Scudo Sports

Aynı iç lastiğe yama yapma rekorunuz kaç? =D

Aynı iç lastiğe en fazla kaç adet yama yaptınız?


  • Toplam katılım
    183
Scudo
@klawizell kutudan çıkan iki adet büyük dikdörtgen yama yol bisikletleri için fazla büyük geliyor. Ve takması gerçekten çok zor oluyor çünkü kavis vermek zorundasınız. Ve yama o kadar büyük ki lastiği şişirdiğinizde yama bölgesi şişemediği için fark oluyor. Büyük yamalar değil 23c, 28c için bile kötü.
Fakat küçük yamalar çok idealler. Tabi onların da yan kısımları çok az kavis almak durumunda kalıyor ama çok iyi oturuyor iç lastiğe. Yamanın kenarlarındaki kauçuğu parmaklarınızla veya sert bir şeyle iyice ezin, adeta iç lastiğin bir parçası haline geliyor btwin yama :D
 
@RedFoX

Çocukken evin girişinde yapardım bu sıcak yamayı, ortalık duman olurdu :) Daldırıp sıcakken elleyip elimi yakmıştım alışana kadar..
 
  • Beğen
Tepkiler: RedFoX ve yokgibi
@Muhammet_3M eski fiyatları bilmiyorum, yenileri de bilmiyorum ama çiğnediğim sakız için para ödüyorum zaten :D yara bandı da çok pahalı olmasa gerek :)

Orda ekonomik derken öyle geldi yazdım ben de :) yoksa yamaya toplam harcanan para zaten önemsiz:)
 
Agresif mtb kullanımında benim gibi ağır birisi(95-100kg) maalesef çok yama yapma şansı bulamıyor çünkü lastik yılan ısırığından gidiyor(50-55psi) :confused: 5' i geçememişimdir herhalde.
 
5 görmüştüm ben. Genelde fazla lastik patlatmıyorum. Ama dış lastik 10 bin km’yi geçince artık patlaklar sıklaştı ve en son dış lastikte ki yarıktan iç lastik zımpara gibi pütür pütür olunca atmak zorunda kalmıştım:D

Özel yama falan yok. Eski bi superlight iç lastiği alıyosun. 2 cm kesiyorsun. O 2 cm’lik halka kısmı açıp bölünce 3 yama çıkıyor. Bally ile yapıştır ve devam et:) Yolda yama ile uğraşmak yok. Yanına çift iç lastik al önceden yamalanmışlardan oldu bitti:D
 
18-25 iç lastik için küçük ve yuvarlak yamalar iyi oluyor, kendi kullandığım ürün linkte ki. Ayrıca evde yama yapıyorsanız küçük bir işkence aleti almanız işinizi kolaylaştırır. Keza maxxis re fuse lastiklerle yamaya pek gerek kalmıyor. Abartısız 9 yılda en fazla iki elin parmakları kadar lastik patlatıp yama yapmışımdır.

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
Tubular kullandığım için hiç bir şıkkı işaretleyemedim :islik: tubeless kullananlar için de uygun seçenek yok...

10+ yama yapanlar ya berbat yerlerde sürüyorlar, ya çok kilometre yapıyorlar, ya da inanılmaz şanssızlar. Çöbtinental 4000s kullandığım karanlık yılları saymazsak, ortalama 2000-3000 kilometrede bir patlıyor benim lastiğim. Bir lastiğe 10 patlak düşmesi için 40-50 bin kilometre aynı iç lastikle sürmem gerekir demek ki (üstelik bu hep aynı lastikleri kullanıp onlara yama yapan birisi için geçerli, yedek taşıyan ve patlayınca yedeği takıp patlak lastiği evde yamalayan biri için daha da fazla).

Ufacık bir cam kırığı veya diken girdi diye lastik çöp olmasın diye de şunu taşıyorum yanımda:
1171235_1.h45h6pqbrn-1.jpg
 
@MuratHan

Bisikletimin stok lastiği maxxis dolamites ama çok tırt çıktı, Maxxis refuse Türkiye de nerden bulabilirim, baktım yok, schiwalbe maraton plus düşünüyorum şuan

@yokgibi

Aynen yav geyik yapıyoruz zaten, yama parası nolucak :), nelere para veriyoruz. Ancak yama yapmayım iç lastik alıyım dersem, o zaman başkasını bilmem ama beni yorar. bisikleti kiralamışım gibi bi maliyet çıkarır. Dışlastik konusu önemli

@Murat B.
Aynından bana da lazım o zaman
 
  • Beğen
Tepkiler: yokgibi
Şehir bisikletinde 7 yamam vardı.Mutlu mesut gidiyorduk ancak aynı yama yerinden 3.defa patlayınca Bay Murphy'nin benim lastiğime taktığını anladım ve lastiği değiştirdim.

