Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

@Bigpatron bu vesileyle 1000.mesajınız hayırlı olsun vatana millete. 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: Hami Bulut
Scudo
Benim 5 tane var. 10 bisiklet arkadaşımın. Ailecek 3 kişiyiz. Birisi 29, birisi yol, birisi 26" üçü bana özel üçü de farklı. 2 tane de ek mtb. Hiçbirisi de ahım şahım marka değil zamanla setlerini daha iyileri ile değiştirdiğim ürünler. Toplasan bi karbon etmez yani :)


Pro bikerler özellikle de uluslararası ve para sorunu olmayanlar gidip de 5-10 bin TL lik karbon almaz alırsa da bir işlerine yaramaz. Mantıklı olun. Elbette farkları var. Araba fiyatına bisiklet var. Gören de herkes 40-50 bin TL lik karbona biniyor burada diyecek.
(link)
Kaç kişide bundan var ? Yada yeni eşdeğeri? Takip etmiyorum yabancı sporcular ne kullanıyor ama bisiklet mağazasından gidip stok ürün alıp yarışlara katılacak kadar akılsız olduklarını sanmam. Elit olanlar marka sponsoru olanlar başka sporlarda da hep özel tasarım/üretim ve ve/ya piyasada perakende satılmayan ürünleri kullanırlar.

Bu linklediğiniz bisiklet hi-mod versiyonunu dahi değil. Kaldı ki orta-üst seviye bir bisiklet bu.

Gcn'in video serileri var, pro yarışçıların bisikletlerini inceleyip farklarını anlatıyorlar. En azından 1 tanesini izlerseniz bisikletlerin piyasada satılan üst seviye modellerin sürücüye modifiye edilmiş bisikletler olduğunu görebilirsiniz. Takip etmeden, ne kullandıklarını bilmeden fikir beyan etmeden önce en azından temel bilgi edinebilirsiniz.

Yarışlarda kullanılan bisikletlerin gövdesi perakende satilanlar ile ayni. Yarışa özel ürün üretmenin ve bunun için ayrı uci onayı almanın maliyeti makul değil. Kullanilan gövdeler ise doğal olarak en üst seviye karbon oluyor. Misal linklediğiniz model yerine hi-mod modeli.
 
Vay arkadaş, aylar sonra foruma bakayım dedim, her şey kaldığı yerden devam ediyor...
Peki v-fren mi disk fren mi?
Şimdiiii gözlemlerime göre disk fren gereksiz masraf. Sonuçta V-fren de bir fren çeşididir. O da sıkınca bisikleti durduruyor. Gözlemlerime göre herkes V-fren kullanmalı. Disk fren kullananlar boşuna para veriyorlar.!?!
 
  • Hahaha
Tepkiler: Edip D.
Biz de çelik dökümcüyüz bakmayın çelik kadrolara kalındır ama hissiyatı daha iyidir. Yani bir çelik kadro asla 3. sınıf olamaz.
(çelik dökümcüyüz gerçekten)

Bunu dedirttiniz sonunda. Ben yarışlarda kullanılan karbon kadro kullanıyorum. Alüminyumda kullanıyorum iyisini de kullandım kötüsünü de. Evimde hala 2 adet alüminyum kadrolu bisiklet var. Bilimsellikten uzak yaklaşımları artık geçelim lütfen.

Şu santa fe nin alu karb. kadro çarpma çekme testini izlememişsiniz. İzleyin bilimsellik orada.

Daha da bu konuya cevap yazmam. Ama bi ne bileyim Nibali ye sormak lazım neden alüminyum kullanmıyorsun bak biz forumda karar verdik dememiz gerekiyor.


Bir kaç gündür konuyu baya ilgiyle takip ediyorum, hep içimde karbon alma isteği vardı, sonra dedim ki ya almasamda olur heralde. videoyu izleyince tekrar karbon alasın geldi:ssrtcbya:


dediğiniz video bu değil mi?

