Scudo Sports

Benim için sorunlu bir alışveriş

oyungezer

Üye
Kayıt
19 Şubat 2016
Mesaj
28
Tepki
33
Yaş
42
Şehir
Samsun
İsim
Alper
Bisiklet
Cannondale
Merhabalar. Sahibinden.com uzerinden İzmir bisiklet isimli bir saticidan Giant Contact SLR sele borusu aldim. Sele borusu kisa gelince geri iade etmek istedim. Normalde anlasmamiz 1 gun icerisinde denemem ve kisa gelirse iade etmem seklindeydi. Ancak evli barkli cocuklu insanlariz. Haftasonu firsat bulamayinca mecburen 3 gun sonra 1 Mayis tatilinde deneme firsati bulabildim. Hakliyim diye bir iddiam yok ancak geri iade almasini rica ettigimde de aramizda gecen gecen diyaloglar sunlar.
Screenshot_2018-05-03-23-34-29-713_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-34-39-779_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-34-51-294_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-35-00-685_com.whatsapp.png

Screenshot_2018-05-03-23-35-08-637_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-35-19-664_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-35-24-373_com.whatsapp.png
Screenshot_2018-05-03-23-35-28-163_com.whatsapp.png

Objektif olamayabilirim belki ama bence geri iade alınması uygun olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10
Scudo
Eger bisikletçiden faturalı yani online satıs üzerine bir ürün aldıysanız 14 gün süreniz var iade etmek için. Fakat kullanıcıdan ikinci el şeklinde aldıysanız satıcı insiyatifindesiniz.
Alırken borunun çapını boyunu ölçüp alsaydınız ya. Adam ilanda yazdığı koşulları yerine getirmiş. Ha nezaketen alabilir miydi? Belki. Fakat ilanda yazılı kurallara uygun alışveriş gerçekleşmiş. Satıcının sucu yok.
 
Ben hatalı bir davranış görmedim. Satıcının kullandığı dil olsun, yaklaşımı olsun yerinde bence.

Sele boyunu evde bile deneyip bulabilirdiniz. Borunun alt sınırı belli. Sınıra getirip gerekli pay kalıyor mu diye bakıp, kalmıyorsa iade edebilirdiniz.
 
borunun boyu 32.5 cm, yani biraz kisaltilmis. satici ile bunu konusmustuk. oncesinde olup olmqyacagi konusunda tereddutlerim oldugunu oldugunu soylemistim. zaten saticinin hakli ya da haksiz olma durumundan ziyade, yaklasiminin musteriden yana olmasi gerektigini dusunuyorum. bu da benim kisisel dusuncem. musteriden yana davranis sergileyen kaybetmez, aksine kazabir diye dusunuyorum
 
GET ile satın almış olsanız böyle diyaloglara gerek kalmadan iade edebilirdiniz. Bir gün içinde iade kanunlarda yok. Böyle garip anlaşmalar neden yaparsınız anlamam.

Satıcı'dan GET satış açmasını istemelisiniz, açmamakta direnirse satın almamalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Son Selim
Bende satıcı olsam bende kesinlikle geri almazdım/almıyorumda. "Hepimiz işimizde gücümüzde insanlarız." sözünüz sadece söz olarak kalıyor, satıcı bilemez işinizde gücünüzdemisiniz yoksa amacınız başka birşeymi. Konu bu kadar basit, uzatılıp tartışılacak bir yanı yok.
 
Satıcının tavırları ve söylemleri gayet olumlu,evet onun insiyatifinde ama siz de bu durumun böyle şeylere yol açabileceğini bildiğiniz için alışveriş yapıyorsunuz. Faturalı , mağazası olan bir yerden alsaydınız iade etme seçeneğiniz olurdu.
 
Gerekli araştırmalar yapılmadan alınmış bir bisiklet sanırım.

Not: yanlış anlamışım bisiklet alınmamış.
 
Ben en son Amazon'da başıma geleni yazayım. Güvenli ticaretin ne kadar önemli olduğunu siz anlayın.

"Geçenlerde Amazon'dan kameram için hafıza kartı satın aldım. 89 TL gümrük vergisi çıktı. Vergiyi ödedim teslim aldım. Kartın adaptörü olması gerekiyordu içinden çıkmadı. Satıcı ile yazıştım. Satıcı ürünü iade et paranı iade edeyim dedi. İthalat vergisi ödedim devlet vergiyi iade etmez sen bana ufak bir para iade et anlaşalım dedim. İade etmem dedi. Yazışmalar iki haftaya yakın sürdü. Bazen benimle alaycı şekilde yazıştı. Kendinden çok emindi. Sen bilirsin dedim. Amazon'a şikayet oluşturdum.

