soru bu, yolda abuk sabuk tümsekler çukurlar var diyelim, ben de arada bunlara giriyorum. bunun sonucunda jantlar yamulur mu, kadro kırılır mı, vites bozulur mu, teller bükülür mü... vs bilgi verebilir misiniz?
Bu durumlarda ayağa kalkıp yani bisikletten yükü azaltıp o tümsek ve çukurlardan geçişte bisiklete amortisör havası vermeniz gerekir. Bunu yapınca pek sıkıntı olmaz yani ben böyle yapıyorum ve şu ana kadar sorun olmadı. Gerçi gece sürüşlerinde bazı çukurlar zor fark edilse de, gündüz zaten geriden fark ediyorsunuz yani kontrol edebiliyorsunuz. Ama buna rağmen ayağa kalkmayıp o şekilde geçiş yaparsanız akordlarda sorun olabilir. Hele yol bisikletiyse, hepten sıkıntı olur.
Yoldan karşı karşıya geçerken bir hatun beni kesince bende keseyim dedim tam cafenin önünde Taş çatlasın 3 parmak yüksekliğindeki kaldırımı unuttuk tabi o anda Hız taş çatlasa 5-6 km.En son bisikleti orda bırakmış örümcek adam gibi kaldırıma iniş yapmıştım Yani kısacası eğer amortisörsüz ve ince lastik kullanıyorsanız devamlı gözünüz yolda olması gerekiyor.Çok ufak engebelerde dahi beklemediğiniz anda takılıveriyor.Duvara çarpmış gibi arka kaldırdı bisiklet üstünden uçtum açık söyleyeyim
@BF Okuru
gece oluyor zaten sorun, kütürt diye ses geliyor, aha diyorum aktarıcıları yolda bıraktık bisiklet single speed oldu, sonra bi daha kütürdüyor aha diyorum tekerler yalan oldu, küçük teker alır bmx yaparım bisikleti sonra bir daha kütürdüyor, bu sefer diyorum ki maşa kırıldı, sanayide kestirip unicycle yaparım bisikleti, napalım kader böyleymiş diyorum. sonra aydınlıkta bakıyorum, pek anlamadığım için kırık dökük bir yeri yokmuş gibi geliyor bana ama işte ya sorun varsa diye soruyorum. arada bisikletçiye götürüp bisikletim yamuk mu, binilir mi buna diye sorayım madem.
@obezkirpi yani o şekilde kötü ve garip garip şeyler aklınıza gelebilir özellikle sert geçişlerde bu durum aklınıza gelebilir ama dediğim gibi en güzeli amortisör havası vermek zararı %50'ye düşürecektir...
Aslında bunun tek ve kesin bir cevabı yok. 3000 TL civarına satılan karbon kadro-105 5800 setli bisiklet de var, o fiyata sadece jant setini alabileceğiniz bisiklet de var.
Hız için vidaların ağırlığı bile azaltılmış bisiklet de var, arazi için yapılmış cyclocross sınıfı da var.
Altınızdaki bisiklet ve onun bileşenleri bu sorunun cevabını ortaklaşa verir. Ekmeğin boyutu ile köftenin sayısı arasındaki orantı mühim.
Bu tanıma göre yolda hatun kesmeye uygun en ekonomik çözüm mtb gibi duruyor.