 
Yarislarda 6.8KG kuralı var daha hafif kullanmaya müsaade edilmiyor ama bunun altında bisiklet üretmek mümkün. 6.8 KG altında bisikletle yarışmaya izin verilmemesinin nedeni ise UCI ye göre bu ağırlığın altındaki bisikletlerin dayanımının yarışlardaki güvenlik seviyelerinin altında olması.
Kısacası yarışlarda yarışçılar izin verilen en düşük ağırlıkta bisikletler kullandıkları için doğal olarak o kadrolar da ömürlük değil. Kısacası ağırlığın altındakiler ise sağlamlık açısından güvenirlik nedeniyle yarışlara izin bile alamıyorlar.
Diğer taraftan her karbon aynı değil. Ama şimdi diyorsunki yarışta kadro olarak pahalı markaların üst sınıf modelleri ile yarışılıyor ama bir bakmak lazım o pahalı markaların üst sınıf karbon modelleriyle çoğumuzunun karbon diye alıp caddede bindiklerimiz aynı marka ve modelmi ?

Kısacası kullandığımız karbon bisikletler 10 bin dolar + mı

yanıt evet ise yarışlardaki karbonlar ile aynıyız
değilse geçiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: erknshn ve SOZUAK
Aslında sadece takımlar için üretilmiyor o bisikletler . Normal bir karbon bisiklete oranla karbon örüm sayıları farklı oluyor. Specilazed ile s works arasındaki temel fark bu şekilde açıklanabilir . Birisi daha hafif oluyor ve karbon örüm sayısı daha az oluyor.

Yılbaşında s-works tarmac sl4 alıcaktım, gidip inceledim oldukça hafif ve tıklattıgımda kagıt gibi ses çıkardı. Güvenemedim sonuçta yarış için üretilmiş kadro, sl4 modeli 2016 çıkışlı 4 yaşında kadro hem yarışlarda koşmuş. Yarışlara katılmayacagım, hobi amaçlı ve sağlık amaçlı antremanlar yapıcagım diyerek vazgeçtim. Yerine specialized tarmac sl4 2018 üretimli, az kullanılmış antreman bisikleti aldım :) Sesi daha tok, biraz daha agır.. 14000liraya aldım ultegre setli, praxis works aynakollu, seramik orta göbekli. Aynı sete sahip 2020 tarmaclar 30000lira.. 2020 Sworkslar ateş pahası.
 
Karbon kötüdür demedim, demiyorum ama hala inatla biz karbon kötüdüre karar verdik muhabbeti. Ödenen paraya göre karbon var. Ben tercih etmiyorum bence gereksiz dedim başka birşey demedim. Aklı selim şekilde bir okuyun lütfen. Üç otuz paraya düşmüş bir malzeme. Alan alır almayan almaz. Çelik kadro kullanıyorum yetiyor. İmkanlarım var ama almıyorum ileride bir şekilde alırım sağlığım elverirse ve/veya ihtiyaç hissedersem. Ama 12 Bin dolarlık yabancı ülke fiyatı olan ürünün burada 20.000 dolar olacağınız ve TL olarak 140.000 TL ye denk geleceğini de hesaplayın ve Deltada satılan 15-20 bin TL lik bisikletler ile bu bisikletlerin illaki farklı olduğunu, bu farkın sadece üzerine takılan donanım olmadığını da anlayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Yazıyı ingilizceniz yoksa çevirtip okuyun. Anlayacaksınız . Gizli saklı test edilen çerçeveler, diğer sistemler. Bunları pro bikerler alıp en kötü ihtiyaçlarına göre modifiye ediliyor. Kaçınızın karbonu geçtim standart kadronuza entegre güç ölçer sistemi var. Kaçınız veri analizi için programlarına yüzlerce dolar ödüyorsunuz? Kaçınızın bisikletinde elektronik vites sistemi var?
Bunu da geçtim milyon dolara varan kazançları ve saliselik hata payları oluyor. O kullandıkları bisikletleri ertesi sene yine aynı yarışa getirip kullanmıyorlar. Hele hele hafif olsun denilen karbonlar 2. yarışmaya kadar deforme olur. Bir daha kullanılmaz bile. Türkiyede de çıkma kadrolar yokmu bisiklet takımlarından. 2. elde satılan vardı zamanında. Bizim gibi amatörler için iş görür ama pro olunca iş görmüyor. Alıp bir bisikleti 5-10 sene tutmuyorlar ellerinde.
Hiç mi F1 yarışı izlemiyorsunuz orada da aynı motor şasi bir sonraki yarışta kullanılmadığı gibi birkaç motor hazırlıyorlar. Yarış günlerine göre motoru bile çöpe atıp yenisini takıyorlar.

