Arkadaşlar geçen gün bisikleti söktüm bi güzel banyoda sabunla v.s ile yıkadım.bisiklet kuruduktan sonra lastikleri taktım .ama arka vitesi en yumşağa getirince arka attırıcı janta değiyor.sizce sorun nerde olabilir.benim takışımdamı br sorun var.yoksa arka attırıcı mı yamuldu?
Eğer bisikleti sökmeden önce o bölgede bir darbe olmadığına emin isen lastiği tam düz takamamışsındır.Lastiği sökmeden önceki durum şüpheli ise (yani darbe alma durumu var ise) sırasıyla kadro kulağına bak ,aktarıcının bacağına bak bunlarda yamukluk olabilir.Aktarıcının bacağı sadece bir yada iki tele değiyor ise o telleri de kontrol et sorun o jant tellerinde olabilir(gevşemiş yada eğilmiş).O kadar anlamıyorum dersen aktarıcı ve kadro kulağını gösterir şekilde arkadan bir fotoğraf eklersen daha iyi yardımcı olabiliriz.....
Aynı sorun benim şehir bisikletindede vardı. Aktarıcının bacağı yamulmuştu ve tellere sürtüyordu.Elimle ters tarfa büktüm .Şuan gül gibi geçinip gidiyoruz. Ancak benim bisikletin arka aktarıcısı darbe almıştı. Ferhat abi de çok güzel açılamış olası durumları.
@ferhat köse
öncelikle cevapladığınız için teşşekürler...
Sadece bazı tellere değiyor.Galiba hem arka attırıcıda bir yamulma oldu hem de arka vites attırıcıda.Attırıcıyı biraz ters yöne doğru yamulttum .lastiği söküp biraz daha düzgün taktım şimdilik sorun gitti.ama jantım yamulmuş biraz.bisikletçime götürecem yarın .
Aynı sorun bende de baş gösterdi. aramaya inandım ve bu topic i buldum.
Konuya gireyim,
Bir süredir sadece ruble 1. dişlideyken olurdu.(tık tık tık şeklinde çok hafif bir temas.)
Bikaç gün önce bir tur binmek isteyen birini kıramadığım için verdim. o da düştü. kendisi kaldırıma çıkmak isterken becerememiş ve arka teker havaya kalkmış. rubleye darbe alıp almadığını filan hiç bilmiyorum. olmadı diyor ama.
şimdi 2. dişlideyken de oluyor. hatta artık tekerin dönmesine engel olacak kadar temas halinde. attırıcıyı elimle janttan uzaklaştırabiliyorum ama bırakınca tabi yeniden aynı yerinde. attırıcının üzerindeki vidalarla filan uğraşsam çözebilir miyim bu sorunu acaba? ayrıntılı resimlerini koyuyorum. inş yeni aktarıcı almama gerek kalmadan çözerim bunu. param yok çünkü
Sana anlattığı basamakları izleyerek, yapacağın olay attırıcının büyük çarkı ile istediğin vites çarkının hizzasını eşleştirebilirsin. En küçük çark, en gevşek tel konumuna geliyor.
3 basamak var: kablo gerginliği(arttırırsan attırıcı daha çok ilerler), kadro kulağına bağlı vida(döndürdükçe attırıcının çarkının açısı değişiyor) ve yüksek düşük limit vidaları - en küçük çarkta yüksek limit vidasıyla, en büyük çarkta düşük limit vidasıyla ayarlıyorsun. Ayarın fonksiyonu, tel gerginken hareketini sınırlayarak gitmesi gerekenden bir küçük vites konumuna yaklaşmasının önüne geçmek veya tel gevşekken seçtiğin vitesten daha düşük viteste konumlanmasına karşı ayarlamak, diyebilirim.
Zincirini kumluyken kullanmanı da tavsiye etmem. Yazdığım bir öneri var bu konuda.
Neredeyse yaz geldi, bir kere temizledikten sonra çamura girmedikçe bisikleti temiz kullanabilirsin.
@Ferhat Köse selamün aleyküm benim arka mekanizma direk jantın icine girdi normal giderken ne yapmam lazım şuan çıkardım ama aşırı ses var vites attığım zaman geri girecek diye atamıyorum mekanizma değişmesi mi lazım
Evde düzeltmek pek mümkün değil gibi ayrı bir aparat var bu iş için. Ancak piyasada bulunan bir kadro kulağı ise alıp değiştirmek daha mantıklı. YouTube da kadro kulağı değiştirme ile ilgili bikac video vardı ordan bakıp yapabilirsiniz.
Merhaba ustalar 5 ve 6 viteste takır aşağı yukarı inip çıkıyordu ayar yapmak istedim ama böyle bir sorun ile karşılaştım çözemedim yardımcı olursanız sevinirim.