Aynakol değişimi

Scudo
Kayıt
19 Ağustos 2018
Mesaj
19
Tepki
15
Yaş
36
Şehir
Eskişehir
İsim
Murat
Arkadaşlar merhaba, bisikletimde zincir boşa dönme sorunu nedeniyle arka ruble ve zincirimi değiştirdim. Sorun hala devam ediyordu sonra baktım ki aynakol dişlileri de eskimiş. Elimle zincire hafif boşluk verdiğim anda aynakolda atlama yapıyor. Haliyle değiştirmem gerek. Ama dişli oranını da değiştirsem mi diye düşünüyorum ve tecrübeli arkadaşlara akıl danışacağım.

Rubleyi biraz aceleyle aldım en ufak dişlisi 11 diye ama üst tırmanış dişlisini pek düşünmemiştim, 7 li kaset rublem 11-28 lik, aynakolum ise 24-34-42. Bu oranlarda Hız için 3,18 tırmanış için 0,85 gibi bir değerim var.

Ben 28-38-48 lik bir aynakol alırsam sanırım 8li sistem için olanları vardı ve 7 liye de uyuyor. Bu aynakol ile hızım 4,36 ama tırmanışım ise 1 tur olacak. Ruble ve aynakol dişlisi eşitlenmiş olacak 28-28. Bu oranda bir dişli ile nasıl yokuşlar rahat çıkılır ya da 1'e bir oran yeterli midir ?

Ya da 22-32-44 bir aynakol daha mı mantıklı olur benim için. Fakat bu sefer orta dişli 32 olacak. Bu aynakol oranları neye göre hesaplanıyor anlamadım. Bu toplama yapma şansımız yok mu ya :D Mesela 22 34 44 tam istediğim olacak :D

Ortagöbek kare mil ama boşluk var gibi onda da. Belki onu da değiştirebilirim.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@yazilimcionline
Asagidaki tarz sitelerden alim oncesi hesaplayabilirsiniz
(link)

Bisikletiniz MTB tarzi sanirim. Kondisyon ve bacak gucu yanisira, kullandiginiz/planladiginiz rotalarda onemli secim icin.
Ben 11-32 ruble 28-38-48 aynakol kullaniyorum ulasim ve spor aracim bisiklet. Aynakol 28-38-48, ruble 11-28 olursa yolda rahat, rampa ve arazide gucluk olur. Aynakolu 22-32-44 alirsaniz bu seferde duzluk ve inislerde pedaliniz bosa daha cabuk duser. Kondisyon ve rotalariniza gore secin. Chartlarda hesaplamalara bakin ve su anda yaptiginiz hizlar, zorlanma ve pedalin bosa dusme durumuna gore secin.
 
Kayıt
24 Ağustos 2012
Mesaj
1.282
Tepki
1.982
Yaş
29
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@yazilimcionline Merhaba, uzun zaman önce kare mil orta göbek, aynakol ve ruble (jant göbekleri de dahil) değişikliği yaptım.Değişimin sebebi de Aynakol büyük dişli ile ruble küçük dişlinin bana yetmemesiydi.
24-34-42 aynakolu 28-38-48 ile, 14-28 rubleyi de 11-28 ruble ile değiştirdim.Özellikle düzlükte ki performans bayağı bir arttı.Uludağ tırmanışlarında genelde 2x3/4 vites kombinasyonu ile çok rahat tırmanabiliyorum.Tabi ki kondisyona göre değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Kayıt
19 Ağustos 2018
Mesaj
19
Tepki
15
Yaş
36
Şehir
Eskişehir
İsim
Murat
@suat akman




@Ceyhun Özkan


Cevaplarınız için teşekkür ederim. Evet MTB tarzı bisikletim, biraz eski ama kadrosu hafif olduğu için yeni bisiklet almak istememiştim ufak tefek yenilikler yaparım dedim lakin zamanında zincir bakımı yapmamam daha çok masraf açtı gibi başıma, parça değişimi astarı yüzünü geçmeye başladı :) Daha jant ve lastikleri de değiştireceğim maxxis arazi lastiği var şehirde pek kullanışlı olmuyor ama onlardan önce mekanik problemleri gidermem önceliğim şu anda.

