SerkanNamazcı
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Nisan 2010
- Mesaj
- 1.676
- Tepki
- 2.012
- Şehir
- Giresun/Görele
- İsim
- Serkan Namazcı
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Herkesin önemli günü veya değerleri olur .. Sevmek ,sevilmek yada hiç birşey beklemeden yaşamak
Ve herşeyi her anı ölümsüz yaşamak ..
İşte o serinin 5. bölümü olan Görele'li Şehit Furkan Yayla için Erzurum turunun 5. serini yine mart ayında yine karlar altında yine donarak ve zor şartlarda bitirdik ..
Bu yazı ile tekrar oralara tekrar gideceğim hayal dünyam ile sizlere yazacağım...
Giresun'un Görele ilçesinden otobüs ile Erzurum'un aşkale ilçesine geçiş yapıyorum.
Bu fotoğraf Trabzon/Zigana dağı geçidi tünelinden..
(link)
Sırası ile Görele-Trabzon-Gümüşhane-Vauk geçidi 1900 rakımlarda kar yağıyordu yerler beyazlamıştı... Sadece etrafı izliyordum... Tur bayağı aksiyonu bol olacağı hissi veriyordu ..
Aslında bu yazıyı okuyanlar 1-2-3-4 serileri bilirler..
Kar soğuk buz ........ eksik olmayan bir şey mi ? değil...
Neyse Bayburt'a geliyoruz her şey iyi gibi gökte yıldız var ara ara fakat kop dağının eteklerine gelmeden hava aniden değişiyor..
Kar fırtına ve soğuk..
2409 rakımlı kop dağına tırmanış başlıyor ... Etraf uçuyor yerde 2 cm yeni kar var otobüs yavaş yavaş tırmanıyor dağ yoğun kar altında! araçlar yolda kaldı kalacak !
(link)
Neyse öyle böyle Aşkale ilçesine gece iniyorum ..
Öğretmenler evinde yarım gece kalıyorum..
Sabah yine kar yağıyordu ilçe merkezinde ...
Donmuş kar taneleri atarken sıcak bir ayak ilik paça içip yola çıkıyorum kuru soğuk donan kar taneleri düşüyor ..
Hafiften bir gülümseme ile kop dağına doğru ilerliyorum.. başıma gelecekleri biliyorum bilerek gidiyorum!
Aşkale-Erzurum çıkışı
(link)
(link)
Hava şartları ...
Hava şartları kötüye gidiyor ... artık aksiyonun beline vurma vakti.
Altımda termal içlik ve giysiler dışımda yağmurluk hafif yağmur pantalolu
Spd ayakkabı ve kılıfı var. fakat
Ayakkabı ve eldiven beni yarı yolda bırakıyor ! .. neyse hikayenin ilerisine doğru paylaşırım.
Kop dağının ilk metrelerine doğru ilerliyoruz tırmanış tam olarak başlamadı ama kar başladı.
(link)
(link)
Aslında profesyonel bir tur olması gerekiyor yer yer sıcaklığın -1 dereceleri bulduğunu benim bisikletin barometrik ölcüm kilometre saati öyle gösteriyordu ..
Fakat rüzgar ve hissedilen -10'dan aşağı değildi diye düşünüyorum.....
Güney bölümünü tırmanır iken acayip ısınıyor ve terliyorum! ..
Bir ara polar başlığımı çıkarıyorum kar son hız devam ediyor aslında düşündüğüm başlığı takmadan saçlarımı sirkeler polar kafalığımı giyerim! fakat istediğim gibi olmadı kar saçlarım arasında donmuştu! ve sirkeleme ile çıkmıyordu ... Öyle kafama poları geçirip devam ettim tırmanışa .. tek olarak sisin ve kar yağışının içinde deli gibi ...
(link)
(link)
(link)
(link)
2013 serisinde bir dozerci bana yoğun kar yağışından çıkmış dağı inerken tabi oda yolu acarken manyak mısın sen ? diye soru sormuştu bende eveet! demiştim..
Afalladı bir an tabi o anı bilenler var mı bilmiyorum ama ''Video ile paylaşmıştım'' hatırlayanlar bilir.