İlk 2000 km de hiç lastik patlatmadım.Son 1000 km de 8 defa patlattım.8 defa patlaması yağmurdan sonra oldu.Yağmur yağdıktan sonra yol kenarlarına her türlü pislik ,çer çöp, cam vb birikir ve lastiğin patlaması için gerekli şartları oluşturur.
En çok lastik patlaması yağmurdan sonra olur.Bunu unutmayınız.Tecrübe ile sabittir.
 
Bu lastik patlağı vede yama meselesi beni iki kez ortada bırakmıştır o nedenle yoğurdu üfleyerek yiyorum. Şöyleki giant tcr advenced yarış bisikleti ile birazda ihtiyatsızca malzeme kalitesi çokda iyi olmayan ama asfalt bir yoldan ürgüp e doğru yola çıkmıştım. Yolculuğun 30. km sinde kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde lastik patladı. Daha önce ucuz diye aldığım mavic marka iç lastiği takarken ilk defa başıma bir hadise geldi ve iç lastik şişerken patladı. Yanıma yama setide almamıştım ve ben o yolda ortada kaldım. Yoldan geçen yolcu otobüsleride durmadılar. Yaklaşık bir saat bekledikten sonra bu böyle olmayacak iş başa düştü diyerek en yakın köye doğru yürüyüşe geçtim. O gün (Allahtan karbon bisiklet 8 kg ağırlığındaydı) rahat bir 5 km bisiklet omuzda yürüdüm. Bir diğer olayda daha iki ay önce silifkede gerçekleşti. Sabah bir markete gideyim diye bisiklete binmek istediğimde baktımki lastik patlamış. Bu sefer yama seti vede bir adet iç lastik yanımdaydı. Lastiği çıkardım sibop kenarından hava kaçırıyor yama yapmak imkansız. Yedek lastiği kullanayım dedim baktımki oda yama yerinden açılmış vede delik o kadar büyümüş ki yama tutmaz. Bindim arabaya silifkeye gittim. Jant üzerindeki sibop deliği ince olduğundan 28 jant uzun presta sibop iç lastik aradım. Nerdeyse yazın 250 bin nüfuslu şehirde iç lastik bulamadım. Dolayısiyla bisiklet sezonu benim için silifkede kapanmıştı.
Bütün bunları niye yazdım, siz siz olun iç lastik konusunda işinizi şansa bırakmayın, ihtiyatsızlık etmeyin. Bisiklet ile seyahatlerinizde jant durumunuza uyan iki adet yeni iç lastik vede yama takımınız yanınızda bulunsun.

@Murat B.

Ezmek etkisi yaratan ama amacı ezmek olmayan cümleler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve Murat B.
700X23 700X25 iç lastikleri çok ince ya yama yapıldığında sürüş esnasında bir fark oluyor mu? konfor, performans vs herhangi bir rahatsızlık
 
@Serkan Mıstınoğlu

8000 kilometrede 10 patlak bence çok fazla. 800 km'de bir demek, diğer lastik de aynı sıklıkta patlıyorsa 400km'de bir patlak. 15 kişinin katıldığı 70km'lik grup sürüşünde toplam 1000km'den fazla yapılıyor, herkesin lastiği bu kadar patlasa her turda 2-3 kere lastik patlaması lazım, oysa çoğu sürüşte hiç kimsenin lastiği patlamıyor.
 
@Murat B.

Abi bence çok iyi benimeski bisikletle 1500km kusur yol yaptım yaklaşık 6-7 kere lastik patlattım hatta bir turda ön arka birden patlamıştı (nasıl oldu bende anlamadım o_O) 8000 km'de 10 kere gayet iyi işin ters tarafı eski bisikletim dağ bisikletiydi :)
 
Geri