Scudo Sports

Beldesan Rabbit restorasyonu

@ERDİNÇ DURAN Erdinç bey çok geçmiş olsun parmağınız iyileşmiştir umarım :(
Bahsettiğiniz Rabbit bu galiba mükemmel olmuş ellerinize sağlık :) maşa ve renk süper olmuş !!
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
Scudo
teşekkür ederim Yunus... elim iyileşti çok şükür, 1 ay kadar oluyor alçıyı çıkaralı...şu an iyi durumda... evet bahsettiğim beldesan budur...sana bahsederken dönüp konuya baktım son halinin pek fotoğrafı yok gibiydi bende ekleyeyim dedim..:)
 
Sayın Erdinç Duran, geçmiş olsun ve ellerinize sağlık. Beldesan Rabbit'in restorasyonu çok başarılı olmuş.
Bende bir Beldesan Rabbit sahibiyim. Bisikletin üzerindeki dişli ve vites takımlarını söküp tek vitesli olarak kullanıyorum. Ben orijinal boyasını bozmaya kıyamadım, küçük izler ve paslanmalar da olsa o haliyle kullanmayı seviyorum. Belki ileride ben de böyle bir restorasyona girmeye cesaret edebilirim. Jant setini komple hazır mı aldınız yoksa bisikletin kendi göbekleri üzerine yeni çemberlerle mi ördünüz. Benim de jant setini yenileme düşüncem var.
Kolay gelsin.
 
teşekkür ederim... sahip olduğunuz bisikletin fotoğraflarını görmek isterim...bu modeller hakikaten özel bir model...birde bunun sarı mavi olan modeli varmış görmedim ama ilgilenen arkadaşlar daha güzel göründüğünü söylüyor... sanırım single speed yaptınız siz...ön aynakolu tekliyemi çevirdiniz...? eğer aynakol boşa çıktıysa ve bir tasarrufunuz yoksa ben talip olabilirim aynakola...:)

jant seti kendim yaptım...orjinal jantları çelik ve ağırdı... çift kat alüminyum jantlarla ve cst marka dış lastiklerle değiştim...telleri tamamen tesadüf oldu , alırken satıcı kendisi önerdi bende güzel duracağını düşünerek aldım...göbekleri orjinal 300 serinin göbekleri...
 
Değişimi genel olarak bayılarak izledim diyebilirim. Ellerinize sağlık :)

Sadece sele de ufak bi sürümcede kaldım acaba brook's tarzı bir sele daha hoş olmaz mıydı aynı renk gidon sargılarıyla birlikte :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
@ERDİNÇ DURAN

Beldesan Rabbit'in sarı mavi olanını hiç görmedim hatta ilk kez sizden duydum. Ön aynakolu tekliye çevirdim. Dişli oranı 46/16 olarak kullanıyorum. Aynakol, arka dişliler, aktarıcı ve vites takımını muhafaza ediyorum, bisikleti ileride yeniden orijinal haline çevirmeyi isteyebilirim diye. Uygun bir zamanda jant setini de değiştirebilirsem bisiklet biraz daha hafifleyecek.
Güncel fotoğraflarını bir ara paylaşırım. Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
@msklpsnt BROOK'S...:) olurdu hemde çok güzel olurdu... fiyat konusunda aramızda küçük bi anlaşmazlık çıktı...:)

@Fanonn elinizdeki parçalar hakikaten değerli ve evladiyelik iş görecek parçalar... şimdi bulmak çok zor...benim ikinci bir projem daha var onun için araştırıyorum ön aynakol... olurda fikriniz değişirse bilginiz olsun...
 
kesinlikle aynı düşünüyorum...çöpe atılan her materyal , hurdaya ayrılan herşey günlük hayatta o kadar pratik ve kullanışlı çözümlerin ortağı oluyorki hayran kalıyorum... ben çalışmalarımın çoğunda bedel olarak aynı bile olsa kullanılmış test edilmiş bakımlı temiz parçaları kullanmaya özen gösteriyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn ve Yunus M.
Fiyat konusunda anlaşabileceğin çekik gözlü dostlar tanıyorum :)

Şaka maka bisiklet çok güzel bu tarz bi sele ve aynı renk bir gidon sargısına ihtiyacı var. ;)

(link)

(link)

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
Erdinç bey öncelikle tebrik ederim çok güzel olmuş. aynı bisikletten bende de var ortaokulda iken almıştım 1993 senesinde. şimdi ise bende sizin gibi yenilemek istiyorum ama malesef bazı parçaları kullanılamaz halde yada eksik. onların yerine kullanabileceğim parçaları önerebilir misiniz rica etsem ?
vites kolları yok , arka vites arttırıcı yok , ön vites arttırıcı yok. ayrıca sizin kullandıgınız jantlar nedir? teşekkürler.

