Scudo Sports

Basit ve kullanışlı römork

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
127
Yaş
27
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Cümleten iyi forumlar.
İstanbul'da Bahçelievlerde yurtta kalıyorum. Kurban bayramı tatilinin de 9 gün olması sebebiyle valizimi de eve getireyim dedim. Yalnız bir sorun vardı: Hem büyük bir sırt çantası, hem de küçük-orta boy arası valizimi birlikte bisikletimle taşımam gerekiyordu, ki ertesi gün dersane için yurda tekrar uğrayıp kitaplarımı alacaktım, yani alacağım bile kalmıştı. Ama 2 tane avantajımı birden kullandım: Valiz tekerlekliydi ve bagajım da valize uygundu. Ben de deney yapma hastasıyım(her türlü römorku çekme, hareketlerini inceleme ve arkamdaki römorku/vagonu hissetme duygusuna da hastayım). Gittim bagaj lastiklerimle valizin sapını bagajın arkasına bağladım. İlk denemem adeta rezalet bir şekildi ama buna rağmen gayet başarılıydı. Sonra bazı değişiklikler yaptım ve aşağıdaki görüntü ortaya çıktı:
https://www.bisikletforum.com/a/img571/3909/8273.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img820/9454/lusz.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img5/1904/ek95.jpg
Elimle gösterdiğim yer, bana daha mantıklı göründü.
https://www.bisikletforum.com/a/img824/7474/wm1a.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img19/7884/jngv.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img593/6284/8b0s.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img547/8985/5rej.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img841/1661/u2t3.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img824/5500/j5zi.jpg
Aşağıda gördüğünüz gibi sert dönüşlerde sap, lastiğe değiyor.
https://www.bisikletforum.com/a/img405/8236/5mni.jpg
Sonra tekrar farklı bir yöntemle bağladım. Böylece artık 90 derece bile dönsem lastiğe değmiyor. Üstelik bu seferkinde tek lastikle başladım. İlerki resimlerde başka bir deneyin eseri olarak valizin sapını ortalasın diye diğer lastiği de taktım ama bunu hiç kullanma ihtiyacı duymadım.
https://www.bisikletforum.com/a/img820/5760/nc8e.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img405/5262/o30t.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img826/5839/nb6v.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img203/5006/j62w.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img541/2239/hn9j.jpg
Aşağıdaki resimdeki mavi lastik işlevini en iyi şekilde yerine getirse de seyir sırasında hiç ihtiyaç duymadım.
https://www.bisikletforum.com/a/img826/564/aiqd.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img542/7853/3ywx.jpg
Sistemi, cuma gününden 2 gün önce test ettiğim için bayrak falan ayarlayamadım, ki trafikte bir araba bir ara dibine kadar girmişti. Yola çıkmadan önce mükemmel bir üstünlük olan bisiklet kilidimi, lastik yerine kullanarak lastiklerin ikisini de sırt çantasını bağlamada kullanabileceğimi keşfettim. Sırt çantamı zaten yüklüyken sırtıma almayı düşünmedim bile. Eğer lastiklerden biriyle valizi bağlasaydım sırt çantama bir lastik kalacaktı ve yüklü halinde o şekilde güven vermeyecekti. Sonuçta valizi bisiklet kilidimle bağladım.
Hissiyat olarak "römorkum" hiç rahatsızlık vermedi diyemesem de gerçekten sürüşte sorunsuzdu. Ama bu yöntemi kullanacak olanların yumuşak tekerlek tercih etmelerini şiddetle tavsiye ederim. Zira hem beni, hem de yayaları maksimum ses düzeyindeyken rahatsız ettiğini düşünüyorum. Ben keyif almayı deneyebilirim ama yayalar için aynı şey söylenemez. İşin iyi yanı, 15km/h ile giderkenki sesi ile 40-50km/h'deki sesi aynıydı. Hatta yüksek hızlarda yoldaki çıkıntılar, tekerlek havada kalıp uçak inişi gibi yere değdiği için takılmadan kaynaklanan sert sesler gelmedi. Sürüş sırasında son derece stabil. Yani 50 ile giderken korkmadan sert fren yapabiliyorsunuz. Römork almak zor olsa da bu yöntem çok daha ucuz ve kullanışlıdır. Ama ne olursa olsun sert dönüşlerde dikkat gerek.
Yaptığım aramada bu yöntemin daha daha önce paylaşılmadığını gördüğüm için forumda ilk olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden benden öğrenenler "Salih diye bir manyaktan öğrendim" diyebilir.
Son olarak deney sırasında bagajdaki yaylı sisteme telefonu güç bela kıstırarak çektiğim videoyu da paylaşayım.
[video=youtube_share;2vQeRr-5eUg]http://youtu.be/2vQeRr-5eUg[/video]
(link)
Not: Videoyu izlerken lastiğin saptaki düğmeyi sıkması nedeniyle geri gitme gibi durumlarda sapın kısaldığını fark ettim. Videodaki sorun düzeltilmediyse düzeltme aşamasındadır.
İyi forumlar :)
 
