Scudo Sports

Arka göbek milinin eğilmesi

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Arkadaşlar daha önce çektiğim mesajda Deore arka göbek milinde eğilme olduğunu belirtmiştim. Bisikleti kullanmaya devam ettikçe bu eğilme daha daha arttı. Hem göbek hem de ruble belirgin şekilde yalpa yapıyor. Arka tekerin daha önce çok seri olan dönme hareketi de bir hayli yavaşlamaya başladı. Bu olaydan sonra yeniden Deore göbek almam söz konusu değil. Daha da sağlam olan marka/modellerden almak zorundayım. Kendi ağırlığım 85 kg, bisiklet ağırlığı 18 kg. Bisikleti genellikle asfalt yolda kullanıyorum ancak asfaltta yer yer tümsek ve çukurlar oluyor. Bu bisiklete aynı şartlar altında XT arka göbek çözüm olur mu, yoksa bütçemi çok fazla zorlayacağım XTR yada Mavic in rulmanlı göbekleri mi çözüm olur. Ayrıca bir sorum daha var XTR arka göbekler rulmanlı mı, bilyeli mi? Bir de XT ile XTR lerin göbek millerinin yapıldığı malzeme aynı mı? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 
Scudo
Sizden bir 10-15 kilo fazlam var ve bozuk asfalt haricinde, araziye de giriyorum. Bisikleti pek nazik kullandığım söylenemez. LX göbekle böyle bir sorunla karşılaşmadım. XT elbette daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.
 
XTR göbeklerin en büyük artısı hafiflikleridir, onun haricinde XT göbeklerden daha sağlam olduklarını düşünmüyorum. Hatta XT göbekler daha dayanıklı olabilir kanımca.

Bunların dışında, SLX göbeklere de bakabilirsiniz. SLX serisi hem XC hem de all mountain sahasına hitap ettiği için, göbekleri de oldukça sağlamdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´ ve ADSL
ağırlıktan ziyade bu göbek milinin gerdirmek için kullandığımız mandalları gereginden fazla sıkarsak göbek milinde yamulamalr meydana geliyor evet sağlamlık olarak xt slx serisi göbekler hakikaten iyi ama göbek sıkılıgı düzgün olmadıktan sonra bu tür yamulmalar olası(2 tane yamultmuştum:) )belkide sadece mil değişimi ile bu iş hallolabilir;)
 
keşke milin yamulduğunu farkettikten sonra binmeyi bıraksaymışsınız sadece mili değiştirerek kurtulabilirdiniz.ağırlığınızda çok da fazla değil milin yamulması arkadaşlarında dediği gibi büyük ihtimal fazla sıkmaktan :) ;)
 
Arkadaşlar verdiğiniz cevaplardan dolayı teşekkür ederim. Ancak anlamadığım nokta göbek sıkılığı olayı. Göbek sıkılığından kastınız en dıştaki otomatik kilit mandalı mı yoksa göbekte boşluk olmasını engelleyen 16-17 anahtar ile sıkılan vidalar mı? Bir de göbeklerin fazla sıkı olmasıyla göbek milinin eğilmesinin ne ilgisi olabilir?
 
@Z. Oğuzhan Davaslıoğlu

Mil yamulmasının yanında bilye çanaklarında ve bilyelerde da aşırı aşınma var. Bu yüzden dolayı sadece mil değişimi ile kurtalamayacağım.
 
@Semih Temiz

bence yanlış montajdan kaynaklanan bir hata var.
 
Mil yamulmasıyla qr mandalının fazla sıkılmasının bir alakası yok.İncecik bir çubuk göbek milini nasıl bükebilirki zaten.Yada somunlu göbeklerde dış somunların fazla sıkılması ancak somunu zorlar.:)İç yatak somunları fazla sıkılmışsada bilyalar ve ataklar zarar görür.Milin yamulması sonucu yataklara bazı bilyalar fazla baskı yapmış ve yataklarda deforme olmuş buradaki olayda. Olay deorelerdeki kalitesiz malzeme kullanımından kaynaklanıyor.Deore göbekler çok sorun çıkartıyor etraftan gördüğüm kadarıyla da.Bende eskiden deore kullandım bilyaları ve yatakları dağılmıştı.Sonra Lx göbek kullandım bilya yatakları ve dönüşü daha iyiydi ama onlarında mandal çubukları yamuluyordu.Yeni bisikletimle xc malzemelerden kurtuldum, üzerinde rulmanlı 10mm sokma milli göbek var ve çok memnunum..Sana tavsiyem xt, lx, slx kullanabilirsin ama göbek üzerine kendini kanıtlamış bir marka alırsan rulmanlı sistemi olan modellerden özellikle hope,dt swiss vs daha uzun ömürlü olacağı kesin.
 
(Mil yamulmasıyla qr mandalının fazla sıkılmasının bir alakası yok.İncecik bir çubuk göbek milini nasıl bükebilirki zaten.Yada somunlu göbeklerde dış somunların fazla sıkılması ancak somunu zorlar.İç yatak somunları fazla sıkılmışsada bilyalar ve ataklar zarar görür.Milin yamulması sonucu yataklara bazı bilyalar fazla baskı yapmış ve yataklarda deforme olmuş buradaki olayda. Olay deorelerdeki kalitesiz malzeme kullanımından kaynaklanıyor.Deore göbekler çok sorun çıkartıyor etraftan gördüğüm kadarıyla da.Bende eskiden deore kullandım bilyaları ve yatakları dağılmıştı.Sonra Lx göbek kullandım bilya yatakları ve dönüşü daha iyiydi ama onlarında mandal çubukları yamuluyordu.Yeni bisikletimle xc malzemelerden kurtuldum, üzerinde rulmanlı 10mm sokma milli göbek var ve çok memnunum..Sana tavsiyem xt, lx, slx kullanabilirsin ama göbek üzerine kendini kanıtlamış bir marka alırsan rulmanlı sistemi olan modellerden özellikle hope,dt swiss vs daha uzun ömürlü olacağı kesin.)

