Scudo Sports

Ben de insanım. Bisikletçiyim. / Kanunname talebi

İşin içine devleti, hükümeti, kanunu karıştırmışsınız ama zerre kadar alakası yok bu konuyla.

Tamam sağ şeritte araçlar varken şeriti kapatıp gitmek tehlikeli, ayrıca cahil insanlar "Senin ne işin var yolda, git kaldırımda sür" diyecekler o kesin. Devlet buna çözüm bulamaz, her cahil insanı tek tek yakalayıp yaşına bakmaksızın okutup edep terbiye hoşgörü ya da insanlık öğretecek değil.

Çözüm olarak her yola gidiş gelişli bisiklet yolu eklenmeli diyeceğim, ulan memlekette insanlar park edecek yer bulamıyor, yollar dar, imarsız ya da iskansız bina oranı %80'in üzerinde, tek derdimiz bisiklet yolu mu kaldı diyecekler. HADİ YAPTILAR diyelim; tur yaparken Isparta'dan geçtiğimde gördüm: bebelerin altında mobilet, adamlarda motosiklet, alayı bisiklet yolunda gidiyor geliyor. Sonuçta "motorlu bisiklet". Birde gözüme bakıyorlar çekiliyim diye, yolu kapatıyorum yavaş aracımla. İş yine cahil insana geliyor anlayacağınız, ne devlet ne hükümet buna birşey yapamaz. Trafikten hoşlanmıyorsanız, öküz insanlara katlanamıyorsanız, dışarı çıkmayacaksınız.
 
Scudo
Siyaset için yaptığınız kusura bakmayın ama saçma yorumlara 20 senedir sol partide olan eskişehiri örnek göstererek cevap verdim!!!burda birkaç arkadaşımızın söylediği gibi büyük ve ses getiren eylemleri uzun süre boyunca yapmadıkça bir şey elde etme şansınız sıfır

@turcudede
Malesef arkadaşımız varolan en doğru gerçeği yazmış bizim insanımızı kıyamete kadar asla değiştiremezsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Bu girişimin sonuçsuz kalmaması için yapılması gereken şey topluca yolları kapatmak olmamalı bence. O, biraz kuralsızlık, trafiği tehlikeye düşürmek gibi bazı ihlaller nedeniyle cezai yaptırımlara yol açabilir. Tatsız olaylar yaşanabilir. En nihayetinde o trafiğe giren insanların hastası veya uzak yol yolcusu, yetişmesi gereken bir yer olabilir bilemeyiz. Bunu böyle yapmayalım. Ama tek şerit üzerinde uzun bir tur ve kalabalık bir grup iş görür. Kimseye de mani olmaz.

Benim şahsi görüşüm emniyet şeridinin bisikletlere ayrılması yönünde olacaktır. Bizler sağ şerit üzerinden zaten gidemiyoruz. Kamyonlar, kamyonet, otobüs, minibüs, şehir magandaları derken bu hiç mümkün değil. Kaldı ki mecburen emniyet şeridinde gidiyoruz. Onda da çarpıp duruyorlar. Zaten emniyet şeridinde gitmeye de mecburuz şu halde. Kanuni yaptırımları hiçe sayan insanlar oldukça biz zaten emniyet şeridinde de dere kenarında da rahat süremeyiz. Bari en azından şu anki halimizi iyiye götürecek bir hale gelelim. Emniyet şeridine giriyoruz. Eğer bir kaza olursa emniyet şeridinde olduğumuz için bir hak iddia edemiyoruz. O halde emniyet şeridi bizlere hak olarak tanınsın.

Ben de biliyorum o şeride ambulans polis itfaiye gibi acil önceliği olan araçlar girebilir ben de farkındayım. Ben de şöförüm.

Benim aklıma gelen bunlardan ibaret. Trafiği kesmeden, kimseye mani olmadan tek şerit üzerinde kalabalık bir grupla her
Hafta düzenli olarak uzun bir yol yapmak.

Emniyet şeridinde giden bisikletliler için olası bir kaza durumunda hak iddia edebilmek.
 
bu bisikleti gelirinini yüzde 60 ını vergi olarak veriyor yazılı bir tshirt bastırabilirsiniz. eğer bu bisikletliyi öldürürseniz, onu vergi yükü size geçer, yaralarsanız bakım masrafları sizindir gibi bir bilgilendime olabilir. maalesef, uygulanmayan kanunun bir anlamı yok.
 
