SLICK 700X25
Arka Dış Lastik:VITTORIA ZAFFIRO PRO SLICK 700X25
Ağırlık:7,9 kg


4319d7b5-e2b7-4236-8ac1-8a5eb1d4a0b0.jpg

Bianchi Aria için üreticisi "Full Aero" tabirini ısrarla kullanıyor. Abisi Oltre'nin üretim anlayışının kullanıldığı ve mühendisliği esnasında rüzgar tüneli çalışmaları yapıldığı belirtilmiş. Aynı zamanda İtalyan üretici bu bisiklet için ilginç bir tabir kullanıyor; "TT ready".. Yani gidon değişimi ile tam bir Triatlon bisikleti olacağı belirtiliyor ki bu benim için harika bir özellik. Kısaca tasarım üzerinde -tüm peloton markalarında olduğu gibi- bir mühendislik faaliyeti var ve bunu özellikle vurguluyorum.. Sebebini yazayım..

Türkiye'de "Türk Markası" olarak satılan ürünler esasen markanın -belki de son derece titiz davranarak- Tayvan/Çin gibi ülkelerden seçip aldığı kadrolara, vites, lastik vs. gibi bileşenleri monte ettiği bisikletler. Yani üretici bir mühendislik faaliyeti yapmıyor/yapamıyor. Bianchi gibi pek çok firma da kadrolarını Tayvan'da ürettiriyor. Fakat arada bir mühendislik emeği var. Aria'yı deneyimledikten sonra bu mühendislik emeğinin bu kadar fark yaratmasına çok şaşırdığımı söylemeliyim. Bu kadar pozitif bir etki yaratması beni hayrete düşürdü.

Benim boyum 186 cm ve iç bacak boyum ise 90 cm.. Yani ufak tefek sayılmam ve önceki Peugeot bisikletim de 56 kadro idi.. Bu en optimum kadro boyu gibi gözükmesine rağmen uzanma mesafesi bana fazla gelmişti ve gidon boğazını ters çevirmek gibi hamleler yapmıştık. Bianchi Aria ise 57 kadro. Fakat buna rağmen sanki benim tüm ölçülerim alınıp ona göre üretilmiş gibi cuk oturdu kadrosu. Uzanma mesafem tam gelince, sürüş zevki inanılmaz arttı. Mesela önceki bisikletimde drop bar'a pek inmiyordum, hoşuma gitmiyor ve keyif alamıyordum. Oysa Aria'da drop bar'a inmek için fırsat kolluyorum. Bunun yanında, bisiklet üstündeki genel duruşumda eskisine göre daha fazla yatmamı sağlıyor. Ama 40 km'lik 3 adet sürüş yaptım yaklaşık 30 km/s ortalama hızla, bilek ağrısı da dahil hiç bir ağrı sızı yaşatmadı. Hatta arkadaşıma şunu dedim "önceden ayı ile güreşiyormuşum, şimdi kısrağa biniyor gibi oldum". Tabii bunu ancak birinden inip diğerine binince anlıyorsunuz.

Bianchi kadro boyu konusunda tüketiciye çok bol seçenek sunmuş. Kadro boyu seçenekleri 44, 47, 50, 53, 55, 57, 59, 61.. Bu kadar çeşitli boyda kadro olması, doğru kadro boyunu bulmanıza ve kadronun vücut ölçülerinize tam uymasına mutlaka olumlu etki ediyordur. Fakat bence yukarda bahsettiğim "mühendislik emeği" farkını işte bu tarz şeylerde görüyoruz.

Biraz da bisikletin yoldaki tepkilerinden bahsedeyim. Öncelikle ilk dikkatimi çeken şey şu oldu, pedala bastığınızda ve doğru kadansı bulup tempoyu tutturduğunuzda resmen yere yapışıyor, rüzgarı yarıyor ve yara yara gidiyor. Bunun verdiği keyfi anlatmam çok zor. Biliyorum ki bu dediklerim, yol bisikletini ilk kez deneyen herkesin söylediği şeylere çok benziyor ama belirttiğim gibi zaten aero ve karbon kadro, 105 setli bir bisikletten bu bisiklete geçtim. O yüzden verdiği hissin çok farklı olduğunu söylemem gerek. Bu etkiyi yaratan şeyin "full aero" diye nitelenen kadro yapısı olduğunu düşünüyorum. Kalın profilli kadrosu ile bu etki arttırılmış diye düşünüyorum.

