Scudo Sports

Ankara Bisiklet Yolu Yapımı

@Hami Bulut Benim bir projem var bisiklet yolu dışındaki yerleri mavi yapsınlar bisiklet yolu normal renginde kalsın bakalım o zaman yürüyen olacak mı? 😂 😂
O zaman da, diğer alanlardan farklı olan yer yine bisiklet yolu olacak...
Yine orası ilgi çekecek...
 
Scudo
@Noldor Ben maviye karşı bir zaafları olduğunu düşünüyorum. Büyükçekmece sahile genelde sabah erken saatte bisikletle çıkarım. (05.30 gibi) Geçen hafta yürüyüş yapayım değişiklik olsun dedim denizin dibinden yürümek varken neden bir üst yoldaki bisiklet yolunda yürüyorlar gerçekten anlamsız geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Noldor Ben maviye karşı bir zaafları olduğunu düşünüyorum. Büyükçekmece sahile genelde sabah erken saatte bisikletle çıkarım. (05.30 gibi) Geçen hafta yürüyüş yapayım değişiklik olsun dedim denizin dibinden yürümek varken neden bir üst yoldaki bisiklet yolunda yürüyorlar gerçekten anlamsız geldi bana.
Basit, "yasaklar çiğnenmek içindir". O yol başkasına ait ya, oraya girmek bir çeşit yasak ya. İlgi çekiyor.
Yanlış hatırlamıyorsam, Antalya havalimanında, kapının dışında "sigara içme alanı" var. Ayrı çizgilerle ayrılmış sigara içme alanı (çizgiyle sigara içme alanı ayırmak da nasıl bir mantıksa artık). Ama içinde kimse yok, çizgilere çok yaklaşıp, işaretli bölgenin dışında sigara içiyor millet...
 
Bugünden sevgi dolu bir bisiklet yolu hatırası :)
 

Dosyalar

  • IMG_20200925_143509.jpg
    IMG_20200925_143509.jpg
    2,2 MB · Okunma: 52
  • Üzgün
Tepkiler: silahsor3
Bisiklet yolunun kenarlarına koruyucu bariyerler koymadıkça park alanı olmaktan öteye geçemezler.Bizim halkımız anlamaz bisiklet yolundan. Arsuz İskenderun yolundaki gibi aracın giremeyeceği bariyer şart. Yoksa, servisçilerin park yeri olur...
 
Hollanda nasıl hollanda olmuş bu forumda öğrendim. 1970lerin sonunda akaryakıt darboğazı olunca, hollanda devleti cumartesi ve pazar motorlu taşıtların trafiğe çıkışını yasaklamış. Amaç tasarruf. Hollanda halkı haftasonu ne yapacak? Vermiş kendini bisiklete. Bir khk ile pandemi sebebiyle haftasonu motorlu taşıtları yasaklasa reis, kendisini de Allah başımızda 20 yıl daha eksik etmez ise olur bu iş. Bu kadar basit bir çözümü var. Yani insanlık için zor ama khk ile basit bir çözüm. Tabii benzinden eşşek yükü vergi aldığımız için bu işe reisin eli varmaz o ayrı.
 
Hollanda nasıl hollanda olmuş bu forumda öğrendim. 1970lerin sonunda akaryakıt darboğazı olunca, hollanda devleti cumartesi ve pazar motorlu taşıtların trafiğe çıkışını yasaklamış. Amaç tasarruf. Hollanda halkı haftasonu ne yapacak? Vermiş kendini bisiklete. Bir khk ile pandemi sebebiyle haftasonu motorlu taşıtları yasaklasa reis, kendisini de Allah başımızda 20 yıl daha eksik etmez ise olur bu iş. Bu kadar basit bir çözümü var. Yani insanlık için zor ama khk ile basit bir çözüm. Tabii benzinden eşşek yükü vergi aldığımız için bu işe reisin eli varmaz o ayrı.
Garmin e vergi sayma ekrani koydurur reis haftasonlari motorlu tasitlari yasaklarsa😆
 
Başkent Üniversitesi'nde bisiklet yolu yapmışlar. Tamam, güzel de Başkent Üniversitesi Ankara merkezine 18-20 km uzakta bir yer. Bağlıca ve kampüs içine yol yapmanın ne anlamı vardı? Orası zaten oldukça güvenli. Bisiklet yolu olsa ne olmasa ne? İsteseniz de kaza yapamazsınız kampüste. Eşim Başkent Üniversitesi'nde öğretim üyesiyken çok giderdim oraya. Arabası olan öğrenci oldukça fazla Başkent'te. Hatta, Mercedes'ini kadifeyle kaplatmış görgüsüz öğrenciler falan var. Yağı bol bulan Araplar'ı da geçmiş bunların görgüsüzlüğü. Şehir merkezinden Başkent'e yol yapılsa, arabası olmayan öğrenciler belki motive olabilir ama zor. Öyle bir görgüsüz özel üniversite ortamında öğrencilerin 18 km yol yapıp okuluna bisikletle gideceğini düşünmüyorum. Eskişehir Yolu, Konutkent, Çayyolu ve Ümitköy'ü Başkent'e bağlayan yollar yapılsa mesafe biraz daha kısalacağı için belki bu yolları kullananlar olacaktır ama Eskişehir Yolu'ndan Başkent Üniversitesi'ne girmek için güzel bir yokuş çıkmak gerekiyor. Bu yokuşu gören çoğu kişinin motivasyonunun bozulacağını da biliyorum. Bağlıca'dan, arka taraftan girseler; orada da köpekler var, insanlar korkuyorlar. Uzun lafın kısası Başkent Üniversitesi anlamsız olmuş. Şimdi de sanayi sitesinin yolu maviye boyanmış. Anıttepe'de de 400 metre bir bisiklet yolu var. Bu yollar nasıl bağlanacak, projenin tamamı nedir, nasıl olacak çok merak ediyorum.
 
En azın dan bir şeyler yapmaya çalışıyor Mansur Yavaş elinde ki ödenekler belli sağ olsun hiç bir iş yaptırmamak için yeminli bir de belediye meclisi var ona rağmen çırpınıyor kendi kredi buluyor daha iyi işler yapmak için fakat eli kolu bağlanıyor biraz gündem takip edersiniz zaten söylemek istediklerimi anlarsınız .:)Ankara şehrinin şehir planı zaten 1402 Ankara savaşından hemen sonra yapıldığı için her yere bisiklet yolu yapılması için çok uygun neden saçma sapan yerlere bisiklet yolu yaparlar bende anlamış değilim.
 
Çubuk Barajı trekking parkurları bisiklet yolları yapılacakmış
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Standartlar konusuna şöyle cevap veriyim, inşaat mühendisiyim ve karayollarının bir kaç yönetmeliği dışında tüm yol yapım standartlarını abd ve avrupadan alıp kullanıyoruz. Bütün yaptığımız test ve planlamalar bu ülkelerin standartlarına göre yapılıyor. Yani ana ulaşım amaçlı yollarımızın dahi ülkemizde doğru düzgün standartı yok. Bu yüzden ülkemizde bisiklet yolu vs standartı olmasını beklemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam Avrupa devletlerinin genel bir standartı oluyor ve ülkeler kendi ülkelerinde uygulanabilir şekilde düzenliyor. Ülke ülke ve hatta bölge bölge uygulanış şekli değişmekle birlikte ana çerçeve aynı kalıyor.

Engeller konusuna gelirsek, bisikletin en önemli organı frenlerdir. Yaya ve bisiklet yolları arasında kalan yeşil alanın sulama sistemi bisiklet yolunu suluyor (Bu sulama sistemi 1 yıldır aslında bu bölgeyi suluyor. Daha önce bu kısımda park eden araçları suluyordu). Islak yolda frenlerimiz ne kadar iyi olursa olsun fren performansı düşüyor. Bu açık ve net. Fren performansının düşmesi fren mesafesinin uzamasına sebep olur ve güvenliği azaltır. Freniniz tutmadığında çarpmamak için şerit değiştirmeye çalışabilir ve kaza yapabilirsiniz.

Benim tek bir beklentim var. Yaptığın işi iyi yapacaksın. Ne iş yaptığın önemli değil, iyi yapacaksın.

Bana göre bu yolda olması gerekenler;
-Bisiklet şerit genişliği en az 85cm olacak şekilde şeritler çizilmeli.
-Bordürlerin üzerinde reflektör ve akşam için aydınlatma olmalı.
-Bisiklet yolunun aydınlatılması sağlanmalı.
-Yaya yolu iyileştirilmeli.(Bizim yola musallat oluyorlar)
-Yayaların bu yola inmemesini belirten uyarı levhaları bulunmalı. (Bordürlerin arkası boş, yazılabilir. Bugün yaşadığım olayda yolun yayalara da ait olduğunu iddia eden kişilere denk geldim.. Bilmeyenler var. )
-Frenlemeye etki edecek durumlar kaldırılmalı.
-Bisiklet yolunda bulunan çukur ve mazgallar orta kısımdan ve şeritlerden kaldırılmalı.
-Kaldırıma yakın kısımdaki dallar budanmalı.
-Araç girişi için ayrılmış bordürler araçların park etmesini engelleyecek şekilde düzenlenmeli.
-Yolun akıcılığı sağlanmalı.
.
.
.

Ve mümkünse bisiklet yollarında ya sıcak asfalt ya da hava sürükleyici katkılı beton yol tercih edilmeli. Farklı yerlerde beton yol kullandım, o kadar sessiz ve akıcı yol görmedim. Mevcut yol bölünüyorsa bu gereksiz olur ama yeni yapılacaksa hem daha ucuz hem daha iyi..
Bisiklet yolları yönetmeliği.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Pazar 10-20 saatleri arası motorlu taşıtların trafiğe çıkışına yasak gelse, bu iş olur. Bir khk ya bakar iş, tek imza.
 
Belki "kent merkezleri" nde yapılabilir ama onun dışında çok anlamsız. Hayat durma noktasına gelir.
 
Geri