Scudo Sports

Aynakolun çıkması sorunsalı

@Mustafa Zeybek
Bu plastik parça maşa üzerindeki boşluğu almak için kullandığımız gidon boğazı üstünde bulunan çektirme(furş sıkıştırma) vidası ile aynı işleve sahip. Bu plastik vidayı yine maşa çektirme işlemindeki gibi belirli bir ölçüde sıkmalıyız(ne çok ne de az). Muhtemelen aynakolunun sert sürüşler sonra çıkmasının sebebi de budur.

Sol kol üzerinde bulunan 2 vidayı sıkmadan önce bu plastik vidayı sıkıyoruz. Sertlik 1nm civarında olmalı ve zincir takılı değilken aynakolu çevirdiğimizde aynakol bir kaç tur rahat bir şekilde dönebilmeli ve aynakolu yanal bir şekilde oynattığımız zaman boşluk olmamalı. Akabinde kalan 2 sıkıştırma vidasını da sıktıktan sonra işlem tamam.
 
Scudo
@Mehmet Metin Levent
Umarım aynakolun da katili olmamışımdır. Haşat etmediğim bir aynakol, bir vites kolu, bir gidon, bir de gidon boğazı kaldı zaten :agla: yardım için teşekkürler.
@akgulcemal
Yardım için de teşekkür ederim.
@borcott
İşte bu tam aradığım cevap oldu. Yakın zamanda aynakola dişli ekleyecektim zaten. O zaman geldiğinde kapaktan bulup dediğiniz gibi deneyeyim bir de. Sonucu yazarım. Teşekkürler.

Güncelleme: bir takım vida ve kapaktan aldım. Önce sol kolu söküp içine arkadaşın verdiği bull - fix adlı naneyi sıktım. Yağ, kir ne varsa akıttı. Aynı işlevi aksa da uyguladım ve kağıt havluyla temizledim. Yivlerdeki yağ kalıntılarını kürdanla çıkardım ve aynakolu kapattım. Önce kapağı kargaburunla boşluk kalmayana kadar sıktım, sonra vidaları sırayla azar azar sıktım. Test için kendimi merdivenlere vurdum. Yapabildiğim kadar zorlayarak birçok merdiveni "tırmandım" doğal olarak bir o kadar da indim. Şimdiye kadar gevşemedi ve bundan sonra da gevşeyeceğini sanmam. Toplam maliyet 25 vidalar, 16 kapak, 6 bull fix zımbırtısı. :)
 
Bendede buna benzer bir sorun var ben aynakolun sol kolunda 2 tane vida arasındaki plastik kirildi bende yapistirdim fakat o parcanin tam ortasinda bir igne tarzi birsey var oda yerinde yoktu tum herseyi dogru takmama rağmen 20 25 pedaldan sonra sol crank hep düşüyor ne yapabilirim
 
Ben de kolu değiştirdim, ilk sürüşte yeni kol yerinden çıktı. Epey bir sıkmak gerekiyormuş, alyanı yerleştirip ayağımla basarak anca sıkabildim, ama yine emin değilim tekrar gevşeyebilir. Olmadı teflon bant var boru için kullanılan, 1 kez sarar takarım, ne olacak sanki.
 
@turcudede Ben onuda denedim ama hiçbir fark olmadi
 
@dirensahbaz

Senin sistem nasıl bilmiyorum, göbek farklı sanırım bende plastik parça falan yok. Kare mil, kolu geçirip tekmeyi basıp kanırtarak sıkıştırdım. Eski sistemlerin bu özelliğine bayılıyorum zaten :)
 
sorunu o plastik parçayı çıkarıp taktım düzeldi
 
Bazı aynakollarda aynakolu tutan vidaların içinden geçtiği bir plastik parça var, kenarındaki pim aynakolun miline giriyor ve aynakolun kayarak çıkmasını önlüyor. İşte bende aynakol değişimi sırasında o pim kırılmış. Tabi tecrübesizlikten fark etmedim ve aynakol vidalarını öylece sıktım. 20-25 km sonra aynakol yerinden çıktı. Şansım vardı ki yokuş çıkarken yavaştım, kilitli pedal da vardı ve düşmedim.

Bisikletçilere sordum, abi aynakolu sık bir şey olmaz o parça önemli değil dediler, ama internette okuduklarım öyle demiyordu. O parça anladığım kadarıyla aynakol vidalarının aşırı sıkılarak aynakolun vidaların olduğu yerden stres olmasını ve çatlamasını önlüyor ve aynı zamanda aynakolun mil üzerinde kaymasını da engelliyor. Ben usta değilim ne kadar doğru bilemem ama bana mantıklı geldi. Yurtdışından 2,5 eur/adet ödeyip iki tane aldım (kargo 3-4 katı tuttu) birini aynakola taktım, diğeri yedek. Takarken aynakolun vidalarını da güzelce gresleyip fabrika tavsiyesine göre tork anahtarıyla sıktım. Bir kaç hafta sonra baktığımda tork düzeyi değişmemişti. Bir daha sorun olmadı.

202152 dosyayı görüntüle
 
IMG_8574.jpg

Arkadaşlar çıkmayan aynakolu mil ile birlikte çıkardım.Dişleri yalama olmuştu.Sizde fazla ügraşmayın,aynakolunuz eskiyse bunu kolaylıkla yapabilirsiniz selamlar,saygılar..
 
Geri