Scudo Sports

Araç arkası bisiklet taşıyıcısı

@Wasabie

benim de arada kaldığım bir modeldi menabo. Ancak Bn'b Rack Supporter'ı aldım. İyi ki de öyle yapmışım. Haklısınız bu tarz taşıyıcılar Decathlon 300 modeli gibi olan modellere göre ağır. Ancak bu onların aynı zamanda daha sağlam olduğunu da gösteriyor. 40-45 kg yükü 120'ye kadar hızlara, her türlü çukura karşı koruması lazım sonuçta. Bagaj iptal derken, çeki demiri (ruhsata işletmek gerekiyor, aracı satarken dert, çeki demirli modeller çok pahalı) ya da araç üstü taşıyıcın (bisikletin biraz ağır, aracın da yere yakın değilse indirmek kaldırmak büyük dert.) yoksa hepsinde iptal. Arka koltuğu açarak bagaja ulaşmak mümkün. Aracın arkasına asabildiğin en sağlam, araçla en bütünleşen taşıyıcılar Thule 9105 (Türkiye fiyatları çok pahalı ve yanal destek halatları yok, sadece alt ve üst var.) ve Bn'b Rack Supporter modeli. Bu modellerde ne araca ne de bisiklete zarar gelir, çünkü bisikletler birbirine ve araca değmez. Ayrıca oldukça sağlam, çukurlarda ve uzun yolda güven veriyor. Dezavantajları ise ürün büyük ve ağır. Bu da katlayıp bagaja atma ihtimalini zorluyor. Ancak güvenli modellerin hepsi maalesef böyle. Çeki demirli modelleri de bagaja koyamazsın ve çok daha ağırlar.
 
Scudo
@trainspotting35 Teşekkür ederim fakat bana çok sağlam gibi gelmedi. Ayrıca ön lastiği çıkar tak uğraşmak gerek arka koltukları yatırıp taşımak daha kolay geliyor şimdilik. Yinede teşekkür ederim. Aklımın bir noktasında kalsın. Belki ileride lazım olur.
 
reklam yapmıyorum, şu ana kadar bisiklet taşıyıcı kullanacaksanız her türlü modeli kullanmış biri olarak çeki demiri opsiyonunuz yoksa saris bones rs öneririm, var ise thule euro olanları çok iyi, trde çok pahalı, slovenyadayım şuan thule çeki demiri thuleeuro ride katlanabilir 2 taşıyıcı 300 euro decathlonda
 
Türkiye şartlarında alınabilecek f/p ürünü kullanışlı 1 veya max 2 bisiklet taşıyıcı nedir?
(Opel Zafira B)
 
@Wasabie

Çeki demiri gibi bir opsiyon varsa ve 300 Euro gibi bir ücret ödenecekse Thule değil kesinlikle Uebler alınır, ömür boyu kullanılır bence. Thule Euro olanlar ADAC ve Autobild Deutschland testlerinde çoğunlukla değerlendirmeye dahi alınmaz. Onun yerine Thule’nin Easyfold XT serisi vardır. Bunlar da fiyatları 550 Euro civarındaki modeller. Ona rağmen yine de sert bir fren ya da slalom testinde (çukurda dahi değil) bisikletleri kolayca bıraktığı videolar var. Bir tek Uebler i serisi her testi geçmiş. Bu modellerin yine ağırlıkları 13kg civarında ve çok büyük. Yani ancak yaz başında bir kere takar, yaz sonunda çıkarırsınız. Almanya’da uzunca yıllar araç arkası taşıyıcılar yasak olduğundan Alman firmaları çeki demirli taşıyıcılar ve araç üstü taşıyıcılar konusunda iyidir. Ancak ona rağmen hemen kimse araç üstünü tavsiye etmiyor. Bunun nedeni de birincisi aracın ağırlık noktası yukarı kayıyor. Hem yakıt ekonomisi hem de yol tutuşu etkileniyor. İkincisi bisikletiniz yol bisikleti değilse, yani ağırsa tavana çıkar indir çok zahmetli bir şey haline geliyor. Üçüncü olarak yine çeki demirli taşıyıcılara göre güvenlik açısından çok daha zayıflar. Saris Bones RS gerçekten çok sağlam ve katlayıp koyabilirsiniz bagaja ancak kızaksız bu modellerin sorunu şu ki bisiklet hem araca hem de birbirine değiyor. Her çukurdan geçişinizde bu değme hareketini tekrarlıyor. Değdiği noktalarda boyayı kaldırıyor. Asarken, borudan geçirirken fren ve vites telleri takılabiliyor, dikkatli olmazsanız kopartabilirsiniz bile. Bu nedenle ben de hemen hepsini denemiş biri olarak diyebilirim ki bisikletleriniz değerliyse ve en önemlisi nispeten ağırlarsa önünüzde iki seçenek var: bütçeniz el veriyorsa çeki demirli modeller ki 600Euro civarında bir masraf gerektiriyor toplamda ya da kızaklı araç arkası modeller iyi olanlar toplamda 200-250Euro.
 
