Scudo Sports

Arka aktarıcının kırılması

Kayıt
21 Ağustos 2016
Mesaj
3
Tepki
1
Şehir
İstanbul
İsim
afasdgdfgsdhfg
Bisiklet
Ümit
Abilerim öncelikle merhabalar hepinize.Ağustos ayının başında Evkur'dan Ümit Camaro 26 jant bisiklet sipariş ettik dün elimize ulaştı bi kaç küçük pürüz vardı bisiklette eh dedik geçtik.İmzalardan sonra bisikleti sürerek eve götürmek istedim.Yolu bitirip kaldırıma çıktıktan hemen sonra bisikleti 2x2 den 2x1 e aldım ve bir anda arka aktarıcıdan çat çut sesler geldi.İnip baktım ve arka aktarıcı tamamen çıkmış yamulmuş pert durumda.Bisikletçiye götürmediğime pişman oldum ve şu an serviste 1-2 güne gelecek.Size sormak istediğim bunun sebebi neydi ve ya yanlışım neydi ne yapmam lazımdı?
 
Scudo
Vitesin yanlis kullanilmasindan kaynakli olabilir
 
Vitesis yanlış kullanmakla bir ilgisi yok,aktarıcı sorunlu çıkmış kesinlikle. Yeni ürün isteme şansını kullan.
 
Hemen götürdüm ve servise yollayacaklarını söylediler.Vitesi yanlış kullandığımı düşünmüyorum belki de yeni olduğu için bi bakım yapılması lazımdı.Teşekkürler hepinize
 
Arkadaşların da bahsettiği gibi yanlış vites kullanmaktan dolayı olabilir. Yanlış vites kullanımından dolayı zincirin dahi kopabilirdi
 
@epsilon91

Doğru cevap budur. Türkiye de hiç bir firma ( yerli muhteşem firmalarımız ve alt bayii grupları ) geceleri hintlilere, Malezyalılara, Habeşlere yani memlekette ne kadar beleşşe çalışacak varsa bunlara montaj yaptırırlar ve sonrada 17 yaşında genç kardeşimiz bu hatalı montajlardan dolayı arka aktarıcı kırıldığında yada yolda gidon dönüğünde hemen kullanıcı hatası derler,,, bende HANE CANIM SENDE diyorum, buyrunn burdan yakın. Bu arada benim gibi bir ara 102 kiloya çıkmış davar bile bu aktarıcıları abanıpta kıramıyorsa bu gençler dasıl kırıyor diye aklımdanda geçmiyor değil, yada birileri akıl sağlığımızı mı kontrol etmeye çalışıyor yada buralar hep bayilerin çalışanlarımı doldu? yapmayın Allah aşkına.

Arka aktarıcı ayarı yapılmamış galiba ön bile yapılmamış olabilir siz götürünce ikisini de gösterin
 
Bisikleti bir yere dayarken ya da kaldırım kenarı gibi bir yere temasta kadro kulağı kolaylıkla içe doğru eğiliyor. Bu durumdayken arka vites büyük dişlide bazen jant telleri arasına girip bazende hiç girmeden kırılabiliyor. Kırılma darbe alındıktan hemen sonra olacak diye bir şey yok 5-10 kilometre sonra da olabiliyor. Benim başıma gelen buydu. Arka vitese çok hafif darbe ya da sürtmelerde bile kadro kulağını titizlikle kontrol etmek iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: skyfaller18
Kadro koruyucu demirler var bir nebze iş görebilir

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160822/5745bbefb08969bcfe6c23814214335d.jpg
 
yeni gelen alınan bisikletlerin çoğunda vites ayarı vb ayarlar yoktur dostum acı bir tecrübe olmuş sana iyi günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: skyfaller18
İlk aldığım için o hevesle kullanmanın eksisini yaşadım ve şu an serviste.Gelir gelmez her yerini sapasağlam yaptırmak lazım,servise elimle 1 km yol götürürken birçok vidanin elimle tıkır tıkır döndüğünü gördüm,dediğiniz gibi acı bir tecrübe oldu fakat benim gibi bunu yaşayanların da yaşamaması dileğiyle diyim hepinize teşekkür ederim :)
 
Geçen gün yaşadığım kaza ile ilgili forum açmıştım. Şimdi o kazanın bilançosu çıktı.arka aktarıcı kullanılmaz durumda.ayrıca kulak kırılmış. Üzerinde altus 9 lu aktarıcı vardı. Şimdi sormak istediğim, bisikletçi ile görüştüm acera serisi 9 lu aktarıcı için fiyat aldım 220 tl falan. Ama internette 140 tl ye alivio serisi yani daha iyisini buldum. Sizce internetten almak mı mantıklı. Bisiklet ustamda izmirin belkide en iyisi. Ama ekonomik olarak kendimi düşünmek zorundayım. Kulak için 15 dolar fiyat söyledi. İnternette ne kadar bakmadım. İnternetten aldığım Aktarıcı bide uyum sağlamazsa gibi bir soru işareti kafamda var. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Geri