Neyse bisiklette de öyle adam bir tane bisiklet kapıp yarışa gitmiyor bisikletin üzerindeki jantlara güvenip devam etmiyor yedekte bizlerin bisiklet parası kadar ederi olan yedek jant setleri oluyor.
Önce ilk kullananlar pro bikerlar sonra piyasaya sunuluyor bazıları da.

Hani bilmiyorsun diyorsunuz da kaç tane kaç paralık karbon eskittiniz ! gören de bazılarını tüm serileri elden geçirmiş denemiş 2 tura geçmiş sanacak.

Yapın bir anket kaç kişinin karbonu var, kaç kişinin kaçıncı karbonu, kaç para ödemiş dökülsün.

Bu mesaji da ben cevap yazdiktan sonra gordum.

Yaziyi okudum, yazida tam olarak sizin dediginizin aksine tdf'de kullanilan bisikletlerin parakende satisi oldugunu ve bunlarin satis fiyatlarini yazmis.

Bunun disinda konumuz "karbon mu aluminyum mu". Powermetre, veri analizi sistemi vs gibi seylerin konumuzla alakasi nedir?
Pro takimlarin bisikletleri 5-10 sene ellerinde tutmamasinin sebebi yeni modellerin cikmasi ve sponsor markalarin bunlar ile yarisilmasini istemesi olabilir mi?
F1 motoru ile karbon bisiklet govdesi arasinda nasil bir bag kurabildiniz? Motor yuksek basinc ve isi altinda calistigi icin bir kac yaris sonunda omurunu tuketiyor. Karbon bisiklet govdesinin bununla ne gibi benzerligi var?

Hani bilmiyorsun diyorsunuz da kaç tane kaç paralık karbon eskittiniz ! gören de bazılarını tüm serileri elden geçirmiş denemiş 2 tura geçmiş sanacak.

Yapın bir anket kaç kişinin karbonu var, kaç kişinin kaçıncı karbonu, kaç para ödemiş dökülsün.

Siz burada bir kac gun karbon bisiklet kullanip, test edip karbonun gereksiz oldugu sonucuna vardiginizi yazdiniz. Sizin soylediklerinizin aksini soyleyebilmek icin insanlarin bir kac gun test etmesi disinda tum serileri elden gecirmesi mi gerekiyor? Sizin icin bir kac gun kullanim yeterliyken sizin soylediklerinizin aksini soylemek icin neden gerekli butun serileri elden gecirmek?
 
Denecek laf yok pes artık inanın deveye hendek atlatmak daha kolay.

1. Kullandım
2. İstediğim zaman istediğim kadar daha kullanırım
3. Kötüdür demedim
4. Kafanıza göre devam , uygun zamanda bir daha okuyun yazdıklarımı.
 
