Scudo Sports

Beldesan Flamingo Yol Bisikleti

ccandar

Üye
Kayıt
31 Ekim 2015
Mesaj
6
Tepki
3
Şehir
Ankara
İsim
Cem
Bisiklet
Diğer
Merhaba,
Aranıza yeni katıldım. 1990 lardan kalma Beldesan Flamingo yol bisikletimi tekrar hayata döndürmeyi düşünüyorum. Siz üyelerin, tecrübeleri ve fikirleri, kıymetli yorumlaro belirleyici olacak; kısa sürmeyeceğini bildiğim bu yeni hayata döndürme maceramda.
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    74,7 KB · Okunma: 116
  • image.jpeg
    image.jpeg
    54,9 KB · Okunma: 117
  • image.jpeg
    image.jpeg
    49,5 KB · Okunma: 109
Scudo
Hocam kadro nerede :)
 
Beceremedim tabletten resim atmayı deniyorum

Sanırım oldu bu sefer
Söküm sonrası değerlendirmelerim;
1. Orta göbek de kırılan parçalar var, sanırım değişmesi gerekecek (önerilere açığım),
2. Ön ve arka artırıcılar aşırı paslı, pas çözücü ile temizlemeye çalıştım ama tekrar takarsam işlev olarak sıkıntı yaşatacak gibi duruyor,
3. Jantlar berbat küflenmiş, kullanılmaz durumdalar. üzerinde "etrto 622x14 6061h" etiketi olan alex jant var arkadaşımda. Alsam işimi görür mü frenler uyar mı bilmiyorum?
4. Aynakol feci durumda haftaya ancak sıra gelecek pasını temizleye bilir miyim bilmiyorum bakacağım durumuna,
5. Aynakol un diğer pedalı kırılmıştı, kullanacak olsam bile sanki eşini bulmam zor olacak,
6. Kadro paslı ama kimyasal kullanarak temizleyeceğim, boyayı tamamen kaldırıp, yeni rengine boyayacağım (renk konusunda önerilere açığım),
7. Maşa, alın ve gidon bıynu bs sağlam, gidonu temizleyip bant ile kapatmayı düşünüyorum.
8. Ruble sağlam gibi ama arttırıcı bulamazsam o ruble de değişime kurban gidecek,

Yorumlara, fikirlere ve önerilerinize açığım.
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    128,6 KB · Okunma: 203
  • image.jpeg
    image.jpeg
    81,7 KB · Okunma: 190
  • image.jpeg
    image.jpeg
    132,2 KB · Okunma: 184
  • image.jpeg
    image.jpeg
    91,9 KB · Okunma: 184
  • Beğen
Tepkiler: ikitekerbirdünya
projeniz nasıl gidiyor, ben de sizinle aynı zamanda tam olarak aynı bisikleti restore etmeye başladım, önümüzdeki hafta bitmiş halinin resimlerini paylaşacağım.
 
Merhaba hoşgeldiniz foruma . gelismeleri keyifle takip edeceğim. Paslı aksamlardaki pas tuz ruhu zimparalayinca cok kolay cikiyor , fakat tekrar paslanmasida ayni derecede kolay oluyor. Jantları ve jant tellerini pasıni cikardiktan sonra boyayabilirsiniz , jant telleri cok ucuza satiliyor ama janti tekrar ormeniz gerekir , gerci teller cok fazla çürüdüyse degistirmekte yarar var. Hem telleri sokunce çemberlerle ilgilenmek daha kolay olur . aynakol kamalı mı degil mi tam anlayamadım, bana değil gibi geldi , ama kamalı bir aynakol ise çok ucuza 15-20 liraya satiliyor yenileri , ustundekiyle ugrasmaya degmez yani , tabi eger kamalı ise . kamalı degilse onunda pasi sokulup boyanabilir , ama ara dislilerdeki pası sokmek icin cok ugrasirsiniz. Vitesli degilde single speed yapmayı dusunebilirsiniz , cok tatli oluyorlar :) gecende decathlonda gezerken bir arkadasla tanistim bana kendi bisikletini sanayide fermuar boyayan biryere boyattigini soyledi , renk secenegi yokmus ne yazik ki fakat beyaza boyatip geri kalan yerleri sececeginiz bir renge boyayıp aksesuarlari ve tekerleri o renge gore secebilirsiniz . ben kendi bisikletimi araba boyacisinda boyatmistim , renk olarak olimpic blue sectim herkes cok begendi , sizde bir bakin derim araba renklerine :)
 
Paslı kısımlar için henkel metal parlatıcı, bulaşık süngeri ve teli, mazot, sirke ile denemeler yaptım, sonuç tatmin edici olmayınca aynakol, jantlar, sele borusu, ayak ve ön maşayı nikelaj yaptırdım. Jant telleri yenileri ile tekrar örüldü, jant ayarıda aradan çıkmış oldu. Orjinali gibi vitesli olacak falcon marka aktarıcı ilk günkü gibi sağlam çalışıyor, temizlenince kozmetik olarak da kullanılabilir hale geldi. Kadroya boya sökücü uyguladım ve oto boyacısında taksilerin sarısına yakın bir renge boyattım. Şimdi ilk halinden bir kaç fotoğraf paylaşıyorum.
P_20150718_122339.jpg P_20150718_122343.jpg P_20150718_122346.jpg P_20150718_122356.jpg P_20150718_122402.jpg P_20150718_122406.jpg P_20150718_122411.jpg
 
Başarılar :harika: güzel bir çalışma olacak gibi duruyor.Takipteyim.
 