Can güvenliğimizi sağlamak, eğitim vs konular devletin yani doğrudan hükümetin sorumluluğudur!
Şehirleri yıkalım bisiklet yollarının da hesaba katıldığı yeni bir planlamaya gidelim falan tabi ki mümkün değil. Ülkenin ekonomik durumu, şehir yoğunlukları vs malum. Ama insanlar eğitilebilir.
Öncelikle her türlü belediye vs kamu hizmet araç şoförleri, özel şirketlerin konu ile ilgili bilinçlendirilmesi, şoför eğitimleri ve genel ehliyet müfredatındaki düzenlemeler ile tüm bunları destekleyici uygun kanun, cezai düzenlemeler ve bu cezaların etkin bir şekilde uygulanması işleri değiştirebilir. Bisikletlerin Rusya'daki araç şoförleri gibi kamera kullanmaları ve görüntülerinin kanıt olarak degerlendirilmeleri ve etkin cezaların uygulanması, medyanın gerekli bilinçlendirmeye katkıda bulunması vs vs.
Evet cezalar ahlaklı ve medeni insanların yaratılmasına katkısı olmayacaktır ama yaşanan olumsuzluklar azalacaktır. Ama bu uygulama bütün olarak hayata geçirilmelidir.

Yolları kapatarak, farkındalık yaratma olayı şuurlu, bilinci, eğitimli toplumlarda bile kesin olarak işe yaramayabilir.
 
Lütfen hükümetimizi bu konuya karıştırıp da siyaset yapmayalım arkadaşlar. Bu politik/siyasi bir konu değil. Hem zaten kılışdar ssk'yı batırmadı mı? Ayrıca dedemin mezar taşını da okuyamıyorum. Yani lütfen her şeyde hükümet hükümet derseniz biz de böyle karşı argümanları sunmak zorunda kalıyoruz sonra susuyorsunuz.

Bütün bunların ışığında, emniyet şeritlerinin imara açılmasını ben çözüm olarak önermek istiyorum. Bence emniyet şeritlerine avm yapılabilir. Bu sayede ne bisikletler ne de araçlar emniyet şeridine girebilir. Hem yolda giderken bir ihtiyacımız olduğunda alışveriş de yapabiliriz. Decathlon şube açsa mesela emniyet şeridine, oh ne güzel, yolda lastik patlasa iç lastiği hemen yol kenarından alabiliriz. Böyle çözüme odaklı olan mesajlar yazalım, siyaset yapmayalım please.
 
Değil 2 sayfa 200 sayfa da yazılsa bu tartışma bitmez arkadaşlar, herkesin iyi kötü bir fikri var. Burada üzerimize düşen ortak paydayı almak. Hemen hemen herkes toplu sürüş konusunda hem fikir. 50-100 değil çok daha fazla katılım ile şerit kapatma, aynı zamanda pankart ve baskılı tişört ile bu eylemi desteklemek gerekiyor. Sosyal medyada yazmak çözüm olmayacak. Unutmayalım ki savaş cephede kazanılır. Bizim cephemiz caddeler.
 
Kamu spotları düzenleniyor. Her gün 5 dakika bisikletten bahsedilebilir. Sürücülerin hataları/kazaya sebebiyetleri izletilebilir.
 
Zigzag yapan trafik sığırlarının emniyet şeridini seçenek olarak görmesini sona erdirecek çalışmalar yapılmalı.
Emniyet şeridine dalarsa ölebileceğini bilirse belki kendilerine biraz gem vurabilirler.


Böyle videoların karayollarındaki bilgilendirme ekranlarında sürekli oynatılması lazım.
Ayrıca kameralarla sürekli denetlenip, emniyet şeridi ihlallerinin istisnasız cezalandırılması caydırıcı olur ancak.
 
@Evrenoz
Öncelikli olarak Eskişehir 20 senedir sol partide imiş filan siyaset yapmayın derken içerisine düşmüşsün. Eskişehir Türkiye nin örnek gösterilen şehirlerinden.ekonomik sosyal kültürel turizm ve gelişmişlik açısından sayılı şehirlerden. Bir partinin sempatizanı olmanız bu gerçeği ve halen Büyükerşenin seçilip şehrin yönetiminden sorumlu olduğu gerçeğini değiştirmez.şehrin medeni olduğu gerçeğinide.şehirler solcu olmaz.fikirler olabilir.ama artık çağımızda sağın solun değil insanın konuşulduğu dönemlerdeyiz.çok örnek isterseniz Bizim komşumuz yeşil Bursa idi şimdi oldu beton Bursa. Ülkede kanunu yapan önergeleri veren değil hükümetin sandalye sayısıdır önemli olan. Ülkede halen çocuk istismarına kadın şiddetine hayvan zulmüne kulak tıkamış zihniyeti sorgulamayıp Eskişehiri örnek göstermek komik. Bugün yine 1.5 yaşında bir çocuk öldürüldü tecavüz edilip.çok sevdiğiniz hükümetiniz neden sağır ve dilsiz. Bu konuda kanun taleplerini veren SOL ve muhalif kesim.reddedende sevdiğiniz kesim.Ülkede bisiklet bilinci ne kadar oturduki İstanbulda 25 yıldır çok sevdiğiniz sağ hükümet var. Bisiklet yolları ise kaldırımda boyanan mavilerden ibaret. Sahil yolu geniş oradada var. Ama yayalardan kullanamıyorsunuz.ülkenin bilinçlenmesi lazım. Kişilerin eğitilmesi lazım.belki 50 seneye oturur biz göremeyiz ayrı konu. Anlaşılan bu konu burada konuşulacak ve kalacak. Biz bu ülkede ses getiren eylem yapmaya kalksak gözaltına alınırız. E-5 i kapatmak ses getirir ama sonuçlarıda olur. Yoksa toplu olarak bir yerden bir yere toplu tur ile anca bu sayfalarda gaz alırız. Bu ülkede bazı şeyler ne zaman başa İnsana İnsan haklarına,yaşama,canlıya vatandaşa yaşam hakkına değer veren ve öncelik olarak gören kişiler gelir o zaman değişir.
 
