Scudo Sports

Ben mi bahtsızım yoksa Salcano yetkili servisleri her yerde böyle mi?

Tamam bisikletten anlamak guzel ama is garantiden kusurlu bir hizmeti duzeltmek oldugunda ne olacak. Her seferinde parasi ile parcayi kendimiz tedarik edip, bulundugumuz yerde olmayan parcalara kargo odeyip takacak miyiz? Ayrica hayatinda bisiklete binmemis, ilkokul / ortaokul cagindaki cocuguna ilk bisikletini alan aileler ne yapsin? Cocuklar ya bir yerini sakatliyor ya da bisikletten soguyor. Niye onca insan eziyet ceksin? Kaldi ki bisikletten anladiniz ogrendiniz. 200 - 400 TL arasinda guclukle dusuk seviye bisiklet alan ve bunlara gozu gibi bakan kullanicilar var. Siz bu adama kendin yap dediginizde alyani, tornavidayi halletti diyelim. Peki ayna kol, ruble sokme, zincir sokme vb. aparatlarini nasil alacak? Toplasan hepsi 200 TL'yi gecer yeri geldiginde... Lutfen.... Herkesin hakkini vermek lazim. Servis isini bilmek ve ozenle yapmakla sorumludur. Uretici firmada urununun arkasinda durmak, servisini denetlemek, tuketicisinin magduriyetini gidermekle yukumludur.
 
Scudo
@suat akman

Kesinlikle katılıyorum.

@Ekrem Yılmaztürk

İstanbul Avrupa Yakası'nda neresi var söyler misiniz? Haftasonu Rumelifeneri tepelerinde arazide dolaşmaya çıktık bir arkadaşlar ve en son eve götürürken fark ettim ki ortalama 2 saniyede bir bir sürtme sesi geliyor tekerden. Benim yine ve yine tamire götürmem lazım. Üstelik Salcano'nun süper iki yıllık garantisi 1-2 güne doluyor :)

@özgür barış uçkaç

Büyük geçmiş olsun size de.

@ali tekintüre

Hocam, ben yıllardır vosvosa binerim ama vosvosum yolda arıza çıkarsa ustamı ararım gel beni kurtar diye. Elimden mekanik iş gelmez, anlamam, ilgilenmem, heveslenmem de. Salcano'dan bisikleti alırken, sonrasında kendim tamir edeceğim motivasyonuyla almadım ki. Ben sorunum olduğunda çözümünü bilenine bırakırım işi. Kendim usta olmaya çalışmam, usta gibi davranmaya hiç çalımşam... Karakterime ters :)

@suat akman

Size bugün çok fazla haklısınız demişim gibi bir his var içimde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Hocam geçmiş olsun. Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi, salcano almayın demek vatandaşlık görevi gibi bişey oldu benim için. En azından XRS yol serisi hariç problemsiz ürün gamını görmedim duymadım.

Eğer üzerine giderseniz, tüketici hakem heyeti falan bisikleti geri verip paranızı alabilirsiniz sanırım. Meblağ fazla olmadığından dolayı hakem heyeti ile iş biter.
 
@Umut Kılınç37

Nazar boncuğu tak. Elinde patlamasın.

@özgür barış uçkaç

Keşke yazını daha önceden görseydim. Gider kron alırdım.
 
Ben Kron'u aldığım gün iade ettim. Bana kalkıp ilk başta yeni yılın serisi fiyatına eski yılın serisini satmaya çalıştı bisikletçi. Ardından da istediğimden bir büyük kadro getirdi. Deneme sürüşü yapayım dedim, yaptırmadı. Aldım gittim, birkaç kilometre yol yaptım, hem kadronun bana fazla büyük olduğunu gördüm, hem de lastiğim patladı. Neden mi? Lastik içi koruma şeritleri jantın yarısında yoktu da ondan! Kron ile geçirdiğim bir günde, onun beni taşımak yerine bana kendisini taşıttırmasına çok bozulmuştum.

Not: XC 1000 almıştım :)
 
@Tuncay Üner
Problemleri insanlar kendileri çıkartıyor, benim çevremdeki çoğu arkadaşım salcano kullanıyor birininde ağladığını görmedim, forumda çoğu arkadaşa salcano öneriyorum, neden önermiyeyim ki. Problemsiz ürün gamı görmediysen ben sana bir kaçını söyleyim. Ama illaki problemli ürünlerde çıkar sonuçta her markada butür sorunlar olur, ama unutmaki çoğu sorunu kullanıcılar kendileri çıkartıyor.
-ASSOS 50 SLX
-XC010 XTR
-ASSOS XC XTR
 
@Caner Çelik

Ben en iyisi bisikleti elden çıkarıp, paten alayım. En azından bakımı kolay, arıza çıkarmaz :rolleyes:

@BF Okuru

Bisiklete zulum yapan kullanıcılardan dolayı çıkan sorunlara diyecek söz yok.
Bisikletim asfalt harici yol görmedi. çukura sokmak nasip olmadı. Kaldırımdan aşağıya inerken, bisikletin üstüne binmem.
Hatta 10 cm kaldırımdan dahi havaya kaldırarak indirdim. O derece titiz hastalığım var. daha 2 aylık kullanıcıyım. 2 sorun yaşadım.
ilerleyen zamanlarda göreceğiz. başka sorun çıkarak mı, çıkarmayacak mı ?
 