Şimdi bir dozerci gördüm acaba aynı sahne olur mu diye çekim yapmaya başladım bana doğru inmeden döndü dağ zirvesine devam etti.
(link)
2409 rakıma az kaldı ..
Hani o yolculuğu nasıl anlatayım ki , dehşet ötesi kar ! sis yükseklik yabani hayvan riski yolda donma riski ! bisikletin donma riski yolun kapanma riski ! say say bitmez.
Ama bu kare her şeye bedel !
(link)
Artık şeyi şeyi oluruna keyfine bıraktım zaten turlarımı böyle yapmaya devam ediyorum!
Freestyle .. her hangi akıma kapılmadan doğaçlama ..
Fakat sizlerin denemesini biraz sakıncalı buluyorum çok tehlikeli ! '' hikayenin sonuna doğru anlatacağım..
(link)
Üst tarafta ki fotoğraflarda görüldüğü üzere süper bir kar fırtınası içinde sessizce ilerliyorum fakat yol açma çalışması son hız sürüyor! sürekli yolu açık tutmaya uğraşıyorlar..
fakat yolun kapanması sadece 60 saniye sürüyor .. hemen asfalt beyazlıyor ve kar tutuyor!
O anlarda keyifle pedallar iken o anları sizler ile paylaşmak üzere fotoğraflar çekiniyorum!
Keyfim tıkırında biraz elime birazda koynuma kar kaçıyor ..
Elim üşümeye başlıyor ayaklarım kılıfın su çekmesi ile ıslanıyor! ...
(link)
(link)
2409 rakıma ramak kala o fotoğraflar yani üst bölümde olanlar.
(link)
Fotoğraf 2409 rakımda çekinmiştir ! 2013 turundan kat kat daha zor bir tur olmuştur benim için efsanedir! Şuanda tur kariyerim boyunca tam bir efsane! ...
Zirvede soğuk bir hava , kar ortam karışık yol kapanmak üzere üst üste geçen kar küreme araçları ! takar mıyım... peeeeeeeeeeeh!
Fotoğraflar konuşsun!
Anne-Marie - Ciao Adios parçası iyi gider!
(link)
(link)
18 mart günü hem Çanakkale zaferi hemde turun manevi ağırlığı var..
Canlı yayın yapılıyor dualar ediliyor fotoğraf çekiniyorum!.
Bu arada yaptığım kocaman bir yanlış var! oda terlediğim zaman üstümü değişmemem ..
Fakat şartlar o kadar zor ki üstümü eldivenleri çıkarmak mümkün değil..
Biraz acele ediyorum ama benim için pahalıya patlabilir...
Dağdan iniş yapmak için ufak bir iniş çıkış var... sıkı sıkıya hazırlık yapıyorum... bu arada şiddetli bir soğuk ve elimde şiddetli bir üşüme hissi var! kar dan ortalık yıkılıyor ..
Geçen arabalar şaşa kalıyor! en aşağı ihtimalle küfür edip ileri geri konuşuyorlardır
..
Neyse inişe geçtiğimde hızlı olmam gerektiğini biliyorum çünkü kuzey tarafta kar tam düşündüğüm gibi şiddetini yarı yarıya azaltıyor ve don olayı başlıyor! ..
Yer ıslak don var fakat inişte hız kesmiyorum 30-40 km/s hızım var fakat bir süre sonra durmak zorunda kalıyorum! sol elim donma seviyesinde ve şiddetli bir psikolojik baskı altına giriyorum çünkü bayağı bir ciddi durum! ayaklarım su gibi ıslak ve üşütüyor! hızla ısı kaybım var! ..
Elimi koynuma sokuyorum! biraz ısınıyor parmaklarım hareket etmeye başlıyor! Giant uzun parmak eldiven var fakat yetersiz ... ! ayakkabı kılıfı vasat ! ...
