Scudo Sports

avid bb7 alışma süresi??

mustall165

Aktif Üye
Kayıt
27 Nisan 2008
Mesaj
122
Tepki
7
Şehir
konya
slm..dün aldığım avid bb7 ön frenin montajını bugün yaptım..tahmin ettiğim gibi alışmadığından performansı berbat..ne zmn tam performans vermeye başlar??alışma süresi ısınmaya bağlımıdır??bide avid bb7 için herkes çift taraflı sıkıyo diyorlar benimki çakma mı??:Dresmen tek taraflı sıkıyor..ayrıca uyuz sürmeyi nasıl yok edebilirim??(abartısız 2 saat uğraştım hala sürtüyo rotor düzgün) teşekkürler.
 
Scudo
beyler acil cvp lütfen ona göre freni geri bile yollayabilrim..yeni model bb7 lerde çift taraf sıkma bittimi noluyo yaw
 
Çift sıkmayla ilgili bi bilgim yok, bendeki BB5'ler de tek taraflı. Rotor sürtüyor diyorsun, eh bu senin yapacağın ayarla ilgili, arka balatayı alyenle ayarlıyorsun bildiğin gibi ileri geri, ön tarafı da teli gerdirerek ayarlıyorsun. Rotor balatalardan başka bir yere sürtmüyorsa (frenin içine dikey olarak fazla gömülüyorsa balataya değil de metal bir kısma sürtüyor olabilir, ama olmamalı normalde) minimum boşluk olacak şekilde ayarlamalısın.

Alışma olayına gelince, bunun fren ayarı ile de ciddi bir alakası var, eğer diski tam ortalarsan balatalarda düzgün bir aşınma sağlarsın, ama kullanırken gördüğüm kadarıyla arka pad'i biraz daha içerde bıraktığında, sen freni sıkınca disk hafiften sağa bastırılıyor ve yamuk bi şekil aldığı için çok daha iyi tutabiliyor, sadece kişisel bi tecrübemdir, tavsiye ediyorum da demiyorum çünkü ben de öyle kullanmıyorum, sadece "hmm öyle miymiş" diyerekten bi denenebilir.

Alıştırmak için şöyle 25-30km/h kadar hızlanıp olabildiğince sert frenler yapın(ön fren için) 10 kez falan yaptığınızda biraz biraz alışmış olması lazım, veya güzel bir yokuştan biraz hızlanıp tatlı-sert dozajda frenle inin. Her fren ilk alındığında rezalettir, BB7'nin de kötü bi fren olmadığını biliyoruz, biraz zaman verin derim ben.

Kısacası, ayarları iyi yapmak, bir süre sert ve sık fren yaparak balataları aşındırmak, mümkünse Avid Speed Dial fren kolu almak(çok ciddi şekilde artırıyor performansı basit makine tekniğine dayanarak, yaklaşık 1.5 kat kadar kuvvetten kazanç sağlıyorsunuz bunun karşılığında yoldan kaybediyorsunuz, bunun dezavantajı daha hassas bir ayar tutturmanız lazım, yani bence dezavantaj değil)
 
sahinoz detaylı cvp için çok teşekkür ederim işimi büyük ölçüde gördü rotor sürtme sorunu çözüldü..fren kolu üstündede durmak istiyorum..işallah bu akşam(işlerim dolayısıyla :S)alıştırmaya başlıcam..tekrar tekrar teşekkür ederim iyi günler dilerim..

diğer soruma gelince bb7 lerin yeni modellerinde(yeni model olduğunu sitesindeki resimden çıkardım dış ayar kolu köşeli)çift taraflı sıkma bittimi??(sanmıyorum ama tek taraflı sıkıyor resmen) yada ne biliyim çift taraflı sıkma için bir kol fln mı var da açmam gerekiyor?neyse saçmalamaya başladım:Döhm..lütfen yeni bb7 almış yada yeni bb7 lerin performansı hakkında bilgisi olanlar paylaşsın teşekkür ederim
 
Ben de BB7 kullaniyorum. Butun BB7 lerin balatalari tek tarafli sikma yapmaktadir. Icerde kalan balata hareket etmez, endiselenmeyin .

Alisma suresine gelince 100 km gibi bi yoldan sonra fren performansinda hissedilir derecede iyilesme olmustu. BB7 lerin balata ayarlari elle yapilabildigi icin ayarlanmasi oldukca kolay. Ozellikle icteki sabit balatayi surtmeyecek sekilde ve mumkun oldugunca rotora yakin tutmanizi tavsiye ediyorum.

Butun bunlarin sonunda fren performansindan memnun kalmazsaniz, organik balata kullanmayi da deneyebilirsiniz. Omru daha kisa olsada fren performansi dha iyi olacaktir.
 
tyeşekkürler bilgiler için eminim performans istediğim seviyeye ulaşıcaktır..istediğim cvpları aldım..teşekkürler..iyi günler..
 
Geri