Scudo Sports

aynakol seçimi

b.gulmez

Üye
Kayıt
28 Eylül 2014
Mesaj
5
Tepki
2
Şehir
istanbul-konya
İsim
Burak
Bisiklet
Mosso
arkadaşlar merhaba. bisiketim sedona borla 07 aynakolu değiştirmek istiyorum deore m522 aynakol almayı düşünüyorum ama 10*3 sistem galiba deore m522 benim 8*3 bi sıkıntı olur mu ?
birde benim ayna kol 42-32-22 alıcağım aynakol 42-32-24 iki diş bir sorun teşkil eder mi?
almayı düşündüğüm aynakol >> (link)
bisikletim
https://i.hizliresim.com/8EZOLk.jpg
teşekkürler
 
Scudo
8'li sistemlerin zinciri, 10'lu sistemlerinkinden daha geniştir. Muhtemelen sorun yaşarsınız.
 
selamlar, senin bisikletine olmaz (10 lu zinciri daha ince) 8 li uyumlu alman gerekli dişli kombinasyonu çok önemli değil
 
hmm teşekkürler. peki bana önerebilceğiniz aynakol var mıdır?
arka ruble Shımano Deore Cs-Hg50 Ruble 8V
arka aktarıcı Shimano alivio rd-m410
Ön aktarıcıya uyumlu olmasada olur aynakola uyumlu bi aktarıcı almayı düşünüyorum
 
Bu soruya ek Shimano RM-35 Orta göbeğe 10 lu ruble takılıyormu?
 
Arkadaşlar selam, aynakol seçerken neye dikkat etmemiz gerekiyor. Yol yarış bisikleti için 53-39t iyi midir? Saçma gelecek ama Pek bilgim yok 53 büyük dişli 39 küçük dişli oluyor sanırım. Rakamlar yükselince mi iyi oluyor düşünce mi
 
@Gokhaniss

Selam.

1) 50-34T (compact)
2) 52-36T (semi-compact)
3) 53-39T (standart)
Yol bisikletleri için dişli oranlarına göre 3 tip aynakol modeli vardır.

Büyük sayı büyük dişliyi, küçük sayı küçük dişliyi temsil etmektedir.

50-34T, genellikle bisiklete yeni başlayan, bacaklara, dizlere daha az yük bindiren modeldir.

Eşdeğer kadans ve ruble oranında, diğer ikisine göre maksimum hızı daha düşüktür.

Sayılar büyüdükçe maksimum hız artar. Yani 53-39'un maksimum hızı daha yüksektir diğer ikisine göre ancak onu da çevirmesi zordur, her babayiğidin harcı değildir ve yokuşta da "anam anam" dedirtir ki hele kondisyon yoksa çok dik rampaları bisiklet elinde çıkartır.

52-36T ise, son zamanlarda bir hayli popüler olan ve her ikisinin de ortasında kalan aynakolumuz. 34-50T ile başlayıp "bana bu yetmiyo, en yüksek vites oranında çeviriyorum ama pedal boşa dönüyo, daha hızlı gidecek gücüm var" diyenler için kompakt modelden bir sonraki aşama.
 
Son düzenleme:
@Gokhaniss
...
1) 50-34T (compact)
2) 52-36T (semi-compact)
3) 53-39T (standart)
Yol bisikletleri için dişli oranlarına göre 3 tip aynakol modeli vardır.
...

105 aynakola takılı (link)-(link) Osymetric yapraklarla ne kadar standart dışıyım.
 
105 aynakola takılı (link)-(link) Osymetric yapraklarla ne kadar standart dışıyım.
Standart dışı marka, model, sistemlere hiç girmedim.
Ama evet Osymetric'lerinizle standart dışısınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Arkadaşlar bana yeni bir kaşıntı geldi. 6800 serisi olan aynakolumu R8000 serisi ile değiştirmek istiyorum.İkiside ultegra.Aralarında ne kadar fark olacağı muamma… Sizce buna değer mi ?
 
Arkadaşlar bana yeni bir kaşıntı geldi. 6800 serisi olan aynakolumu R8000 serisi ile değiştirmek istiyorum.İkiside ultegra.Aralarında ne kadar fark olacağı muamma… Sizce buna değer mi ?

Diş sayıları aynı mı?
Aynıysa üstündeki eskiyince değer, eskimediyse değmez. Aynı değilse ihtiyaca bağlı.
Geçmek için sebep bulmaya çalışıyorum: 7-8 gram hafifleme, daha kaslı kollar, daha agresif görünüm. Bilemedim.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Daha erkeksi bir sürüş :p

Aynakolu tarif ediyorum, gerisini ben bilmem.

unknown.png
unknown.png
 
Yukardaki 6800 Ultegra 50-34t, aşağıdaki 8000 Ultegra 53-39t. Standart 53-39t'lerin dişlileri daha geniş ve ince olduğundan daha güzel görünüyor, hile var :krnz:

50-34t Ultegra 8000 koyayım dişliler aynı olsun:
IMG_20220821_103544.jpg
@Ali Eren 8000 serisi biraz daha yakışıklı evet kabul ediyorum ama elimdeki 6800 eskimediyse değişikliğe gitmezdim şahsen.
 
Son düzenleme:
@Gokhaniss

Selam.

1) 50-34T (compact)
2) 52-36T (semi-compact)
3) 53-39T (standart)
Yol bisikletleri için dişli oranlarına göre 3 tip aynakol modeli vardır.

Büyük sayı büyük dişliyi, küçük sayı küçük dişliyi temsil etmektedir.

50-34T, genellikle bisiklete yeni başlayan, bacaklara, dizlere daha az yük bindiren modeldir.

Eşdeğer kadans ve ruble oranında, diğer ikisine göre maksimum hızı daha düşüktür.

Sayılar büyüdükçe maksimum hız artar. Yani 53-39'un maksimum hızı daha yüksektir diğer ikisine göre ancak onu da çevirmesi zordur, her babayiğidin harcı değildir ve yokuşta da "anam anam" dedirtir ki hele kondisyon yoksa çok dik rampaları bisiklet elinde çıkartır.

52-36T ise, son zamanlarda bir hayli popüler olan ve her ikisinin de ortasında kalan aynakolumuz. 34-50T ile başlayıp "bana bu yetmiyo, en yüksek vites oranında çeviriyorum ama pedal boşa dönüyo, daha hızlı gidecek gücüm var" diyenler için kompakt modelden bir sonraki aşama.

Eski bir yol bisikletim var 53-44 kullanıyorum.
 
Geri