Yıllardır forumda dönen bir cümle var: "Karbondan daha dayanıklı/kaliteli/sert/rijit alüminyumlar var" diye. Yahu bir örnek verseniz de bilsek şu kadroların hangi kadrolar olduklarını. Kullandınız mı, tecrübe ettiniz mi de bunları söyleyebiliyorsunuz? Hep havada kalan cümleler...
Allez Sprint serisi alüminyumun nerelere varabileceğine dair iyi bir uygulama. Rijit mi evet; lakin bu fiyata karbon mu metal mi arasında gider gelir kullanıcı. Neyse yıllardır beklediğiniz cevabı verebilmenin mutluluğu ile :)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Berke
Zevkler ve renkler tartışılmaz,kim neyden nasıl zevk alıyorsa onu kullansın..bunu birbirimizi incitecek derecede tartışmanın bir anlamı yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
1-) Bizim genelde satin aldigimiz karbonlar ile yariscilardaki ayni degil dersek yanlis olmaz cunku bisiklete (geneli kasdederek soyluyorum) 100 bin tl odemiyoruz
2-) 100 bin odeyip aldigimiz bir bisiklet evet asagi yukari yarislardaki ile ayni sayilabilir
3-) Bu defa da tutup ona iyi kalite bir aluminyum kadar saglamdir demek yanlis olur cunku 6.8 kg olanlari bile (daha hafifleri de var) ucu ucuna kurtaran bir saglamliga sahipki daha asagisina kaza riskleri nedeniyle yarislarda izin dahi verilmiyor.
4-) Onlar da zaten yaris harici kullanilmiyor cunku gayet bilinir şekilde yariscilarin bile antrenman bisikletleri daha agir ve gve daha ucuzlardan tercih ediliyor
4-) kacimizin altindaki karbon 6.8 KG ve alti buna da bir bakalim

Sonra hepsini toplayalim

1-) 70-100 bin odemezsen zaten kaliteli bir aluminyumun altina agirlik olarak bile inemezsin
2-) odeyip insen bile bu defa bisikletin standart gundelik kullanimda gereksiz olur cunku o agirliktaki bir karbon zaten guvenlik sınırındadır yani çok sağlamdir diyemezsin
3-) Karbon hafiftir bu dogru ama o 70 bin bandi uzeri dogrudur
4-) Aradaki fark yarista kazanmak icin belki şarttır ama bana göre atla deve değildir
5-) Yarışa girip kazanmak gibi bir ihtiyaç yoksa karbona elzem denilemez ve arada burada abartildigi kadar (sanki biri ucak digeri helikopter) zaten fark yoktur

Sonuç evet karbon hafiftir sağlamdir ama aluminyum yinede daha saglamdir ve aradaki farka degermi bu tartisilmalidir

Ben degmez demiyorum bana gore degmez karbonum var diye aluminyumu gecerim hayali gormeye degmez en azindan
 
Aha mani

Kaldato der ki cervelo'yu, tirrek'i bırakın
Asıl antremanda giydiginiz
pazar malı aşofmana bir bakın
Eli halka yapıp gidona takın
Çile çekerken colnago, ciyant farketmez

Kaldato'yum sebze yemeği sevmezim
Yüreğim mangal , lakin uzun yol çekmezim
Le cola'sız bir gün dahi geçmezim
Ağzın tutmayan yiğit sayılmaz...
Sonuç evet karbon hafiftir sağlamdir ama aluminyum yinede daha saglamdir ve aradaki farka degermi bu tartisilmalidir
Hocam efsane sacmaladin. Bilim diye bir sey var hadi onuda gectim goggle diye bi sey var. Gunun sehir efsanesi de senden geldi . Tesekkurler " Aleminyum karbondan saglamdir " ahahah
 
Hocam araştırmış uzun uzuna da sıralamış ama aklıma nedense şu fıkra geldi

adamın biri “kurban” mevzuunu anlatıyormuş: "çocuğu olmayan hazreti Davut, Allah’a dua etmiş, 'ya rabbi bana bir kız çocuğu ver, onu sana kurban edeyim' demiş. dua tutmuş, davut, kızının adını ayşe koymuş, gel zaman git zaman, çocuğun kurban edileceği zaman gelmiş, hazreti davut kızı yatırmış, tam boğazını kesip kurban edecekken, azrail, gökten bir keçiyle çıkagelmiş, 'kızı bırak, al bu keçiyi kurban et' demiş"!
dinleyenlerden biri dayanamamış:
"yahu bunun neresini düzelteyim; hz. davut değil hz. ibrahim; kız değil erkek; ayşe değil ismail; Azrail değil cebrail; keçi değil, koç"!
 
