Scudo Sports

Basit bir alete göre içinde fazlaca kazık barındıran şey nedir?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
311
Bisiklet özünde oldukça basit bir şey. Ancak zaman içinde o kadar karmaşık hale getirilmiş ki anlaşılır gibi değil. Mesela vidalı ya da bisikletçi ağzıyla pasolu jantlarda rublenin pedal çevrildikçe sıkılması, böylece janta tam olarak oturması planlanmış, bakıldığında oldukça pratik bir tasarım. Gerçi ruble çıkarma aşaması biraz sıkıntılı ama bir şekilde bu da pratik püf noktaları ile çözülebiliyor. Durum böyleyken vidalı rubleden kaset rubleye geçişin amacı ne? Efendim vidalı rublede en fazla 7 dişli olabiliyormuş ama kaset rublede 11 diş bile olabiliyor. Tamam da bunun sana katkısı nedir? 28-34 diş ile çıkılamayacak yokuş var mı? Bu diş sayısı 11'li rublede değil de 7'li rublede olunca ne oluyor? Kaldı ki bisikletçilerin yüzde kaçı gerçekten dağda bayırda bisiklet kullanıyor? Dümdüz yerleşim yerinde oturan ve bisiklet kullanan birisi 11'li rubleye sahip karbon kadrolu dağ bisikletini neden alır?
Vidalı ruble kullanılan bisikletlerin aşağılandığını ve parçalarının da piyasadan çekilmekte olduğunu görünce, elimdeki ömür boyu garantili kadroya sahip bisikletimi uzun yıllar kullanabilmek için yedek parça toplamaya başladım. Bu aşamada şunu gördüm, vidalı rubleler kaset rublelerin, karemil aynakollar oktalink/hollowtech aynakolların, v frenler disk frenlerin, 7/8 vites aktarıcılar 9/10 vites aktarıcıların neredeyse 4'te, 5'te biri fiyatına satılıyor. Kısaca aslında aynı işi görecek bir bisiklet için 4-5.000 lira yerine 1.000 lira ödemeniz yeterli.
İş bununla da bitmiyor, 4-5.000 liralık bir bisiklette kullanılan jant göbekleri ile ucuz bisikletlerde kullanılan jant göbekleri hemen hemen aynı kalitede. Bir yatak içine yerleştirilmiş bilyeler ve çelik bir milden oluşan jant göbekleri adeta hemen bozulsunlar diye yapılmışlar. Oysa bilye yatakları sağlam bir malzemeden yapılmış olsa belirli sürelerde gresini yenilemek şartıyla evladiyelik olur. Rulmanlı göbekler için de aynı şey söz konusu, kaldı ki rulmanları sökmeniz, bakımını yapmanız neredeyse imkansız, bozulduğunda değiştirilecek. Diyelim ki göbek artık işini yapamaz hale geldi ne olacak, jant göbeği değiştirilecek ya da yeni jant alınacak. Hepsi ayrı ayrı para tuzağı ve de gizlice kazıklanmak.
Biliyorum ki bisiklet sektörü de diğer sektörler gibi, nasıl ki arabanı bir yılda 3 bin km. de kullansan 15 bin km. de kulansan bakıma götürüp yağını değiştirtmek zorundasın, bisikletini de neredeyse her 100 km.'de bir bakıma sokacaksın. Bu kadar basit bir aleti bu hale getirenler utansın.
 
Scudo
@Özgürpedal

Çok talihsiz cümleler :snzdglsn:

Yıllar yılı tecrübe edilmiş, en verimli sayılan belirli kadans değerleri vardır. Düz yol için kabaca 90, tırmanış için yine kabaca 60-70 kadans öneriliyor. Vitesin asıl amacı bacakların aynı kadansta gidebilmesi, yani en verimli kadansı koruyabilmek! Sık vites aralıklarıyla bu daha da mümkün ve kolay kılınıyor.
Bir 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 diye giden vites var
bir de 13-15-17-19-21-24-34 diye giden sıralama var o_O
Bunlar arasında gerçekten de hiçbir fark yok mu sizce?

İkinci kombinasyonda, 24 rublede diyelim vitesiniz, 24 ile 34 arasında o kadar büyük bir oran farkı var ki, siz vitesi 24'ten 34'de veya 34'ten 24'e aldığınızda kadansınız ne olursa olsun %40 civarında değişim gösterecek. Ve en verimli kadans oranını (90) korumakta güçlük çekeceksiniz, hızınızı değiştirmek mecburiyetinde kalacaksınız :acpsnr:

Halbuki diğer kombinasyonda (11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32) kadans çok ama çok kolay korunur. Düz yoldasınız, 90 kadanstasınız, hafif eğim geldi önünüze, kadansınız yavaş yavaş düşecek haliyle zorlanmaya başlayınca, kadans olacak 85, hop vitesi bir düşüğe aldığınızda tekrar 90 kadansı yakalayacaksınız. Yine mi zorlandınız? Yokuş daha da mı dikleşti, veya nabzınız mı yüksedi? Yine mi kadans 80lere düştü, bir düşük vitese daha alırsınız yine 90 kadansı yakalarsınız.
Veya aksi durum, yol hafif eğim kazandı, hızlanıyorsunuz, kadansınız 100'e ulaştı, vitesi bir büyüğe aldığınızda kadansınız yine 90 olarak sabitlenecek.