@Mehmetunlu
Çok yazıkki anlayamadığın bir şey var sen siyasetin düzalasını yapmışsın benim akpli olduğumu iddia etmişsin ki sadece sol partili şehirde de medeni geçinmelerine rağmen trafikte saygının olmadığını anlattım diye beni akpli yapmışsın bu davranışını gerçekten kaygıyla okuyorum ve esefle kınıyorum ve bundan sonra benim hakkımda yorum yapmamanı rica ediyorum daha fazla fazla muhatap olmamak açısından
 
  • Beğen
Tepkiler: mustang41
@Evrenoz
Akp kelimesi hiçbir yerde geçmiyor. Sol partili şehir sözde medeni şehir diyerek Eskişehire ve Eskişehir insanına hakaret ediyorsun. Senin hakkında yorum yapma niyetim yok. Gerekte yok. Koşullanmış insanlar ile vakit kaybetmeninde anlamı yok.bu ülkede herşeyin sorumlusu önce hükümettir.

Bu benim cimere yazdığım yazı ve cevaptır. Yetkili kurum ve kuruluşlar basma kalıp cümleler ile konuyu geçiştiriyor. Eylem var ise katılırım. Ama cimerle filan yol alınacak gibi değil.
Net bir konu ve sonuç oluşmadan yorum yapmayacağım. Saygılarımla
 

Dosyalar

  • A93FF4EA-9838-452C-8FA1-C3A7AE6CF174.png
    A93FF4EA-9838-452C-8FA1-C3A7AE6CF174.png
    170,3 KB · Okunma: 14
  • Beğen
Tepkiler: Hsynozky
Yöneticileri suçlamak kolay. Bence halkımız genel olarak henüz bisiklet yollarını ve bisikletle ulaşımı yeterince istemiyor. O yüzden yöneticiler de bunlara değer veren insanlarmış gibi davranmak gereği duymuyor. Biz de arada gümbürtüye gidiyoruz.

Mesela halk trafik kazalarının da azalmasını istemiyor. Hiç yöneticilerin trafik cezalarını artıracağım, araba kullanımını azaltacağım, şehirleri trafikte geçirilen zamanı azaltacak şekilde planlayacağım, alkollü kullanan veya hız sınırının üzerinde basan şoförün ehliyetini alacağım diye kampanya yaptığını görüyor musunuz?

Bir şekilde sesimizi duyurup kendimizi anlatmamız lazım. Siyasi iklimin buna müsait olmadığının farkındayım ancak bir yöntem bulmak gerek...

Edit: konudaki bazı mesajları okuyunca ve benden sonraki havan ve su resmini görünce biraz düşündüm ve vazgeçtim, henüz biz de toplu olarak bir şeyler yapmaya hazır değiliz. Herkes başının çaresine baksın.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
1186659.jpg
 
@Mehmetunlu
Sana daha fazla cevap vermeyeceğim
 
Benzinin litresi 15 TL olduğunda, halk açlıktan kırıldığında herkes ulaşım için bisiklete yönelmeyi mecburiyetten kabul edecek ve bisikletle ilgili hiçbir sorunumuz kalmayacak. Çünkü o gün geldiğinde artık sonunda çoğunluk olacağız...

Korkarım bu memlekette bunun başka yolu yok :(
 
Bu turları asıl Büyükçekmece Bisiklet Klubü başta olmak üzere hepimizin düzenlemeye yardımcı olması ve katılması şarttır.
 
Yasayı istemek güzel ancak adım atmalı, ben size bildiğim yolu izah edeyim. Öncelikle bisikletforum maalesef çok küçük, ne tüm bisikletçileri ne de bunu destekleyecek herkesi kapsamıyor ve üye sayısı da dikkat çekebilecek gibi değil. Buyrun (link) üzerinden güzel bir açıklamayla kampanya başlatın, sonra da bize haber verin ki biz de imza verip tanıdıklarımızın bu kampanyadan haberdar olmasını sağlayalım. Yeterince imza ve sanıyorum evrak işlerinden oluşan bazı teferruatlardan sonra talebimiz alâkadar mercilere iletilecektir. Herkese güvenli pedallamalar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Kanundan ziyade eğtim alt yapısı kaliteleşmeli . Kanunlar koyulur oluşturulur beyin aynı oldukca değişmez. Ama hiç yoktan gerekli kesinlikle. Ama eğtim sistemi
 
  • Beğen
Tepkiler: hasan kahvecioglu
Geri