Scudo Sports

Aman kazalara dikkat

Scudo
Feci bir kaza :(

Bisikletin dalgınlığı olduğunu düşünüyorum. Sağa sinyal vermiş, çok uzun bir araç bir sol şeride doğru manevra yapıyor, geniş gönebilmek için. Ve bunu bilen, fark eden araç sürücüleri onun sağına girmiyorlar sıkışmamak için. Sadece bisikletli giriyor o araya, araya girmekle de kalmıyor, bu çok uzun aracı sağlamak istiyor ve sonuç çok kötü

2.png

1.png


Bu gibi çok büyük araçlar, sağa sinyal verip sola doğru direksiyon kırıyorsa tek bir anlamı vardır: Birazdan sağa dönecek
 
Döndüğü esnada tırın kör noktasına denk geliyor, onu hiç fark etmemiştir.
Bu tarz ağır tonajlı araçlar başlı başına dert.

Bu arada bisiklet işareti mi var yolda ? dikkatli olun hesabı sanırım.

Valla bende artık alışkanlık oldu dümdüz yol olsada zırt pırt geriye bakıyorum ne olur ne olmaz. Yol ayrımlarında vs. ben kimseye artık güvenmiyorum.
Tabi baktık ta ne oldu, arkadan göçürdüler :)
 
Bisikletçi de hata.Yanında kocaman bir araç,sola doğru açılıyor ve sen bu aracın sağa döneceğini kestiremiyorsun.Herşeye rağmen,ani bir frenle sağdaki kaldırıma kendini atabilirdi ama onu da yapmamış.Israrla tırın altına altına gitmiş.Tır sürücüsü de kör nokta haricinde mutlaka bisikletliyi görmüştür.O da kornaya basabilirdi.
Allah(c.c) korusun,ayakta uyumamak lazım.
 
Birde tüm bisikletçiler bu dediğimi yapıyorlar genelde. Çoğusu trafikte kulaklık ile bisiklet sürüyor. Özellikle silikon uçlu kulaklıklar tamamen çevresel sesleri kesiyor.

Ne aracın geldiğini duyuyor, ne korna seslerini, ne de diğer ortamlar seslerini... hiç birini duymuyorlar.

Kulaklık kullanılacaksa silikon tabanlı değil de klasik sünger vb. yani kulağın içine geçmeyen modeller kullanılmalı.

Ayrıca çoğu spor kulaklıkları genelde silikon yapmaz (spor salonu için yapılanlar hariç)
hatta ses çıkış desibelini dış ortam seslerini duymaları için özellikle düşük yaparlar.



gg-audiohm-silver-Black_1-900x900.jpg Sennheiser_504042_OMX_680_Adidas_Sports_672709.jpg
 
@Taner James
Bu konuda çok haklısınız. Hatta bazı arkadaşlarımız, bisiklet sürerken müzik dinlemenin çok havalı bir şey olduğunu sanıyor.
Keşke kask takmayanlara yapılan psikolojik tacizin aynısı kulaklık takanlara da yapılsa. Bence kask takmamaktan daha kötü bir şey.

Evde ya da spor salonunda kondisyon bisikleti çevirmiyorsun sonuçta, sırf trafikte değil, bisiklet sürerken hiçbir şartta kullanılmamalı kulaklık.
 
Biz olayı dışarı gözle görüyoruz ve her şey olup bitmişken . Bisiklet üzerinde tır diğer tarafa dönecekmiş hissi vermiş olabilir . Bisiklet yolunda gidiyor olmanın verdiği güven duygusu da mevcuttur belki (bundan da emin değilim orta şeritte bisiklet işareti de var ).
Ama şimdi ikinci kez izleyemiyorum ,birinin yaşarken bir sonrasında öldüğü bir anı .
 
@berberci
Tamam müzik ekstra motivasyon verebilir, türkçesi aşka getirebilir :) ama işte tehlikeye davetiye...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kitamichiru
Araç çok uzun öncelikle. Ben 5-6 defa bu kadar uzun araçtan gördüm Adana-Ceyhan yolunda. Bu uzunluktaki araçlar geçerken yanlış hatırlamıyorsam, hem önünde hem de arkasında uyarı için birer araba bulunuyor. Arkasında olduğu kesin de önde de var mı tam hatırlamadım. Bu araç için neden böyle bir şey sözkonusu değil?
Video İngiltere ya da Amerika'dan. Onlar bizden daha geri olamazlar di mi güvenlik konusunda? Yoksa öyleler mi?
 
Allah Rahmet eylesin , çok dikkatli olmak lazım çok . Araç sürücülerine güvenmeyip önceden tedbir alıp kaçma noktalarını olduğunca hesaplamak lazım yolda sürüyorsak.
 
Siz ne tedbiri alirsaniz alin. Kaza geliyorum der demesine ama insan egosunu yok etmedigimiz surece sorun devam eder... Dun kaza yaptigim yerin ordan yolun karsisina gectim. İsik yandi ortalikta arac yok. Sonra serefsiz onursuz kisiliksiz karaktersiz haysiyetsiz anasinin babasinin egitimiyle ugrasmadigi bir kamyon soforu hem kirmizida gecip hemde sinyal vermeyip hemde son surat viraji dondu. Kendimi direge carparak durmak zorunda kaldim. Arkasindan baya kufur ettim. İlerde durdu bastim pedala yetisemedim. Ve bugun bi haber okudum. Motor surucusu kamerasiyla kirmizida gecen bi serefsizi cekip sosyal medyada paylasiyor. Vali izliyor ve twitirda "Ceza hayirli olsun erken odersen daha az ceza yersin" diyor. Benim fikrim TRAFİK KURALLARİNA UYMAMAK ADAM ÖLDÜRMEYE TES3BBUSTUR. VE CEZALAR BUNA GORE VERİLMELİ....
 
