Scudo Sports

amortisör bakımınızı aksatmayın!

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
310
Dün salcano astro 270sv bisikletimin xcm v3 maşasını söktüm,içindeki gres bozulmaya başlamış, 2 hafta sonra 1 yılımızı dolduracağız,1yıldır yaz kış kullanıyorum 1 yılda depoda beklemiştir 2 yılda gres camurlaşmaya başlamış,ve maşalar su geçirgenliği çok yüksek, bisikletimizi yıkarken maşamızı sudan korumalıyız su gresi çamurlaştırıyor uzun vadede,kilitliyken 2-3 cm kaçıran maşa dün ki bakımdan sonra neredeyse hiç kaçırmıyor benim tavsiyem maşanızı en iyi performans ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız 7-8 ayda bir bakımını yapmalı veya işini bilen birisine yaptırmalısınız,bakım denilen olayada açıklık getireyim xcm v3 maşanın sol tarafında amortisör yayı var bu yayı çıkartıp eski gresi temizleyip tekrar güzel bir şekilde gress sürmek ve yerine monte etmek,diğer sağ tarafını pek kurcalamayın maşanın kitlenmesini sağlayan nitrojen tüpü bulunmakta,ben iki tarafıda sökerek amortisör borularının temizledim.teşekkürler.
 
Scudo
@alperK

Ben o korkutarak anlattığınız bakımı arada bir yapıyorum (Hava durumuna bağlı olarak). Bu iş için kullanılacak gres yağı Beyaz gres yağıdır. Su ile deforme olması çok daha uzun sürüyor!..
Amortisör sağ bacakta ise 5W - 10W - 15W arasında bisikleti kullanım şekline göre bir yağ seçebilirsiniz. Sol bacakta yay ve mesafe belirleyici yani kaç mm esneme olmasını belirleyeceğiniz küçük yaylar ve ana taşıyıcı yay var. Temizle, sil, beyaz gres ile yağlayın bitti.. Sıvılık ile katılık arasındaki fark sert ve seri esnemesiyle, yumuşak ve az esnemesi arasındaki farkı belirliyor. Sağ bacakta sadece bir valf var. Kilit sistemi devreye girince valf delikleri kapanıyor ve içerisinde yağ alımı engelleniyor. Hal böyle olunca yağın gidecek yeri olmuyor ve maşa çalışmıyor, kilitlenmiş oluyor. Hepsi bu..

Bu yağların satıldığı sitelerden birisi. Ben buradan aldım ve kullanıyorum.. (link)

Bu da benim bisikletimin resimleri..

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1728884#post1728884
 
selamlar,

bu işlem yaylı ve düşük sınıf maşalar için mi geçerli?
benim ghost cross 1300 üzerinde gelme, tahmin ettiğim kadarı ile giriş seviyesi bir maşa var. o sebeple sordum.

saygılar.
 
@aertan
geçerlidir sanırım benim maşada giriş seviyesi sayılır.
 
hocam merhabalar hortlatıyorum fakat üstten nasıl açtınız maşayı. Preload yazan rebound kısmından sökmeye çalıştım fakat yayı çıkartmayı beceremedim. Aşağıdaki boltlardan sökmek kolay fakat asıl olarak ben içindeki yayı çıkartıp temizlemeyi greslemeyi istiyorum. Montajını demontajını nasıl yaptınız o yayların ?
 
@Onur Demir CE

Bana sorduğunuzu düşünerek anlatıyorum. Sol bacağın üzerindeki sertleştirme düğmesini ortasındaki alyanı sökerek çıkartıyorsunuz. Daha sonra 26 lık lokma anahtar ile büyük plastik somunu gevşetiyorsunuz. Kapak çıktıktan sonra gidondan aşağıya doğru bir güç uyguluyorsunuz. Sanki amortisörü esnetmeye çalışıyormuşsunuz gibi. Sol bacaktaki yay üzerindeki kapağı söktüğünüz için dışarı çıkıyor..
 
aynen hocam size yöneltmiştim aslında sorumu :)

Resimde görüldüğü üzere sol bacaktaki preload kısmı plastik benim dolayısıyla 26 lık anahtara vesaire gelemedi. Hatta bir yönde çevirdim sürekli alttaki plastik kısım da kıyıldı ve talaşlar çıkmaya başladı sonrasında da aynı yönde çevirmeye devam edince havaya kalkmaya başladı o kısım. Aksi yöne çevirdiğimde de yayı döndürüp sıkıştırdığımda o üstteki parçayı da alta çekmeye başladı ve eşzamanlı olarak aşağı inmeye başladı o parça. Nasıl bu parçayı çıkartacağımı bilmiyorum.

