Scudo Sports

aynakol veya arka arttırıcı problemi

GeYiRCaN

Üye
Kayıt
7 Kasım 2006
Mesaj
91
Tepki
16
Şehir
istanbul
FSA aynakolumu bir probleminden dolayı SHI lx aynakol ile degıstirdim.asıl problem bundan sonra basladı.pedala yuklendigim zaman vites degiştirirken cıkan ses'e benzer bi ses cıkıp pedal en ust konumundan aşagı konumuna geliyor ve ben pedal cevirememiş oluyorum. pedal dedıgım gibi ust konumunda alt konumuna gelmesine ragmen yol katetmemiş oluyorum. bu problemin nedeni nedir. arka arttırıcıda mı yoksa aynakolda mı bi problem var? bu konuda bilgisi olan arkadaslar yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Scudo
Kabus gibi bir olay birisinin daha başına gelmişti.

İlk önce zincirin gerginliğini kontrol et, zincirde aşınma olabilir ondan
dişlilerin üzerinden kayabilir. Zincirin uzunluğunu zaten ayarlamışsındır
yinede fazlalık varmı kontrol et
Sorun arka attırıcıda olabilir, zincirin yeteri kadar gerilmemesi;
aynakolun alt kısmında kalan dişlilerin zinciri iyi kavramamasına,
zincirin oturduğu dişlilerin azlığı (+ zincirin bol olması)
zincirin kuvvet altında kalınca dişlilerden kaymasına yol açabilir.

Bir de bu sorun çıktığında kullandığın vitesi hatırlıyormusun?
Sorunun kaynağının aynakol olduğunu sanmıyorum hele LX ayarı bir
parça söz konusuysa.
 
@Atacan

sorun her viteste oluyor. kucuk vites buyuk vites farketmiyor. ama aynakolu degistirdigimde zincir`in buyuklugunu kontrol etmedim. tesekkurler uyarilari dikkate alacagim
 
peki zincir`in yeteri kadar gergin oldugunu nasil anlarim? kontol ettigimde zinciri cok kolay bir sekilde elimle hareket ettirebildim. Bu zincirin gergin olmadigini mi gosterir?
 
zincirin gerginliğini anlaya bilmen için aynakolda 1. yaprak rublede ise 9. dişliye getirdiğinde zinciri eğer zincir aktarıcıya sürtünmüyorsa bu gerginliği iyidir ama sürtüyorsa zincirden bakla çıkartman gerekir.
 
Bu atlama olayı eğer pedala kuvvetlice yüklendiğinde oluyorsa ruble bitmiş olabilir.
Rublenin ömrü tükendiğinde (pedala abandığında) zincir rublenin dişlilerinin üzerinde atlıyor bu da pedalda boşluk hissi yaratıyor. Yani aynakol yukarıdan aşağı konuma geliyor ama zincir dişlinin üzerinden atladığı için yol alamıyorsun. Senin anlatmaya çalıştığın olay bu sanırım.
 
Muhtemel problem bu şekilde sürekli tekrarlanıyorsa arka göbeğindedir,.Göbek içindeki tırnaklar bir şekilde aşınmış ve ileri dönerken kilitlenmesi gerekiyorken belli bir yüklenme altında işlevini yerine getiremiyordur ancak ancak bu hale nasıl gelmiştir bilemiyorum .Zincir atlaması olmadığı surette Aynakoldan bu şekilde bir problem yaşaman imkansız ..
 
aynı sorunun benzerini yasamıstım.pedala yüklediğim zaman vites nolursa olsun catt diye ses geliodu ve beni tökezlettiriyordu sorunum arka göbekten cıktı mil yamulmus.daha sora sorunu giderdiğimde bikac modifikasyon yaptırıp zinciri deiştirtmiştim gene aynı sorun başa gelmişti meğersem eklenen zincir (ilk bağlandıgında) iyi yerleştirilmemiş bi bakla eksilterek sorunumu çözdüm.
 
evet ozan yazdığı gibi ek olarak 3 şıkta anlatayım 1-) eğer aynakola yüklendiğin zaman bir boşa dönme varsa arka göbeğin içinde bulunan (2'li yada 3'lü) tırnakların ucu hafiften körelmiştir bu tırnakların rublenin geçtiği uzun kanalın içindeki yuvaları tutmaları imkansızlaşır .2-) eğer arka göbeğe yeni bakım falan yaptırttıysan tırnaklara veya o yuvaya gres bulaştıysa aynı sorunu yapar tırnaklar yuvayı tutmaz kayar 3-) tırnakları gergide tutan tam daire biçiminde ucu 2mm açık olan çelik yay işlevini yitirmiş ve tırnakları yeteri kadar germiyordur. tırnaklar yarı kapalı konumda duruyordur. sorun bu 3 tanesinden biridir.

çözümüde gelecek haftayaaaaaa :D :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: İdris ACA
bülent üzer kardeşim bu işi biliyor arkadaşlar tebrik ederim minik kuş
 
@GeYiRCaN
şimdi kardeş bak bu işin aslı şu eğer gerçekten aynakolu değiştirdikten sonra bu problem olduysa yani zincirini falan değiştirmediysen ana sebep yeni takılan ayna kol dişleri yeni olduğu için eski zincir aşınık ve bakla pulları aralık kaldığı için yeni aynakol üzerinden yüklenince kayma yani atlatma yapar.
ama eski aynakoldayken bu olmaz çünki zincir eskirken aynakol dişlerinide kendine uydurur yani aslında bozar .işte bu sebeplerden dolayı biz rubleyi ve aynakol dişlerini korumak için her 2000 km de bir zinciri atarız yoksa 20 30 dolarlık zincir yüzünden kısa sürede aynakol ve rubleden olursun.tabi şimdi zinciri yenilersen rublen aşınık olduğu için bu seferde onun üstünden atlama yapar.bu nedenlerden dolayı piyasada eski bisikletlerde çekiş sistemini komple değiştirirler. kolay gelsin
 
Geri