Azrail'e bisiklet aranıyor...

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Merhaba arkadaşlar,

1- Erkek 35 180cm 80kg

2-Ulaşım-gezinti-spor amaçlı

3-şehirde-çevre yolları(30-40 km mesafedeki sahil şeridine gitmek..ilerletirsem işi, uzun yol da düşünebilirim..) evime yakın ormanlık arazide toprak çakıllı bir parkur var şu an cross amaçlı kullanıyorum..)

4-Hergün binmeyi planlıyorum.. Bacaklarım vücuduma göre biraz zayıf kalıyor güçlendirmek istiyorum.Özellikle sol bacağımdan atroskopi olduğum için diz bölgesindeki kasların güçlü olması gerekiyormuş.

5- Bisiklet piyasası ve ekipmanları hakkında pek bir bilgim yok, bugünlerde araştırmaya başladım.Ama, çocukluğumda bisikletim oldu tabii ki... Çok farklı güzel bir ortammış, heyecan yaptım çocuklar gibi bi bisikletim olsa gezsem diye...

Bütçe olarak 500-600 ytl öngörmüştüm, ama ileriye dönük de düşünerek, bütçeyi arttırabilirim. Yani şunu al hergün bana dua edersin tarzına da açığım..

Giyim malzemesinde de minumum alınması gerekenleri yazarsanız sevinirim. Hatta şöyle diim; bisiklet-kıyafet-yağı, suyu, teker ekip. vs bi paket önerirseniz de çok iyi olabilir.

Arazi kullanımım ağırlıklı olmayacaktır, ama şöyle güzel ormanlık bir alan gördüğümde de kullanmak isterim tabii ki..:) motorsikletlerdeki gibi enduro tarzı bir bisiklet, tam benim istediğim model oluyor aslında... fazla uzattım sanırım...:eek: şimdiden teşekkür ederim...

sevgiler saygılar....
 
Scudo

mert

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
96
Tepki
20
Şehir
istanbul
DOSTUM yaaaa anlatmak istediğim ve benim de istediğim tam olarak budur..
benim içinde yazmış olduğun bu kurallar geçerlidir.. bende yardım istiorum..
saygılar...
mert
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
ıÜüBisikletle tekrar buluşmanızı kutlamak dileğiyle... :)
Öncelikle enduro tarzı bisikletlere benim de merakım çoktur. Ancak bisiklette enduro dendiği zaman ön ve arka süspansiyonlu, süspansiyon mesafesi normal bir dağ bisikletinden yüksek olan (120 mm veya üzeri, 150 mm.ye kadar denilebilir) bir bisiklet akla gelir. Bu şartlarda iyi bir bisiklet bütçenizi çok zorlayacaktır. Ekonomik görünen çözümler ise tatmin sağlayamayacaktır.
O yüzden arazideki keyfiniz için hardtrail dediğimiz önde tek süspansiyonlu (80 veya 100 mm) bir bisiklet önerelim :).
Boy 180, demek ki tahmini kadro boyunuz 17,5" veya 18 olacak. (Aslında bacak boyunuz önemlidir ancak bu tahmin de genel olarak geçerlidir.)
İleriye yönelik bir yatırım için kaliteli bir kadroya sahip bisiklet tercih etmenizde yarar var. Malum değiştirilmesi en zor parça o :) Bence piyasayı biraz araştırın. Elinizin altında internet varken bu çok da zaman almayacaktır. Gözünüze kestirdiğiniz, bütçe aralığınıza uygun bisikletleri bizlerle paylaşın, biz de diyelim ki bu şöyle şöyle iyidir, bu da böyle böyle kötüdür. :) Hem karşılaştırmalar, sizin de kendinizi bisiklet parçaları konusunda geliştirmenize yardımcı olur ;).
Minimum bisiklet kıyafetlerinin başında KASK geliyor tabi ki. Bir çift de eldiven almanız yararınıza olacaktır. Aynı zamanda da tayt giymek sağlığınız ve konforunuz açısından oldukça önemli. Uzun yol düşünüyorsanız güneş gözlüğü yine mutlak bulunması gerekenlerden... Hatta mümkünse bir de geceler için şeffaf camlı model :)
Bisikletiniz için de minik bir alet takımı, hani şu çakı tarzında olanlardan. Belki sprey şeklinde patlak giderici, acil durumlar için :). Çamurdan sakınıyorsanız çamurluk da lazım, ama ben kullanmanızı önermem (Bkz. imzam) :D.
Sonra tabi ki bir suluk edinin. Ben dün yapılan Kemer Dağ Bisikleti yarışına suluksuz girdim, feed zone'a yetişeceğim diye dilim bi karış dışarıda bitirdim turlarımı :). Şimdilik aklıma gelenler bundan ibaret. İstanbul'a geleli bir kaç saat oldu da... 13 saat yol biraz yordu :). Umarım yardımcı olabilmişimdir...
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Bu yorgunlukla ayrıntılı cevabın için teşekkür ederim... suluk deyince kafes kuşları aklıma geldi...:D

