msksksksksksk
Üye
- Kayıt
- 4 Temmuz 2022
- Mesaj
- 1
- Tepki
- 0
- Yaş
- 16
- Şehir
- kayseri
- İsim
- gizli tutuyorum
- Başlangıç
- 2017—18
- Bisiklet
- Diğer
Merhaba, sürüş esnasında pedala kuvvet uyguladığımda, pedaldan ya da orta göbekten tık tık ses geliyor. İşin garip yanı bu ses sürekli gelmiyor, ara sıra geliyor. Tam nereden geldiğini çözemediğim için müdahale edemiyorum. Fikirlerinizi merak ediyorum.
Bu sesler insanı çıldırtır. Bisikletimden de tıkırtılar geliyordu. Her zaman değil, sizinki gibi, ara sıra... Bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım. Sonra bir gün chain stay'le seat tube'ün birleştiği yerde minik bir çizgi halinde pas lekesi gördüm. Pası biraz kazıyınca altından kırılmış olduğunu görülüyordu. TIG kaynağı yaptırdım, ses gitti.Merhaba, sürüş esnasında pedala kuvvet uyguladığımda, pedaldan ya da orta göbekten tık tık ses geliyor. İşin garip yanı bu ses sürekli gelmiyor, ara sıra geliyor. Tam nereden geldiğini çözemediğim için müdahale edemiyorum. Fikirlerinizi merak ediyorum.
Evet baktım ama orada benim sorunuma benzeyen bir sorun bulamadım. Seleden olduğunu pek sanmıyorum çünkü ses alt taraftan geliyor. Ama dediğiniz gibi farklı şekiller kullanarak sesin nereden geldiğini daha detaylı dinleyeceğim. İlk gönderimde söylemeyi unuttuğum bir detay daha var. Tek sefer de olsa ses gelirken sol pedalın titrediğini hissettim. Bunu aynakola mı yoksa göbeğemi bağlayacağımı bilemedim.Merhaba formda bu seslerle alakalı bir başlık vardı diye hatırlıyorum orada bir sürü ses kaynağı ve çözüm önerileri var.
Ben bildiğim kadarını ve başıma gelenleri yazayım.
Aynakolu tutup kuvvetlice öne arkada itekleyip ayna kolda boşluk var mı bakabilirsin.(Boşluk varsa ayna kola bakım yapıp güzelce sıkman tavsiye edilir)
Pedalların gevşemiş mi bakımı gelmiş mi onu kontrol edebilirsin.(Pedal, aynakol bağlantıları vs.. tekrar bir sık)
Ses otururken geliyorsa sele den ve sele borusundan gelebilir çıkarıp güzelce temizleyip hafif yağlayıp takıp deneyebilirsin.
Bu saydıklarımın hemen hepsi başıma geldi.
Daha ilginci geçenlerde lastiğim patladı ve tamir edip qr mandalı çok aşırı değil ama çok yumuşak olmayacak şekilde sıktım.
Bir kaç gün sonra ara ara tık tık sesi gelmeye başladı. Seleye oturunca geliyor ayağa kalınca gelmiyor. Pedal orta göbek sele vs.. yukarıda önerdiklerimin hepsini kendim yaptım. En son bisikletten inip göğsümü seleye koyup baskı yapmaya çalıştım. Sesin arka tarafa yakın geldiğini hissedince aklıma qr mandalı gevşetip sıkmak geldi. Ki bisikletçi bir arkadaşım daha önce yol bisikletinden gelen bir tık tık sesini ön qr mandalını gevşetip tekrar sıkınca sorun çözüldü demişti oradan aklıma geldi.
Bunların yanında senin probleminle alakalı olmayabilir ama bisikletin üzerindeki kablo ve fren kablo sistemleri de çukurlarda vs.. kadroya çarpıp tık tık sesi gibi olmasa da rahatsız bir ses çıkarabilir.
Umarın yardımcı olur.
Evet katılıyorum çok rahatsız edici olabiliyor sesler. Aklıma ilk gelen çatlak olup olmadığıydı tek tek kontrol ettim her noktayı gevşemiş yerleri sıktım, sıkı olanları gevşetip tekrar sıktım ama çözüme ulaşamadım. galiba bir profesyonele göstermem gerekecek.Bu sesler insanı çıldırtır. Bisikletimden de tıkırtılar geliyordu. Her zaman değil, sizinki gibi, ara sıra... Bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım. Sonra bir gün chain stay'le seat tube'ün birleştiği yerde minik bir çizgi halinde pas lekesi gördüm. Pası biraz kazıyınca altından kırılmış olduğunu görülüyordu. TIG kaynağı yaptırdım, ses gitti.
En fazla o kadardır bildiğim kadarıyla bu rulmanlar c3 kategorisinde@awakening Göbek rulmanlarında eksenel (eksen doğrultusundaki) boşluk yarım milimetreyi geçmemeli.
rulmansızlarda ne kadar olmalı. bugün bende epey uğraştım ayar yapmaya. oldumu bilmiyorum. yarım mm kadar boşluk olması sorun olur mu veya@awakening Göbek rulmanlarında eksenel (eksen doğrultusundaki) boşluk yarım milimetreyi geçmemeli.