(link) şu videoda 2.38 saniyedeki anahtara uyumlu kısma nasıl ulaşacağımı bilmiyorum kısacası.


https://i.hizliresim.com/YjML2D.jpg

Cevabınızı bekliyorum şimdi beyaz gres yağı almaya çıktım dışarı döndüğümde maşayı sökmeye başlayacağım direktifleriniz doğrultusunda :)
 
@Onur Demir CE

O bölümün aslında kendine has bir anahtarı var ancak parçayı yıpratmadan dikkatli bir şekilde sekman pensesi ile de açmak mümkün.. Preload yazan kısma hiç dokunmadan etrafındaki tırtıklı bölümün çukur olan kısımlarına sekman pensesinin uçlarını yerleştiriyorsunuz ve sola doğru çeviriyorsunuz. Bunu yaparken maşaya ağırlığınızı vermemeniz gerekmektedir. Yoksa o bölüme baskı uygulamış olursunuz. Somunun açılması zorlaşır. 26 Yıldız uçlu lokma anahtarı resmini ekledim..

(link)
 
teşekkürler hocam lokmayı bulamadım fakat sekman pensesi ile açtım o kapağı. içi aşağıdaki şekildeydi yayın temizledim iyice boru içini maşayı balata spreyini boca edip tertemiz hale getirip kuruttum ve gresledim geri yerleştirdim.

Yalnız maşayı bağımsız bakımlayabilmek için direksiyondan çıkartmaya çalışırken beceremedim geri toplamayı biraz direksiyon sertleşti onlara profesyonel bir el gerek vallahi ter döktüm geri toplarken :confused:
https://i.hizliresim.com/l0LVyl.jpg
ve şu parçadan satın almam gerekti plastikmiş hemencecik sıyrıldı....

https://i.hizliresim.com/VgAbLq.jpg
 
@SerkanH Bende kilitleme makanizmasının nasıl çalıştığını merak ediyordum teşekkürler

Bende rock shox xc28 maşa var.Gecen gün bakım yapmak istedim.Sağ bacağı açıp kaza ile içindeki yağın bir kısmını döktüm.Korktum biraz doğrusu.Hidrolik olduğunu bildiğim için evdeki fren hidrolik yağı ile ağzına kadar doldurdum :D Üzerindeki kilitleme makanizmasını sıkarken yağlar sacıliyordu etrafa :D

Şimdi sağ bacağa ne kadar yağ koymalıyım ki kilitleme de boşluk olmasın ve eski performansını düzeltebileyim?
 
@Hüseyinsuna

Bu durum kilit mekanizmasına ağzına kadar yağ doldurmak ile değil de valfin iç kısmına ne kadar yağ aldığı ile ilgili. Fazla doldurmasınlar diye şu kadar ml yağ konulur diye yazılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyinsuna
@SerkanH

zoom maşa hariç demişssiniz neden acaba ? benim maşalarda zoom bisiklet 5 yıllık açıp içini bakmak gerek sanırım manzara korkunç olmasın sonra
 
@kity92

Zoom maşalar içeriden sekmanlı. Üst keçeleri ince bir tornavida ile çıkarırsanız görebilirsiniz. Sökmek en az tekrar takmak kadar zor ve bakım sonrası emeğin karşılığını vereceğini sanmıyorum.
 
@Hüseyinsuna

Bu maşaya ve kullanılan yere göre değişkenlik gösterir. Havalı maşaların kilit sistemlerinde kullanılan yağ için 5w 15w arası bir yoğunluk önerilir. Fren hidrolik yağı bu kategoride en akıcı olanı. Bu da fazladan performans demektir. Ancak üreticiler 5-15w dışına çıkmayı tavsiye etmiyor.. Sebebi maşanın kaldırabilecek durumda olup olmaması. Kilit valflerinin nasıl çalıştığını kavradığınız an ne söylemeye çalıştığımı daha rahat anlarsınız. Kısacası belirli genişliği olan bir delikten su akıtmak ile daki katı olan pekmezi akıtmak arasında bir zaman farkı vardır. Su diğer sıvılara göre daha hızlı akar. Kilit sistemi açıkken haddinden fazla akıcılık olursa bu hava basınç odasını yada contaları zorlayabilir şeklinde açıkmaları oluyor üreticilerin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyinsuna
Amortisör yokki sabit maşa ya geçtim daha hafif diye gerçekten de hafif boşuna koca amortisörü yanımda taşımışım bunca zaman
 
@SerkanH
o zaman hiç açmamak gittiği yere kullanmak en mantıklısı. peki ön amortisoru kuru bezle temizlesek kullanım ömrü artarmı ? bide zoom maşaların suya karşı dayanıklılığı ne durumda ? cevap için teşekkürler
 
Geri