Ama alttaki kombinasyonda kadansınız zıp zıp zıplar :snzdglsn:
24 rubleyle gidiyorsunuz, kadans 90'dan düşmeye başladı, 80'e düştü diyelim. Rubleyi 34'lüye aldığınız an kadnsınız 110'lara çıkacak :ssrtcbya::tskler: Bacaklarınız deyim yerindeyse kafayı yiyecek. Bu istenen bir durum değildir!

Olması gereken de değildir. Olması gereken bacakların sürüş süresince olabilecek en uzun süre en verimli kadans aralığında kalabilmesidir. Vitesler de bu amaca hizmet ederler! Pedalı bir 30 kadansla, bir 110 kadansla çevirip nefes nefese kalalım diye değil!

Sürekli aynı kadansı korumak, nabzı stabil tutmaya da büyük katkı sağlar. Nabzınız ha hop hop hoplamaz :snzdglsn:

Aynı kadansı koruyabilmek, dize de iyi geliyor.
Yüksek kadans her derde devaymış

İster yüksek kadans hedefleyin, ister normal kadans, hedefinizi ancak iyi oranlanmış bir setle gerçekleştirebilirsiniz. Eğimi sürekli aynı olan bir yol bulmak zor, sürekli değişiyor ve biz bu eğimlere göre vitesimizi ayarlarak bacakların ne olursa olsun aynı hızda dönmelerini sağlıyoruz o_O
 
benim yaşadığım olay fren kolu üst kısmı mika'dan düşme çarpma vs olmadan çatladı ... hidrolik fren kollarının her yeri alü, en lazım olan yağ basılan tıpa vida vs. olduğu üst kısım mika adamlar kendilerine muhtaç ediyor yani bildiğin en sağlam üründe bile bir gün sorun yaşıyorsun buna yapacak bir şey yok :koptum: ar-ge'ler pahalı adamlar bulmuş patent almış yapmış, satıyor/kazıklıyor ne derseniz ama dayanıklılık/performans açısından çok farkları olduğunu biliyorum. En güzeli kullanım şart ve tarzınıza göre en optimumu, fiyat/performans kıstasını yakalayabilmek bu şartlarda en azından böylece daha az üzülürüz :acpsnr::hhhhhh: @Özgürpedal
 
Serkan Mıstınoğlu, bir ara bu forumdan çıkmayı ciddi ciddi düşündüm nedense sonra vazgeçtim. Söylenen her şeye sizin gibi maydanoz olan çok arkadaşımız var bu forumda. Benim söz ettiğim bisikletçiler benim gibi bisikleti zevk için kullanan, kendisiyle ya da başkalarıyla yarışmayı bırakıp pedal basmaktan, aheste aheste gezmekten hoşlanan insanlar. Sizin gibi her şeyin doruklarında dolanıp, nirvanaya ulaşmak peşinde olanlardan bahsetmiyorum. Bana ne kadansın bilmem şu kadar olmasından, yok efendim oran şu olurmuş bu olurmuş. Ben bisikletimle çıktığımda saygısız, bencil motorlu araç sürücüleri ile mücadele ede ede 40-50 km. pedal basmanın ve bir yerden bir yere bisikletimle ulaşabilmenin peşindeyim. Rezil belediyelerin bisikleti yok saymalarına oldukça sinirlenen birisi olarak kadans ya da dişli oranlarının performansa etkileri beni hiç ilgilendirmiyor. Ben oldukça dik yokuşlar barındıran bir yerde oturuyorum. Bisikletimde 3X7 Acera vites var ve doğal olarak özellikle yorgun bir şekilde eve dönerken güzergahın son bölümündeki yüzde 10 eğimli yokuş beni biraz hırpalıyor, 3X10 xt vites sistemim olsaydı zorlanmayacak mıydım? Kaldı ki bu zorlanmaya zamanla alışıyor insan. 120 kalp atışı ölçmek de ilginç oluyor. Düz yoldaysa benim normal bir hızla gitmek dışında bir derdim yok. Şimdi bana nasıl bir dişli oranı lazım, yardımını bekliyorum.
 
katıldığım yerler yok değil ama katılmadığım yerlerde var tabi
 
@Özgürpedal
afedersin burası herkese açık bir forum ve tüm üyeler de eşit statüde ise neden yorum yapmak '' maydanoz olmak'' oluyor ??? herkes okusun diye kendinizce haklı bir sitemde bulunmuşsunuz arkadaşta altına kendi yorumunu yapmış nesi maydanoz olmak ???
 
