Scudo Sports

benim disk feren neden sürtüyor

Kayıt
9 Nisan 2009
Mesaj
29
Tepki
2
Şehir
hatay/samndağ
selam arkadaşlar bilen bilir bundan 2-3 hafta önce corratec mi scott mu diye bisiklet ararken param corratec expert te yetti; şimdi ilk aldığımda frenlerde hiçbir ses yoktu ancak şu anda arka disk sürtüyor ancak sürtme ben bisikleti sola eğip bastığımda vızın vvızın diye ses geliyor rotorun eğikliğinden şüpheleniyorum ne yapmalıyım
 
Scudo
@HaliliOzturk

bu forumu daha önce inceledim ancak diskin yamuk olup olmadığını nasıl kontrol edeceğimi bulamadım zira disk yamuksa nasıl düzelteceğimi bilmiyorum ayarın bozulmasından korkuyorum bisiklet daha 2 haftalık bir de bisikletle hız yaptığımda özellikle gidonu sola kırdığımda ses arıyor ve belirginleşiyor düz gidersem ses çıkmıyor bu normal mi
 
Diskin 2 haftada yamulcağını sanmıyorum sert düşüşler bile rotorları yamultmaya yetmiyior diye biliyorum. çükü rotor maşa nın iç kımında olduğu için darbelere karşı korumalı oluyor gibi.
 
Diskin yamuklugunu gözle kontrol etmekten baska care yok. Tekerlek akordu kontrol eder gibi kontrol edebilirsiniz.

Dönerken ses artiyorsa eger, jant göbeklerinde bir miktar esneme oluyor diyebiliriz. Mandallari daha saglam sıkmalısınız.
 
Benim problemim hızlandığımda arka diskten ses geliyor. Ne kadar ince ayar yapsam da bi türlü sorunu çözemedim..
 
Benimkilerinde ayarı 2 haftada bir bozuluyor.Aldığım yer alışana kadar bir süre bu şekilde olabileceğini söylemişti.
 
bisikleti sürdüğüm yollar çok kötü taşlı ve çukurlu, önceleri yola rağmen hız yapıyordum ancak bu seseler gelmeye başladağından beri hız yapmaktan korkar oldum mtb (corrattec expert 2009) bisekleti bu yollara göre tasarlanmıyormu nedir eyer böyle yoda süremiceksem niye mtb deniyor birde fren ayarını nasıl iyi ve pratik yapabilirim (burdaki tamircilere güvenmiyorum)
 
bugüne kadar kaç tane disc fren bisiklete bindimse hepsinin sürtüyordu o inanılmaz rahatsız edio bi zaman sonra bisikletçileri gezmeme rağmen bi çare yok diolar :S garip bi durum ben V-fren sistemine geçmeyi düşünüyorum
 
Sorun benim frenlerdemi bilmiyorum çünkü frenlerimin sürttüğüne daha hiç şahit olmadım çokta ince ayar yapmıyorum fren kolunu sıkarken vidalarıda sık mantığıyla hiçte kaymıyor. açıkçası direk frenlere çamur atmak yerine düzgün ayar yapmayı öğrenmek bana çok daha mantıklı geliyor
 
@H.Deniz Kalaycı


değil deniz kardeşim bizzat kaç bisikletçi gezdiysem önüne geçemessin diyor alacan heyes sürtmicek ama o da cep istio işte :S
 
yenı bısıklet almayı dusunuyorum hatta aklımda dısc frenlı bı model vardı ama dısc frenler sorun cıkartyr sanırm :(
 
Valla bine bine sürttürtmemeyi öğrendim olay sadece vidaları sıkmaktan geçiyor bide sağlam sıkınca gidiyor... Bi ayar yapim öyle kalsın diye bişey yok dağa taşa araziye logara kasise giriyorsunuz araba bile servise gidiyor... Arada ağilip verin ayarı ;)
 
@vipsezgin
Arkadaşlar her alette olabilecek basit ayar veya bakım sorunları yüzünden "disk frenler sorun çıkartıyor " diye bir söze gerek yok.