Kondisyon olarak iyi sayılırım, uzun süre yüksek nabız denemesi yapmadım ama düzenli spor yaparım bacak antrenmanımı hiç aksatmam : )) Bisikletim uzun süredir yazlıkta yatıyordu, artık Eskişehir'e getirdim, spor salonuna giderken ya da haftasonları gezmek için kullanırım diye. Yıllar önceki sporsuz halimle şimdiki durumumu karşılaştırınca yokuşlarda performansım daha iyi geldi bana. Yani bu durumu göze alıp 48 li alıp tırmanıştan bir parça feragat mı etsem diye düşünüyorum. Düz eğimsiz yolda ve kısa mesafede 11-42 de biraz yetiyor ama uzun mesafede ve çok hafif eğimli yolda bile yetersiz kalıyor. 42 almayacağım ama 44 ya da 48 arasında kaldım.

Bu arada göbekteki plastik vidalı kısımda kırılmış bugün sökerken gördüm. Orta aktarıcının sabitlendiği demirde onunla tutunuyormuş kadroya. Mecbur orta göbek de değişecek.


Sanırım aradığım oranı buldum :D Shimano modellerde M171 olan ama bir çok farklı dişli oranına sayip ürün gördüm. Kaydettiğim bir sayfada da M171 modeli 42 dişliydi.

Site güvenilirse buradan almayı düşünüyorum iyi seçim olur mu sizce, buna uygun bir de orta göbek bakayım.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@yazilimcionline
Karar verdiyseniz guzel gunlerde kullanmaniz dilegi ile.
Sundu bisiklet Izmir’in eski ve bilinen bisiklet magazalarindandir. Online alisveris yapmadim oradan hic. Ama sorun yasatacaklarini sanmiyorum. Oncesinde telefon acip stok kontrol vb. Sorularla gorusurseniz guvenilir olup olmadiklarina kendinizde karar verebilirsiniz.
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
merhaba arkadaşlar sehir bisikletim var aynakol 48,38,28 kaset 14-28 21 vites

1-3 (on arka vites) ile kalkiyorum güzel 16,17 km saat hizda bosa dönmeye basliyor
2-3 atayim diyorum bu kombinasyon bana agir geliyor bacaklarimi zorluyor,kadansim düşüyor sizce ne yapabiliriz?

ne kadara maliyet cikar bana? ileride yeni bir bisiklet alma düşüncem var kucuk bir butce ayirabilirim bunun icim
 
Kayıt
19 Ağustos 2018
Mesaj
19
Tepki
15
Yaş
36
Şehir
Eskişehir
İsim
Murat
Merhaba arkadaşlar, bayram dolayısıyla her yer kapalı olduğu için hala parçamı alamadım. Aklımda ön aynakolu büyütmek vardı, arka aktarıcı araştırırken dişli kapasitesi diye bir şey gördüm erdoğanlar bisiklette. Ön aynakoldaki en büyük ve en küçük dişli sayısının farkına rubledeki en düşük ve en yüksek dişliyi ekleyip çıkan sayı arka aktarıcı kapasitesini veriyormuş. Ama ya ben yanlış yapıyorum ya da eksik bir bilgi var. Hiç bir hesabım arka aktarıcı kapasitesini karşılamıyor. Kapasite 43 diş yazmış mesela ama ben orjinal 24-32- 42 ayna kol takarsam toplamda 57, 26-36-48 aynakol takarsam 61 , 28-38-48 takarsam da 59 yapıyor. Bu tutmuyor hadi ya da ben tutturamadım :)

Bir de aynakol en büyük farkı diye bir bilgi var arka aktarıcıda, 6-7-8 vites aktarıcılarda en çok 20T var 9 dan sonra 22'ye çıkıyor yani benim beğendiğim 26-36-48 aynakola uygun oluyor. Ama sundu bisiklet sitesinde benim beğendiğim aynakol için 6-7-8 vites için yazmış.