Bence yanılıyorsun göbek miline çekme kuveti uygulayacagın için göbek bu kuvveti mil yatağına ve mile aktarıyor çünkü çekme gerilimi fazla olcağı içinde esneme ye vereceği dirençde azalıyor bunun sonucunda mil daha kolay şekil bozukluguna uguruyor..
zaten dostum sizler motor millerindne kalın miller kullanıyorsunuz o haraketlere göbek dayanmaz:D
 
@Z. Oğuzhan Davaslıoğlu


kusura bakmayin ama ozgurunde dedigi gibi fazla sikma ile gobek mili yamulmaz. fazla sikarsaniz gobek miline fazla dikey baski uygularsiniz. burger king e gidin kola sisesini alin ters cevirip ustune basin ve sizi tasidigini gorursunuz ama yandan iki parmakla cok kolay bukebilirsiniz. yani gobek mili gibi metalden yapilmis mile 100 lerce kg lik dikey basincta bise bisey olmaz ki karton bardak 60-70kg kaldiriyo. yani fizik kurallarini hice saymayin bir ornek daha 4 raki bardaginida dikey olarak bir arabanin altina koyuyolar ve bardaklar o arabayi tasiyor ama yanal olarak ustune bassaniz kirilir! silindir bicimindeki bir nesnenin dikey olarak direnci inanilmaz derecelerdedir yani quick release gibi seyler mili kesinlikle yamultamaz. mili yamultmaniz icin press makinasine felan sokmaniz gerekir ve 800-900kg yuk uygulamaniz gerekir.

16-17 anahtar ile sikilan yeri cok sikarsanizda yataklari elinize alirsiniz ama mile yine bisey olmaz.
 
genç arkadşım zaten bu s öyledğim şeyler ileri fizik kurallarına göre söylüyorum bir mafsala binen yük sayısı o kadar fazlaki kesme ,çekme,eğilme,dikey yük yatay yük hepsi birbirine etki ediyor ileri düzey fizikte göreceğiniz konu eğer okursanız cok fazla en basıtinden kg diye bir yük birimi olmadıgı kgf veya kgf oldugunu göreceksinz ve sıyırmaya baslıcaksınız:D
metaller yük altında akma eğilimi gösterir. bu plastiği 2 taraftan asıldıgınızda oluşan incelip uzmaya benzer ama ondan cok cok daha azdır güzle görülemez..bunun zonucunda dyanaımıda azalır bir koşucunun yere basma kuvveti ayaklarında 300 400 kg civarında oluşacak kuvvetleri sen hesap et artık ;)
 
Neticeye gelirsek shimano göbekler ciddi göbek üreticilerinin ürünlerine kıyasla hala yetersiz, ve kullan at mantığına göre yapılmışlar yeterince yedek parça da sunmuyor shimano.
 
@ujur

Dostum Kendi ağzınla söylemişsin.. Şimdi gittik o karton kola bardağını aldık sen ters çevirdin ben de tek ayağımla üstüne çıktım. Sen yanlardan ufak 2 parmak darbesiyle bardağa dokundun. ne olur? Bardak akardion olur. Olduğum yere çökerim. Aynı şekilde fazla sıkılmış bir göbek mili hoplamalara zıplamalara ve engebelere maruz kadığında yani ekseni dışındaki kuvvetlerle karşılaştığında, zaten baskı kuvvetlerinin etkisi altında olduğundan kolayca yamulabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsaAlp
Peki madem yanal yükler yamulmasına pozitif etki yapıyor, o zaman göbeğin mandalını ne kadar sıkmak gerekir? Tork aleti olmayan biri için nasıl tarif edebilirsiniz?

Mesela ön aktarıcıyı bir üst dişliye geçirmek için vites koluna yaptığımız baskı kadar gücü mandalı kapamaya harcasak az mı gelir ya da iyi midir? Örneklendirebilirsek sevinirim.
 
@Serden Us

Kusura Bakma çok yeni gördüm mesajı.

Öncelikle standart bir mandal mile paralelken yani 90 derece açıdayken sıkmaya başlar. En kapalı halinde de maksimum baskıyı uygular.

Mandalları elinizle rahatca açabileceğiniz kadar sıkın.

Mandalın bulnmadığı diğer tarafta bulunan somunu (kelebek veya başka bir adı varsa) sadece kadroya yada maşaya temas edene kadar parmaklarımla sıkıyorum. Bu arada mandal sonuna kadar açık tabii ki. Mandalı kapatıyorum kapatmakta çok zorlanırsam somunu biraz gevşetiyorum. daha sonra tekeri havaya kaldırıp bir kaç yumrukla çıkıp çıkmayacağını test ediyorum. Şu ana kadar QR veya milden ötürü bi sorun yaşamadım. Ha bu arada arka tekere zincir kuvveti de etki ettiğinden onu biraz fazla sıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Ben de arkayı biraz fazla sıkıyorum ama zincir kuvvetini düşünmemiştim. Maşalarda (genelde) mandal somununun oturduğu yerin alt kısmı da somunu tutacak şekilde çıkıntılı oluyor. O nedenle ön tekeri takarken biraz daha yumuşak sıkıyorum.

Cevap için teşekkürler.
 
Geri