Bmc teammachine alr disc two bakıyorum 2020 modeli 1250 gr. Frame ağırlığı var. Karbonlarla aynı. Wilier gtr karbon disc e baktım ağırlığı 1190 gr ama +-%5 diye belirtmisler. Yani aynı demek. Bu sebeple tabiiki alu. Sonuçta yeni nesil alular hydroform tubing smooth welding ve triple butted teknolojili. Benim şu an kullandigim alu bu şekilde mesela. Karbon sele borulu ve karbon maşali tüm bu teknolojilere sahip alular karbonların rahat %50 sinden iyidir. Karbon pinarello angliru sahibi de oldum ve kullanıp 6 ayda sattım. Inanın fark yok hatta alu daha bile guven verir kasis masis dinlemez basarsin karbondayken hop oturup hop kalkiyordum bisey olacak diye. Ama belki pinarello dogma f12 veya Colnago c64 gibi en ust seviye karbonlarda fark ediyordur ama onlara da gerek yok 100 bin tl nerde 20 bin nerde. Gerek yok, bikac milisaniye için bence değmez hele ki böyle yollara sahip bi yerde yaşıyorsak. Avrupa yolları olsa belki diyeceğim orda da yaşadım ama burda o bisiklete yazık olur kaldı ki zaten öyle güzel yol yok o performansı alamazsın alsanda sonuçta sen pro musun tabiiki hayır normal bir vatandaşsın yani pro hariç asla değmez. Ortalama 2-3 bin dolarlık bir karbonla yine 2 bin dolarlık bmc alu arasında fark yoktur bmc daha bile iyi olabilir baktigim yabanci forumlar bu sekilde ama sen 12 bin dolar verip pinarello dogma f12 alacaksan bisey diyemem ne diyim o paraya git yarış motoru al abi daha keyifli inan 600 cc bi racing al bin havan olur hem napican karbonu marbonu.
 
Son düzenleme:
Aha mani

Kaldato der ki cervelo'yu, tirrek'i bırakın
Asıl antremanda giydiginiz
pazar malı aşofmana bir bakın
Eli halka yapıp gidona takın
Çile çekerken colnago, ciyant farketmez

Kaldato'yum sebze yemeği sevmezim
Yüreğim mangal , lakin uzun yol çekmezim
Le cola'sız bir gün dahi geçmezim
Ağzın tutmayan yiğit sayılmaz...

Hocam efsane sacmaladin. Bilim diye bir sey var hadi onuda gectim goggle diye bi sey var. Gunun sehir efsanesi de senden geldi . Tesekkurler " Aleminyum karbondan saglamdir " ahahah

Bahsettigin bilimi de alüminyumu aleminyum bildigin gibi biliyorsan isimiz var

Neyse benim yazdiklarim dogru
bahsettigin o google ı biraz daha iyi kullanmayı denersen neden oyle oldugunu da ogrenirsin
Bmc teammachine alr disc two bakıyorum 2020 modeli 1250 gr. Frame ağırlığı var. Karbonlarla aynı. Wilier gtr karbon disc e baktım ağırlığı 1190 gr ama +-%5 diye belirtmisler. Yani aynı demek. Bu sebeple tabiiki alu. Sonuçta yeni nesil alular hydroform tubing smooth welding ve triple butted teknolojili. Benim şu an kullandigim alu bu şekilde mesela. Karbon sele borulu ve karbon maşali tüm bu teknolojilere sahip alular karbonların rahat %50 sinden iyidir. Karbon pinarello angliru sahibi de oldum ve kullanıp 6 ayda sattım. Inanın fark yok hatta alu daha bile guven verir kasis masis dinlemez basarsin karbondayken hop oturup hop kalkiyordum bisey olacak diye. Ama belki pinarello dogma f12 veya Colnago c64 gibi en ust seviye karbonlarda fark ediyordur ama onlara da gerek yok 100 bin tl nerde 20 bin nerde. Gerek yok, bikac milisaniye için bence değmez hele ki böyle yollara sahip bi yerde yaşıyorsak. Avrupa yolları olsa belki diyeceğim orda da yaşadım ama burda o bisiklete yazık olur kaldı ki zaten öyle güzel yol yok o performansı alamazsın alsanda sonuçta sen pro musun tabiiki hayır normal bir vatandaşsın yani pro hariç asla değmez. Ortalama 2-3 bin dolarlık bir karbonla yine 2 bin dolarlık bmc alu arasında fark yoktur bmc daha bile iyi olabilir baktigim yabanci forumlar bu sekilde ama sen 12 bin dolar verip pinarello dogma f12 alacaksan bisey diyemem ne diyim o paraya git yarış motoru al abi daha keyifli inan 600 cc bi racing al bin havan olur hem napican karbonu marbonu.
Dikkat ettigim birsey var

