Scudo Sports

arka göbek, ruble, vites vs...

Lancer

Daimi Üye
Kayıt
27 Mart 2006
Mesaj
235
Tepki
77
Şehir
Izmir / Bornova - Sakarya
daha öncedende yazmıştım, bisikletimin arka teker göbeğinde boşluk vardı. nihayet bir bisikletçiye gösterme fırsatı bulabildim.
adam tekeri yerinden çıkarıp göbeğin için açmadan mili şöyle bir çevirip baktı vs.. ve milin eğri olduğunu söyledi. mil bir noktadan geçerken zorlanıyor sonra kolay dönmeye başlıyor..
neyse sadede geleyim; bisikletçi bana göbeği değiştirmeyi önerdi.
şimdi kafama takılan bi kaç soru:
* benim göbek 6 vidalı disk bağlantısına sahip, rublenin vidalı şekilde (tam teknik adını bilmiyorum) takıldığı tarz bir göbek.. bu tarz bağlantıya sahip shimano marka kaliteli göbekler bulabilir miyim?
* rublenin kaset şeklinde bağlantısı olan deore bir göbek alırsam benim tourney vitese uygun olmaz sanırım?
* rubleyi kasetli sisteme çevirmeyi göze aldık diyelim, o zaman hangi model shimano göbek almak lazım? (deore 8-9 dişli desteklediği için uygun olmaz diye düşündüm)
* daha ucuz maliyetli bir çözüm olabilir mi? örneğin sadece mil+yatakları gibi bi değişim yapmak akıllıca+sağlam olur mu?
* aslında komple deore bir set almak güzel olurdu ama tourneyden terfi etmeyi bütçem kaldırmaz..
* başka bir seçenek; acaba komple bir teker seti mi almak daha akıllıca olur?
* bisiklet konusundaki teknik bilgim yeterli değil, shimanoyu biliyorum iyi diye.. daha uygun fiyatlı ve aynı derecede kaliteli başka alternatiflerim olabilir mi?

biliyorum uzattım biraz.. keyifle binebileceğim sağlam bir bisikletim olsun istiyorum. biraz akıl lütfen.
 
Scudo
Sorularınızı disk fren kullandığınızı düşünerek yanıtlıyorum...
6 vida disk bağlantısı*na sahip, vidalı ruble bağlantılı göbek "şahsen" hiç görmedim. Piyasada belki vardır ancak ben rastlamadım
Kaset dişli sisteme geçmek için ille de Deore'ye atlamanız gerekmiyor. Tahmin ediyorum Deore'lerin tümü Centerlock disk bağlantılıdır. Onun yerine seri dışı tabir edilen FH-M475 veya FM-M525 model numaralı arka göbeklere bakabilirsiniz. 6 vida disk bağlantısı ve kaset dişli uyumlular. Deore'den daha düşük performanslı olduklarını da hiç sanmıyorum.
Sadece mil ve milin üzerinde vida şeklindeki bilye konikleri değiştirilebilir. Ancak bir uzman tarafından göbeklerde ki bilye yataklarının durumu incelenmelidir. Karıncalanma başlamışsa değişmesi yerinde olur.
Komple teker seti için belirli bir fiyat çıkartın derim. Daha sonra sahip olduğunuz teker seti ile ayırdığınız bütçe için alabileceğiniz teker setlerini karşılaştırın. En sağlıklı kararı bu şekilde verebilirsiniz. Eğer kararsız kalırsanız endişelenmeyin, ne de olsa biz buradayız :).
Shimano'nun Türkiye'ye Tourney'den XTR'a kadar her parçası geliyor. Temin etmek daha kolay ve daha yaygınlar... Bu yüzden Shimano'yu tercih etmeniz akıllıca olacaktır. Diğer markaların ürünleri genelde profesyonel kullanıcılara hitap ediyor. Giriş seviyesi için pek ürün ithal edilmiyor ne yazık ki.

*Offtopic : 6 vida bağlantının literatürdeki adı IS2000. ;)
 
bu tip göbek şu anda bulmak çok kolay değil. hem rubleli hem disk uyumlu göbek hele shimano bulunabileceğini zannetmiyorum. en iyisi arkaya deore göbek alıp kalanı 8li vitese uygun Acera-alivio toplamak olur. aynakolu, ön değiştiriciyi değiştirmenize ihtiyaç yok. arkaya kaset uyumlu 6 vidalı göbek, 8li alivio kaset, altus arka değiştirici ve alivio vites kolları alırsanız hem uygun fiyatlı hem de sağlam bir sisteminiz olur. tabii bir de 8li zincir lazım ama o peye uca da var.
 
tşk ederim.. peki şöyle yapabilirmiyim;
mesela deore göbek alıp, ona alivio 8li kaset ruble takıp.. bunu geçici olarak tourney arka değiştiricimle kullanabilir miyim?
(amacım göbekleri deore olup vites sistemi alivio olan bir bisiklete yavaş yavaş terfi etmek-maliyet yüzünden)
 
altus arka değiştirici almanız iyi olur. tourney arka değiştiriciyle problem çıkacaktır. Altus zaten pahalı sayılmaz hatta epey ucuzdur.
 
almışken alivio alayım diyorum o nedenle... arka değiştiriciyi aldık diyelim vites kollarınıda değiştirmek gerekecek.
yani bir göbek değişimi bana bi sürü değişiklik yapma zorunluluğu getirecek :(

HaliliOzturk, tayfur; ikinizede tşk ederim cevaplarınız için.. verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ben biraz daha araştırma yapayım..
 
arka değiştiriciyi Altus, vites kollarını alivio alabilirsiniz. ikisini de kullandığım için söylüyorum aralarında (yani Altus değiştirici ve Alivio değiştirici arasında) çok fark yok. bu sayede (Altus değiştirici alarak) epey bir masraftan kurtulursunuz. ama alivio vites kollarını kesinlikle tavsiye ediyorum.
 
Tayfur'un bu konudaki deneyimine güvenin derim.
Şimdiden hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın... :)
 


Vidalı ruble ve 6 vidalı göbek hem de alüminyum göbekli disk fren seti olarak satılıyordu.. Komple 50 YTL gibi bir şeydi..bizde şu an var.
 
selamlar...
bu sabah kökünden çözdüm olayı :D iyimi ettim kötümü ettim emin değilim ama baktım her bişeyi değiştirmem gerekiyor zamanla bende komple bisikleti değiştireyim dedim. verdim benim bisikleti farkınıda ödeyim bianchi miwok aldım. donanımı üst seviye değil belki ama kalitesine güveniyorum.
shimano centerlock disk frenler, alivio dişliler, ön alivio değiştirici, arka deore değiştirici, suntour maşa var.. ehh bana yeterde artar bile..
iyi yapmışmıyım sizce?
 


Hayırlı olsun, Kazasız belasız kullan.

Hoş bir bisiklet gibi gözüküyor ama forumda yazılanları biraz daha ağırlık verseydin...

İyi günlerde kullanman temenniğiyle
 
tşk ederim..
çok fazla seçeneğim yoktu, eski bisikletimi aldığım yerden aldım bunuda.. zaten başka bir yer eskisini geri almazdı, alsada daha az paraya alırdı.
yoksa tabiki trek kron vs bişey düşünebilirdim..
 
Eğer içinize sindiyse hiç sorun yok. :) Deore'ler Alivio'lar.... Kulağa çok hoş geliyor ;). Hayırlı olsun :)
 
herşey güzelde kardonun tasarımında hoşuma gitmeyen bi nokta var. arka göbekten yukarı doğru çıkan iki borunun kadroya bağlantı şekli hoş değil.. yukarı çıkan borular en üstte ters "U" şeklinde.. ve ters U ile sele borusunun girdiği boru arasına ayrıca bir parça kaynaklamışlar. (tarif pek başarılı olmadı sanırım)
yani bunu yapan mühendis ne düşünüyordu, estetik görüşten yoksunmuydu bilemiyorum :)
kimin tasarımıysa elini sıkmak isterdim doğrusu :)
ve bugün bişey farkettim onu sormak istiyorum;
maşa yatağında sorunmu var acaba emin olamadım. şöyleki;
kadrodan tutup ön tekeri havaya kaldırıyorum. ama gidon sağa sola çok kolaylıkla dönmüyor. tabiki normalde kullanırken farkedilecek bişey değil. ama havaya kaldırınca sanki yataklarda rulman yok gibi bir çalışması var. ve sağa-sola döndürdüğümde hışırtı gibi bir ses çıkarıyor.. hani bisikleti havaya kaldırdığınıza hafifçe sağa sola yatırsanız bile gidon kendi ağırlığından bile hareket ederya, işte benimki öyle değil..
bu bir sorunmudur? ne yapmalıyım?
 
Bisikletinizin ilk ücretsiz bakımı için garanti belgesinde yazan teknik servislerden birine götürün. Bu kimi zaman bir sorun olsa da bazen de alışması için belirli bir süre geçmesi gerekebilir. "Gerekirse" "gerekli müdaheleyi" yapacaklardır :).
 
o ters u ya ¨wishbone¨kadro denir. şu anda üretilen kaliteli kadroların pekçoğu o şekildedir.
 


Bu tasarımın nedeni kadro esnemesinin önüne geçmek. Üst-arka borular bu tasarım sayesinde daha kısa oluyorlar, bu da kadronun esnemesini azaltıyor. Kimi firmalar da bunun yerine S şeklinde arka borular kullanıyorlar.
 
tşkler.. zaten bende alışmaya başladım görüntüsüne :)
bu arada bikaç sorum daha var;
bisikletimde alivio 8li ruble ve deore arka değiştirici var. bu ikili %100 uyumlu çalışırmı? nadirende olsa kendiliğinden vites atıyor gibi geliyor (tam emin olamadım, araştırıyorum)..
bide diskler hafiften ötmeye başladılar gibi.. normal bir kullanımda rotor temizliğini ne sıklıkla yapmak lazım? yada başka önerebileceğiniz bişey varmı?
 
Geri