Yani vites ayarından ve zincir sisteminden o kadar bıktım ki sorunsuz çalışsın istiyorum :D Şimdi kafama göre aynakol büyütünce arka aktarıcı problem yaratacak mı onu merak ettim. Bendeki baya eski bir shimano modeli 100GT mi GS mi öyle bir şey hiç de sevmiyorum açıkcası. En basitinden bir tourney ya da altus alayım diyordum ama böyle aynakol uyumsuzluğu olacaksa ona göre önceden bileyim dedim.

Sizin sistemler nasıl alırken bu hesabı göz önünde bulundurdunuz mu yoksa kafamıza göre büyüttük sorunsuzca çalışıyor mu diyorsunuz ?


ayrıca benim orta aktarıcı bu eski modelden. Orta göbeğe sabitleniyor. Sanırım şimdiki orta göbeklere bu olmayacak gibi. Benim orta göbek plastiği de kırıldığı için çöp oldu, zaten göbek de bitik vaziyetteymiş. Shimano alacaktım ama böyle rulmanlı bir orta göbek buldum. Acaba normal shimano yerine bu tip rulmanlı göbek almak daha mı mantıklı olur bilemedim. Gerçi metal kalitesi nedir onu da bilmiyoruz :)

(link)

28-38-48 aynakol alıp taktım arkadaşlar. Haliyle ön aktarıcı eski olduğu için seviye kaldırma yapamadım kelepçe takma imkanı da yoktu. Adaptör falan aradım ama bulamadım, belki yurt dışında vardır onu da beklemek istemedim.


Edit, EKleme 25 Ağustos CMT

Altus 310 ön aktarıcı, FC-M131, 48T aynakol, UN26-K orta göbek aldım ama sanki büyük geldi gibi kare mil biraz daha uzunmuş. keşke K modeli almasaydım dedim. Bir PDF dökümanında 26-K diyordu birinde 100-K 100K bulunmuyor 26 var genelde.

Neyse şu anda Ruble HG41 11/28, Zincir HG uyumlu/ Ön aktarıcı Altus 310/ Aynakol 48T olarak değiştirdim sistemi :D Bir arka aktarıcı eski kaldı. O da şimdilik idare ediyor. Onun dişlerde aşınma olmamıştır herhalde ruble ve aynakol gibi sisteme zarar vermez değil mi ? zinciri aşındırma ya da diğer yeni parçaları bozma gibi.

Şimdi sırada V fren ayakları yenilenecek o kaldı geriye. Yaza doğru da çift kat jant ve hibrit lastik alacağım belki şehire uyumlu bir lastik seçerim. Çamurda falan çok kullanmıyorum çünkü, temiz biniyorum mtb olsa da :)
 
Kayıt
17 Mayıs 2018
Mesaj
20
Tepki
6
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yokuşta zorlanıyorum.
Rubleyi 11-32 olarak değiştirdim.
30 derece rampada yoruluyorum.
Aynakol tek yaprak 36 lı sanırım
Aynakol 22 li olursa rahat ederim, sanırım
 

CeRKeZ

Kağnı Arabası
Kayıt
2 Ocak 2018
Mesaj
647
Tepki
1.188
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre Cebe
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@omerkaratas
O halde aynakol değişmeli, sanırım :D
 

FoldingRider

Düşündüğünü, yapabildiğin kadar özgürsün
Kayıt
18 Mart 2018
Mesaj
506
Tepki
625
Şehir
İstanbul
İsim
foldingRider
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba

26 jant katlanır bisikletimin aynakolunu değiştirmek istiyorum.

Vites sayım 21 aklımda;
Shimano FC-TY501 Aynakol 48/38/28T 6/7/8 Vites ayna kol var ;

Ama daha fazla dişe sahip ayna kol istiyorum. Kare Mile uygun, benim aynakol göbeği monoblock(KARE MİL) denilen bir göbek.

50 52 vs 7 vitesele çalışan bir aynakol arıyorum açıkçası..
Hangi ayna kol modeline bakmalıyım önerilerinizi bekliyorum
 
Son düzenleme:

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Merhaba

26 jant katlanır bisikletimin aynakolunu değiştirmek istiyorum.