Karbon iyidir diyen arkadaşlara tamam yüzde 1 veya 2 hadi 3 olsun isterlerse 5 olsun karbon iyidir (neye göre iyi tartisilirda) gönülleri olsun karbon iyidir diyoruz ama nedense tatmin edemiyoruz
Sanirim karbonu leonardo'nun bir eseri gorurken aluminyumu sokak ressami gormek istiyor olmalilar ama benim dikkatimi ceken sey neden argümanla gelmiyorlar

Arguman youtube tan video degildir
Arguman aluminyum ile karbonun teknik analizidir

Arguman ayni zamanda pratik gerekliligin ifadeside olabilir
Ornegin yuzde 5 hafif olacagim diye neden yuzde 60 fazla odeme yapayimdir

Ben bir tezattan bahsedeyim mesela
Karbon titresim emicidir denir titresim emici ozellikte olmak icin sert olmak esnemez olmakmi gerekir
Aksine esenemek mi gerekir ?

sorsan arkadaslarin coguna karbon esnemez ve rijittir ama ayni zamanda darbede emicidir

Bu nasil olmaktadir ? yani hem esnemeyeceksin hemde darbe sonumleme ozelligine sahip olacaksin

Birileri eger biliyorsa bunlarin cevaplarini versin sonra sokakta kullandigimiz bisiklette karbon gereklimidir degilmidir gibi aslen onemsiz konulara sonra devam edelim
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SOZUAK ve FuBu
Bahsettigin bilimi de alüminyumu aleminyum bildigin gibi biliyorsan isimiz var

Neyse benim yazdiklarim dogru
bahsettigin o google ı biraz daha iyi kullanmayı denersen neden oyle oldugunu da ogrenirsin

Dikkat ettigim birsey var

Karbon iyidir diyen arkadaşlara tamam yüzde 1 veya 2 hadi 3 olsun isterlerse 5 olsun karbon iyidir (neye göre iyi tartisilirda) gönülleri olsun karbon iyidir diyoruz ama nedense tatmin edemiyoruz
Sanirim karbonu leonardo'nun bir eseri gorurken aluminyumu sokak ressami gormek istiyor olmalilar ama benim dikkatimi ceken sey neden argümanla gelmiyorlar

Arguman youtube tan video degildir
Arguman aluminyum ile karbonun teknik analizidir

Arguman ayni zamanda pratik gerekliligin ifadeside olabilir
Ornegin yuzde 5 hafif olacagim diye neden yuzde 60 fazla odeme yapayimdir

Ben bir tezattan bahsedeyim mesela
Karbon titresim emicidir denir titresim emici ozellikte olmak icin sert olmak esnemez olmakmi gerekir
Aksine esenemek mi gerekir ?

sorsan arkadaslarin coguna karbon esnemez ve rijittir ama ayni zamanda darbede emicidir

Bu nasil olmaktadir ? yani hem esnemeyeceksin hemde darbe sonumleme ozelligine sahip olacaksin

Birileri eger biliyorsa bunlarin cevaplarini versin sonra sokakta kullandigimiz bisiklette karbon gereklimidir degilmidir gibi aslen onemsiz konulara sonra devam edelim