Bisikletim 001.JPG Bisikletim 005.JPG Bisikletim 001.JPG Bisikletim 005.JPG
 
Güzel bi cember bulduktan sonra arka ve on attirici ici cok sikinti cekmezsiniz kadroya direk baglanan vites kollarinida bulmak biraz sikinti olabilir forumda araniyor bolumune konu acarsaniz isinizi görecek parcalar cikabilir

Bende hic duymadim sari mavi rengini yesil siyah modelini gördüm bir kac defa ondan eminim sanirim net hatirlamiyorum ama bir keresinde pembe beyazi ni gördüm diye hatırlıyorum ama hayal meyal emin degilim
 
Bu bisikletin muadil parçalarını tam bilmiyorum bütçemi fazla zorlamadan yenilemek istiyorum. klasik görünümlü yeni parçaları olan melez bir bisiklet yapmak amacım. Çocukluk yıllarımın anıları var çünkü :) parça seçimi konusunda yardımlarınızı bekliyorum @sadık özer
 
Kisa bacakli bilumum arka attirici olabilir kendi orjinal serisi shimano exage 300 serisi ama cogu parca uyumlu olur sikinti cikarmaz zorlanacaginiz kisim kadroya baglanan vites kollari olur konuyu exage 300 serisi veya muadili diye acarsaniz yardimci olurlar eminim tavsiyem vites kolu uygun birsey bulursaniz kacirmayin digerlerinde daha Seçici davranabilirsiniz

Satılık - Çeşitli yol parçaları ankara ornegin arka attirici isinizi görür
 
  • Beğen
Tepkiler: thaloss
@thaloss
merhaba ihsan bey...öncelikle tebrik ederim, böyle bir bisiklete sahip olduğunuz için ve onu yeniden yollara döndüreceğinin için...

bu bisiklet üzerindeki orjinal 300 EX serisi kompanentlerin muadillerini piyasada bulmanız çok kolaydır...ön aynakolun ikilisini bulmak biraz sıkıntılı(var ama çok pahalı) ama o da sizde var sanırım...size tavsiyem öncelikle kadronuzu tamamen arındırın, üzerinde çıkabilecek hiçbir parça kalmasın... ardından boya sökücü ile üzerindeki boyayı tamamen temizleyin...boya sökücüyü fırça yardımıyla tüm kadroya kıyı köşe her yerine girecek şekilde uygulayın beş dakika sonra kendiliğinden üzerindeki boya kabarıp atacaktır..tel fırça yardımıylada temizleyin... gördüğüm kadarıyla krom kaplı maşayıda zamanında boyamışsınız ama zaten o maşa bana yamuk gibi geldi...aynı maşadan piyasada uygun fiyatlara bulmanız mümkün bulamazsanız size yardımcı olabilirim... jantlar ise sanırım işinizi görür ne varki üzerindeki krom kaplaması attığı için ben onları alüminyum olan daha hafif ve görüntü olarak daha güzel olduğunu düşündüğüm jant setiyle değiştim. vites kollarını bulmakta sıkıntı olabilir, bulamazsanız size o konudada yardımcı olmaya çalışırım...arka vites arttırıcının kadroya bağlandığı bir kulak parçası var 15-20 TL seviyelerinde piyasada bulmanız mümkün...o olmadan arka arttıcı montajı biraz sıkıntılı olabilir...

sahip olduğunu tüm parçaları temizleyip onarıp kullanmaya çalışın piyasadan bulabileceğiniz tüm yeni parçalar sizinkilerden daha kalitesiz olacaktır...

arka tekerdeki rubleyi sökerken çok dikkatli olun, özel bir anahtar takımı vardır başka bişeyle sökmeye çalışırsanız zarar verip kullanılmaz duruma getirebilirsiniz...

tüm kompanentleri üzerindeki boyayı sökünce benzin veya mazot yardımıyla temizleyip üzerindeki yağdan arındırabilirsiniz...

takıldığınız her konuda yardımcı olmaya hazırım...numaramı özelden mesaj atıyorum

şimdiden kolay gelsin ...
 
@ERDİNÇ DURAN ve @sadık özer Öncelikle yardımlarınız ve değerli önerileriniz için çok teşekkür ederim.
Bu kadar samimi olmanız da ayrıca beni fazlasıyla mutlu etti. Kısmetse Salı günü kadro ile işe başlayacagım. Amacım 1 ayda yavaş yavaş izin günlerimde bisikleti toplamak. Tüm aşamaları resimleyip burdan paylaşırım. çok sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: ERDİNÇ DURAN
Insallah guzel calismalar bekliyoruz yine malzeme boya vs. Sorulariniz olursa elden geldiğince yardimci olmaya calisiriz renk olarak tavsiye o yillari yansitan cift renk ile kadroyu boyamaniz
 
  • Beğen
Tepkiler: thaloss
Jantlar aşırı paslanmış. Yenisini alacagım galiba göbekler sağlam.Jant teli ve çember almam lazım. 28x1 5/8 yazıyor üzerinde.
 
@thaloss bende ilk başladığımda jantların durumu çok kötüydü sonradan temizleyince üzerindekin pas değil yağ olduğunu anladım bendekiler çok iyi durumda ama ben yinede hafif olması için alüminyumla değiştirdim...şu anda elimde iki tane orjinal jantı var atıl durumda siz elinizdekileri bi değerlendirin olmazsa yardımcı olabilirim...
 
Geri