@BF Okuru


Burada ürünün problemlerinden çok Yetkili Servislerin Yetersizliği tartışılıyor, bilmem dikkat ettiniz mi?

Ürün iyi olsa bile, ürünle ilgili bir sıkıntı anında teknik destek alabileceğiniz nitelikli bir servis yoksa servisinizde, satıcı ilgisiz adamları servis yapmışsa ve mağdur ediliyorsanız bu yüzden, bir tüketici açısından yapabileceğiniz en doğal eşşey bunu ifşa etmektir.
 
@BF Okuru

XTR, SLX eh işte, ekipmanın yüzü suyu hürmetine.
 
siz yine istanbuldasınız küçük yerleşim yerlerindeki servisleri görün sadece salcano servisi değil istanbulda bir servise götürseniz beğenmeseniz yine zorda olsa başka bir yere götürebilirsiniz ama buralarda okadar zorki bu işler benim whistle marka bisikletimdeki sorunu fabrika müdürüyle görüşmeme rağmen çözülmedi ve servis orta göbek takacam diye kadroyu parçaladı resmen sonrada üstüne bir güzel sprey boya sıktı ağzımı açamadım fabrika müdürüyle yaptığım tartışmada cabası oldu bi ara bisikleti bırakmayı düşündüm ama vazgeçmedim çocukluktan gelen sevda bitmiyor kolay kolay ben sizi çok iyi anlıyorum caner bey muhattap bulamıyorsunuz bu türkiyede böyle malesef ama bisiklet sürücüsü yaygınlaştıkça bu tür sorunlar azalacaktır bu tür bisikletlerden anlayan ustalarda çoğalacaktır bize nasip olurmu bilmem ama bizim çocuklarımız sanırım daha rahat edecekler bizler sayesinde geçmiş olsun.
 
@Umut Kılınç37

Bide ben :) Aman nazar değmesin.
 
Nazar degmesin tabii :) Sunu belirtmek gerek; Salcano, Kron, Carraro, Sedona vb. Turkiye'de yaygin olan markalar pek cok bisiklet satiyor. Bisikletinden memnun olan 6 ay - 12 ay sonra cikip benim bisikletim mukemmel demiyor elbette ama soranlara tavsiye ediyor. Ayrica bu urunlerin %10'u veya %80'i sorunlu cikiyor diye bir istatistikte yok. Sorun yasayan veya yasamayan herkeste bu foruma uye degil. Ama sorunu olan elbette bunu dile getirip cozmeye calisiyor, yasadigi kotu deneyimi dile getiriyor. Ortada herhangi bir markayi karalama kampanyasi oldugunu da dusunmuyorum. Ancak yetkili servislerin yetersizligi, sorumsuzlugu ve ilgisizligi ortada. Cozum uretmek yerine sorunu daha da buyutuyorlar. Her servis veya tamirci icin degil tabi bu soylenen. Ama sorun yasatan yetkili servise herhangi bir yaptirimda bulunmayan, egitim vermeyen, yetkisini iptal etmeyen, tuketicinin sorununa aldrimayan uretici firmalar kendilerine de servislerine de ceki duzen vermek zorundadir. Insallah herkesin aldigi bisiklet sorunsuz cikar da herkes keyifle pedallar...

1990 yilinda o zamanlar icin orta seviyenin ustu denebilcek bir bianchi almistim. Bodrum'da bir tane yetkili servis var ve 2 hafta sonra orta gobekte bir sorun oldu. Servis bisikletimi yere yatirdi, aynakolu soktu, benim icim cizliyor yerde surtundukce bisikletim. Gobegi sokecek ama o zaman icin standart olmayan suntour'un degisik bir gobek kilidi var. Cekic civi aldi "bu gobegin kilidinden bulunmaz zaten. ayni isi gorur merak etme" diyerek dan dun giristi civinin ucunu yaslayip yaslayip acti. Gobekteki sorunu halletti ve ayni sekilde cekicle civiyle sikti. Gobekte bosluk kaldi haliyle. Birkac kilometre sonra bu kez pedal cevirirken gobek oynuyor. O gunden sonra yavas yavas takim duzup her isimi kendim halletmeye, sorup arastirip ugrasmaya basladim. Benim icin eglenceli bir hobi oldu eyvallah. Gelgelelim herkesin buna ayiracak nakti vakti veya el becerisi, ilgisi olmayabilir. Ayrica garanti kapsaminda bu tip sorunlar icin para harcamasina, kendisi cozumlerken garanti kapsamini bozmasina gerek olmamali. Kisacasi herkes isini duzgun yapmali, yapmayacaksa birakmali...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Can
Ben şahsen bisikletimi çok seviyorum. Sorunsuz uzun süre binseydim serviside çok severdim. :rolleyes:
ilk söylediğimde yapmadılar. şikayet ile gidince ilgilendiler. Kardeşim biz bu bisiklet için öpücük mü verdik. Para verdik.
Müşteri olarak geldik. Satın aldık. Sende elimdeki imkan ile benim bisikletimin montajını adam gibi yapmak zorundasın. haksız mıyım.
Çok basit şeyleri sonradan yapmaları beni çileden çıkarıyor. Bu bisiklet bayine artık gitmeyi düşünmüyorum. Ufak tefek sorunlarını kendim yaparım.
En kötü ihtimal mahalle bisikletçisine giderim. Bunlardan daha çok ilgi ve alaka gösterir. işini özenle yapar. Yapmazsada artık oturur bi kenarda ağlarım. :agla:
 
