Scudo Sports

Arka fren bisikleti Durdurmaz!!!!

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Günlük kullanımda bile olsa, ön tekerleğin kontrolünü kaybederseniz, yere düşmeniz 1 saniye sürer. Arka tekerleğin kontrolünü kaybederseniz, yere düşmemek için şansınız bile olur.
 
Scudo
@isparta32

Sadece downhill de olmaz miydi cift fren eger gercekten ise yaramasaydi?
On freni laikiyle kullanan biri ile iki freni laikiyle kullanan birini karsilastirmaya gerek yok gibi...
 
arkadaşım ön frenin durdurmadaki rolünün hemen herkez farkında. dediğin gibi arabada özellikle motorda ön frenin çok büyük rolü var.
ama sırf bu kadar çok rolü var diye ön freninde bu kadar üstüne gidilmemeli. :D
git ne kadar araştırırsan araştır kime sorarsan sor en en kontrollü fren iki frenin belli oranlarla kullanılmasıdır. bu oranlar şartlara göre hissel olarak ayarlanır bundan daha güzel bi şey varmı.
sen frenin yüzde 100 ünü öne veriyosun tüm yük önde
yani ön lastiğin kısıtlı sürtünme yüzeyine ve sürtünme katsayısına kaldı her şey

arkayıda kullansan daha fazla sürtünme yüzeyiyle daha kontrollü, yükün iyi dağıtıldığı frenleme yapsan fenamı olur??

maşan, furş yatağın, ön frenlerin, güvenliğin açısından en doğrusu bu
 
kardeş yokuş aşağı 60 70 iniyorsun seni ön fren o zaman çok kral durdurur yanlız bisiklet durur sen hala havada gitmeye devam edersin
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
bence her iki freni dengelemek önemli
sürekli önü kullanırsan ön takım (disk, balata, pabuç, ön lastik + amartisör, furç yatağı) arkaya oranla daha çabuk eskiyecektir.
arabaları durduran ön frendir, doğru ama fren sistemi arabanın ağarlığı ve hızına oranla arabanın ön ve arka frenlerine orantılı bir şekilde baskı yapar (sürekli önde baskı olsaydı arabalar geri giderken frenleme yaptıklarında ön tekerler kızaklardı.) motorsikletlere gelince olnlarda da bisiklet gibi ön ve arka fren ayrıdır sağ elde ön fren sağ ayakta arka fren bulunur. burada iş kullanıcı pilota kalır. motorsiklette de ikisi ortak olarak kullanılır. sadece arka fren aracı % 35- 40 oranında yavaşlatır.
sonuç olarak arka freninde ön fren kadar önemi vardır
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
cevapları okudum :)

2 tekere düşen yük dağılımı düz yolda eşite yakın sayılır.

sadece ön freni sıkmak kısmen doğru yavaşlatabilir
arabalarda da bu şekildedir ön frenler daha çok tutar arkalar daha az tutar
fakat şu da gerçek ki araba 4 teker :)
arkanın freninin az olması sebebi ise el freni etkisi ile herhangi bir manevra esnasında arabanın savrulmaması içindir

bisiklette ise iş tamamen farklı
dengeli olarak frenlemek çok önemli
belirli süre sonra alışıyor insan frenleme konusunda

Antalyadaki Arkadaşlarıma sorabilirsiniz yol bisikleti ile nasıl yavaşladığımı :)
MTB ler den çok daha iyi frenleme yapabiliyorum asfaltta yerine göre :) (MTB ler v-fren)
olay dengeli frenlemede bitiyor ;)

tek yönlü fren bisikletin momentine uygun değil ;)

Ercan
 
Bisikleti durdurmak ve yavaşlamak için her zaman 2 fren mantıklı bir kombinasyonda kullanılmalıdır. 2 lastiğin dönüş hızlarının aynı olmamasından kaynaklanan bisikletin vibrasyona bağlı sapıtma (savurma) durumu gerçekleşebilir. Bu genelde uzun süre ön kaldıran motosikletlerin yere indiklerinde arka lastiğin torkunun yola tutunamayacak derecede fazla olması ve devamındaki savurmaya benzer. Sadece ön frenleme yüzünden yokuş aşağı yollarda bu tip istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Lütfen fizik kurallarına karşı bisiklet sürmeyelim :)
 
@isparta32

Türkiye'de downhill yarışları yapılmıyor ki..
Günlük kullanımda gel yine Anlara'da protokol yolundan bir inelim senle;)
 
aslında arka frende kaydırdıgımız zaman bisiklet daha geç duruyor ama fren pompalayıp tekeri kaydırmadan sıktıgımızda bisiklet daha az sürede daha az mesafede duruyor
 
Bu konu hala mi tartisiliyor:eek: :rolleyes:
 
downhill, karlı,-yağmurlu-çamurlu, aşırı dik yokuşlar dışında arka frenin pek önemi yoktur. arka frene basasıya ön frene hafif dokunmak sizi durdurur.
 
ya ıspartalı kızmaca gücenmece yok ama sen bilerek mi, eglenmek için mi atıyorsun bu mesajları. arkadaslarına bak bi mesaj attım karıştırdım ortalığı diye hava mı atıyorsun :D bukadar insan ortak birşey diyor sen hala keci inadı ön fren diye tutturmuşun. sana iyi tartışmalar ben pes ettim ;)
kalan saglar senindir
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
@isparta32



Hocam son paragrafinda on freni kullanmayi daha iyi ogrenmek icin cikardim demissin,ben dahil olmak uzere bircok kisi iki fren daha kisa zamanda durdurur gibilerinden yazilar yazdik,sanki sizde on frenin yetersiz olacaginin farkindasiniz burada...Ama sonradan sadece downhill icin gerekli falan yazdiniz,durum karisti???

Ancak yinede on freni kullanmayi ogrenip sonradan iki frene gecmek yerine(Eger ki bu sekilde dusunuyorsaniz),bastan iki freni dozajli kullanmayi ogrenmek daha cok isinize yarayacaktir.
 
@Efe Yıldırım

ben günlük kullanımda çıkartıyorum arka freni aşırı dik yokuşlarda arazide falan takıyorum.
 
yaw akrep mi var arka fren kolu üstünde niye söküp takıon yokuş başına gelince :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican ve deutz
her yokuşta değil arada bir takıyorum öyle yokuş gelince tak çıkar olurmu hiç
 
Tabi bi de olayın virajda fren boyutu var ki,; bu gibi durumlarda yani yön değiştirirken ya da viraj alırken, sertçe ön freni kullanmak çok tehlikeli, arka da öyle tabi, virajda bisikletin kaymaması için iki fren de dengeli bir şekilde kullanılmalı.

Ayrıca çok ani duruşlarda(bisikletin arkası yüklü olmamak "bagaj vs." ve sele çok alçak olmamak şartıyla) arka frenin durmaya katkısı çok çok azdır ki çoğu sert frende ya arka hafif havada olur ya da neredeyse ağırlıksız kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican
@isparta32


Peki gunluk kullanimda dursa ne olur bende anlayamadim bu kismi?Yine kullanmayin siz arka freni:) Agirliktan falan degildir herhalde degil mi?Kaldi ki agirliga cok onem verenler bile yapmiyor bunu:rolleyes:
 
bu arkadasımız kesın hepımızden daha bılgılı bu kesın ve foruma heyecan katmak için çaba sarfedıyor ara sıra boyle cıkıslar da lazım.
 
Zaten fazladan ağırlık çıkartın gitsin:cool: ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri