Ben şu video çok beğendiğim videoyu paylaşayım.
Önce arka aktarıcı sıfırdan ayar yapıyor.
Sonra ön aktarıcı.
Şahsen ben ilk kez arka aktarıcıyı bu sıraya göre yaptım. 2 saatte toparlayabildim.
Tabii bir sonrakinde yarım saat yeter. Önemli olan mantığını çözmek.
Buraya göre mükemmel ayar yapsak da bisiklete binince tel gergisi değişiyor. Ve test sürüşü yapıp gidondaki pabuçtan tel gergisi ince ayar gerek.
Tüm dişlilere geçiş sorunsuz olmalı,
o dişlilerde zincir sessiz çalışmalı.
Herkese kolay gelsin.
Özet:ARKA AKTARICI İLK 7 Dk.
Arkadaki vites telini söküyor.
H vidası ile en küçük dişliden zinciri hizalıyor(kırmızı çizgi aktarıcı dişli zincir ve en küçük dişli aynı hizada)
L vidası aynısını en büyük dişli için yapıyor. Elle viites değiştirmeye ve büyük dişlinin sonuna kadar zorladığına dikkat
Gidondaki pabucu gevşetip ne en sıkı ne de en gevşek yere yani orta seviye ayarlıyor ki, sonra ayar payı kalsın.
Vites telinin sıkışma vb sine bakıyor. Ve gerdirerek yerine vidalıyor.
Vitesleri test ediyor. İhtiyaç halinde teli gerdiriyor.
Not arka aktarıcıda teli vidaladığımuz yerde gerdirme pabucu varsa önce burdan gerdirmeliyiz ki, vitesler normal geçiyorsa, ses vb ayarını gidondaki pabuçtan yapabilelim.
Tercümede bitti böylece.