Scudo Sports

Arka göbek

M.Bulat

Aktif Üye
Kayıt
12 Temmuz 2012
Mesaj
157
Tepki
65
Şehir
çanakkale
Bisiklet
Cannondale
arkadaşlar arka lastiğim oynuyor bunun sebebi arka göbekteki mil yamuk 1mm civarında bu mili nasıl sökebilirim yerine başka miller takabilirmiyim
 
Scudo
yapabilirsen tabiki sökülüp yerine yenisi takılabilir
 
En iyi ihtimalle sadece mil, bir ihtimal rulman sistemi ya da bilyeler, en kötü ihtimalle de arka göbek değişecektir. Her halukarda çözülür, sorun olmaz.
 
peki ya herhangi bir mil takmak farkedermi? elden sıkıştırmalı milerin içi boş olduğundan daha çabuk yamulduğunu öğrendim anahtar ile sıkılanlardan takmayı düşünüyorum tabi mili sökebilirsem...
 
Milin normal koşullarda yamulmasına imkan yok; monte edildiğinde yükü mil taşımıyor, göbeğin içindeki mekanizma taşıyor. Mil sadece kadroyla asıl yük taşıyan kısmı birbirine sıkıca kenetlemek için kullanılıyor. Anahtarla sıkılanlardan ayarlaman gerekirse komple göbeği değiştirmen gerekir. Sen iyisi mi bir bisikletçiye git; abi bu mil yamuldu yenisi lazım de, o da versin. Bu kadar kafa yoracak bir durum yok ortada ;)
 
Arkadaşlar konu eski ama yeni konu açmak istemedim. Benimde arka göbek miliyle başım belada. 1 kere değiştirdim anahtarla sıkmalıydı ikisi de fakat yine yamuldu bu seferki az da değil tekerlek bile dönmüyordu yani.
Neyse ben şimdi delikli göbekten aldım bir de QR mandalı aldım fakat QR mandalım henüz gelmedi ancak tekeri bu şekilde kadroya otutturduğumda mil sanki 3-5 milim kısaymış gibi geldi ancak fazla zorlanmadan arka çatalın kolları birbirine yanaşabiliyor. Sizce bu benim V-Frenlerim için sıkıntı olur mu?
Ya da mili alırken yanlış mı almışım acaba bunların hepsi standart boyutlarda değil miydi?
 
@M.Burak KARADAĞ O zaman ölçüp de almak gerekiyormuş neyse fazla değil ama fren için sıkıntı olmasından korkuyorum birde mil elimde patlamasa bari.
 
Konuyu yeniden açıyorum. Arka rublemi ve içindeki mili söktükten sonra tekrar takıp göbeğimin boşluğunu aldım güzelce dönüyordu fakat bir anda bi takırtı giriyor araya. Yaklaşık 3 saattir bu ayar için uğraştım fakat ne olduğunu çözemedim. Dönerken bir anda tıkırtı oluyor ve normale dönüyor. Sonra yine oluyor yine normale dönüyor. Belli bir yerde mi emin olamadım rastgele oluyor.
IMG20240321191459.jpg
Boşluğu aldıktan sonra İki taraftan da elimi milin ucuna boş olan yere koyuyorum. Normalce dönerken araya bir anda bi tıkırtı giriyor. Umarım anlatabilmişimdir yani nasıl araştıracağımı dahi bilmiyorum.
Gresi biraz abrtmayı bile denedim fakat yine devam etti. Mil biraz yamuk gibi acaba ondan kaynaklı olabilir mi?
 
Acaba jantın akord ayarından kaynaklı olabilir mi ki? Bunun için baya baya düzenek kurmam gerekecek...
 
Bence göbek yatağı zarar görmüş. Yeni göbek alarak bu işi düzeltmiştim.
 