Ayrıca bisikletin tepkileri çok ani ve sert. Verdiğiniz direktife anında reaksiyon geliyor. Bu iki kez beni düşmekten kurtardı. Birinde arkamı kontrol etmek kafamı geri çevirdiğimde gidonu biraz kaçırdım, hızım da yüksekti.. Yere yapışacaktım ki, gidonu toplar toplamaz hemen s çizip bisiklet kendini topladı. Diğerinde de karşıma aniden köpek çıkınca sert fren yaptım, arka teker solda kaldı kayarak.. Ama yine hemen toparladı. Bisiklet sanki "daha kısaymış" gibi bir his veriyor... Sanıyorum kısa chain stay ile bu etki sağlanmış. Böylece bisiklet daha rijit olmuş ve yönlendirmenize hemen tepki geliyor.

Yani arkadaşlar, kalın profilli kadrosu, kısa chain stay mesafesi ve sürüş esnasında sizi iyice bisiklete yatıran geometrisi ile üreticinin ileri sürdüğü "full aero" kavramı havada kalmıyor. Böylece düzde yolu yara yara ilerleyen, hızlı tepkiler veren bir sürüş elde ediyorsunuz ki, bu yönden bakınca, "TT Ready" kavramı da içi boş kalmıyor. Gerçekten bir Triatlon bisikleti gibi, yatıp basıyorsunuz :)

a68acf49-ef8d-4b4d-b288-eb400ccab401.jpg

Bunların hepsi de girişte bahsettiğim mühendislik emeğinin bisiklete kattıkları olarak yorumluyorum. Fakat mühendisler de pizza değil ki herkesi mutlu etsin :) Belli bir amaca yönelik tasarım yaparken, bir yerden de kırpıldığını hissediyorsunuz.. Peki nedir o? Yokuş aşağı inişler.. Sert yokuş inişlerinde eğer biraz yanal rüzgar alıyorsanız tetiğe geçiyorsunuz, eliniz daha çabuk frene gidiyor. Zira düz yolda yapışıp yararak giden kalın profilli yapı ve hızlı tepkiler veren bisiklet, 50 km/s üstü yokuş inişlerinde yan rüzgarı varsa bunu göğüslüyor ve siz de bunu hissedince hafiften bir ürperiyorsunuz.

Her ne kadar aero kadro bisikletlerde yokuş yukarı çıkma konusunda beklenti yüksek tutulmasa da, ben oldukça memnun kaldım. Kadronun rijitliğini yokuş yukarı çıkarken çok net hissediyorsunuz ve bacaklarınızın ürettiği güç gerçekten tekere gidiyor. Ben eskisine göre daha iyi hızlarla yokuş çıktım Aria ile. Bisikletin 55 kadroda ağırlığı 7.9 kg olarak verilmiş. Eski bisikletime göre biraz da ağırlık avantajım olmuş diyebilirim.

Bisikletin genel oturuş pozisyonu, yolda tepkilerini bu şekilde özetleyebilirim. Zaten bu açılardan bakınca "tasarım" yapan firmaların ürettiği bisikletlerin neden daha makbul olduğunu net bir şekilde görmüş oluyoruz. Zira ne vaad edildiyse onu alıyorsunuz.