Scudo
Newton'un hareket yasası
1- hareket eden nesne, hareket etmeye devam edecektir.

50kmh ile giderken herhangi bir olumsuz durumda, çanta kontrolünüzden çıkarak çevreye ciddi zarar verebilir. Durmak isteseniz bile çanta yoluna devam etmek isteyecektir.
Daha stabil, daha güvenli bir çözüm bulmanızı öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
bavulun tekerlekleri direk bavula bağlı olduğundan yolda giderken çok ses çıkarır normal hızda bile 5-10 km ile bile giderken çok ses çıkarıyor bu bavullar birde 30-40 lan giderken düşünün
 
@sedat_slave

Bana fizikle gelmişsiniz. Ben de size fizikle cevap vereyim. Kinetik enerjisini yeterli düzeyde dönüştürürsek, arkadaki yükün bisiklet merkezli hareketi sıfırlanabilir. Aksi halde hiçbir cismin hareket ettiği takdirde duramayacağını düşünmeliyiz ki mevcut fiziğe zıttır. Mevcut bisiklet römorkları, araba römorkları, traktör römorkları... Neredeyse hiç birinin frenleri yoktur(tren vagonu ve tır römorkları gibi araçların frenleri vardır) Bu durumda dediğinize göre hiç biri duramayacaktı. Yasa doğru, yorumunuz hatalı. Ayrıca deneylerin de beni doğrulaması yorumunuzu çürütüyor. Yine de tabiki güvenliği düşünmeniz konusunda hak veriyorum. Ama ben yola testlerden sonra çıktım. Ciddi hızlarda seyir sırasında gittiğim yoldan daha kötü yollarda beklediğimin çok üstünde olumlu sonuç aldım.

@mehmet ertuğrul duyan

Hocam test sırasında aklıma gelmedi ama telefonumdaki bir program osiloskop olarak kullanmaya uygundu.(sesin frekansını ve genliğini ölçen cihaz) Basit bir yöntemle şiddeti ölçebilirdim, aklıma gelmedi. Yumuşak lastikle seste ciddi zayıflama sağlanabilir(tecrübe edilmiştir)
 
konu üzerinde hem fikiriz sorun yok.
söylemek istediğim, bağlantı yapılan malzeme katı değil, sonuç olarak yüksek hızda ne kadar tepki verecek veya ne kadar bisiklete uyum sağlayacak bu belli değil.belirsiz olan şey güvenli olmazdan yola çıkıyorum.
römorklar katı maddeyle bağlanıyor, enerjisini direkt çeken araca aktarıyor. veya bir araç diğer aracı çekerken ip haricinde demir boru kullanıması gerektiği gibi bir şey benim söylemek istediğim.