@Gazel Girgin

sprey boya kısmında resmen dehşete düştüm. ne bitirim bir ustaymış o yav. :D

başınıza gelen için üzüldüm.

keşke araştırıp kendiniz halletseydiniz probleminizi. bence bundan sonra öyle yapın, foruma sorun vs. kendiniz halledin işlerinizi. öyle acayip yerlere muhtaç kalmayın.
 
Kendisi üstelik eski bisiklet ustasıymış accell müdürünün arkadaşı olduğu için müdür rica etmiş bu işide o yüzden yapıyormuş yani rica minnet burda iki tane servis vardı biri gitti diğerine muhtaç kaldım burası küçük yerleşim yeri olduğu için burdan başka servisin en yakın yeri 12 km uzaklıkta tabiki arabada yok elimle yürüyerekte götüremeyeceğim için ve ayrıca götürsemde bu tür bisikletlerden anlayanda yok,ya ben başıma gelenleri buraya yazsam belki kimse accell in getirttiği bisikletleri almayacak yada terettütde kalacaktır ama kötü olan ben olmamaık için yazmıyorum şimdi bisikleti yükselterek bu tür sorunlardan kaçma çabasına girdim yeni arka jant seti aldım bütün döner aksam değişecek yani, kendi alet edavatımıda alıp tamiri öğrenip herşeyi kendim yapacağım.
 
Nerede oturuyorsunuz bilmiyorum ama edremit'te çayiçi caddesinde varlık motor var. HALİT VARLIK usta, bisiklet ile ilgili işlerinizi o halleder. Zaten edremit'te yaşayıpta profesyonel bisiklet kullanan insanların tamirciyle işi olmaz, kendi işini kendi halleder.
 
Sprey boya kısmı gerçekten insanı sinir hastası yapar.
Ne kadar rahat insanlar, ben orda olsam kaşım gözüm oynardı. kendime hakim olamazdım.
Boru anahtarı ile vura vura öldürürdüm. (işler güçler) yapamadım ya.... :p

Sana bu uğurda başarılar diliyorum. şimdiden kolay gelsin.
Garanti kısmı hiç umrumda değil. O teknik servisi artık görmek istemiyorum.
Ufak tefek sorun haricinde de bir sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum. En kötü ihtimal lastik patlar. Zincir kopar.
Büyük sorunları da % 50 araştırma, % 50 deneme yanılma yöntemi ile öğreniriz.
 
Zeytinlideyim Ali bey işim tamirciyle değil servisleydi göbek değişimin servisin yapması gerekiyordu göbeği nasıl açacağını bilemediği için göbeğin ve bisikletin dış kısmını parçaladı gittim 32 lik lokma buldum getirdim haval lokmayla açıldı ondan sonrada daha kötü oldu tabi yok zaten bisikletimin tamir gerektiren bir durumu yok zaten tamirciyede gitmem ama bu servis konusunda tamirci konusunda baya tecrğbe edinmiş oldum edremite gittiğimde varlık bisiklete uğrayacağım teşekkür ederim bilgi için.
 
3-4 sene önce ilk salcano bisikletimi almıştım,o zamanlar ne alyan takımı ne bişey vardı elimde. El sürmeye de korkuyorum,gittim bıraktım servise bunun disk frenleri sürtüyor,akord ayarı bozuldu vs diye adamlar gitmiş diske yağ sürmüş sürtmesin diye :rolleyes: O gün bugündür hemen hemen çoğu aleti edindim ufak ufak,bisikletçilere de asla bırakmadım bisikletimi tamir için,sağını solunu kurcaladım bazen daha da bozdum ama öğrendim sonuçta bisiklette her şeyi. Yani demek istediğim elinizde uygun anahtarınız varsa ülkenin sözde en iyi ustalarından çok daha yeteneklisiniz,iyisiniz çünkü sizin bisikletiniz. Özenle üstünde çalışırsınız çizmeye kıyamazsınız :) Birkaç ay önce sırf malzemelerini kullanmak için salcano yol bisikleti aldım,üstüne takılan parçalar o kadar özensiz takılmış ki bu işe başlayan birini ilerleyen zamanlarda cidden soğutabilir,balık taa montaj hattında kokuyor zaten sorun çıkmaması mucize olur.
 
Gerçekten zor bir durum ve tecrübe yaşamışsınız, varlık motor aynı zamanda bianchi servisi bilginize, rica ederim memnun oldum.
 
Geri