Aynakol

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.566
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Merhaba Dostlar,

Benim bisikletimin vites-çekiş sistemi acera set, arka aktarıcısı ise alivio idi.Daha sonra arka aktarıcıyı xt olarak değiştirdim, sorunsuz çalıştı.

Şimdi aynakolu değiştirmek istiyorum. Slx ya da deore hallowtech II kullanacağım.

Yani rubleler ve ön aktarıcı acera olarak kalsa ve aynakolu bahsettiğim gibi değiştirsem uyum sorunu olur mu? Rubleler ve zinciri değiştirmek gerekir mi? ( Şimdilik 8li sistemle devam etmek istiyorum aslında, rubleler değişse vites kolları, kollar değişince de - fren-vites kolları tek parça olduğundan - fren kollarını da değiştirmem gerekecek bu arada 9lu sisteme geçmiş olacağım.)

Ben aynakolu değiştirerek az da olsa hafiflik ve akıcılık kazanmak istiyorum.

Bu arada acera aynakol ile deore ve slx aynakol arasında ne kadar ağırlık farkı vardır?

Ne dersiniz?

Teşekkürler
 
Scudo

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
öncelikle 8 li zinciri 9 lu sisteme göre olan xt aktarıcı ile kullanmanı sorunsuz çalışıyor diye tarif etmen hata.Sorunsuz ama kısa ömürlü demen gerekir :) çünkü 8 li sistemin zinciri daha geniştir aktarıcının makaralarına fazla girer buda muhakkak ömürden fazla gitmesine neden olur.Eğer zararı olmasaydı shımanonun teknik kitabında 8 li zincirle de kullanabileceğimizi yazardı.şimdi bir daha baktım sadece 9 lu sistem zincir kodlarını veriyor.Şimdi diğer sorunuda söyleyim bu sefer aynakolu 9 lu alacaksın aynı zincir ile bu seferde aynakolun ömrünü kısaltacaksın.benim tavsiyem madem 8 li sistemde binmek istiyorsun aynakolu slx yerine deore al.Aradaki fiyat farkınada deore 9 lu rubleyle 9 lu sistem zinciri alabilirsin.elindeki 8 li vites kollarıyla da arkada en büyük dişliyi kullanmayacak şekilde bisiklete binmeye devam edersin zaten çoğumuz mtb de arkada en büyük dişliye gerek kalmadan kullanıyoruz.bütün bunlar benim şahsi fikrim son karar tabiki senindir.Ek bir bilgi daha zincirler ortalama olarak 2000 km de bir değiştirilir uzama yaptığı ve rublenin ömrünü azaltmamak için.Bu süre kişinin kullanımına ağırlığına ve yol durumlarına göre azalır yada çoğalır yani ne kadar yük bindiğine göre değişir.Ortalama 2000 km de normal bir binici için 2-3 aylık bir süredir.yani o 8 li zinciri nasılsa değiştireceksin en iyisi bir an önce 9 lu en ucuz deore zincir ile başla derim.deore ile slx aynakollar arasında yaklaşık 100 lira fiyat farkı var bu 100 liraya cok rahat zincir ve ruble alabılırsın kısacası.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.566
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Ben birkaç yere sormuş ve araştırmıştım, arka aktarıcıda sorun olmaz demişlerdi. Çalışma olarak kesinlikle harika. Ama bahsettiğiniz gibi zincir yıpratıyor olabilir. Ben önerinizi düşünmüştüm aslında. Ve sizin yazdıklarınızdan sonra en doğrusunun bu olacağını anladım. Bu durumda deore aynakol,zincir ve ruble alıp 8'li sisteme devam edeceğim. İlgi ve yardımınız için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Ali ERTURAN

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Mart 2010
Mesaj
582
Tepki
354
Yaş
29
Şehir
İstanbul Samsun Giresun
Bisiklet
Whistle
Öncelikle merhabalar.
Hocam bence tam olarak geçemeyeceğin sürece 9 lu sistem parçası alma.Şöyle ki alacağın ruble-zincir-aynakol olacak.Kollar yine 8 li sistem olacak ama arka taraf 9 uyumlu olacak.Deore ruble ile alivio ruble arasında dişlerin birbirine yakın olma durumu daha fazladır tahmin ettiğim kadarıyla, ama vites kollarının çektiği tel fazla.Bence tam olarak uyumlu çalışmayacaktır diye düşünüyorum.Eskiden 7li kol-8 li ruble kullanmıştım, vites sorunları yaşamıştım.

Benim şahsi görüşüm; şimdilik 8 li sistemle devam edip yeterli bütçeyi edindiğin zamanda komple 9 lu sisteme geçmenin uygun olacağı yönündedir.Verimliliği en iyi bu şekilde alırsın bence.
Hatta biraz 9lu biraz da 8li sistemin uyumu komple 8li sistemden daha az olacak, daha az verim verecektir gibi geliyor.

