Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

aynakola çark

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
24 vitesli bir bisikletin,aynakola fazladan bir çark eklenmesiyle 27 vites yapıldıgını gördüm..bu uygulamanın artısı eksisi nelerdir? vites kollarıda degişiyormu?
 
Scudo
Bu uygulama dünya üzerinde standardı olmayan, zamanında Türkiye'de Bianchi ve Castello tarafından uydurulmuş bir çalışmadır. Seneler önce deneme şansım olmuştu. Hiç verimli değil. Ayrıca o dişli sonradan ekleme değil, orjinal 4 dişli ayna kol üretilmişti.
Diğer yandan 24 vites 8x3 kombinasyonu ile elde edilir. Ayna kolda bir dişli daha olduğu taktirde 8x4=32 vitesli bir bisiklet ortaya çıkar. 9x4 denerseniz 36 vitese ulaşırsınız. Son derece gereksiz. Zaten ayna kol viteslerinin geçişleri arka dişliler kadar iyi olmadığı için zaman ve güç kaybından başka bir sonuca ulaşacağını sanmıyorum.
Bu arada daha önceki uygulamalarda da 6x4 ile 24 vitesli bisikletler üretilmişti.
 
o castellolardan bende de vardı. yaklaşık 50. km sinden sonra 4. yaprağa zincir çıkmıyordu. gerçekten dandik bir sistemdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
zaten mekanikten az çok anlayan, bir de bisiklet kullanan bir kişi, aynakolun yeterli oranlarda farklılık sunduğunu ve bunun yanısıra arka dişli üzerinde, kullandığı dişliyi (vitesi) değiştirerek,aynı devri, 4 yaprak aynakoldan daha pratik sistemle elde edeceğini tahmin edebilir.

teoride tabii ki 4 yaprak aynakol makul görünüyor ancak işin pratiğine girince iş değişiyor.

iyi bi şey olsa piyasada tutardı :D

ağırlığı da cabası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
ya aslında haklısınız benim aynakol 4 yapraklı hiç bişey farketmiyo sadece fazladan vitesle ugraşıyom :D
 
Back