Çok pahalıya ödeyeceğim saatler geliyor gibi sanki ..
biraz daha iniş yapıyorum ... sol elim yine sinyal veriyor .. bu arada yeni aldığım çamurluk çok iş görüyor ! ön ve arka %70 etki ediyor gelen suyu kesmeleri çok iş görüyor yoksa sırtımda 5 cm kalınlığında buz tabakası olabilir aşırı derece ciddi sorunlar çıkabilir turu ambulans içinde veya orada bırakıp acil durum planına geçebilirdim.
biraz gittikten sonra sol el yine donma seviyesine geldi rahatsız olmaya başladım acabalar başladı ...
Elimi yine koynuma soktum ısınması için fakat baktım ki ter var ! ve yeteri kadar sıcak değil ! ...
Zaman lehime işliyor! zor durumlar baş gösteriyor bu durumlarda fotoğraf çekemedim.! bir yandan kar bir yandan soğuk ıslak zemin! dağ başı tek olan bir turcu! ...
Biraz ısınan elim ile devam ediyorum .. acil plan devreye girecek gibi duruyor gibi gözüküyor olası aşırı bir zor alanda turu bırakma gerekir ise 112 acil servisi arama veya ilk bulduğum arabaya atlama planı vardı ! ..
Neyse ki korkulan olmadı kop dağına yapılan tünel şantiyesini gördüm ve hemen acil durum planını uyguladım.
ortalama 2000 metrelere daha yeni iniyoruz...
Şartlar acayip derecede zor! şantiye içine giriyorum.. kar yağıyor kafamda hiç bir şey yok sanki var da yok neler olup bittiğini bilmiyorum sadece o an neler yapılır onu düşünüyorum..
şantiye'ye girip ısınmak ve düşünmek 1 . plan.
Neyse konteynere doğru gidiyorum bisikleti kenara bırakıyorum elim donmak üzere yine ! ...
İçeri bir giriyorum , şantiye çalışanları öğle yemeğini yiyor hepsi sıcak kanlı Anadolu insanı ....Bana şöyle bir bakıyorlar , sistem hata veriyor ... bu soğukta bu da kim ! .. ???'!313 ???2asd ???Nereden geliyorsun nereye gidiyorsun? bu soğukta ne işin var gibi deli ötesi soruları atlatıyorum... '' bende olsam aynısı derim salak mısın lan sen ?'' kop dağında Anadolu'nun en zor dağlarından bir tanesinde koyun otlatır gibi dolaşmaya çıkmışsın. ..
Neyse biraz ısınıyorum biraz üstümü değişiyorum... ayakkabı hala ıslak bu arada ..
pet şişenin içine sıcak su alıyorum ısınmak için dışarıda lapa lapa kar var ...
Şantiye çalışanları ve ben.
(link)
Bu arada tura devam kararı alıyorum! yola çıkıyorum ama dışarısı buz gibi ! sıcaktan hemen çıkıp bisiklete bindiğimde kar lapa lapa hızını arttırmış yağıyor ! ..
Direk üşümeye başlıyorum..
(link)
Malzeme o şartlara yetersiz kalıyor! ayağımdaki su şap şap ediyor! beden sıcaklığı donma derecesine gelmesine engel oluyor! kılıf azda olsa rüzgarı kesip olası felakete engel oluyor.
''Düşünsene ! ...
Dağlarda zor koşullarda 2 ayağın su içinde üşüyorsun ! ellerin üşüyor üstün ıslak koşullar zor ''.
Zevk alabilir misin? ....
Bana sorsan şu 2 kareyi onca sene bekledim desem yeridir. Kop dağını indikten sonra Bayburt'a doğru yola koyuldum , hava iyice delirdi ters rüzgar ile yağan kar sadece yolu beyaz olarak görmeme sebebiyet veriyordu ..
Ama düşün! yol düz ... kar beyaz yoğun bilmiyorum ama o anlar paha biçemedim! ...
Sadece yaşadım! ha bu arada 1-7 dişliye kadar 5mm yakın buz tabakası var ! yani son 3-4 vites dişlisi donmadı ne hikmet ise .. Jant teli,rotorlar,maşa'da 2 cm yakın buz vardı !...
Ahhh! ah... o anlar harikaydı .!