@Serkan Mıstınoğlu
Anlayan için altın değerinde öğütler. Sadece yarış koşanlar değil her sürücü için önemli etkenler bunlar. İşin içinde sağlık ve konfor var neticede.

@Özgürpedal
İnsanlara maydanoz diyip sonra yardım beklemeniz takdire şayan. İbretlik adeta.

Halbuki güzel bir başlık açtığınız. Tartışılası çok yönü olan bir konu. Ama maydanoz olmamak adına konuya dair fikir belirtmemeyi seçiyorum :cool:
 
Evet durmadan cekis sistemleri yenileniyor, her sene yeni seriler cikiyor; Hali ile insanlar o setleri almak adina ellerindeki setleri bedava fiyatlara satiliga cikartiyorlar. Bunlarda biz garibanlarin işine yariyor. Bence setleri elestirirken once bi deneyip sonrasinda insanlara atar yaparsaniz daha mantikli olur . 3X7 si olanin agresifliginden de bunaldim , ust seviye kullanip milleti asagilayandan da biktim. En guzeli kafana gore takilican. Biraz nakit biriktirip seni sarsmiyacak sekilde bisikletinde yukseltmeler yapican. Inan bana bu surecler hem cok eglenceli , hemde daha heyecan verici
 
Cidden çok fiyat farkı var aralarında 9lu bir zinciri 50 liraya bile bulmak mümkünken 11 li zincirler en az 120 liradan başlıyor. 120 liraya 9 lu zincirin neredeyse en iyisini alırken 11li zincirin en kötüsünü alıyorsunuz. Aradaki fark 300-400 liralara bile çıkıyor

Adamlar da ki teknolojiye bak biz hala 7-8li zincirlerle uğraşıyoruz. Pedala dokunmadan vites değiştiriyor ya bisikleti bıraksa kendi gidecek o derece.

 
@BerkEvren
Kadansi - Nabzi gectim abi ben kararsizligindan biktim Sayin Torneyimin. Kendisini severdim ayri mesele fakat tura cikiyorum rampaya gelmeden vites atiyorum, bekle ki beyefendinin keyfi tutsunda vites dusursun :D kac kere ayar yaptik olmadi . En son sattim gitti , tabi yerine 1x11 e gecmedik , 3x8 xtr ye gectik 96 model ama o kadar kararli ki beni bile kararsizliga düşürüyor kararlılığı :D ( hay senin kuracagin cumleye maryo )
 
@Mustafa Zeybek
Sağolasın. Bak misal konuda bahsi geçen yokuşlarda ekipman etkisine bir atıfta bulunayım. (Konu dışı konuşuyor olmayalım)
Ayakkabı ve pedalda değişikliğe gittim. Daha sert tabanlı bir ayakkabı ve kilitsiz sürmediğim için 4 yanı kilitlenebilir bir pedala geçtim. Hem sprintlerde hemde yokuş çıkarken katkılarını gayet iyi hissediyorsunuz.
Aynı değişimi daha önce 3x7 Torney mtb'den 3x10 XT'li mtb'ye geçince de yaşamıştım. Oldukça fazla fark var sürüş deneyimi açısından. Sunduğu vites aralıkları ve rampada rahatça vites ufaltabilmek büyük nimet. İkisinide yemeğe benzetirsek biri simit biri iskender :) İkisininde kendi kullanıcı kitlesi var bunu atlamamak lazım.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Ben bu konuda bu mesaj sayesinde bi kac birsey daha öğrenmiş oldum.Ki eminim benim gibi başkalarıda öğrenmiştir.
 
E Kadans denen ve benim ne olduğu konusunda hiçbir fikrimin olmadığı form arkadaşlarım, Nabzı birde 7 vitesle çamlıcaya tırmanırken görün o zaman:

kalp.png

ne yapalım ölelim mi biz yani 1200 liralık bisiklet kullanıyoruz diye :koptum::koptum::koptum:
ben de @Özgürpedal a katılıyorum anca işten eve kullanıyoruz bozuk saçma yollarda, niye iki vites fazla olsun diye çok daha fazla vereyim.. Tamam veren versin, fakat benim bundan sonra alacağım en fazla 24 vites şehir bisikleti filan olur, bana yeterde artar bu..:)



@Özgürpedal

@BerkEvren

@mariokaldato
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri