Scudo Sports

aşırı soguk-10 C'

ozgurmtb

Üye
Kayıt
15 Haziran 2008
Mesaj
20
Tepki
6
Şehir
ESKİŞEHİR
arkadaslar asırı soguk havanın masaya zararı ne olabilir? nasıl korunabilir bilirsiniz sogukta maddenin kırılma katsayısı artar?tesekkürler
 
Scudo
Kaliteli bir maşa ise ve limitlerde kullanılmıyorsa kırılma olacağını sanmıyorum ancak yağlı maşalarda donma olupta travel mesafesinin azaldığını biliyorum buda kaliteli ve yağlı maşalarda olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
Hatta az önce bisiklete bindim hava 2-3 dereceydi maşam rst gila sl bariz hissizlik vardı maşada.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
Elostomerli masalarda soguk havalarda bu madde donuyor. Daha dogrusu esnekligini yitirdigi icin masalar hareketsiz kaliyor.

Onun disinda yayli masalar ve havali masalarda sorun, icerideki yagin donmasi olabilir. Bu yag masanin icindeki tüm hareketli ve sizdirmaz aksami korudugu icin, donan yagla beraber masanin ici zarar görebilir.

Reba kullanirken -5 derece gibi havalarda bir kac sürüs yapmistim, acikcasi masa da herhangi bir zarar vs olmadi. Onun disinda calismasinda da en ufak bir degisiklik yoktu. Ama donup da milimetre kimildamayan masalar da gördüm (Sync markaydi sanirim, Trek 3900 üzerinde, elastomerli).
 
Bugün -7 ile -10 arası derecelerde sürüş yaptım, havalı suntour axon S-rl ile çok hafif hissizlik vardı ancak engele geldiğinde de çalışıyordu gerektiği gibi :) ki bence o kadar çalışması bile gayet iyi o souğkta..
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
-20C de Reba ve Fox denedim gayet iyi çalışıyorlardı.

Soğuk havada zaten yazın girdiğim risklere girmiyorum. Dolayısı ile bir problem olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
Maşalar daha önceden uzun süre soğuğa maruz kalmamışlarsa çalışmalarında bir sorun olmuyor.Örneğin hafta sonu bisiklete bindiğimizde fark ettim, balkonda uzun süre kalan Havalı Axon biraz esnekliğini kaybetmişti.Ancak içerde duran Dart 3 maşanın öyle bir sorunu yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
Maşanın metal aksamında herhangi bir problem olacağını sanmıyorum.. Problem çıkarması muhtemel parçalar o-ring tarzı sızdırmazlık elemanlarıdır. Bunlar belli bir sıcaklığın altında sertleşip görev yapamazlar, hatta çatlayabilir veya kırılabilirler. Ancak kaliteli bir amörtisör üreticisinin bunların malzemesini en azından -20'ye dayanacak şekilde seçeceğini sanıyorum.
Soğukta vizkozitesi artan yağ da tabi ki amörtisörü sertleştirecektir ancak bunun yanında darbe anındaki amörtisör içi basınçların da artmasına sebep olacaktır. Artan basınç da zaten sertleşmiş olan sızdırmazlık elemanlarının görevini daha da zorlaştıracaktır..
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurmtb
Geri