Vites sayım 21 aklımda;
Shimano FC-TY501 Aynakol 48/38/28T 6/7/8 Vites ayna kol var ;

Ama daha fazla dişe sahip ayna kol istiyorum. Kare Mile uygun, benim aynakol göbeği monoblock(KARE MİL) denilen bir göbek.

50 52 vs 7 vitesele çalışan bir aynakol arıyorum açıkçası..
Hangi ayna kol modeline bakmalıyım önerilerinizi bekliyorum
Aynakol dişlileri sabit değil vidalıysa sadece en büyük dişliyi 50 ile değiştirerek halledebilirsiniz belki. Ancak zincir değişimi zorlaşır. Genelde farkı 10-12 dişliden fazla yapmıyorlar ön aynakolda. Ya da üçlü 50-39-30 gibi yol aynakolu kullanabilirsiniz. Ancak tavsiye etmiyorum. Büyük olasılıkla ön aktarıcının ve vites koluunun da değişmesi ve zincire bakla eklenmesi gerekir.
Ben önde 42li aynakoldan 48liye geçtim epey fark etti ama 48-50 arası önemli bir fark yok. Zaten o kadar hızlı kullanmanızı da tavsiye etmem. Katlanır bisiklet hız için iyi değil. 26 katlanırım var. Derdinizi anlıyorum ama çözümü bu değil bence. Kazanacağınız ekstra hıza da değmez. İlla hız istiyorsanız, bunun yerine arka dişliyi kasetse 8li yapıp daha geniş bir aralığa çıkarmanız daha anlamlı olabilir. Arka dişli 12den 11e inse önde üç dişli ile aynı etkiyi sağlar. En küçük 14ise zaten direk rubleyi değiştirin.
 

FoldingRider

Düşündüğünü, yapabildiğin kadar özgürsün
Kayıt
18 Mart 2018
Mesaj
506
Tepki
625
Şehir
İstanbul
İsim
foldingRider
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aynakol dişlileri sabit değil vidalıysa sadece en büyük dişliyi 50 ile değiştirerek halledebilirsiniz belki. Ancak zincir değişimi zorlaşır. Genelde farkı 10-12 dişliden fazla yapmıyorlar ön aynakolda. Ya da üçlü 50-39-30 gibi yol aynakolu kullanabilirsiniz. Ancak tavsiye etmiyorum. Büyük olasılıkla ön aktarıcının ve vites koluunun da değişmesi ve zincire bakla eklenmesi gerekir.
Ben önde 42li aynakoldan 48liye geçtim epey fark etti ama 48-50 arası önemli bir fark yok. Zaten o kadar hızlı kullanmanızı da tavsiye etmem. Katlanır bisiklet hız için iyi değil. 26 katlanırım var. Derdinizi anlıyorum ama çözümü bu değil bence. Kazanacağınız ekstra hıza da değmez. İlla hız istiyorsanız, bunun yerine arka dişliyi kasetse 8li yapıp daha geniş bir aralığa çıkarmanız daha anlamlı olabilir. Arka dişli 12den 11e inse önde üç dişli ile aynı etkiyi sağlar. En küçük 14ise zaten direk rubleyi değiştirin.
peki 42 den 48 geçersem bir değişiklik gerektirir mi ?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
peki 42 den 48 geçersem bir değişiklik gerektirir mi ?
Aynakol dişlileri ve sayısı değişiyorsa ön aktarıcı ve zincir her durumda değişmeli bence. Eğer zincir eskiyse ve uzadıysa değiştirirken arka rubleyi de kontrol edip değiştirmenizde fayda var.
Aktarıcının belli bir açısı oluyor, dişli sayısı artınca çark büyüdüğü için ayar tutmaz muhtemelen. Benim tutmamıştı, aktarıcı da epey eski olduğundan değiştirdim onu da. Sorun kalmadı.
 