Gelelim vites sistemine...Üstünde Ultegra r8000 vites sistemi var komple. Sadece arka rublede bir maliyet düşürme hareketi olarak r7000 kullanılmış. Buna sonra döneceğim. Ben Shimano 105 (r7000)'den Ultegra'ya geçmiş oldum. Biliyorsunuz 105 çok optimum bir vites seti olarak görülür. Ben de son derece memnundum kullanırken. Hatta bir çok yerden "ultegra'nın sunduğu şey, 105 üstüne verilen fiyat farkına değmez" gibi şeyler duymuşsunuzdur. İşin aslı ben de Aria alırken kafamda 105 setli fakat hidrolik disk frenli modelini almak vardı hep. Fakat o modeli boyuma göre bulamadığım için Ultegra Setli V frenli modelini almış oldum. Ve şu an iyi ki öyle olmuş diyorum :)) Açık söyleyeyim ben 105 Set'in verdiğinden çok daha fazlasını buldum Ultegra'da.. Benim deneyimim Ultegra'nın 105'e nazaran çok daha akışkan, seri ve pürüzsüz çalıştığı yönünde. Şimdi tekrar bisiklet alıyor olsam bu sefer hidrolik disk fren ve 105 set yerine V fren ama Ultegra olmasını tercih ederim. :))

Belki 105 set ile Ultegra arasında bu kadar derin bir fark bulmama itirazlar gelebilir. Son derece samimi olarak deneyimimi yazdım. Fakat şöyle de enteresan bir tez duymuştum büyük bir bisiklet mağazasında sohbet ederken, yazmadan geçemeyeceğim.. Tez şu; Üreticinin mühendisleri tarafından tasarlanan bir kadroya takılan vites sisteminin, Çin ya da Tayvan'da noname üretilip satılan bir kadroya takılan aynı sete göre daha verimli çalışacağı iddia edilmişti. Sebebinin ise tasarım aşamasında tasarımcıların, vites sistemi ve kadro uyumu konusunda da hesaplamalar yaptığı olduğu söylendi. Elbette noname üretilip daha sonra marka basılan kadrolarda bu hesaplamalar yapılmıyormuş. Dolayısı ile iki farklı bisikletin üstündeki aynı vites seti, aynı vites seti olmayabiliyormuş :) Tartışmalı bir konu ama buraya da yazmadan geçemedim.

Ama şunu belirtmeden geçmeyeyim, 105 setin frenleri Ultegra'nınkilerle yarışır, ve belki geçebilir de..

Jantlara gelirsek, hem jant hem göbekler Vision Team 35 Comp.. Ben akıcılıklarından son derece memnun kaldım. Profilli tasarımları sayesinde bisikletin amacını ve vaad ettiği şeyleri yapmasını kolaylaştırıyorlar.

Lastikler ise Vittoria Zaffiro Pro Slick kullanılmış ki ben çok beğendim. Oldukça akıcı lastikler. Ayrıca sert diyebileceğim hamur yapıları sayesinde sürüş sonrasında minnacık taşları içlerinden çıkarmak zorunda kalmıyorum. Adeta hız için yapılmışlar. Slick olmaları ve sert hamurları hızlı olmasını desteklerken iş yol tutmaya gelince sert hamur ve slick yüzey gibi iki özellik tutuşu biraz zayıflatıyor. Daha önce Schwalbe One kullanmıştım. Akıcılık ve hız yönünden Vittoria'lar çok çok iyiyken, yol tutuşu söz konusu olunca çok da iddialı değiller. Dediğim gibi üretici ürünü sunarken her ayrıntıyı vaad ettiği şeye göre dürüstçe kullanmış.

Sele konusuna gelirsek, ben rahat selenin "marka"ya bakarak değil "doğru ölçüde alınarak" bulunacağını düşünüyorum. Daha önce Fizik marka sele kullanıyordum ve benim kalça kemiği genişliğine göre tam olarak doğru ölçüde olduğu için rahattım. Sadece uzun sürüşte ön taraf biraz batıyordu çünkü uzanma mesafem fazla gelmişti. Aria'nın üstündeki Selle Royal ise ölçü olarak benim için olması gerekenden bir tık küçük... Fakat son derece rahatım. Hatta "fazla" uzanma mesafesi gibi sorunlarım da olmadığı için öncekine göre çok çok daha rahatım ve daha uzun tur yapabiliyorum. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim, gördüğüm en şık selelerden biri ve Bisikletin tamamen İtalya'da üretilen tek parçası :)))