(link)
(link)
(link)
(link)
Psikolojik olarak savaş soğuk ile birde ellerimdeki üşüme kısmen gitse bile ayaklarım artık üşümenin ötesine geçti acil değiştirmem gerek ayakkabı ve çorapları...
Yolda kar duracak yer yok !..
Yolda video çeker iken kangal köpeği tacizi yaşadım peşime düştü o anları videoya çektim ''
0,35 saniye 
Neyse Ha bayburt'a az kaldı dayan derken petrol ofisini görüyor ve oraya doğru gidiyorum! ...
Bisiklete şöyle bakıyorum sadece aynakol dişlisi ve 11 vitesten sadece 3 dişlinin donmadığını görüyorum..
Bisiklet üzerinde 1-2-3 cm yer yer kalınlığında buzlar var!
Ayaklarım buz ..
(link)
Maşaya dikkat!..
(link)
Arka jant göbek, teller dahil
(link)
Arka yan bölüm frenler
(link)
Ruble''dişli seti''
(link)
Petrol'daki abide bizi manyak zannetti
sistem hata verdi ufak bir sohbetin ardından oda anladı durumu ayağımı ısıttım spd ayakkabılar su gibiydi .. iyi dayandım diyebilirim.
Çorap aldım petrol ofisinden sonra ufak bir namaz molasından sonra Bayburt'a doğru pedal bastım.
Bayburt'a doğru kar kesti ....
(link)
Saatler geçerken maşanın en aşağısında oluşan buz sarkıkları çok hoştu her damlada biraz daha büyüyen bir uzantısı vardı
(link)
Artık Bayburt'a girdim. spor ayakkabılara yalıtım olarak poşet geçirdim
(link)
Bayburt'a girmeden petrol ofisinde buzları çözdüm ve sonuç
(link)
Artık zor koşullar bitti şehir merkezindeyim...
(link)
Öğretmenler evinde kalıyorum.... geriye baktığımda neler yaşadım be diyorum!
(link)
(link)
Aslında planım direk Gümüşhane'ye bir şekilde geçmekti fakat nasip olmadı ..
Buradaki tanıdık büyükler ile görüştük sohbet ettik, sonra 2 gün için derin bir uykuya daldım.
Sabah-Bayburt-Gümüşhane etabını bitirip evime dönmek için yola çıktım Bayburt'u şöyle bir dolaştım.
(link)
Meydan saat kulesi
(link)
(link)
2 gün güneşli
yüzler gülüyor tabi
(link)
Sanmayın güneşli ama buz gibi bir hava var ! ..
Yine poları takıyor Bayburt'u çıkıyoruz.
(link)
Bu arada Bayburt tabelasında fotoğraf çekinir iken 2 adet uçağın bir birine yakın uçtuğunu görmüştüm.
(link)
Bu şehri seviyor ve özlüyorum!
(link)
Bu tabeladan sonra süper harika dağ ve yol manzaraları var..
Sırf burası için bile gelirim.
(link)
(link)
(link)
Bayburt-Gümüşhane yolu ..
Sırf şuranın dağ ve yol manzarası için tekrar tekrar pedal basarım! ..
Sadece fotoğraflar size yolu anlatsın !
(link)
(link)
Bu arada bu seri içinde 2 geçit geçiliyor..
İlk başta yazdığım geçitte yerler beyazlamış dediğim yer otobüste giderken gayet iyiydi kar erimişti ...
Gümüşhane-Vauk dağı
(link)
Vauk dağı .
(link)
İnişte ortalam 20 km yakın pedal çevirmedim yada çok az çevirdim ...
Sebebi ise iniş bölümünde rüzgarın arka taraftan güç vermesi idi ..
ilk defa böyle şeyle karşılaştım çok keyifli idi..
Gümüşhane-Kelkit sapağı
(link)
Alperen kardeşim , Gümüşhane'den beni karşıladı kendisi ile sohbet edip otobüs ile Gümüşhane'den Tirebolu'ya oradan 12 km + daha pedal basarak evime ulaştım....
(link)
Zor oldu ! psikolojik savaş aşırı soğuk, bile bile acıya katlanma ...