" Devir degişti , e tabi Çelik'te degisti " diye bir şarkısı vardi popçu Çelik'in.
Karbon savunucusu degilim , beni yanlış anlama. Ama sonucta karbon govdeler kompozit parcalarin bir araya getirilmesi ile ortaya cikiyor ( Birleşik parcalar ) Dolayisi ile esnemesini istedikleri bolgeleri esnek , diger bolgeleri sert yapıyorlar.
Saglamlik meselesine gelince iyi islenmis bir malzeme esas isin püf noktasi.
Uzay ve havacilikta kullanilan bir aleminyum türü var mesela (ismini hatirlayamadim ) cok pahali bir malzeme ve hayvan gbi saglam ama adi üstünde " uzay ve havacilikta " kullaniliyor.
Sonuc olarak argumanlari bir kenara koymaliyiz. Ve kafamiza gore onermeler yapmamaliyiz . Bu okurken goze cok ergence geliyo ve ülkemizde zaten yeterince ergen var
 
Benim 5 tane var. 10 bisiklet arkadaşımın. Ailecek 3 kişiyiz. Birisi 29, birisi yol, birisi 26" üçü bana özel üçü de farklı. 2 tane de ek mtb. Hiçbirisi de ahım şahım marka değil zamanla setlerini daha iyileri ile değiştirdiğim ürünler. Toplasan iyi bir karbon etmez yani :)

Pro bikerler özellikle de uluslararası ve para sorunu olmayanlar gidip de 5-10 bin TL lik karbon almaz alırsa da bir işlerine yaramaz. Mantıklı olun. Elbette farkları var. Araba fiyatına bisiklet var. Gören de herkes 40-50 bin TL lik karbona biniyor burada diyecek.
(link)
Kaç kişide bundan var ? Yada yeni eşdeğeri? Takip etmiyorum yabancı sporcular ne kullanıyor ama bisiklet mağazasından gidip stok ürün alıp yarışlara katılacak kadar akılsız olduklarını sanmam. Elit olanlar marka sponsoru olanlar başka sporlarda da hep özel tasarım/üretim ve ve/ya piyasada perakende satılmayan ürünleri kullanırlar.

(link)
Kendimi gectim benim hanimda bile sadece kadrosu 25000Tl (Bisikletin komplesi bizimkinin bir düsük seviyesindeki donanimla 12000€ yani ortalama 85000TL) olan bisiklet var, buda garajdaki yaklasik 25 tane bisikletlerden birisi (En ucuzu ise 10000TL den basliyor).

Yazmayacaktim ama her seye cevap vererek devamli uzmanmis gibi yazmaniz ve hava atarmis gibi benim 5 bisikletim var arkadasimin 10 bisikleti var demeniz beni artik yazmaya zorladi.
Madem hava atacaksiniz böyle attin. Evet hic huyum degildir hava atmak ama bu yoruma karsilik bende bazi kisilerin havalarini söndürmek icin hava atarak yaziyorum.
Kimse kusura kalmasinama bisklet konusunda atip tutan, benim hobim/sporum bisiklet, ben bisikletsiz hayat düsünemiyorum diyorsunuz ama bisiklette ayrimcilik cag atlamis. Oldumu simdi?

25000 TL lik kadroyu gelince iste bu.
(link)

Ha bu arada 1996 model karbon bisikletlerden baslayan karbon tercübem var, bu da sizde malesef yok. Ben karbon nedir, nasil ortaya cikar, nelerle karisim yapilir bilmem sadece tercübelerimle konusurum ve buda en önemlisi.
Bu arada colombus kadrolar, titanyum kadrolar ve aluminyum kadrolar la da tercüben var. Aynizamanda yazdigim her birinden de hala bisikletlerim var.

Sizinkisi artik herseyi gectim kusura bakmayin ama kiskancliga dogru yol almis bir durum var gibi geliyor bana. Neyin pesindesiniz, neyi kime ispat etmek istiyorsunuz anlamadim.

Son olarakta da verdiginiz link acilmiyor. ;)

- Kaçınızın bisikletinde elektronik vites sistemi var?

Hani bilmiyorsun diyorsunuz da kaç tane kaç paralık karbon eskittiniz ! gören de bazılarını tüm serileri elden geçirmiş denemiş 2 tura geçmiş sanacak.

Yapın bir anket kaç kişinin karbonu var, kaç kişinin kaçıncı karbonu, kaç para ödemiş dökülsün.