Bence göbek yatağı zarar görmüş. Yeni göbek alarak bu işi düzeltmiştim.
Fikriniz için teşekkür ederim. Test benzeri bir şey yapabilir miyiz bu yatağa? Göbekteki bilyeleri dizdiğim yer sorunsuz gözüküyordu. Fakat koni somunun kenarlarında yamukluk vardı. Koni somunundaki bilyeleri dizdiğimiz yerde tek sorun yoktu. Sadece dış kenarları yamuktu. Azıcık düzelttim ve öncekinden iyi hale geldi. Acaba diyorum ondan kaynaklı olabilir mi siz ne dersiniz bu konu hakkında? Elimde kafesli bilye var. Onu deneyeceğim yarına. Bir de videolarda adamlar mili vura vura düzleştiriyordu ya vura vura düzleştirmek mantıklı geliyor :d
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Fikriniz için teşekkür ederim. Test benzeri bir şey yapabilir miyiz bu yatağa? Göbekteki bilyeleri dizdiğim yer sorunsuz gözüküyordu. Fakat koni somunun kenarlarında yamukluk vardı. Koni somunundaki bilyeleri dizdiğimiz yerde tek sorun yoktu. Sadece dış kenarları yamuktu. Azıcık düzelttim ve öncekinden iyi hale geldi. Acaba diyorum ondan kaynaklı olabilir mi siz ne dersiniz bu konu hakkında? Elimde kafesli bilye var. Onu deneyeceğim yarına. Bir de videolarda adamlar mili vura vura düzleştiriyordu ya vura vura düzleştirmek mantıklı geliyor :d
Yeni göbek almadan önce bütün yolları uygulayın. Vura vura düzleştirmeyi deneyin. Benimde yamulmuştu. Üstelik yeni alıp ördüğüm, 200km kullandığım somunlu göbekti:) Bu somun göbekler böyle maalesef yolcu işi oluyorlar. Eger sonuç almazsanız yeni göbeği qr olan tipten öneririm.
 
Göbekteki bilyeleri dizdiğim yer sorunsuz gözüküyordu. Fakat koni somunun kenarlarında yamukluk vardı. Koni somunundaki bilyeleri dizdiğimiz yerde tek sorun yoktu. Sadece dış kenarları yamuktu. Azıcık düzelttim ve öncekinden iyi hale geldi. Acaba diyorum ondan kaynaklı olabilir mi siz ne dersiniz bu konu hakkında?
1 - Konik somunun dışındaki toz kapağı yamulmuş ve bir bölgede çanağa (çanak = göbeğe monteli duran bilyelerin gezindiği tas) sürtüyor olabilir.
2 - Çanakları temizledikten sonra parmak ucu kontrolü yaptın mı? Zedelenmiş bölge var mıydı?

Bir de videolarda adamlar mili vura vura düzleştiriyordu ya vura vura düzleştirmek mantıklı geliyor :d
Mili elle düzeltmektense, tekeri bisiklete monte ederken mili sehimini terse verecek şekilde konumlandırmak daha ideal bir çözüm sağlar.

Bu somun göbekler böyle maalesef yolcu işi oluyorlar. Eger sonuç almazsanız yeni göbeği qr olan tipten öneririm.
Tam tersi. QR milllerin içi boş olduğu için hızlı yamulurlar ve bu yamulma özellikle vidalı rublede büyük sorunlara yol açar. İçi dolu mil en iyisidir.
 
Ben resimlerle göstereyim. Hiçbir izde elimi değdiğimde bir şey hissetmiyorum veya ben hissiz olabilirim 😃
Ruble göbek yatağı:
IMG20240322152700.jpg
Ruble karşısı göbek yatağı: Sanki aşınma mevcut ama dediğim gibi el ile hissedemiyorum.
IMG20240322152444.jpg
Ruble konik somun: Dış kısımda yamukluk var. Çanaktan ziyade koniğin kendisi bile yamuk gibi. İçte ufak bir tane aşınma var.
IMG20240322152902.jpg
IMG20240322152909.jpg
Ruble karşısı konik somun: Ruble konik somuna göre daha iyi. Yine de kendisi biraz yamuk.
IMG20240322152933.jpg
Lastiği çıkartıp jant akordunu kontrol ettim. Jant akordu gayet düzgün. Ben anlamadım ustam şimdi mili düzeltmek için sabitlerken yamuk kısmı düzelsin diye dikey olarak mı koymaktan bahsediyorsun?
2 - Çanakları temizledikten sonra parmak ucu kontrolü yaptın mı? Zedelenmiş bölge var mıydı?
Resimdeki aşınmalar neden olmuş olabilir acaba nasıl çözeceğiz ustam?

