Aslında o kadar karışık değil araba gibi düşünelim. Araçta enerji kaynağı olan yakıt aynı verimde yakıldığında size motorun ürettiği 2 performans değerini verir. Beygir gücü ve tork. Tork motorun 1 m de çevirebildiği yüktür aslında. Beygir de motorun ulaşabileceği maksimum hızı belirler. Aracın ulaşabileceği maksimum hız ise vites oranları ile belli olur.
Bisiklette olay nedir? Aynı kadans yada aynı viteste aynı bisiklet hızı için krank kolu uzadıkça daha düşük Torkla ama daha yüksek beygir gücünde çevirmeniz gerekir. Diğer yandan kok kısaldıkça daha fazla tork uygulayıp nispeten daha yavaş çevirseniz bile aynı kadans elde edilir.
Mantık olarak bir kaç sebep olabilir birincisi
@Serkan Mıstınoğlu nun dediği gibi fiziksel sebepler. Bir diğeri koşulacak yarış tipi tırmanışlı zor bir parkursa yüksek tork uzun kol, düz yada - eğimde sprint yada hızlı yarışlar için daha kısa aynakol avantaj sağlar. (Aynı vites oranlarında ve aero duruş sürtünme vs ihmal edildiğinde)