Eletronik vitesi olan cok kisi var forumda, buda yanlis bir soru olmus malesef. Forumu yakindan takip etseniz eletronik vites siteminin cok oldugunu bilirdiniz.

Size yukarida kisa ve öz olarak bir anket yaptim okuyun, sanirim yeterlidir ve okuduktan sonra da kimin var, kim kullanmis, kim yapmis vs diyede sorular sormayin. Sizde olmaya bilir ama inanin bu forumda cogu kiside sizin akliniza bile gelmeyecek bisikletler var.

Ikide bir imkanim var imkanim var demeyin var olanlari burada sunun ki bizde imkaninz oldugunu anlariz. Var demeylen olmuyor bu isler.

_ Bu defa da tutup ona iyi kalite bir aluminyum kadar saglamdir demek yanlis olur cunku 6.8 kg olanlari bile (daha hafifleri de var) ucu ucuna kurtaran bir saglamliga sahipki daha asagisina kaza riskleri nedeniyle yarislarda izin dahi verilmiyor.
kacimizin altindaki karbon 6.8 KG ve alti buna da bir bakalim
Sonra hepsini toplayalim

Sonuç evet karbon hafiftir sağlamdir ama aluminyum yinede daha saglamdir ve aradaki farka degermi bu tartisilmalidir
Yol bisikletini gectim MTB hardtail bisikletim 7kg, MTB diyorum yani yol olmus olsa siz düsünün kac kag gelirdi ve saglamlikta üzerine yok. Ha bu arada Full süspansiyon S-Works bisikletimde 7,9kg civarlarinda geliyor ve inanin hesabi beli olmayan trail inislerimi dersiniz , daglarda gezme turlarimi dersiniz, snowride mi dersiniz yani yapmadigim aksiyon kalmadi ve 2012 model olmasina ragmen hala tas gibi ve bi 20 senede daha devirir. Yani hafif demek saglam degil yada en pahalisi ucu ucuna kurtaran saglamlikda demek degildir.

Bahsettigin bilimi de alüminyumu aleminyum bildigin gibi biliyorsan isimiz var

Neyse benim yazdiklarim dogru
@mariokaldato yani Cumhurun alüminyumu aleminyum diye yazmis olabilir ama bu bilmiyor anlamina gelmez. Takmayin kafanizi pek isiniz olmaz. ;)

Ayrica yazdiklariniz size ve sizin gibi düsünenlere göre dogru, ben ve burada cogu kisiye göre yanlis.:koptum::koptum::koptum:



Simdi son bir not yazmak istiyorum. Inanin su konu yüzünden bisikletten tiksinir oldum, bu ne ya uzmanlik taslayan ama daha karbonun ne oldugunu bile bilmeye kisiler resmen karbon alüminyum profesörü olmus.
Siz kime kendinizi ispat etmek istiyorsunuz anlamadim, eger gercekten bu konuda uzman olmus olsaniz fazla tartismaya girmez bol keseden atanlari uzaktan izleyip gülediniz.

Siz buraya ne yazarsaniz yazin, dediginizi kimse dinlemez. Karbon alamak isteyenler yine karbon alacaktir, alüminyum almak isteyenler alü alacaktir.
Paranizi bosa harcamayin gereksiz diyorsunuz ama buda yanlis bir sey. Parasini harcamak isteyen nasil olsa yine istedigi gibi harcayacak, kesin siz harcamayin desenizde sizi dinlemeyecektir, sonucta o kisinin parasi varsa, paraninda nasil kullanilcagini bilirdir. ;)


Birde farkindaysaniz konu basligi Karbon mu, alüminyum mu? ama nedense karbonu dadece yol olarak algilamissiniz oysa MTB de var. Bu bile bir ayrimcilik oluyor benim gözümde.



Ben artik konudan uzaklasiyorum herkese bol anlamsiz tartismalar ve kafa bosuna kafa yormalar. :kötü::kötü::kötü::kötü::kötü::kötü::kötü:

KIB Byyyyyyy :)
 
Son düzenleme:
Geri