Güncelleme:
Resimdeki o aşınmış yerlerde, bilyelerin gezdiği kısımlarda, Kürdanı sanki orayı çizermiş gibi gezdirdim. Evet kesinlikle sorun göbekte. Ruble ve ruble karşısı göbek yatağı ciddi şekilde aşınmış. Tırtığını hissedebiliyorum. Sanırım yeni bir göbek taktırmalıyım. Sipariş etsem kendim takabilir miyim acaba :d hem öğrenmiş olurum.

Güncelleme:
Biraz araştırdım. Bazı göbeklerde yataklar çıkabiliyormuş ve sanırım benim çanak çıkmalı tiplerden. Sadece göbek yatağını değiştirebilirim! Göbeğimi seviyorum çanağı değiştirmek daha makul gelecektir gibi geldi ama önce size sormak daha iyi olur. Sanırım dizme değil de rulmanlı tipe geçmek istiyorum.
 
Son düzenleme:
1 - Konik somunun dışındaki toz kapağı yamulmuş ve bir bölgede çanağa (çanak = göbeğe monteli duran bilyelerin gezindiği tas) sürtüyor olabilir.
2 - Çanakları temizledikten sonra parmak ucu kontrolü yaptın mı? Zedelenmiş bölge var mıydı?


Mili elle düzeltmektense, tekeri bisiklete monte ederken mili sehimini terse verecek şekilde konumlandırmak daha ideal bir çözüm sağlar.


Tam tersi. QR milllerin içi boş olduğu için hızlı yamulurlar ve bu yamulma özellikle vidalı rublede büyük sorunlara yol açar. İçi dolu mil en iyisidir.
Fully bisikletlerde thru axle var. Downhill yapıyorlar dayanıyor. Qr ve kaset ruble daha akıcı geliyor bana, Vidalı ve somunlu göbeğe kıyasen. Ama farklı açıdan bakarsak 3000w motor gücüne sahip 80 km hıza çıkabilen bisiklet motorunda vidali ve somunlu göbek kullanıyorlar. Evet o inanılmaz torka dayanabilecek kapasitesi var demek ki. Screenshot_20240322_235739_com.google.android.youtube.jpg
 
Fully bisikletlerde thru axle var. Downhill yapıyorlar dayanıyor.
Ben Thru-Axle dayanıklı olmaz demedim. QR dayanıklı olmaz dedim.

Biraz araştırdım. Bazı göbeklerde yataklar çıkabiliyormuş ve sanırım benim çanak çıkmalı tiplerden. Sadece göbek yatağını değiştirebilirim! Göbeğimi seviyorum çanağı değiştirmek daha makul gelecektir gibi geldi ama önce size sormak daha iyi olur. Sanırım dizme değil de rulmanlı tipe geçmek istiyorum.
Doğru yoldasın. Sadece çanak değiştirmek yeterli. Çanakları harici ekipman olmadan presleyebilmen için bi yol düşüneyim ben. Sen çanakları sipariş et. Onlar gelene kadar ben bi yol bulurum.

(link)
 
Ben Thru-Axle dayanıklı olmaz demedim. QR dayanıklı olmaz dedim.


Doğru yoldasın. Sadece çanak değiştirmek yeterli. Çanakları harici ekipman olmadan presleyebilmen için bi yol düşüneyim ben. Sen çanakları sipariş et. Onlar gelene kadar ben bi yol bulurum.

(link)
Acaba diyorum ben şu önceki gittiğim bisikletçiye gitsem, eski çanağı götürsem, hem ölçüsünü garanti almış olurum hem de kargoyu beklemiş olmam. Ama ustam şimdi koni somunları da sıkıntılı. Onu da değiştirmem gerekiyor. Herhangi bir koni somunu sorun olur mu? Mil azıcık yamuk diye yeni mil de mi alsam? El ile baktığım zaman milde bir sorun göremiyorum. Ne zaman tekere taksam, o sırada anlıyorum yamukluğu. Rulmanlı tip sonraki bisikletime kaldı dizme bilye ile devam şimdilik.
 
Geri