Video cinayetin nasıl işlendiğini dakika dakika, saniye saniye anlatıyor. Sadece kazanın olduğu ana bakıp bisikletlinin kamyonun kör noktasında kaldığını ve bisikletlinin yüzde yüz hatalı olduğunu söylemeden önce kazanın oluş sürecini dakika dakika yeniden takip etmekte fayda var.

Kamyon kazanın olduğu köşeye aslında tam tersi istikametten gelmiş saat 6:49:38'de. Yani kazanın olduğu dakikadan nerdeyse 15 dakika önce. Fakat sola dönüp Beacon Street'e girecekken kaçırmış ve devam edererek önündeki köprüyü geçmiş ve U dönüşü yapıp yeniden köprüyü geçerek aynı köşeye gelmiş ve işte o dönüşü yapmış.

Köprüden sonra U dönüşü yaptıktan sonra tekrar o köşeye geliş sürecini saniye saniye anlatıyor video. Asıl önemli olan kısım da burası.

Aynı köşeye gelmek için yeniden köprüyü geçmesi gereken kamyondan önce, kazada can veren bisikletli giriyor köprüye. Saat 7:01:36.

Kamyonun dönüşte yeniden köprüye girdiği saat ise 7:01:56.

Bu ne demek? Kamyonun önünde ve hemen sağında bir bisikletli gidiyordu demek. Kamyon bisikletliyi henüz geçmemiş demek. Kamyon bisikletliyi görmüş olmalı demek. Bisikletli kamyonun görüş mesafesinde, gözünün önünde demek.

Sonra ne oluyor? Kamyon hemen önündeki ve sağındaki bisikletliyi geçiyor ve döneceği o kavşağa ilerliyor. Bisikletli de onun hemen gerisinde kalıyor ve sağından devam edip aynı kavşağa ilerliyor.

Sonra kamyon geniş bir açıyla dönüş yapmak için sola açılıyor ve dönüşe geçiyor. Cinayet de tam o sırada işleniyor.

Video kanundan alıntı yapıyor. Massachusets General Laws c.90 s.14'e göre, diyor, "Aynı yönde ilerleyen bir bisikletliyi geçen hiçbir araç sürücüsü, eğer dönüş makul ve uygun bir hızda ve bisikletliden güvenli bir mesafede yapılamayacak ise, herhangi bir kavşaktan sağa dönüş yapamaz."

Pek iyi çeviremedim. İngilizcesi tam olarak şöyle: "No person operating a vehicle that overtakes and passes a bicyclist proceeding in the same direction shall make a right turn at an intersection or driveway unless the turn can be made at a safe distance from the bicyclist at a speed that is reasonable and proper."

Video bisikletlinin 16 saniye boyunca kamyon sürücüsünün görüş alanında kaldığını söylüyor. Videonun başlığında "16 seconds" yazmasının nedeni de bu.

Kamyonun sağa dönüş yapıp bisikletliyi öldürdükten sonra yola devam edişi ise videoda 7:04:08 itibarıyla görülüyor.

İki yıl süren soruşturmanın ardından bisikletli yüzde yüz kusurlu bulunmuş. Kamyon sürücüsüne hiçbir ceza ya da yaptırım uygulanmamış. Davanın yeniden açılması için yapılan bütün girişimler sonuçsuz kalmış.
 
Çok üzücü. Bu araçların sinyalleri yandan da görünür heralde. Yan da ek sinyal lambası vardır. Sinyali görmememiş ve bu hatanın sonucu da ölüm olmuş. Durduğu yer tırınn kör noktası ama tır sürücüsü de dönmeden önce sağa baksa zaten bisikletlinin geldiğini de görürdü.
 
@halil halil tıpa tıp aynı kazayı yaptım bende 6-7 gün önce. Hatta eğimli yolda 50-55 civarı giderken önümdeki kamyonun sağından geçeceğim sıra bir anda sinyal verip sağa kırdı. Frene asıldım ve arka tekerini hizalayıp arka tekerine çarptım bilerek yoksa altına girecektim. Bunun gibi ağır vasıta araçların yanından geçerken çok tedbirli olmak gerekiyor.
 
Şehir için de bu tür uzun araçların önde ve arkada eskortsuz trafikte seyretmesi başlı başına tehlike. Bu araçlar şehir için de, yaya yoğunluklu trafikte sürücüsünün yeteneğine bırakılmamalı.
 
Trafikte herkes sanki bir itfaiye, ambulans, polis, fbi ajani ,doktor ,dünyayı kurtaran adam , sadrazamın sol .... hallerinde. :mad::mad::mad:
 
tır sürücüsü mutlaka ve mutlaka görmüş olmalı bence tabi kör değilse.
 
2015 yılında İstanbul Riva dönüşü, Bağdat Caddesi üzerinde aynı şekilde sağa dönüş yapan bir Jeep'e zar zor frenleyerek sağ arka kısımından vurmuştum. Sürücü beni geçip sağ taraftaki sokağa girmek istedi, ancak yan yana olduğumuzun farkında bile değildi.

İstanbul gibi bir yer de sürekli kelle koltukta sürmekten artık paranoya oldu. Sürekli kafamı sağa sola çevirip gelen var mı diye kontrol etmeye başladım.

Kulaklık takıp müzik dinleyenler için ise bir şey yazayım belki o arkadaşlardan burada vardır. Küçük kulak içi kulaklığı hadi anladık diyelim, o kocaman kulak üstü kulaklıkları takıp nasıl bisiklet sürüyorsunuz cidden anlayamıyorum!
 
Geri