Nazarı olarak söylemem gereken bir ayrıntı daha var.. Bisiklet trainer üstündeyken düzenli, ritmik bir "tık tık" sesi veriyordu her pedal çevirmemde.. Kadans artınca ses de uygun tempoda artıyordu. Fakat pedalları elimle çevirince hiç ses gelmiyordu. Ben trainer kaynaklı olduğunu düşündüm ama yola çıkınca da ses geldi. Fakat bu sefer daha düzensiz, daha belli belirsiz geldi. Hatta sürüş esnasında bitti.. Hiç ses gelmedi. Bir dahaki sürüşte yine benzer bir şey yaşadım.. Bunlardan yola çıkarak ya kendi taktığım spd pedal kaynaklı ya da kablolama kaynaklı olduğunu düşünüyorum.. Bir ara götüreceğim.

6fbf1121-c1a8-45a0-9ec1-ba794fe3b069.jpg

Yukarda vites sisteminden bahsederken maliyet düşürme amaçlı olarak rublenin r7000 kullanıldığını söylemiştim. Arkadaşlar esasen Bianchi, Aria'yı tüketicinin daha kolay ulaşmasını sağlayacak bir fiyat bandına konuşlandırmış. Yani burda motto'ları, Oltre'nin tasarım teknolojisine sahip, peloton markası bir bisikleti daha ulaşılabilir kılmak. Euro bazlı bakıldığında da bu gözüküyor zaten.

Sonuç olarak keyifle kullandığım, bana ve sürüş amacıma tam hizmet eden, boyasını, rengini ve tasarımını sevdiğim bir bisiklet oldu benim için. Sürüş keyfi çok üst boyutta, bu yüzden de sürekli sürmek istiyorum :) Bisiklet hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilirim.
 
Scudo
gayet hoş duruyor bisiklet diğer aerolar gibi abartı durmuyor galiba renginden dolayı.

Diğer bisikletlerdeki çeşitler bianchide olsa kesinlikle bianchi alırdım. İlk bisikletimin markası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo Sahibinden'de ikinci elini almayı düşündüğüm bir bisikletti ama aklımda bir soru vardı, sonra da bisiklet başkasına gidince o soruyu kovalamadım ama sizi bulmuşken sorayım: Manisa üretimli olmadığına emin misiniz? Bu modeli Accell'in de satıyor olması benim aklıma bu soruyu düşürüyor açıkçası.
 
@Ceasar Bravo Sahibinden'de ikinci elini almayı düşündüğüm bir bisikletti ama aklımda bir soru vardı, sonra da bisiklet başkasına gidince o soruyu kovalamadım ama sizi bulmuşken sorayım: Manisa üretimli olmadığına emin misiniz? Bu modeli Accell'in de satıyor olması benim aklıma bu soruyu düşürüyor açıkçası.

Eminim. Size seri numarası ve barkod veriyorlar. Bisikletin üstünde de var. Bunları Bianchi globalden yollayarak bisikletinizi register işlemi yapıyorsunuz. Zaten manisada üretilen yol bisikletleri slr modelleri. Onların karbon kasaları yok. Bianchi Global modelleri bir sureden beri satışa sunuldu ülkemizde. İnternet sitesinden de bakabilirsiniz. Aslında hiç endişe etmeniz gereken birşey değil dediğiniz şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: bkeskin
Keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Yolda görürsem çeviririm demiştim daha önce.. Belli ki yakalayamam ben bu canavarı😀
Maşallah. Elinize sağlık çok güzel inceleme olmuş.
Özellikle kadro ve mühendislik hakkında söyledikleriniz benim için önemli.
 
Yolda görürsem çeviririm demiştim daha önce.. Belli ki yakalayamam ben bu canavarı😀
Maşallah. Elinize sağlık çok güzel inceleme olmuş.
Özellikle kadro ve mühendislik hakkında söyledikleriniz benim için önemli.
Cok teşekkür ederim begenmenize sevindim. Inşallah yolda da karşılaşır tanışırız:))
Güle güle kazasız belasız kullanın.
Çok teşekkür ediyorum:)
 
Bisikletiniz hayırlı olsun. Ben eskisini de beğenmiştim yenisini de beğendim :) Saati gidona bağlamamızı sağlayan aparatın modelini söyleyebilir misiniz? Kullanımı rahat mı?
 