Bilmiyorum ama buna Serkan Namazcı imzası yakışır sanırım ! .......
''Turun bütün videolarını film haline getirdim''
Saygılarımla .
2013 yılı 1. tur
Trans Doğu Anadolu- Karadeniz (Erzurum-Görele Turu) 1.GÜN ERZURUM-BAYBURT.
Ve herşeyi her anı ölümsüz yaşamak ..
İşte o serinin 5. bölümü olan Görele'li Şehit Furkan Yayla için Erzurum turunun 5. serini yine mart ayında yine karlar altında yine donarak ve zor şartlarda bitirdik ..
Bu yazı ile tekrar oralara tekrar gideceğim hayal dünyam ile sizlere yazacağım...
Giresun'un Görele ilçesinden otobüs ile Erzurum'un aşkale ilçesine geçiş yapıyorum.
Bu fotoğraf Trabzon/Zigana dağı geçidi tünelinden..
(link)
Sırası ile Görele-Trabzon-Gümüşhane-Vauk geçidi 1900 rakımlarda kar yağıyordu yerler beyazlamıştı... Sadece etrafı izliyordum... Tur bayağı aksiyonu bol olacağı hissi veriyordu ..
Aslında bu yazıyı okuyanlar 1-2-3-4 serileri bilirler..
Kar soğuk buz ........ eksik olmayan bir şey mi ? değil...
Neyse Bayburt'a geliyoruz her şey iyi gibi gökte yıldız var ara ara fakat kop dağının eteklerine gelmeden hava aniden değişiyor..
Kar fırtına ve soğuk..
2409 rakımlı kop dağına tırmanış başlıyor ... Etraf uçuyor yerde 2 cm yeni kar var otobüs yavaş yavaş tırmanıyor dağ yoğun kar altında! araçlar yolda kaldı kalacak !
(link)
Neyse öyle böyle Aşkale ilçesine gece iniyorum ..
Öğretmenler evinde yarım gece kalıyorum..
Sabah yine kar yağıyordu ilçe merkezinde ...
Donmuş kar taneleri atarken sıcak bir ayak ilik paça içip yola çıkıyorum kuru soğuk donan kar taneleri düşüyor ..
Hafiften bir gülümseme ile kop dağına doğru ilerliyorum.. başıma gelecekleri biliyorum bilerek gidiyorum!
Aşkale-Erzurum çıkışı
(link)
(link)
Hava şartları ...
Hava şartları kötüye gidiyor ... artık aksiyonun beline vurma vakti.
Altımda termal içlik ve giysiler dışımda yağmurluk hafif yağmur pantalolu
Spd ayakkabı ve kılıfı var. fakat
Ayakkabı ve eldiven beni yarı yolda bırakıyor ! .. neyse hikayenin ilerisine doğru paylaşırım.
Kop dağının ilk metrelerine doğru ilerliyoruz tırmanış tam olarak başlamadı ama kar başladı.
(link)
(link)
Aslında profesyonel bir tur olması gerekiyor yer yer sıcaklığın -1 dereceleri bulduğunu benim bisikletin barometrik ölcüm kilometre saati öyle gösteriyordu ..
Fakat rüzgar ve hissedilen -10'dan aşağı değildi diye düşünüyorum.....
Güney bölümünü tırmanır iken acayip ısınıyor ve terliyorum! ..
Bir ara polar başlığımı çıkarıyorum kar son hız devam ediyor aslında düşündüğüm başlığı takmadan saçlarımı sirkeler polar kafalığımı giyerim! fakat istediğim gibi olmadı kar saçlarım arasında donmuştu! ve sirkeleme ile çıkmıyordu ... Öyle kafama poları geçirip devam ettim tırmanışa .. tek olarak sisin ve kar yağışının içinde deli gibi ...
(link)
(link)
(link)
(link)
2013 serisinde bir dozerci bana yoğun kar yağışından çıkmış dağı inerken tabi oda yolu acarken manyak mısın sen ? diye soru sormuştu bende eveet! demiştim..
Afalladı bir an tabi o anı bilenler var mı bilmiyorum ama ''Video ile paylaşmıştım'' hatırlayanlar bilir.