Araç üstü taşıyıcı mı yoksa araç arkası taşıyıcı mı mantıklı?
Sanki araç arkası taşıyıcı ağır, bağlantıları zor, kolay darbe vs. alacakmış gibi duruyor. Bagaj kullanımı da zor olmuyor mu?
 
@isosel bu hafta Ankara-İstanbul-Ankara yaptım. Otoyol üzerinde algıda seçiciliğin etkisi ile de genelde bisiklet taşıyan araçların tavan üstü taşıyıcıları tercih ettiğini gözlemledim.

Tabi ki bu benim anlık görüş ve gözlemim geneli bağlamayabilir.
 
Benim gibi kısa boylu biriyseniz, aracınız yüksekse ve bisikletiniz ağır bir bisikletse tavan üstünü unutun derim. :):):):)
 
@burcinhan aynen algı seçiyor
boy 176 kuvvetim yerinde :koptum: yol bisikletini araç üstüne kaldırırım da mtb nasıl olur bilemedim @trainspotting35
 
@isosel Boyum 1.68, araç Mitsubishi ASX, bisikletim karbon yol bisikleti ama benim cesaretim yok açıkçası onun için dandik model arka taşıyıcı ile yola devam. Aracınızın modeli de önemli faktör.
 
fotodaki arac arkasi askıyı yaklasik 5 yıldır kullanıyorum.Sadece bu Temmuz ayında 2000 km arac arkası yol yaptı bisikletim. (İstanbul-İzmir-Marmaris-İzmir-Akcay-İstanbul )
Arac ustune gore en buyuk avantaji iyi bagladiginizda yuksek hizlara cikmanizda da sorun olmuyor.Bagaj kullanımını herhangi bir sekilde engellemiyor ama kapagı acıp kaparken dikkat etmek lazim.Bir elle surekli bagajı tutmanizı oneririm agirliktan dolayi kapak istemsiz hareket edebilir ve basınıza dusebilir.Screenshot_20180801-114704.jpeg

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@hayriünal Marka, model ve fiyat bilgisi verebilir misiniz?
 
@hayriünal 2-3 bisiklet olsa kapartayı yamultacakmış gibi duruyor
 
@isoselgecen sene bunun yanina bir de yaklasik 20 kg lık eski model dag bisikleti takmistim yazliga goturmek icin herhangi bir sorun olmadı.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@hayriünal abi bisikleti/arabayı çizmiyorsa ürün iyiymiş. Markası ne acaba?
 
@isosel

bu aslında biraz da siz, aracınız ve bisikletinizle alakalı bir konu. Bisiklet ağırsa, boyunuz kısa ya da kollarınız kuvvetsizse, bisiklet ağırsa (mtb, şehir bisikleti vs.) araç arkası almanız gerekir. Yol bisikletiniz var ise ve aracınız suv değil de hatchback ya da yüksek olmayan bir sedan ise araç üstü mantıklı olur. Araç arkası alacaksanız da birden fazla bisiklet taşımanız durumunda kızaklı bir model tercih etmenizde fayda var bence. Hem bisikletler birbirine değip zarar vermez hem takması çıkarması çok daha kolay olur hem de araca daha az zarar verirsiniz. Bu konuda ben de birden çok yöntem denedikten sonra linkteki konudaki modeli tercih ettim, 4-5bin km kadar kullandım şimdiye kadar ve çok memnunum. Bundan iyisi kesinlikle çeki topuzlu modeller ancak onlar da hem ruhsata işletme hem de taşıyıcı maliyetlerinden ötürü tercih meselesi. Ben aracımı değiştirmeyi düşünürsem ileride direkt alırken çeki topuzu taktırıp öyle bir model alacağım ve bu konuyu sonsuza kadar kapatacağım. Bagaj kapağını kilitlediği ve sürekli arka koltuktan açıp kapamak zorunda olduğumdan çeki demirli modeller pahalı da olsa bir kere bu masrafa gireceğim. O zamana kadar kızaklı modeli kullanmaya devam edeceğim. Bu arada araç üstü de olsa, çeki demirli de olsa, araç arkası da olsa yaklaşık 100km'de 1lt fazladan yakıt tüketimi oluşuyor. Bunu da hesaba katmanız lazım.

İnceleme - BNB Rack Supporter araç arkası bisiklet taşıyıcı
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@mcb verdiğin bilgiler iyi oldu ama bu modellerde bagaj kullanılamıyor değil mi bisikletleri indirip anca açabiliyorsunuz. Arka koltuktan bagaj kağaını mı açıyorsunuz anlayamadım? F/P ürünü arıyorum açıkçası.
 
@isosel Araç modeliniz nedir acaba.
 
Geri