2 hafta sonra Amazon paranın tamamını bana iade etti. Para iadesini bildirdikleri mesajın sonunda da şu yazıyor: "We're Building Earth's Most Customer-Centric Company"

Hem paramı iade aldım, hemde kart bende kaldı. Haaa bi de bu arada kur zıpladı 45 TL'de oradan kazandım. Gümrük vergisinin yarısını da çıkartmış oldum."

Durum budur. Eğer güvenli alışveriş yöntemlerini seçerseniz satıcı kıvırtamaz. Kıvırtırsa da parasını kaybeder.

@enes_vl

Gerekli okuma yapılmadan yazılmış bir yorum. Arkadaş bisiklet almamış. Ne aldığını öğrenmek için başa gidip okuyun.

Forum iyice şirazesinden (böyle mi yazılıyordu?) çıktı. Kimse okumaya tenezzül etmeden yorum yazıyor.
 
@mariokaldato
Hakliyim diye bir iddiam olmadığını onceki yazdiklarimdan anlayabilirsiniz zaten. Ama Yüzde yüz ölçüm yapan o cihazi merak ettim doğrusu :) Öznel bir yoruma bu kadar net bir şekilde yüzde yüz ibaresi koymussunuz. O yüzden diyorum :) Ben yazışmaları oldugu gibi, saticiya da haksizlik yapmamaya calisarak yayinladım. Gelecek yorumlardan da destek beklemedim açıkçası. Ama "yüzde yüz" çok sert hocam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@oyungezer

Dolandırıldığınızın farkındasınızdır umarım. Bu tip satıcılar dolandırıcıdır. En komik laf da: "bir haftayı geçen satışta iade alamazmış". Resmen dolandırıcı.
 
Bu konunun amacı satıcıyı karalamaktan başka bir şey değil. Satan bisikletçi ama satılan ürün sıfır, faturalı bir ürün değil. Bu durumda satıcının iade almak gibi bir sorumluluğu zaten yok. Bazı insanlar iyi niyetli oldukları için 24 saat içinde iade alırım diyorlar, evet. 3 gün deneyemedim diyorsunuz, 72 saat boyunca hiç mi sele borusunu değiştirip, duvara dayanarak da olsa sele boyu test edemediniz?

Yanıyorum boş boş şu satırları yazdığıma yanıyorum. Kendiniz "bu da benim düşüncem, ben böyle düşünüyorum" diyorsunuz, başkası "%100 haksızsınız" deyince sayaç soruyorsunuz. E o da onun düşüncesi. Bakalım adminler bu gereksiz ifşa hakkında ne düşünüyorlarmış @Admin
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@oyungezer
Bak dostum ;
Ikinci elde bizde birseyler aliyoruz, satiyoruz vs.
Bu satisi yaparken esas olan saticinin urun hakkinda dogru, net ve yaniltmayan bilgiler vermesidir. Sonrasinda alicinin butun bunlari tartip karar vererek almasidir.
Saticida bir kusur yok, adam net sekilde sizinle ilgilenmis ve adabini da beyefendi seviyesinde tutmaya dikkat etmis ama siz bir sele borusunu iade almadi diye adamin mahremine karsi burada ozel yazismalarini ifsa etmissin.
Ben bi ara havali maşami super uygun fiyata sattim.
Butun bilgilerini, kusurlarini detaylariyla anlattim ve aldi adam maşayi.

Aradan bi zaman gecti adam birden ortaya cikip maşada olmayan bi hatayi idda ederek iade etmek istedi.

Ben asla oyle bir sorunun olmadigina emindim. Ama yinede altini ciziyorum ; " iade almayi kabul ettim"

Fakat kargosunu kendinin ödemesi gerektigini , maşayı kontrol edip hatasini teyit etmeden parasini vermeyecegimi ve maaş alinca odeyecegimi soyledim.

Nitekim maşada musterinin idda ettigi hata cikmadi. Ben dedigimi yaparak parasini ödedim.

Sonradan kendi ile iyi arkadas olduk. Ve ticaretimiz ufak tefek devam ediyor yine
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mustafa Zeybek
Ben kendimi elimdeki isime yaramayan sele borusuyla bile bu kadar agresif hissetmiyorum hocam. Siz neden bu kadar gerginsiniz anladim. Saticinin dolandirici oldugunu soyledim mi ben? Hatta bu mevzuuda hakli olup olmadigim konusunda bile emin olmadigimi soyledim. Ama "bence" kendisinin herhangi bir mağduriyeti olmayacağı için, ürünü geri almasinin uygun olabileceğini düşündüğümü belirttim. Ben bu kadar olasılıklı konusurken, %100 yazana arkadaş bile, ona verdigim cevaba bu kadar atarlanmamişken, sizdeki bu agresifliği çözemedim. Evet satıcının davranışını burada yayınlamamın nedeni eğer yanlış yapmışsa bunun bilinmesini istemek. Yapmamişsa da zaten gerekli cevaplar veriliyor. Fikir sahibi oluyoruz. @Admin :)
 