Şimdi bir dozerci gördüm acaba aynı sahne olur mu diye çekim yapmaya başladım bana doğru inmeden döndü dağ zirvesine devam etti.
(link)
2409 rakıma az kaldı ..
Hani o yolculuğu nasıl anlatayım ki , dehşet ötesi kar ! sis yükseklik yabani hayvan riski yolda donma riski ! bisikletin donma riski yolun kapanma riski ! say say bitmez.
Ama bu kare her şeye bedel !
(link)
Artık şeyi şeyi oluruna keyfine bıraktım zaten turlarımı böyle yapmaya devam ediyorum!
Freestyle .. her hangi akıma kapılmadan doğaçlama ..
Fakat sizlerin denemesini biraz sakıncalı buluyorum çok tehlikeli ! '' hikayenin sonuna doğru anlatacağım..
(link)
Üst tarafta ki fotoğraflarda görüldüğü üzere süper bir kar fırtınası içinde sessizce ilerliyorum fakat yol açma çalışması son hız sürüyor! sürekli yolu açık tutmaya uğraşıyorlar..
fakat yolun kapanması sadece 60 saniye sürüyor .. hemen asfalt beyazlıyor ve kar tutuyor!
O anlarda keyifle pedallar iken o anları sizler ile paylaşmak üzere fotoğraflar çekiniyorum!
Keyfim tıkırında biraz elime birazda koynuma kar kaçıyor ..
Elim üşümeye başlıyor ayaklarım kılıfın su çekmesi ile ıslanıyor! ...
(link)
(link)
2409 rakıma ramak kala o fotoğraflar yani üst bölümde olanlar.
(link)
Fotoğraf 2409 rakımda çekinmiştir ! 2013 turundan kat kat daha zor bir tur olmuştur benim için efsanedir! Şuanda tur kariyerim boyunca tam bir efsane! ...
Zirvede soğuk bir hava , kar ortam karışık yol kapanmak üzere üst üste geçen kar küreme araçları ! takar mıyım... peeeeeeeeeeeh!
Fotoğraflar konuşsun!
Anne-Marie - Ciao Adios parçası iyi gider!
(link)
(link)
18 mart günü hem Çanakkale zaferi hemde turun manevi ağırlığı var..
Canlı yayın yapılıyor dualar ediliyor fotoğraf çekiniyorum!.
Bu arada yaptığım kocaman bir yanlış var! oda terlediğim zaman üstümü değişmemem ..
Fakat şartlar o kadar zor ki üstümü eldivenleri çıkarmak mümkün değil..
Biraz acele ediyorum ama benim için pahalıya patlabilir...
Dağdan iniş yapmak için ufak bir iniş çıkış var... sıkı sıkıya hazırlık yapıyorum... bu arada şiddetli bir soğuk ve elimde şiddetli bir üşüme hissi var! kar dan ortalık yıkılıyor ..
Geçen arabalar şaşa kalıyor! en aşağı ihtimalle küfür edip ileri geri konuşuyorlardır
Neyse inişe geçtiğimde hızlı olmam gerektiğini biliyorum çünkü kuzey tarafta kar tam düşündüğüm gibi şiddetini yarı yarıya azaltıyor ve don olayı başlıyor! ..
Yer ıslak don var fakat inişte hız kesmiyorum 30-40 km/s hızım var fakat bir süre sonra durmak zorunda kalıyorum! sol elim donma seviyesinde ve şiddetli bir psikolojik baskı altına giriyorum çünkü bayağı bir ciddi durum! ayaklarım su gibi ıslak ve üşütüyor! hızla ısı kaybım var! ..
Elimi koynuma sokuyorum! biraz ısınıyor parmaklarım hareket etmeye başlıyor! Giant uzun parmak eldiven var fakat yetersiz ... ! ayakkabı kılıfı vasat ! ...