Çalışmam bugün bitti,

uygun sele bulamadığım veya bulduklarım da çok pahalı olduğu için seleyi eski bir çantanın kahverengi derisi ile kapladım, bulmakta çok zorladığım kahverengi gidon bandını da sonunda internetten bulabildim ve satın aldım. (bisiklet sepeti)

nikelaj izmir karabağlarda sanayiden,

boya yine izmir karabağlar sanayiden (tanıdık olduğu için ısrarıma rağmen ücret almadı)

lastik olarak michelen classic serisi amber yanaklı lastik satın aldım (kessbike karşıyaka)

sadece logosu ve renkleri hoşuma gittiği için bisikletim colnago decal kit uyguladım, internette yüksek çözünürlüklü decal bulamadığım için photoshopta kendim hazırladım ve şeffaf folyoya baskı aldım, bu işlem neredeyse bir günümü aldı,

Bisikletin toplanması ve ayarlarının yapılması işini üstlenen İzmir Şirinyerdeki Ece Bisiklet - Ahmet beye çok teşekkürler.

Ve maliyet tablom;

Bisiklet (sahibinden.com dan) 100
Nikelaj100
Vites25
Gidon Bandı45
Lastik80
Ön Aktarıcı20
Sele Bağlatı5
Pedal20
Fren Pabucu10
Kablolar15
Jant Tel ve Ayarı30
Diğer İşçilik50
Toplam500

Son halinin fotoğraflarını paylaşıyorum,

P_20151215_191022.jpg P_20151215_191047.jpg P_20151215_191056.jpg P_20151215_195158.jpg P_20151215_195229.jpg P_20151215_203049.jpg P_20151215_203054.jpg P_20151215_203107.jpg P_20151215_203128.jpg P_20151215_204847.jpg P_20151215_204853.jpg P_20151215_205005.jpg
 
@thero elinize sağlık çok güzel olmuş selede çok orjinal olmuş bi öneri bisikleti şeffaf folyo ile kaplayın :D
 
Dostum valla eline sağlık. Süper olmuş ama kahverengi hoş durmamış sanki. Eskiyince başka rengide bir dene derim ;)
 
@thero
Çok güzel dostum gule güle kazasiz belasiz kullanmani dilerim .bi tur versene hehehe :D
 
Ben çok beğendim ama bir sorum var. Fren kollarının yanından çıkan uzantılar ne işe yarıyor, bir çeşit fren kolu gibi duruyor onlar da, tam olarak adı nedir bu sistemin?
 
@Saturn onlar gidonu yatma pozisyonu dışında fren yapmak için kullanılan fren kolları
 
Selamlar, uzun zamandır elim değmiyordu restorasyon işine. İşler yoğun bu ara. Ama tamamen de boşlamadım.
Geldiğim son durum;
1. kadro; iyi bir pas sökücü ile boyasını tamamen kazıdım tel fırça yardımı ile. Astar boya ve oto boyacı desteği ile tekrardan fırın boya yaptırdım (resim paylaşamıyorum, telefonda kaldı resimler), en kısa zamanda atarım resimleri,
2. jantlar pas sökme işlemlerinden sonra da düzelmedi, ciğerine işlemiş paslar; aynakolda da durum aynı (yenisini aldım 2. El satan birinden, orta göbek de beraber geldi güzel de oldu),
3. Fren kolları, fren sistemi, gibi alüminyum parçaları limon tuzunda paslarını ayırdıktan sonra güzelce metal parlatıcı ile parlattım. Abartmak gibi olmasın ama yeni gibi duruyorlar, resimler malum ,
4. Şu anda parçalar arabamın bagajında, en kısa zamanda eksik ufak tefek malzemeleri bir bisikletçiden temin edip vidalarını sıkmaya başlarım.

Foto sorununu da çözer çözmez resimler gelir ardı arkasına.

Şimdilik gelişmeler bunlar, başta da dediğim gibi, projede gecikme yaşayacağız maalesef...
 
image.jpeg Boya sökme evresi
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,4 KB · Okunma: 65
  • image.jpeg
    image.jpeg
    60,3 KB · Okunma: 70
  • image.jpeg
    image.jpeg
    81,1 KB · Okunma: 69
Geri