Scudo Sports

Avid Juicy 3 İç pistonlar dışarda balata sürtmesi

cita

Üye
Kayıt
31 Ağustos 2008
Mesaj
75
Tepki
31
Şehir
ESKİŞEHİR
Bugün avid juicy 3 frenlerimin balatalarını değiştirmek istedim. Servise gidip uygun balataları aldım. Balataları gireceği yer çok dardı. Zar zor yeni balataları takabildik.Rotoru da balatalar arasına zar zor şıkıstırdık biraz da yağını aldık. Tekerlekler az biraz dönüyordu. Servis biraz kullan geçer açılmazsa geri gel dedi bugün yaklaşık 20 km kadar bu şekilde kullandım ama hiç bir şekilde açılma olmadı. o 20 km beni öldürdü frenler sürekli sıkılı bir şekilde gittim frenin ısınması ve balataların yenmesi de yanına çabası.
Kendim açıp baktığım da balataları iten pistonların geriye tam oturmadığını gördüm. Ne kadar zorladıysamda pistonları geri itemedim. bu sorunu nasıl çözeriz resimleri paylaşıyorum.

http://i1081.photobucket.com/albums/j345/citaypm/IMG_5234-1.jpg
yeni balataların hali
http://i1081.photobucket.com/albums/j345/citaypm/IMG_5241-1.jpg

Teşekkürler
 
Scudo
aklıma gelen ilk sorun sistemde fazla yağın olması yağ miktarını bir kez daha kontrol edin. daha fazla tecrübesi olanlar cevap verecektir..
 
  • Beğen
Tepkiler: cita
evet muhtemelen sistemdeki fazla akışkandan (yağda olabilir havada) kaynaklanıyordur. bende aynı fren sistemine sahibim ve 1,5 ay once aldıgım balataları takarken hemen hemen bende de aynı sıkıntılar olmuştu. aslında en güzel yapılacak iş komple pistonları sökmek keçe ve piston yüzeylerinde biriken ve hareketini engelleyen balata tozlarını temizlemek, daha sonrada sisteme temiz bi yağ basmak. avidin teknik dökümanlarında okuduguma göre yağı senede bir yada yoğun kullanıma bağlı olarak değiştirmek gerektiğiydi. ayrıca tavsiyem pistonu içeri ittirmek için de fazla zorlamayın kenar noktalarından zarar verebilirsiniz. fren kolundaki yağ haznesinin üstündeki vidayı söküp (T10 tornavidayla) o şekilde geri ittirin. bi miktar yağ çıkabilir gerekirse takviye edersiniz. kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: cita
Sistemin yağını değiştirmek için avid in kitinin olması lazım diğer türlü çok da sağlam olmuyormuş. Bu kiti eskişehir de bulacağımı da zannetmiyorum. Yağ vidasını açıp elimle ittirmeyi deneyeceğim bakalım olacak mı ?
 
bnde aynı sistemden kullanıyorum bir düz tornavidayla 2 pistonu ittir içeri doğru o açılır bide balataları yerleştirken kalipere doğru koymaya bak bide onlar yerine oturunca cıt die bi ses çıkıo onun içinde balataları üstünden yerine yerleştirdikten sonra bastırmalısın buda linki yardımcı olur umarım (link)
 
bide her disk fren sürter o zamanla düzelir fln diyenlerede inanma zamanla düzelir demesi balataların erimesi yani o bide diskler sürtünce çıkan sesleri bilmiolar ondan öle diolar bnde sinir oluyom
 
yağını değiştirdikten sonra frenin ordaki vidayı sök frene yavaş yavaş basmaya başla ama sakın hızlı basayım deme yüzüne fışkırır :D biraz bastıktan sonra orda baloncukların oluştuğunu görcen baloncuklar azalana kdar devam et ama az az sık bide interneetten bak ona kaç ml yağ koycan fln ona göre şırıncayla bas içine
 
Aynı sorunu Juicy 7 de nasıl hallettiğimi anlatayım...

İkinci el gelmişti bana, balataları çıkarmadan arada rotor yokken frene bastım, pistonlar iyice dışarı çıkıp öyle kaldı... (Amacım buydu zaten)

Sonra komple söküp, kaliperleri de ikiye ayırmıştım... Pistonların yan yüzeylerini ince zımpara ile çok aşındırmadan temizleyip sonra içeri bastım... Sistemi kapatıp tekrar yağ doldurdum bir daha sıkıntım olmadı...

Zahmetli ama kesin çözüm, bu arada avid bleed kit'im var, elinde yoksa bu işe girme... Ayrıca frenlerin yeni ise buna gerek olmamalı...
 
Türk eline çekici almadan iş yapamazmış.
Eski ustaların söylediği bir söz ve doğruda söylemişler. (link) buradaki videoyu izledikten sonra aldım elime keseri girdim pistonlara, dedim ya olacak ya olacak, kaba kuvveti gösterince usulca yerlerine geçtiler. Sonra rahatça taktım balatalarımı da güzelce de ayarladım cillop gibi oldu :D
Ama serviste boşalttıkları yağın eksiğini hissediyorum kendimçe uğraştım ama yinede eksik. birkaç ayarla da onu hallettim ama hala pek iyi değil.

kontrol turu attıktan sonra iç pistonlar 1-2 mm dışarda kalmışlar ama o kadar kusuru da göz ardı edeceğim

cevap yazan bütün arkadaşlara teşekkürler
 
Geri