Scudo Sports

Axon amortisör sertlik ayarı neden çalışmıyor gibi?

shrek1972

Üye
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
İstanbul
Merhaba,
Forumda geçirdiğim uykusuz birkaç geceden sonra sonunda Ameoba Scud 19' bir bisikletim oldu. Fakat 95 kilo olmama rağmen bisikletin üzerindeki amortisörler 2-3 cm'den daha fazla hareket etmiyorlar. Sanki sertlik ayarının da kayda değer bir faydası yok gibi. Sertlik ayarı yapan düğme normalde sadece 1 tam 360 derecelik tur yapıyor. Emin olamadığım için bir kere zorladığımda, sanki diş atlamış gibi bir çat sesiyle dönüp, tekrar eski 1 tam tur atabilen hale geliyor. Acaba bu amortisörün bu sertlikte olması normal midir? Ya da tüm ağırlığımla üzerine basınca aslında 8-10 cm kadar içeri girmesi mi gerekir? Yoksa yayı mı çok sert?
 
Scudo
axon un hangi modeli olduğunu söylersen arkadaşlar daha iyi yardımcı olabilir sanirim.

axon d-rl kullaniyorum 80 kiloyum benim için çok yumuşak kalıyor mesela, okuduğum diğer insanlarin da yorumlari oyle. sen s-rl veya başka bir axon modeli kullanıyorsun galiba.
 
herhalde sen de de axon drl var çıt sessi seni yanıltmasın çevirdiğin düğmenin üzerinde kırmızı bir gösterge var yanılmıyorsam o kırmızı çizgi yok olana kadar çevirirsen en sert konuma kırmızı çizgi komple gelene kadar çevirirsen en yumuşak konuma gelir bir de bu amortisör tam verimi 75 kg de veriyor bilgin olsun bir de amortisörün üzerine yüklenip kilitlediğinde yüklendiğin yerde kalır
umarım yardımcı olmuşumdur olamadıysam diğer arkadaşlar yardımcı olur selamlar
 
@sgtalper

merhaba,
acaba bahsettiğiniz gibi amortisörün üzerine yüklenip kilitlemenin bir zararı olur mu maşaya??
 
@Fatih Özgenlik
fatih bu şekilde kilitlemenin bir zararı yok.çünkü sağ taraftaki kilitleme pistonunun bir özelliği o zaten,her travelde kilitlenebilmesi.İçin rahat olsun o konuda.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Özgenlik
ewet axon dlr kullanıyorum çok yumaşak kalıyo banada
 
Arkadaşlar buna benzer bir problem var.Kırmızı gösterge kaybolana kadar çeviriyorum.Sanki pek bir değişme olmuyormuş gibi.Acaba bunun kilomla alakası varmıdır.Kilom:65
 
Havalar malumunuz soğuk, bu mevsimde yayın ve amortisördeki yağın soğuktan etkilenip olumsuz sonuçlar vermesi normal. Ayrıca azda olsa 65 kilo olmanda etkiler ama dediğim gibi çok çok az. Ve son olarak yukardan basmakla maşayı çalıştırman zor, maşayı çalıştırmak istersen fazla süratli değilken ön freni sık. Bak bakalım çalışcak mı? Ama dikkat et sakın uçma:)

Son bir şey daha. Bu modellerden çok şey beklememek lazım. Aynısını bende kullanıyorum. Fiyat/performans açısından iyi ama sadece o kadar... iyi yani:)
 
  • Beğen
Tepkiler: cannn3715
Özellikle yokuş çıkmadan önce ön frene basıp amortisörü kitliyorum. Böylece ön iyice alcalıyor. Dolayısıyla tırmanırken önün havalanması gibi bir sorun kalmıyor. Kitlemek bir zarar vermez kanımca ama sonuç itibariyle bu maşalarında bir ömrü var ve bu ömür böyle kullana kullana bitiyor. Sonra gelsin yeni maşalar...

Belki bir gün torunlarımıza anlatırız ben 54 tane maşa tükettim evlat:) gibisinden Hey gidi günler hey..
 