Kron XC 1000 24 v. Veya Trek 3900 hakkındaki olumlu olumsuz ne dersin..? Bir de bu disk fren olayı biraz muallakta kaldı.. V ya da disk daha çok kimlere ve hangi şarlara hitap ediyor..? Pek bir fikir birliği yok gibi geldi bana...
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Disk konusu gerçekten uzuuuuun bir konu :). Forumda bol bol tartıştık. Hatta bir sürü detaylı mesajım var bu konuda azrail, eğer aratırsan çokça bilgi bulabilirsin ;). Ancak kısaca disk fren biraz daha zor koşullar için gerekli ve bana kalırsa mekanik olduğu zaman da beklenen performansı veremiyor. Hidrolik modelleri tercih etmekte yarar var.
Diğer yandan bu iki bisiklet birbirine çok yakın modeller. Trek'in adı var. Ama ben olsam Kron tercih ederim. Çünkü Trek'in 3xxx modellerinde (yani Alpha kadrolarında) disk fren kulakçığı yok. Kron geliştirilmeye biraz daha açık geliyor bana. Tercih sana kalmış :). İçine hangisi siniyorsa onu tercih et derim :). En keyiflisi o olur çünkü ;)...
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
valla oku oku gözlerim cortladı...:mad: bu kadar bilgisiz olunca okuyacak o kadar çok şey var ki, bi daldım mı siteye çıkamıyorum...:D bu fren işi beni aşar zaten şu aşamada, ama v frenler kuru zeminde ıslak zemine göre daha iyiymiş.Dediğin gibi disklerde de hidrolikler mekaniklere göre daha iyiymiş.

Şimdi de Kron CT 1000 kafamı karıştırdı..:rolleyes: bu melez dedikleri model benim yukarıda saydığım kullanım amaçlarına daha uygun değil mi..? Büyük ihtimalle ben karıştırıyor olsam gerek, zira Gürsel Bey Kron XC 1000 24 v. Veya Trek 3900 önermişti... Tekerleri oldukça farklı XC 1000 tastamam bir dağ bisikleti oluyor ise düz zeminde beni çok zorlamaz mı..? Kondüsyon kazandıktan sonra İzmir - Çeşme bu bisiklet ile nasıl gidilir..? bizi üzmez değil mi..? Sanki asfaltta çok hantal duracakmış gibi geldi bana..:eek: Hakikaten ne zormuş yaaa... tabii ki bu konuya vakıf olmamaktan ileri geliyor sanırım... Görüş ve tecrübelerinizle biz acemilere yardımcı olduğunuz için sağolun..:) sevgiler saygılar...
 

borab

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Aralık 2005
Mesaj
528
Tepki
146
Şehir
İZMİR / BUCA
Merhaba bu iki model arasında kaldın ise kron'u al derim.

Lastikler hantal gelir ise iki tane ince yol lastiği takarsın olur biter.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Tur bisikleti ve dağ bisikleti tabi ki farklı olacak. Ancak Bora'nın da söylediği gibi ince ve dişsiz lastikle performans kaybını büyük ölçüde aşarsın.
Kron CT1000 güzel bir şehir bisikleti. Ancak ilk mesajında az da olsa araziden bahsetmişsin. Bu bisiklet arazide seni çok üzer. O yüzden alternatiflerin dışında kaldı. Tahminim Gürsel Abi'de aynı şekilde düşünüp sana Kron ve Trek'in bahsi geçen modellerini önermiştir :)
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Evet sanırım Kron ağır basmaya başladı...Gerçi Trek de güzel gözüküyor hani..:) Nisan ayındaki kampanyayı da kaçırdık..:( Ama olsun, çevremdeki "ne yapacan bisikleti, al bi motor keyfini sür" baskılarına kulaklarımı tıkayıp, en kısa zamanda(cebimi ayarlayıp..) aranıza katılacağım...Gürsel Bey de yeni bahar kampanyaları yapar umarım...:)
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Keşke €/$ fırlamadan alsaymışım...:( Aşağıdaki bisikletin özelliklerini Kron XC 1000 24 v. veya Trek 3900 ile kıyaslarsak nasıl sizce..?



Specifications:

* Category: Mountain
* Model: Rockadile
* Frame: Hi-ten ATB Frame with cromo seat tube
* Fork: Suntour M-2000 suspension
* Rear Shock: N/A
* Crankset: Suntour XCC-100 alloy 48/38/28t steel rings
* Pedals: Nylon body with ball bearings
* Frt Der: Shimano TY22
* Rr Der: Shimano TX-50
* Shifters: SRAM Gripshift MRX
* Freewheel: Shimano MF-TZ07 14-28t
* Chain: KMC Z-51
* Rims: Alex SCE-17 alloy 32H Silver
* Tires: Kenda Koyote 26 x 1.95
* Front Hub: Alloy Q.R.
* Rear Hub: Alloy with double seals
* Fr Brake: Promax Alloy linear pull
* RR Brake: Promax Alloy linear pull
* Brake Levers: Promax Full Alloy
* Handlebar: Steel High rise 30 millimeters
* Stem: Alloy threadless w/ removable cap
* Headset: Threadless 1-1/8 inch
* Saddle: Mongoose Dual Density
* Seat Post: Alloy Straight

Frame Size Standover height Height of Rider Inseam of Rider
18" 29.75" 5'6"-6'0" 30.50"-32.75"
20" 31.25" 6'0"-6'4" 33.0"-36.0"




http://images.amazon.com/images/P/B000ASR44W.01._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Çok düşük bir model. Bir defa kadrosu Hi-ten, yani çelik... Kıyaslanamaz diye düşünüyorum.
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Evet kıyasta yanlışlık yapmışım..:eek: Peki bir de şunu kıyas yapsak biraz daha uygun olur mu..?


2005 GT Avalanche 3.0 Mountain Bike

Frame: GT Triple Triangle design 6061 Aluminum
Fork: SR Suntour XC-60 w/ preload adjustment
Rear Shock: NA
Headset: Zero Stack system for 1 1/8"
Crankset: Suntour XCC-100; 48/38/28
Bottom Bracket: Sealed mechanism w/ Boron spindle
Shifters: Shimano Acera
Levers: Shimano ST-EF29
Handlebar: 20 mm rise; 6-degree bend; anatomically sized
Stem: GT ATB; threadless 25 degree rise w/ two bolt aluminum face plate
F Der.: TY-32
R Der.: Shimano Acera
Cassette: Shimano 7-speed; 14-28 HG
Brakes: Tektro Linear Pull
Wheelset: Rims: Alloy Double Wall ATB; Hubs: Alloy QR
Tires: Tioga Factory Extreme Front and Factory XC rear 26 x 1.95
Pedals: High Impact Nylon platform
Seatpost: Alloy Micro adjust
Saddle: GT MTN
GRIPS/TAPE: GT ATB
Chain: IG 50

http://images.amazon.com/images/P/B000EOXH4I.01-A369ZTW9RUY8F0._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg


-------------------------------------------------------------------


2004 GT Avalanche 3.0 Mountain Bike

Frame: GT Triple Triangle design 6061 Aluminum
Fork: SR XC-60 w/ preload adjustment; 75mm travel
Rear Shock: NA
Headset: Aheadset Threadless
Crankset: Suntour XCC-100; 48/38/28
Bottom Bracket: Cartridge sealed
Shifters: Shimano SST-EF29
Levers: Shimano SST-EF29
Handlebar: 20 mm rise; 6-degree bend; anatomically sized
Stem: GT ATB; threadless 25 degree rise w/ two bolt aluminum face plate
F Der.: Shimano TY-32
R Der.: Shimano Acera
Cassette: Shimano 7-speed; 14-28 HG
Brakes: Tektro Linear Pull
Wheelset: Rims: Alloy ATB; Hubs: Alloy QR
Tires: Tioga Factory Extreme Front and Factory XC rear 26 x 1.95
Pedals: High Impact Nylon ATB
Seatpost: Alloy Micro adjust
Saddle: GT MTN
GRIPS/TAPE: GT ATB
Chain: UG-50

http://images.amazon.com/images/P/B000EVS2E6.01-A369ZTW9RUY8F0._AA280_SCLZZZZZZZ_V58599067_.jpg


-----------------------------------------------------------------------

Bir de frame alloy olarak geçenler var.. Bunlar nasıl oluyor..? Alüminyum alaşımlı mı oluyor...:unsure: Aşağıdaki gibi;


Iron Horse Maverick SE Mountain Bike

Frame: ALLOY 6061
Fork: Manitou Splice Elite 100mm
Rear Shock: NA
Headset: Zero Stack Threadless
Crankset: TruVativ ISO Flow Power Spline 42/32/22T
Bottom Bracket: TruVativ Power Spline
Shifters: SRAM X-7 trigger shifters; 9 speed
Levers: Avid FR5 alloy levers
Handlebar: Rise 31.8 Clamp
Stem: TruVativ XR 5D 31.8
F Der.: Shimano Deore
R Der.: SRAM X-7
Cassette: SRAM PG-950 9 speed cassette; 11-32
Brakes: Hayes MX-2 mechanical w/ 6" rotor
Wheelset: WTB Speed Disc 32H
Tires: WTB Motoraptor 2.3
Pedals:
Seatpost: Alloy Micro Adjust
Saddle: WTB Rocket V Comp
Chain: Shimano HG-73
GRIPS/TAPE: ATB


http://images.amazon.com/images/P/B000E21WCE.01-A369ZTW9RUY8F0._AA280_SCLZZZZZZZ_V57404924_.jpg
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Valla alloy yazanı ben de anlamadım normalde standart, dipçikleme işlemi falan olmayan kadrolar da kullanırlar ancak bu bisklette komponentler daha üst seviye, daha basit bir kadro kullanılmış olabilir mi ki ? =S
 

azrail

Üye
Kayıt
18 Nisan 2006
Mesaj
66
Tepki
8
Şehir
izmir
Biraz baktım da, bu 4 rakam bisiklet üertiminde kullanılan alüminyum alaşımlarının isimlendirilmesinde kullanılmaktaymış. 6000 li seriler silisyum ve magnezyum ağırlıklı olup, 7000 li serilere(çinko-magnezyum) göre daha yumuşak olmaları dolayısıyla darbe emici özellikleri daha fazla, ama pasa karşı dirençleri de onlara kıyasla daha düşükmüş...Hi-ten ise uzak durulması gereken düşük kalite üretimlermiş..Uzayıp gidiyor epey bir...

Yukarıdaki 2004 GT Avalanche 3.0 Mountain Bike 400$ nasıl bir rakam sizce...
 
  • Beğen
Tepkiler: chirak