Ukalakık ettiysem affola.
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@sedat_slave

Estağfurullah hocam, hatasız kul olmaz :) Lastiklerim dörtten fazla sarımda benim kaslarıma bile ciddi direnç gösteriyor. Kaldı ki bu valizle aynı anda yüklü bisikleti kaldırabildiğime göre bu kapasite küçümsenemez. Zaten seyir sırasında bisiklet kilidimle bağladığım için esneklik katsayısı son derece düştü. O açıdan şüpheniz olmasın. Hem bahaneyle kafasında soru işareti olan varsa onu da çözmüş olduk. Hem videoda tespit edilebilmesi zor ciddi frenler var ki tespit edilememesi sistemin güvenliliğinin kanıtı.
Not:Videodaki hata çözülmüştür. Resmi aldatmasın.
 
valiz tekerlekleri büyütülerek sürüş konforu arttırılabilirmi? hırdavatçılarda falan custom tekerlek bulunabilir
 
Hocam istediğiniz modifikasyonu yaparsınız ama tekerleğe yumuşak lastik takılı olmazsa çok gürültü oluyor. Sert tabanlı tekerlek susturucusuz araba ise lastikli tekerlek sessiz giden arabalar gibi.
Dingil sürtünmesi ile bir sorun yoksa küçük tekerlek biraz daha avantajlı ama valizin yükseltilmesi içinse biraz tekerler açığa alınıp öyle takılmalı çünkü çoğu zaman tasarım milimetrik olabiliyor.
 
Paten tekerleği takmanızı öneririm birde qr lardan aliminyum demir parçayı çantanın demir kısmına monteleyin böylece çanta daha stanil olur bisikletin bir parçası halini alır çok akıllıca olmuş bilgilendirme için teşekkür ederm
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@burhanozer

Paten tekerleğini sessizlik açısından düşünebilirim. Bunun dışında taban alçaklığı sorunu çözüldüğü takdirde daha küçük tekerlek de mantıklı olabilir.
Geçen bu yöntemi başka bir bavulda kullandım ve önemli tecrübeler elde ettim.
1-Öncelikle bavulun bağlanmasını ben bisiklet kilidiyle yapmış ve dayanıklılıktan emin olmuştum. Gerçekten sadece bağlama açısından en iyi çözüm bu ama bir konuda yetersiz. Bu gibi alçak bavullar, ağırlık merkezleri alçak olduğu için her şartta stabil olabiliyor. Ancak büyük bavullar, özellikle genişletme farmuarı açıkken bırakın bisikleti, elde bile devrilebiliyor. Bu dengesizliği çözmek için fotoğraflardaki dengeleme yöntemi kullanılmalı.(sondan 3. ve 2. resimleri inceleyin). Ben 13km'de başlarda trafikte 3 devrilme yaşadım. Bavul mesela sola dönerken merkezkaç kuvveti etkisinde sağa kaçmaya çalışabiliyor. Veya hızlanınca aerodinamik etkiyle yol tutuş zayıflaması nedeniyle ufak bir rüzgarda devrilebiliyor ve devrildiği yöne bisikleti çekmeye başlıyor. Çözümü uyguladıktan sonra ise "kesin devrilir" diye düşünülebilecek yerlerde bile devrilmedi.
2- Ben yağmurlu havada kullandım. Öyle olunca arka tekerin çamuru valizi mahvetti. Çözüm olarak valizin gerekli yerlerine naylon tipi malzemeyle koruma yapılabilir.
3- Nedenini anlayamamakla birlikte devrilmelerden dolayı olduğunu tahmin ettiğim tekerleğin yamuk durması sorunu ortaya çıktı. Tekerleğin bulunduğu kısmı baya bir oymuş. Seyir sırasında ses çıkarıyor. Tekerleği dişli, yumuşak lastikli tekerlek.Normalde gayet sessiz. Bu yamulmas sorunuyla ilgili yapılabilecek çok fazla birşey bulunmamakla birlikte devrilmeyi önlemek ve dikkatli bir seyirde bulunmak ile önlenebilir. Bir sorun tespit edildiğinde ise mümkün olduğunca erken tamir edilmeli.
 
Pratik fakat bir o kadar da alelade bir çözüm. Lastik yuvasının ölçüsü belli, yuvaya takılabilecek lastiğin büyüklüğü de belli haliyle. Taban zemine çok yakın, hiçbir şekilde darbeyi emme özelliği de yok. Bağlantı noktası da allaha emanet. :) Sert darbeler geldikçe, bağlantı sürekli gevşeyecektir. Derin çukurlarda, çıkıntılarda, düşük banketlerde veya benzeri engellerde valizin parçalanma ihtimalini saymıyorum bile. Valizin kullanım amacı belli sonuçta, en fazla 3-5 km/s hıza elverişlidir. Siz bunun 8-10 katı hızlardan bahsediyorsunuz.

Bence kendinize veya etrafınıza zarar vermeden evvel vazgeçin bu işten.
 
Ahmetcan hocam darbe emmeyle ilgili kısma kadar katılıyorum ama sonrasında farklı ayrıntılar devreye giriyor.
Bağlantıyı resimlerde lastikle yapmışım ama sonradan bisiklet kilidini keşfedince lastiği sadece dengeleyici olarak kullanmaya başladım. Bisiklet kilidi de malum çelik halat gibi birşey. Bozuk yollarda da sorun yok. Çukurları falan uçarak geçiyor. Sistem yani tahmin ettiğinizden daha güvenli. En kötü sorun tamir etmeye uygun olmayan tasarımlar. Tabi çinliler zeki, biz bunu tamir edip uzun süre kullanmayalım, daha çok alıp daha çok para verelim diye böyle yapmışlar. Ama resimlerdeki kaliteli bir valiz. Rulmanlar dayansa yeter.
 
@Salih Kü


bir şey fark ettim:)tekerınızın akordu az bişey bozulmuş yalpalıyo.akort gerek:):)
iyi forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
Mantık güzel ve basit ama sanki güvenli değil gibi. Çünkü bozuk yola girildiğinde valizin yan yatma olasılığı çok fazla. Bu da yüksek oranda risk teşkil ediyor. Ancak tekerlekler yerinden çıkartılıp yerine daha uzun bir dingil olsa (mil) yan yatma yada takla atma olasılığı daha az olur gibi geliyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
Şunu söyleyeyim valizinizin tekerlek sistemi standart ise yani fark lı değilse, öyle söküp başka teker takması kolay değil.Ki büyük ebatlar da da takamazsınız yuvaları na sığmaz.Diğer konu o tekerler insanın yürüme mesafesi ve hızına göre tasarlanmış olup bisiklet için uygun değildir.Isınabilir, dağılabilir.Mutlaka görmüşsünüzdür otogarlar da filan yamuk tekerli valizleri.Onlar da fazla yük ile kullanmaktan kaynaklanıyor.
 
Kesinlikle katılıyorum. Ancak bu sistem çok iyi yapılmış bisiklet yollarında kullanışlı olabilir. Düşük hızlarda. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
http://ic-anadolu.all.biz/pazar-arabas-g67117#show0

Belki, tekerlekleri daha büyük olan bir pazar arabası uygulaması daha iyi sonuç verebilir. İhtiyacı olanlar deneyebilir.
(link)
 
hocam valizin alt kısmına,çamur korumasıyla birlikte yere sürtmeyecek bir şekilde modifikasyon yapmak lazım :harika:
 
Ben de böyle bir şey yapma arefesindeyim.
Bavuldan olabiliyorsa pazar arabasından da römork olabilir diye fikir uyandı kafamda. :)

Benden önce Fanon'un aklına gelmiş yeni gördüm :)
 
@Karagözis
Merhaba,
Madem konu hortlamış, bir bilgilendirme yapayım.

Bavul ve pazar arabalarında rulman kullanımı gördüğüm kadarıyla yaygın değil. Plastik tek tekerlekler, plastik veya metal parçaların üzerine oturtulmuş. Hatta sadece perçinlenmiş gibi duran bavul tekerlekleri bile var.

Neticede, bu tarz uygulamalar uzun mesafelerde yarı yolda bırakabiliyor.

Eskiden daha deliydim. Bu konuyu açtığım zaman lise zamanlarımdı. Hala böyle deneyler yapabilecek olsam da zannediyorum artık biraz daha gerçekçi deneyler yapıyorum.
 
Geri