Ben olsam geçmezdim yani :)

Teşekkür ederim.
Selamlar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
8 li kol ile 9 lu sistem rubleyi sadece vites ayarıyla kullanan bir abimiz var Eskişehirde :) eğer istenirse yapılıyor Ali.tabiki cok hassas ve tavsiye edilecek birşey değil benim söylediklerim. arkadaş zaten 9 luya aktarıcı ve aynakol olarak geçtiği için zincir ile rubleyide çevirmesi yönünde yazdım.Yoksa tavsiye edilecek şey tabiki senin söylediğin gibi komple sistem değişikliğidir.
 

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.566
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Ali ERTURAN

Bu durumda alivio arka aktarıcıya devam, işine belki yarar diye verdiğim aktarıcıyı senden geri isteyeceğim:) Yine gelmen mümkün mü ya da Gop meydan gibi yakın bir yere gelebilir misin? Xt yi sonraya saklayayım da bozulmasın:)

Yok yok kardeşim getirme, vazgeçtim. Kendine çook iyi bak, görüşürüz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ERTURAN

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
O kadar çabuk bozulmaz merak etme xt ile kullanmaya devam edebilirsin :) sadece aynakolu değiştireceğin zamanı bıraz uzatıp işin içine vites kollarını da katıp komple değişiklik yapman.Sana 8 liden 9 luya geçmek isteyen kardeşlerime söylediğim ilk sözü söylemeyi unuttum onuda hatırlatayım eğer arazi şartlarında binmiyorsan yarış da koşmuyorsan 8 liden 9 luya geçmenin sana hiçbir artısı yoktur. ikisininde en küçük dişlisi 11 dişlidir.yani hız olarak aynıdırlar.Sana tek getirisi ara viteslerde bir fazla geçiş hakkı onuda arazi ve rampalarda faydasını görürsün ama yarış da yapmıyorsan çok da önemli değil bir ufak yada büyük diş oranıyla daha yumuşak veya daha sert şekilde aynı yolu cıkarsın.Diğer artısı 9 lu sistem üst seviye olduğu için cok fark etmesede gramajdan kazanırsın.Bu iki artı sana en alt seviyede yaklaşık 200 liraya mal oluyor değermi değmezmi orasıda kişinin kendi tercihidir.ben şahsen 8 liden 9 luya geçmeden önce fren,lastik ve jant seviyesini yükseltmiştim tüm sözlerime değer veren kardeşlerimede aynı şeyi tavsiye etttim.
 

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.566
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
İlgi ve yardımlarınız için tekrar çok teşekkürler. Bu arada aklıma bir fıkra geldi; Nasreddin Hoca damdan düşmüş. Yanına gelenler ' hemen hekim çağıralım ' demişler. Hoca ' hekim lazım değil, bana damdan düşen birini bulun ' demiş. Demem o ki; bisikletçinin halinden bisikletçi anlar:)

Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ERTURAN

Çaylaq

Üye
Kayıt
27 Mayıs 2016
Mesaj
34
Tepki
21
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Hamza A.
Bisiklet
Bianchi
iyi forumlar arkadaşlar..

(link)

(link)

bu iki aynakol arasındayım. aralarında 30 liraya yakın fark var sanırım bunun sebebi de dişli oranları. fakat 30 lira daha pahalı olan aynakol baya iyi yorumlar almış diğeri boş. şimdi bunların arasında bilen anlayan arkadaşlara soruyorum dişli haricinde bi fark var mıdır.? içim rahat olmuyo sanki :):)
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Çaylaq
Aralarindaki farki gercekten disli olarakmi okudunuz? Disli orani fark degildir sadece sürücünün sürüstarzina yada zevkine kalmis birsey. Ben size aralarindaki farki söyleyim, biri hollowtech göbekle beraber satiliyor ve digeride göbeksiz satiliyor. Aradaki fiyat farkida göbekten dolayi meydana geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Çaylaq

Üye
Kayıt
27 Mayıs 2016
Mesaj
34
Tepki
21
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Hamza A.
Bisiklet
Bianchi
@Murat Cömez

himm. teşekkür ederim.orta yatak farkını görmeyince bi dişli oranı kalıyo ondan atladım oraya. biri m670 diğeri m672 neden farklı bunlar?

@Tasogare

öneri için teşekkür ederim öncelikle. setim slx olduğu için slx aynakol üzerinde yoğunlaştım. birde şu var ürün fiyatı 74.49 euro dolayısıyla gümrük vergi riski de olmayacak .ikincisi aynakolu double deore aldım diyelim sıkıntı olmaz büyük ihtimal . fakat daha önce hep triple kullandığım için double bana yabancı geliyo. araştırdım baya 2li ile 3lü arasındaki sürüş ve performans farklarına dair net bilgiler yok tr'de. yabancı kaynaklarda da tek tük.eğer siz double kullanıyosanız ne gibi artıları var aydınlatırsanız memnun olurum.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Çaylaq

670 ile 672 arasindaki fark yapraklardaki vidalarin mesafesi.


11410_1621243.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Çaylaq

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@Çaylaq
en küçük dişliyi çıkarıp diğer 2 siyle devam etmek gibi, eğer ön en küçük dişliyi fazla kullanmıyorsan, gerçi o zaman aktatıcıda değişmesi gerekiyo, 75 € altı için uğraşıyosan diğerlerine bakmalısın