Ayarı yapılmamış bir viteste zincir çıkınca "vitesli bisikletler sorun çıkartıyor" denebilir mi?
Bilenlerin dakikasında çözdüğü işler bilmeyenler için saatler alıyor. Sonunda da "disk frenler sorun yaratıyor" denmesini anlıyorum tabii ki.. Ama inanın gerçekler öyle değil.. Fakat şu da gerçek ki özellikle bilinmeyen markaların mekanik disk frenleri gerçekten sorunlu.. Biz bile ayar yaparken bayağı uğraşıyoruz. Ama bahsi geçen hidrolik dsk frenler Shimano, Avid vb.. Bunlarda öyle kronik sorun falan yok arkadaşlar..Tabii ki arada bir el atılması gerekiyor.. (Neye gerekmiyor ki?)

Aklıma gelmişken yazayım: Hidrolik disklerde bir pistonun çalışmaması (veya az çalışması) durumunda, balatalar sökülüyken fazla çalışan pistonu dibine ittirip, fren kolunu sıkarken o pistonun dışarı çıkmasını (bir aletle bastırarak) engelleyince az çalışan piston daha fazla dışarı çaıkacaktır. Böylece temizlik işini daha rahat yaparsınız.. Ama dikkat, pistonu dışarı attıracak kadar frene basmayın!!
Kolay gelsin.
 
Benim anlamadığım şu;madem bi çare bulamıyorsunuz,bu işten anlamıyorsunuz neden fren sistemine veya bisiklete çamur atıyorsunuz ?
Ben 2 yıldır hidrolik sistem kullanıyorum ve ayarlarını tam yağıldığında hiç bi sorun olmuyor!
Muhammed Pınar,kaç bisikletçi gezdim diyosun,acaba kaçı bu işten gerçekten anlıyor ?

evet sürtme olacaktır,ağır arazi koşullarında,sert darbelerde,ani virajlarda hem göbekler hemde kadro esnemekte ve sürtme gerçekleşmekte,bunun önüne siz hareket halindeyken geçemezsiniz.heleki arazideyseniz!

Armağan Balcı,sana tavsiyelerim şunlar olacak;
*QR(mandal) millerini gücünün yettiği kadar sık,
*kaliperleri diske ortalarken,vidaları gevşetip fren kolunu sık ve sonrada kaliper vidalarını sık,yine mümkün olduu kadar iyi sıkman lazım!
*bunları yaptıktan sonra tekerleği döndür,ufak sürtmeler varsa,sürten bölgeleri tespit edip bu bölgeden rotoru aksi yöne elle biraz esnet,bunu yaparak rotoru düzeltebilirsin ;)


***** LÜTFEN ARKADAŞLAR KENDİ BAŞINIZA ÇÖZÜME ULAŞAMADIĞINIZ PROBLEMLERİ OLAN PARÇALARI BU ŞEKİLDE KARALAMAYALIM,ÇÖZÜMÜ BİLEN KİŞİLERDE ARAYINIZ.
iyi günler!
 
@Elman TEMEL


Rotor elle düzeliyormu? hiç denemedimde... zor olduğunu daha kötü hal alacağını duymuştum sanki?
 
  • Beğen
Tepkiler: Elman TEMEL
@Mahir Erdogan

ben bunu çok yaptım :)
fakat şöyleki,eğer rotor direk darbe almış ise ve deforme olmuşsa o zmn bu mümkün değil ama eğer rotor sadece 1-2 mm bi yamukluğa sahipse o zmn ayar yapmak ve onu düzeltmek mümkündür :)
 
Yan yatmalarda oluşan sürtme sesini kaliperlerı sabitleyen metal parçayı biraz iç kısmından bastırarak yanı kalıperlerı birbirne yaklaştırarak çözdük.Parça Orginal halinde biraz esnek olabiliyor bu yuzdende yan yatmalarda kaliperler diske sürtüyor.Nacizane tavsiyemdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
Geri