Çok pahalıya ödeyeceğim saatler geliyor gibi sanki ..
biraz daha iniş yapıyorum ... sol elim yine sinyal veriyor .. bu arada yeni aldığım çamurluk çok iş görüyor ! ön ve arka %70 etki ediyor gelen suyu kesmeleri çok iş görüyor yoksa sırtımda 5 cm kalınlığında buz tabakası olabilir aşırı derece ciddi sorunlar çıkabilir turu ambulans içinde veya orada bırakıp acil durum planına geçebilirdim.
biraz gittikten sonra sol el yine donma seviyesine geldi rahatsız olmaya başladım acabalar başladı ...
Elimi yine koynuma soktum ısınması için fakat baktım ki ter var ! ve yeteri kadar sıcak değil ! ...
Zaman lehime işliyor! zor durumlar baş gösteriyor bu durumlarda fotoğraf çekemedim.! bir yandan kar bir yandan soğuk ıslak zemin! dağ başı tek olan bir turcu! ...
Biraz ısınan elim ile devam ediyorum .. acil plan devreye girecek gibi duruyor gibi gözüküyor olası aşırı bir zor alanda turu bırakma gerekir ise 112 acil servisi arama veya ilk bulduğum arabaya atlama planı vardı ! ..
Neyse ki korkulan olmadı kop dağına yapılan tünel şantiyesini gördüm ve hemen acil durum planını uyguladım.
ortalama 2000 metrelere daha yeni iniyoruz...
Şartlar acayip derecede zor! şantiye içine giriyorum.. kar yağıyor kafamda hiç bir şey yok sanki var da yok neler olup bittiğini bilmiyorum sadece o an neler yapılır onu düşünüyorum..
şantiye'ye girip ısınmak ve düşünmek 1 . plan.
Neyse konteynere doğru gidiyorum bisikleti kenara bırakıyorum elim donmak üzere yine ! ...
İçeri bir giriyorum , şantiye çalışanları öğle yemeğini yiyor hepsi sıcak kanlı Anadolu insanı ....Bana şöyle bir bakıyorlar , sistem hata veriyor ... bu soğukta bu da kim ! .. ???'!313 ???2asd ???Nereden geliyorsun nereye gidiyorsun? bu soğukta ne işin var gibi deli ötesi soruları atlatıyorum... '' bende olsam aynısı derim salak mısın lan sen ?'' kop dağında Anadolu'nun en zor dağlarından bir tanesinde koyun otlatır gibi dolaşmaya çıkmışsın. ..
Neyse biraz ısınıyorum biraz üstümü değişiyorum... ayakkabı hala ıslak bu arada ..
pet şişenin içine sıcak su alıyorum ısınmak için dışarıda lapa lapa kar var ...
Şantiye çalışanları ve ben.
(link)
Bu arada tura devam kararı alıyorum! yola çıkıyorum ama dışarısı buz gibi ! sıcaktan hemen çıkıp bisiklete bindiğimde kar lapa lapa hızını arttırmış yağıyor ! ..
Direk üşümeye başlıyorum..
(link)
Malzeme o şartlara yetersiz kalıyor! ayağımdaki su şap şap ediyor! beden sıcaklığı donma derecesine gelmesine engel oluyor! kılıf azda olsa rüzgarı kesip olası felakete engel oluyor.
''Düşünsene ! ...
Dağlarda zor koşullarda 2 ayağın su içinde üşüyorsun ! ellerin üşüyor üstün ıslak koşullar zor ''.
Zevk alabilir misin? ....
Bana sorsan şu 2 kareyi onca sene bekledim desem yeridir. Kop dağını indikten sonra Bayburt'a doğru yola koyuldum , hava iyice delirdi ters rüzgar ile yağan kar sadece yolu beyaz olarak görmeme sebebiyet veriyordu ..
Ama düşün! yol düz ... kar beyaz yoğun bilmiyorum ama o anlar paha biçemedim! ...
Sadece yaşadım! ha bu arada 1-7 dişliye kadar 5mm yakın buz tabakası var ! yani son 3-4 vites dişlisi donmadı ne hikmet ise .. Jant teli,rotorlar,maşa'da 2 cm yakın buz vardı !...
Ahhh! ah... o anlar harikaydı .!