hadi insaflı davranayım %99,5 haksızsınız hocam :)
olaya farklı boyut getireyim.
''eğer bu ürün sıfırsa'' vergisiz alışveriş yaparak hem siz devletten çalıyor hemde satıcıyı devletten çalmaya teşvik ediyorsunuz. ayrıca ürünün garantisi için faturanın esas oldugunu unutmayın.
ürün ikinci el ise böyle ifşaya vs. gerek yok neticede karşınızdakinin üslubu olsun verdiği cevaplar olsun gayet düzgün biri olduğu aşikar. haklı olarak ürünü 1 hafta sonra almayacagını söylemiş ve size empati yaparak aynı durumda siz olsanız ne yapardınız demiş.ayrıca zaten konuşup bir şekilde anlaşmışsınız ve sonrasında ilk gün deneyemedim 3 gün sonra denedim deyip hem satıcıya güvenmiyorsunuz hemde onun size güvenmesini bekliyorsunuz bu da ayrı bir olay tabiki :)

sizin burda satıcıyla şöyle söylemeniz gerekirdi. ''biz bunu ilk gün denedikten sonra olmazsa iade olarak konuşmuştuk ama işlerimden dolayı ben bunu 3 gün sonra denedim bu bana olmadı'' dediğinizde satıcı size olumlu veya olumsuz ne cevap veriyorsa bunu sineye çekmek mecburiyetindesiniz çünkü ''başta konuşmuşsunuz'' satıcı kabul etmezse sizin böyle platformlarda konu açıp ''adamı ifşa etme hakkınız yok''. çünkü satıcı konuşulanın dışında bir tavır sergilemiyor. ayrıca bu konu açıldıysa sizi haksız bulanlarda olacaktır, herkesin sizin arkanızda olmasını beklemeyin.

Not: o sele borusunu o kadar yukarı çekipte halen size kısa geliyorsa bisikletin kadrosu size 2 beden küçük.
 
@muratcolakoglu Sizin gibi insanları her zaman çok tehlikeli ve kesinlikle uzak durulması gereken insanlardan görüyorum, şu konuyu dolandırıcılığa çevirip haketmediği halde satıcıya hakkınız ve haddiniz olmadan bu gömleği giydirdiniz ya ne söyleyeyim.Halbuki yazışmalarda herşey ortada dolandırılan kimse yok.
 
@0M42
Hocam ikinci el bir urunde cayma hakki har midir, prosedürü nedir? Bunlari bilmiyorum acikcasi. Dolayisiyla oyle bir lafi da asla telaffuz edemem. Dolandirici diyen arkadaş ya bir sey biliyor da konusuyor ya da tepkisel konuşuyor bilemem. Ben sadece teamüllere göre gerçekleştirdim alışverişi. Ve dolayisiyla da olayin hukuki bir yönü var mi bilip bilmeden de kimseye dolandırıcı diyemem.

@danceros
Aydınlatıcı bilgilerinizden dolayi teşekkür ederim:kötü:
 
Baslik acip yorumumuza basvurdugunuz icin yaziyorum. Saticinin herhangi bir yanlisi bence yok. Siz imkanlari zorlayip mutabik kalinan surede deneyememissiniz. Bu da hayatin olagan akisi icinde normal ancak saticiya da birsey isnad edemeyiz bu durumda.
Dolandirici diye ithamda bulunmak hos degil. Soyleyen arkadas fevri konusmus. Ancak sizin de bu soylem uzerinden "ya bildigi birsey var..."diye kastini asan soyleminiz yine hos degil. Yanlis anlasilabilir.
Bisikletin kadro boyu ile ilgili sorun oldugunu dusunuyorum bende. Kullanim sirasinda diger parcalarin performansina da zarar vermesin bu durum.
Saticiyi savunuyor gibi algilamayin. Tanimam kesinlikle. Urun sifir ve faturali olsaydi bu yorumu yapmazdim ayrica.
Saglicakla kalin.
 
@0M42

Kesinlikle çok haklısınız. Çok tehlikeliyimdir. Yıllardır internet üstünden çok çeşitli ürünler satın almışımdır. Hiçbir satıcıya pabuç bırakmamışımdır. Sayısını bile hatırlamadığım kadar para iadesi almışımdır. Herkes dürüstçe iş yapsın. Dürüst iş yapan bir sürü satıcıya da pozitif yorumumu yazarım. “Bir hafta sonra iade almam” ifadesi zaten başlı başına satıcının karakterini açıklıyor.

@oyungezer

Tabiki cayma hakkınız var. Eğer güvenli ticaret ile almış olsaydınız ürünü çoktan iade etmiş paranızı da geri almıştınız. Teamül dediğiniz şey nedir? Teamül karşılıklı güven içinde alışveriş yapmak olmalı.
 
Geri