  • Beğen
Tepkiler: cannn3715
@kabuscobar

teşekkürler ama axon dlr hava takviyeli hidrolik maşadır bu yüzden kış aylarında yaylı maşalara oranla kat kat az donma gösteriyor sadece sertleşiyo biraz okadar kitleme konussundada herkez farklı yorumlar yapıyo belki burclara zarar verir diyende var zararı yok diyende en iyisi deneme yanılma yolu galiba:D;)
 
SR Suntour Axon D-RL Amortisör Detay Bilgisi
Hidrolik bastırmalı
Geri tepme ayarı
Azaltılmış magnezyum
80-100 mm travel
Direksiyondan kilitlemele(Remote Control)
Hava yaylı hidrolik bastırmalı
Disk ve v-break uyumlu
 
  • Beğen
Tepkiler: cannn3715
@kabuscobar

teşekkürler geri tepme ayarlı değil yanlış veya eksik bilgilendirme geri tepme ayarı rebaunt dur ama axon dlr de bu ayar yok bu ayar sadece maşa kasıntıda ise yavaş çıkma kasıntıda deil ise hızlı çıkma gibi dir ;)öyle elle ayarlaması yok axonların birde benim axon un maşa üzerindeki tıpa içinde ki bölüm bozuk buluna bilirmi acaba???
 
bu bayi nere hangi no oluyo acaba ????;)
 
@cannn3715

merhaba, bu dediğinizden bişey anlayamadım. kasıntıda derken neyi kastediyorsunuz?

Birde geri tepme olayını merak ettim.. bu konuda biraz teknik bilgi verebilirmisiniz?

teşekkürler
 
bu geri tepme dediğimiz olay genellikle dağ iniş vs gibi kullanımlarda gösterir kendini misal bir tepeden iniş yapıyorsun maşanın seni üzerinden atmaması için yavaş girip çıkması(yaylanması)lazımdır bunu sağlayan ayara rebaunt ayarı yani geri tepme ayarı deniyor.kasıntıda dediğim axon için çok sık girip çıkma veya zorlanma durumunda yavaş girip çıkma oluyor yani manitou yada rapide deki gibi elle ayarlaması yok.rapide gibi havalı maşalarda sağ alt tarafta bulunuyo ve el ile ayarlıyorsun yaylanma hızını en basit şekilde tabi bunu sertlik ayarı sanıpta karıştırmayın;)yeterince açıklaya bilmişimdir umarım;)
 
  • Beğen
Tepkiler: aurora79
@cannn3715

yanıtınız için teşekkür ederim.. peki şimdi bilmek istediğim bişey var.. Mesela dağdan inerken titreşimi çok fazla hissetmiyorum.. ama buzlu bi patika yoldan inmiştim.. titreşimi çok fazla hissettim.. Belki bilmek istersiniz.. bisiklet evde duruyordu ve oraya gelmem çok fazla zman almamıştı.. (havanın soğukluğu çok etkilememiş olsa gerek). bunu sertlik ayarı ile yapabilirmiyim?

Konuyu burdan devam ettiriyorum çünkü bende Axon-D RL maşa kullanıyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: cannn3715
@aurora79


O indiğimiz buzlu yerde hangi maşa olursa olsun bişe yarıycagını sanmıyorum:)

Ama maşaların sertlik ayarları kilo içindir,bi kere ayarlanır daha sonra kurcalanmaz.
 
@yighitjan

ewet ama isteğe bağlı kullanıla biliyor sertlik ayarı trial vb de işe yarıyo bazı harekenleriniz için iniş vs gibi konularda ben kendi isteğime göre ayarı ile oynuyorum ;)yani öle pek ahım şahım oynanmz bi kuralı yok herkez istediği gibi kullana bilir bi zararı vs olacağını sanmam;)
 
@aurora79

:Dbuz düz zemin değil dir dikkatli ol illaki titresim hissedersin ama titresimi maşa ve kadrodan önce lastikler emer lastik havalarını kontrol et derim;);):D
 
Geri