ratm
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 16 Nisan 2009
- Mesaj
- 1.174
- Tepki
- 1.969
- Şehir
- izmir
- İsim
- Hakan Engin
Sun ringle marka cins bir tekerlek göbeğine sahibim maalesef. Bir şeyi düzelteyim derken saçma sapan bir yerde sıkıştım. Belki forumdan birilerinin aklına iyi bir fikir gelir diye buraya sormak istedim.
12mm sokma milli bir göbek bu. Göbeğin iki yanında mil yatağını sonlandıran kapaklar var, bu kapaklar kadroya oturuyor. (teknik bir ismi var mıdır bilmiyorum). Bu kapaklardan fren rotorunun tarafında olan kapak elle çekilip çıkartılabilen aynı şekilde takılan bir kapak, onda sorun yok. Diğer kapak ise mil yatağına pasolu bir şekilde çevrilerek sıkıştırılıyor.
Daha önce de yapmıştım ama bu sefer muhtemelen fazla sıkıştırdım kapağı. Bundan dolayı olsa gerek,mil yatağı zor dönmeye , daha fazla sürtünme etkisi ile dönmeye başladı.
Bu Sun ringle göbekler hakkında ne bir servis kitapçığı ne bir video ne de başka bir şey, doğru düzgün hiç bir şey bulunmuyor. O yüzden göbeğin tam olarak yapısını ve hangi parçalardan oluştuğunu bilmiyorum.
Şöyle bir şey var, göbeğin iki tarafı bir birinden bağımsız hareket ediyor. Yani mil yatağı tam ortadan ikiye bölünmüş olduğunu görüyorum(veya zannediyorum)
Aşağıya göbeğin rotor tarafından bir resim attım. Orada mil yatağına bakarsanız siyah bir çizgi göreceksiniz, orası tam olarak ayrım.
Niye böyle bir şey yapmışlar bilmiyorum. Ben bu kapağı sıktıktan sonra normalde dümdüz olması gereken bu iki parça artık tam olarak dümdüz değil, çok hafif çıkıntılık oluştu, bu yüzden de mili yuvaya sokmaya çalıştığımda zorlanarak giriyor, bazen tam göbeğin ortasında çıkıntıya takılıyor, anca zorlarsam geçiyor falan.
Şimdi asıl soruya geliyorum
Ruble tarafında bulunan kapağı nasıl çıkaracağım?!
Uzun uzun uğraşmama rağmen vidalı sistemdeki bu kapağı çıkaramıyorum, çünkü kapak bağlı olduğu mil yatağı ile birlikte dönüyor. Mil yatağı diğer tarafa bağlı değil, bağımsız, o yüzden tutamıyorum.
Her türlü fikire açığım. Ne yapmak lazım acaba ?:confused:
Göbeğin fren rotoru tarafı :
İşte mil yatağından ayırmaya çalıştığım kapak bu alttaki. İyice anlaşılabilsin diye photoshop da renkleri vs açtım.

12mm sokma milli bir göbek bu. Göbeğin iki yanında mil yatağını sonlandıran kapaklar var, bu kapaklar kadroya oturuyor. (teknik bir ismi var mıdır bilmiyorum). Bu kapaklardan fren rotorunun tarafında olan kapak elle çekilip çıkartılabilen aynı şekilde takılan bir kapak, onda sorun yok. Diğer kapak ise mil yatağına pasolu bir şekilde çevrilerek sıkıştırılıyor.
Daha önce de yapmıştım ama bu sefer muhtemelen fazla sıkıştırdım kapağı. Bundan dolayı olsa gerek,mil yatağı zor dönmeye , daha fazla sürtünme etkisi ile dönmeye başladı.
Bu Sun ringle göbekler hakkında ne bir servis kitapçığı ne bir video ne de başka bir şey, doğru düzgün hiç bir şey bulunmuyor. O yüzden göbeğin tam olarak yapısını ve hangi parçalardan oluştuğunu bilmiyorum.
Şöyle bir şey var, göbeğin iki tarafı bir birinden bağımsız hareket ediyor. Yani mil yatağı tam ortadan ikiye bölünmüş olduğunu görüyorum(veya zannediyorum)
Aşağıya göbeğin rotor tarafından bir resim attım. Orada mil yatağına bakarsanız siyah bir çizgi göreceksiniz, orası tam olarak ayrım.
Niye böyle bir şey yapmışlar bilmiyorum. Ben bu kapağı sıktıktan sonra normalde dümdüz olması gereken bu iki parça artık tam olarak dümdüz değil, çok hafif çıkıntılık oluştu, bu yüzden de mili yuvaya sokmaya çalıştığımda zorlanarak giriyor, bazen tam göbeğin ortasında çıkıntıya takılıyor, anca zorlarsam geçiyor falan.
Şimdi asıl soruya geliyorum
Ruble tarafında bulunan kapağı nasıl çıkaracağım?!
Uzun uzun uğraşmama rağmen vidalı sistemdeki bu kapağı çıkaramıyorum, çünkü kapak bağlı olduğu mil yatağı ile birlikte dönüyor. Mil yatağı diğer tarafa bağlı değil, bağımsız, o yüzden tutamıyorum.
Her türlü fikire açığım. Ne yapmak lazım acaba ?:confused:
Göbeğin fren rotoru tarafı :
İşte mil yatağından ayırmaya çalıştığım kapak bu alttaki. İyice anlaşılabilsin diye photoshop da renkleri vs açtım.