FoldingRider

Düşündüğünü, yapabildiğin kadar özgürsün
Kayıt
18 Mart 2018
Mesaj
506
Tepki
625
Şehir
İstanbul
İsim
foldingRider
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aynakol dişlileri ve sayısı değişiyorsa ön aktarıcı ve zincir her durumda değişmeli bence. Eğer zincir eskiyse ve uzadıysa değiştirirken arka rubleyi de kontrol edip değiştirmenizde fayda var.
Aktarıcının belli bir açısı oluyor, dişli sayısı artınca çark büyüdüğü için ayar tutmaz muhtemelen. Benim tutmamıştı, aktarıcı da epey eski olduğundan değiştirdim onu da. Sorun kalmadı.
yok bisikletim yeni 140 km de ama grupla giderken herkes son viteste daha az yorucu kadansta giderken ben fazla kadans yapıyorum uzun vadede beni yorup grup arkasında bırakıyor. her parça sıfır zincirde esneme yoktur diye düşünüyorum. Sanırım risk alıp 48t dişe yükselteceğim. çünki 42t çok fazla yoruyor :(
 

Devilsbutcher

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2018
Mesaj
390
Tepki
404
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Tuncay
Bisiklet
Carraro
Benim de şöyle bir sorum var. Carraro SP 327 bisikletim var. Ruble 11-34. Aynakol 48*36*26. Yokuşlar için ruble 34 zaten iyi gibi 36 da çok fark etmez ama aynakol değişimi yapsam yokuşlarda bariz fark eder mi ?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
yok bisikletim yeni 140 km de ama grupla giderken herkes son viteste daha az yorucu kadansta giderken ben fazla kadans yapıyorum uzun vadede beni yorup grup arkasında bırakıyor. her parça sıfır zincirde esneme yoktur diye düşünüyorum. Sanırım risk alıp 48t dişe yükselteceğim. çünki 42t çok fazla yoruyor :(
42t yerine 48t turlarda daha iyi tabi. 42 daha çok yokuşlar için uygun. Küçüğü 22 oluyor 42nin. Dağ bisikletlerinde çok kullanılıyor.
Sizin olayda tekerin kalın ve 26 olması da fark yaratır. İnce tekerli 28 lastikli ve amortisörsüz bisikletler sizi rahat geride bırakır. Sizinki sanıyorum amortisörlü bir model.

Benim de şöyle bir sorum var. Carraro SP 327 bisikletim var. Ruble 11-34. Aynakol 48*36*26. Yokuşlar için ruble 34 zaten iyi gibi 36 da çok fark etmez ama aynakol değişimi yapsam yokuşlarda bariz fark eder mi ?
Bu oranlarla fit iseniz zorluk yaşamamanız lazım. 36 ruble ile 34 sizin için fark etmez. Hatta aşırı spin düşük hız dengenizi de bozabilir. Sizin çok bisiklete binip genel kondisyonunuzu artırmanız lazım bence.
 

specific

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2009
Mesaj
1.097
Tepki
1.909
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim de şöyle bir sorum var. Carraro SP 327 bisikletim var. Ruble 11-34. Aynakol 48*36*26. Yokuşlar için ruble 34 zaten iyi gibi 36 da çok fark etmez ama aynakol değişimi yapsam yokuşlarda bariz fark eder mi ?
48*36*26 iyidir. 34 ruble ile her yokuşu çıkabiliyor olmanız lazım.
 

Devilsbutcher

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2018
Mesaj
390
Tepki
404
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Tuncay
Bisiklet
Carraro
@specific @BF Okuru 97 kiloyum. Turlara festivallere katılıyorum. Orada geride kalıyorum. Tamamen kondisyon mu o zaman acaba ? Bu tip değişimler iyi gelir mi ki ?
 

specific

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2009
Mesaj
1.097
Tepki
1.909
Şehir
İzmir
İsim
Harun
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@specific @BF Okuru 97 kiloyum. Turlara festivallere katılıyorum. Orada geride kalıyorum. Tamamen kondisyon mu o zaman acaba ? Bu tip değişimler iyi gelir mi ki ?
Kondisyonunuzu artırmayı deneyin, rampalarda çalıştıkça, 26-34 oranı bir süre sonra çok kolay gelmeye bile başlayacak.