(link)
(link)
(link)
(link)
Psikolojik olarak savaş soğuk ile birde ellerimdeki üşüme kısmen gitse bile ayaklarım artık üşümenin ötesine geçti acil değiştirmem gerek ayakkabı ve çorapları...
Yolda kar duracak yer yok !..
Yolda video çeker iken kangal köpeği tacizi yaşadım peşime düştü o anları videoya çektim ''
Neyse Ha bayburt'a az kaldı dayan derken petrol ofisini görüyor ve oraya doğru gidiyorum! ...
Bisiklete şöyle bakıyorum sadece aynakol dişlisi ve 11 vitesten sadece 3 dişlinin donmadığını görüyorum..
Bisiklet üzerinde 1-2-3 cm yer yer kalınlığında buzlar var!
Ayaklarım buz ..
(link)
Maşaya dikkat!..
(link)
Arka jant göbek, teller dahil
(link)
Arka yan bölüm frenler
(link)
Ruble''dişli seti''
(link)
Çorap aldım petrol ofisinden sonra ufak bir namaz molasından sonra Bayburt'a doğru pedal bastım.
Bayburt'a doğru kar kesti ....
(link)
Saatler geçerken maşanın en aşağısında oluşan buz sarkıkları çok hoştu her damlada biraz daha büyüyen bir uzantısı vardı
(link)
Artık Bayburt'a girdim. spor ayakkabılara yalıtım olarak poşet geçirdim
(link)
Bayburt'a girmeden petrol ofisinde buzları çözdüm ve sonuç
(link)
Artık zor koşullar bitti şehir merkezindeyim...
(link)
Öğretmenler evinde kalıyorum.... geriye baktığımda neler yaşadım be diyorum!
(link)
(link)
Aslında planım direk Gümüşhane'ye bir şekilde geçmekti fakat nasip olmadı ..
Buradaki tanıdık büyükler ile görüştük sohbet ettik, sonra 2 gün için derin bir uykuya daldım.
Sabah-Bayburt-Gümüşhane etabını bitirip evime dönmek için yola çıktım Bayburt'u şöyle bir dolaştım.
(link)
Meydan saat kulesi
(link)
(link)
2 gün güneşli
(link)
Sanmayın güneşli ama buz gibi bir hava var ! ..
Yine poları takıyor Bayburt'u çıkıyoruz.
(link)
Bu arada Bayburt tabelasında fotoğraf çekinir iken 2 adet uçağın bir birine yakın uçtuğunu görmüştüm.
(link)
Bu şehri seviyor ve özlüyorum!
(link)
Bu tabeladan sonra süper harika dağ ve yol manzaraları var..
Sırf burası için bile gelirim.
(link)
(link)
(link)
Bayburt-Gümüşhane yolu ..
Sırf şuranın dağ ve yol manzarası için tekrar tekrar pedal basarım! ..
Sadece fotoğraflar size yolu anlatsın !
(link)
(link)
Bu arada bu seri içinde 2 geçit geçiliyor..
İlk başta yazdığım geçitte yerler beyazlamış dediğim yer otobüste giderken gayet iyiydi kar erimişti ...
Gümüşhane-Vauk dağı
(link)
Vauk dağı .
(link)
İnişte ortalam 20 km yakın pedal çevirmedim yada çok az çevirdim ...
Sebebi ise iniş bölümünde rüzgarın arka taraftan güç vermesi idi ..
ilk defa böyle şeyle karşılaştım çok keyifli idi..
Gümüşhane-Kelkit sapağı
(link)
Alperen kardeşim , Gümüşhane'den beni karşıladı kendisi ile sohbet edip otobüs ile Gümüşhane'den Tirebolu'ya oradan 12 km + daha pedal basarak evime ulaştım....
(link)
Zor oldu ! psikolojik savaş aşırı soğuk, bile bile acıya katlanma ...
Bilmiyorum ama buna Serkan Namazcı imzası yakışır sanırım ! .......
''Turun bütün videolarını film haline getirdim''
2013 yılı 1. tur
Trans Doğu Anadolu- Karadeniz (Erzurum-Görele Turu) 1.GÜN ERZURUM-BAYBURT.