Bisikletiniz hayırlı olsun. Ben eskisini de beğenmiştim yenisini de beğendim :) Saati gidona bağlamamızı sağlayan aparatın modelini söyleyebilir misiniz? Kullanımı rahat mı?

Çok tesekkur ederim daha iyileri sizlerin olsun. Saat aparatından oldukça memnunum. Saati yol bilgisayarı gibi kullanabiliyorsunuz sayesinde. Hiç sıkıntı da yaşatmadı. Ben aliexpress den almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam ülkemizde markalı modelleri vardı ama saçma sapan fiyatlara satıyorlardı.

Sizin için link bırakayım.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Hayırlı olsun. Bianchi celeste mavisi hayranlık uyandırıyor gerçekten. Çok güzel bisiklet.

Bisikletten gelen ses için aynakol vidalarını sıkmayı deneyebilirsiniz, ya da pedal veya kallerden de geliyor olabilir. Onlar değilse pressfit göbekler de böyle sesler çıkarabiliyor. Bu sesler adamı deli eder. :) Umarım bulursunuz nerden geldiğini.

Sizin bacaklarda uzunmuş. Uzun bacaklılar için agresif bisikletler rahatsız olabiliyor. Rahat ettiğiniz bir bisiklet bulabilmeniz iyi haber. Güle güle, kazasız belasız kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Hayırlı olsun. Bianchi celeste mavisi hayranlık uyandırıyor gerçekten. Çok güzel bisiklet.

Bisikletten gelen ses için aynakol vidalarını sıkmayı deneyebilirsiniz, ya da pedal veya kallerden de geliyor olabilir. Onlar değilse pressfit göbekler de böyle sesler çıkarabiliyor. Bu sesler adamı deli eder. :) Umarım bulursunuz nerden geldiğini.

Sizin bacaklarda uzunmuş. Uzun bacaklılar için agresif bisikletler rahatsız olabiliyor. Rahat ettiğiniz bir bisiklet bulabilmeniz iyi haber. Güle güle, kazasız belasız kullanın.

Teşekkür ederim :)

Aynakolu kontrol etmiştim bir sıkıntı yok gibi geldi ama yine bakayim. Pedallardan ben de şüpheleniyorum. Iç kablolama da olabilir. Her seferinde sürüşün başında geldi sonunda yok gibiydi. Press fit işini bilmiyordum. Onu düzeltmek için ne yapmak lazım acaba?

Evet gerçekten bacak boyuna rağmen cok rahat ettim açıkçası. Tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Teşekkür ederim :)

Aynakolu kontrol etmiştim bir sıkıntı yok gibi geldi ama yine bakayim. Pedallardan ben de şüpheleniyorum. Iç kablolama da olabilir. Her seferinde sürüşün başında geldi sonunda yok gibiydi. Press fit işini bilmiyordum. Onu düzeltmek için ne yapmak lazım acaba?

Evet gerçekten bacak boyuna rağmen cok rahat ettim açıkçası. Tekrar teşekkür ederim.

Benim bisikletten de pedala yük yapılınca ses geliyordu. Yani elle çevirince ses yok. Her yerine baktım, bütün vidaları sıktım, yağladım. Geçmedi. En son bisikletçiye götürdüm göbeği söküp yağlayıp yeniden taktırdım, geçti. Press fit göbekler bu şekilde ses yapabiliyor, başına gelen çok insan var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Benim bisikletten de pedala yük yapılınca ses geliyordu. Yani elle çevirince ses yok. Her yerine baktım, bütün vidaları sıktım, yağladım. Geçmedi. En son bisikletçiye götürdüm göbeği söküp yağlayıp yeniden taktırdım, geçti. Press fit göbekler bu şekilde ses yapabiliyor, başına gelen çok insan var.
Çok iyi oldu bu bilgi. En kısa zamanda götüreyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin BAYRAM
hayrlı olsun zamanında ben bu bisikleti yunanistan dan alacaktım. ama yunan arkadaşım aria ların kadroları kolay kırılıyor boşver deyince vazgeçmiştim, hayırlı olsun
 
Geri