tolga1976
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Eylül 2009
- Mesaj
- 1.717
- Tepki
- 2.360
- Şehir
- İstanbul, Ümraniye
Kronumuzun orta göbeğinden gelen tıkırtılar üzerine aynakolu ve göbeği söküp içine bakacağız..
Bisikletin sol tarafındaki ayna kolu çıkarmak için önce içindeki vidayı lokma takımının uygun anahtarı ile söküyoruz. Bu pozisyona göre saat yönünün tersine kuvvet uyguluyoruz..
İşte vida. Bu vida ayna kolumuzu göbeğe yapıştırıyor..
Daha sonra ayna kolumuz göbeğe sıkı sıkıya tutunduğu yerden gevşetmek için ayna kol çekicimizin ilk vidasını takıyoruz.
Sonra vidamızı saat yönünde uygun anahtarla iyice sıkıyoruz..
Sonra aynakol çektirici vidamızın ikincisi takıyoruz. Bunuda saat yönünde çevirip sıkıştıracağız.
Uygun anahtarla iyice sıkarken fotoğraf makinesini tuttuğum elimle de ayna kolu ileri geri çekip çekiştiriyorum ki rahatça çıksın yerinden..
İşte aynakol çıktı..
Sanırım bu fotoğraf daha iyi anlatacak çalışma mantığını..
Aynı işlemleri karşı tarafa da uygulayıp diğer ayna kolu söküyoruz yerinden..
Şimdide göbeği sökeceğiz.. Bunun için uygun bir göbek sökme anahtarı olmalı. Bu kronun göbeği rulmanlı ve böyle bir adaptör lazım..
Bu pozisyondayken adaptörü saatin tersi yönünde kuv…vvvvv….vetlice çeviriyoruz. Nazik olup dişli sıyırmasına izin vermiyoruz.
İlk turdan sonra göbek parçamız rahatlıyor ve geri kalanının elimizle çevirip sol göbek parçasını alıyoruz..
Aynı işlemi karşı tarafa uygulayacağız.. Bu pozisyonda saatin dönme yönünde kuvvet uyguluyoruz..
Bi daha bi daha bi daha.. Kuvvv…vvvvvv…vvvv…vvvv..vvvv..vvvv…eeeeett…eeett…!!!!!
I-Ih!! Çıkmıyo. Sıkışmış. Bunun sebebi ayna kol dişlileririn bu tarafta olması ve dolayısıyla sürüş sırasında pedal ağırlığının tümünün zaman zaman göbeğin bu bölümüne binmesinden kaynaklanmış olması.
Bisikletimizi balkona çıkarıp VD-40’ımızı göbeğimizin her tarafına boca ediyoruz. Zira VD-40 sinek ilacı gibi kokuyo. Sabaha kadar bırakıyoruz. Bölüm 2’de görüşmek üzere.
Vesselam.
Bisikletin sol tarafındaki ayna kolu çıkarmak için önce içindeki vidayı lokma takımının uygun anahtarı ile söküyoruz. Bu pozisyona göre saat yönünün tersine kuvvet uyguluyoruz..
İşte vida. Bu vida ayna kolumuzu göbeğe yapıştırıyor..
Daha sonra ayna kolumuz göbeğe sıkı sıkıya tutunduğu yerden gevşetmek için ayna kol çekicimizin ilk vidasını takıyoruz.
Sonra vidamızı saat yönünde uygun anahtarla iyice sıkıyoruz..
Sonra aynakol çektirici vidamızın ikincisi takıyoruz. Bunuda saat yönünde çevirip sıkıştıracağız.
Uygun anahtarla iyice sıkarken fotoğraf makinesini tuttuğum elimle de ayna kolu ileri geri çekip çekiştiriyorum ki rahatça çıksın yerinden..
İşte aynakol çıktı..
Sanırım bu fotoğraf daha iyi anlatacak çalışma mantığını..
Aynı işlemleri karşı tarafa da uygulayıp diğer ayna kolu söküyoruz yerinden..
Şimdide göbeği sökeceğiz.. Bunun için uygun bir göbek sökme anahtarı olmalı. Bu kronun göbeği rulmanlı ve böyle bir adaptör lazım..
Bu pozisyondayken adaptörü saatin tersi yönünde kuv…vvvvv….vetlice çeviriyoruz. Nazik olup dişli sıyırmasına izin vermiyoruz.
İlk turdan sonra göbek parçamız rahatlıyor ve geri kalanının elimizle çevirip sol göbek parçasını alıyoruz..
Aynı işlemi karşı tarafa uygulayacağız.. Bu pozisyonda saatin dönme yönünde kuvvet uyguluyoruz..
Bi daha bi daha bi daha.. Kuvvv…vvvvvv…vvvv…vvvv..vvvv..vvvv…eeeeett…eeett…!!!!!
I-Ih!! Çıkmıyo. Sıkışmış. Bunun sebebi ayna kol dişlileririn bu tarafta olması ve dolayısıyla sürüş sırasında pedal ağırlığının tümünün zaman zaman göbeğin bu bölümüne binmesinden kaynaklanmış olması.
Bisikletimizi balkona çıkarıp VD-40’ımızı göbeğimizin her tarafına boca ediyoruz. Zira VD-40 sinek ilacı gibi kokuyo. Sabaha kadar bırakıyoruz. Bölüm 2’de görüşmek üzere.
Vesselam.