Dün surusten sonra oynama olunca merak ettim acaba zararı olmuş mudur diye. Boşluksuz yapmış ama sıkmamıstım göbeğide oda sürüş sonraso hafif boşluk yaptı. 0.5 cıvarıdır o boşlukta tahminim, Max 1 mm@osmancan71 İki göbek türü için de 0.5 mm ideal. Ayrıca şunu belirtmeliyim, çoğu kişi gereksiz fazla gres koyup kapatıyor göbeği. Fazla gres akıcılığı azaltıyor. Bilya yollarını kaplayacak kadar gres kafi. Akıcılık bakımından, gresi az koyup, sık bakım (kirlenmiş yağdan arındırma ve yeni yağ koyma) yapmak lazım.
Anladığim kadarıyla arka göbeğinizin miliUltegra 6800 jantlarımı yeni yeni kullanmaya başladım. Mart başında 100 km uzun sürüşümde sürüşün sonlarına doğru arka jantın boşluk yaptığını,az değil hatrı sayılır derecede, fark ettim. Eve 20 km kadar mesafe vardı bunu fark ettiğimde ve eve geldiğimde boşluk kalmamıştı. Ertesi gün bisikletçime götürdüm ve durumu anlattım. Böyle bir şey olamayacağını söyledi ve göbeği ayarladı. Son durumda göbek gayet sıkıydı. Bir ay trainerda farklı jantla sürdükten sonra tekrar ultegralarımı taktım ve 40 km sürüşe çıktım. Aklıma geldi ve boşluk kontrolü yaptım. Yine boşluk yapmış. 5-6 km gittikten sonra kontrol ettim ve boşluk yine kaybolmuştu. Ben bu duruma anlam veremiyorum. Başına gelen veya fikri olan var mı bu konu hakkında? Bisikletçiye gideceğim ama yine de fikir sahibi olmak istiyorum.
Göbek yeni tip sayılanlardan. Yaprak anahtarla değil de alyanla ayar yapılan cup and cone göbek. Wh-6800 jantın göbeği. Evde kendim ayarlamaya çalışayım diyorum ama bir zarar vermekten de çekiniyorum çünkü yedek parçası çok maliyetli olacak.
Aynen tam olarak bu sistemden hatta aşağıya birebir orijinal parçasının fotoğrafını da koydum. Biraz kullanıyorum boşluk yapıyor, sonra biraz daha gidiyorum boşluk falan yok taş gibi. Ayar vidasını biraz daha mı sıkmam gerekiyor çözmek için? Bisikletçiye birsürü para bayılmak istemiyorum bakımı gayet kolay yapılıyor sanırım.Anladığim kadarıyla arka göbeğinizin mili
Aşağıdaki resimdeki gibi.aynı problemi ben
Xt gobekte yaşıyorum.bu göbeklerin boşluğu
nu kırmızıyla işaretlediğim parçayla birlike
maviyle işaretlediğim parcaylada ayarlanabilir.diski ve rubleyi söktükten sonra
Kırmızı isaretli parçayıda sökün ve karsınızda boşluk ayar vidası kalır eğer boşluk nasıl ayarlanir biliyorsanız ordan yapın.316207 dosyayı görüntüle
Kırmızıyla mavi arasında kalan parça nerden çıkıyo bilmiyorum ama rotorun olduğu tarafı sökmeye başladığınızda kırmızıdan sonraAynen tam olarak bu sistemden hatta aşağıya birebir orijinal parçasının fotoğrafını da koydum. Biraz kullanıyorum boşluk yapıyor, sonra biraz daha gidiyorum boşluk falan yok taş gibi. Ayar vidasını biraz daha mı sıkmam gerekiyor çözmek için? Bisikletçiye birsürü para bayılmak istemiyorum bakımı gayet kolay yapılıyor sanırım.
316213 dosyayı görüntüle
Bu videoya göre açacaktım zaten gayet açık anlatmışlar. Teşekkür ederim yardımınız için.Kırmızıyla mavi arasında kalan parça nerden çıkıyo bilmiyorum ama rotorun olduğu tarafı sökmeye başladığınızda kırmızıdan sonra
Bir parça daha var.onuda çıkardıktan sonra
Maviye ulaşıyoruz.onu çok az sıkın sonra milin rahat dönüp dönmediğine bakın rahat dönuyosa biraz daha sıkın .milin dönmesi
Hafiften zorlaştıgında durun ve göbeği toplamaya başlayın.
Bu video yardımcı olabilir.ancak mili göbekten ayırmanıza gerek yok sadece o dediğim parçayı bir az daha sıkıp göbegı tekrardan toplayın.bu videoda adam tüm göbeği sokmuş bakım yapmak için.