Scudo Sports

Ar-Ge Planım: Performans ve Simetrik Denge

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
445
Şehir
İstanbul
Aklımda bir düşünce var. Şimdi bisikletlerin çalışma prensibini biliyoruz. Vitessiz bir bisiklet düşünün. Ön dişli ve arka dişliden bir de bisikletin sol tarafına koysak performansta artış olur mu? Olmaz. Neden? Niye olsun, dişli sayısı aynı. Ama pedala basarken uyguladığımız kuvvetin yarısını uygulayarak pedal döndürürüz.

Daha sonradan bunun viteslisi de düşünebilinir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür!
Scudo
Alakası yok, o halde şimdiki sistemde sol crank arm'a daha az yük binerdi. Sadece zincirdeki gerilme yarıya iner o kadar...
 
Sadece ağırlık artar başka bir faydası olmaz bence..
 
ağırlık ve sürtünme artar, zincirin gerilimi azalacagı için ömrü uzar.
 
Aktarılan güç sabit olduğundan sadece zincir gerilimi azalacaktır...

Bir nevi belirli bir kütleyi tek iple tavana asmak yerine iki iple tavana asmak gibi bişey yani kütle aynı yer çekimi aynı dolayısıyla ağırlık aynı,sadece iplerdeki gerilme kuvveti baştakinin yarısı kadar...
 
daha fazla sürtünme ve ağırlıktan başka bir işe yaramaz ki bu. zaten diğer pedala bastığımızda da aynakol dişlisi dönüyor, oradaki güç boşa gitmiyor ki.
 
@Selim Çam

Pedala basarken uyguladığımız kuvvet aynıdır, değişmez..

Bahsettiğin denendi ( prototype track bikes ) 1950 lerde, hiç bir faydasının olmadığı paratiktede görüldü. Temel fizik kurallarıyla bile anlaması zor değil.
Sadece sürtünme ve ağırlık artar, zincirlere binen tork ikiye bölünür, güç transfereri aynıdır....
 
Geri