Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

@umutcelik %5 gibi hocam sanki, doğrumudur? Yarış için %5 kocaman bir rakam..Değer yani..
Cok atmasyon bir tahmin soyledim ben.
Fark sadece kadrodan da kaynaklanmayabilir. Grupsetler hemen hemen ayni ( 105/ultegra ) cok fark edecegini zannetmiyorum. Aluminyum da 25mm schwalbe durano, karbonda da 28mm gp 5000 tl var. Az da olsa lastik fark yaratir. Dogal olarak karbondaki jantlar da daha iyi, onun da farki vardir.
Sadece govde, yine cok atmasyon tahmin %1-2 belki.
 
Scudo
Karbon mu alüminyum mu aslında soru değil cevap elbette bu işin üst düzeyi karbon .
Soru şu olmalı kim karbon alır kim alüminyum.
1 adamın parası vardır bakkala giderken addict le de gidebilir. Olmuşken en iyisi olsun diyebilir.
2 ben keyif adamıyım 20 ortalama bile bana çok der
Çelik kadro bile kullanır.
3 Parası yoktur ama kendi limitinde sürüyordur. Borc girer yine alır.
4 birde aslında karbon almak ister ama kırılır mı vs gibi düşüncelerle alüminyum alır. Yada üst düzey dediğinden😁
Profesyonel sporcu değil iseniz karbon diye kasmaya gerek yok. Ufak bir çıtırtı, sert bir zıplama vs ile boyada göreceğiniz bir çatlak acaba karbon şasiye kadar iniyor mu, yolda kırılır mı diye düşünmektense alü yada cromoly bir kadroyu düzgün bir setle kullanmayı tercih ederim. Yabancılar yarışlarda karbon kadro kullanıyor ama o kadroyu yeri geldiğinde hemen çöpe atıp yeni kadro kullanıyor. Bence abartılı bir konu amatörlerin karbon kullanması. Ben ve yakın arkadaşım bisiklet tutkunuyuz yıllardır. Gecenin bir yarısı telefon ile yardım isteseniz bile sizi bulamayacakları arazilerde deliler gibi gece sürüşleri yaptık üstelik günümüzün led farları bile o zamanlar piyasada yoktu. Benim 5 o arkadaşımın biri karbon 10 bisikleti var. 4-5 yıl önce karbon kadro bir bisiklet aldı ama aldığında oluşan bir boya kalkması hala gözünü korkutuyor.
Elbette güzel ve verimli bir teknoloji ama acaba ihtiyacımız va mı yada kendi eksiğimizi onunla mı tamamlamaya çalışıyoruz. Kendi kendine gitsin bizi yormasın mı istiyoruz. Bence farklı olmak ve diğerlerinden farklı hissetmek üzerine kurulu bu durum. Elit olmak yada elit sporcu olmak bu değil. Paranız çoktur fantazi yapmak istersiniz birşey diyemem ama sert bir darbe ile kırılma olasılığı yüksek bir malzemeyi alıp ta evime bilmem kaç km ötede yolda kalmak yerine 2 kg ağır ama sağlam kadroyu kullanmayı tercih ederim. Herşeyi yerine göre kullanmak lazım.
Bence şurada ayrılıyoruz. İlk önce şu soruyu sormak lazım , herşeyi ihtiyacımız olduğu için mi alıyoruz. O zaman claris set de yeterli. Açıkçası 1 saat sonra yaşıyor olabilmemizinde garantisi yok. Aile nı zora sokmadan herşeyi alabilirsiniz. Kırılır mı dökülür mü çok fazla düşünmem.
Ayrıca kıran alüminyumda karbonda çeliğide kırıyor.
Bursa da Eyüp kardeşimiz var son kadro kırıcı her malzemeden kırmışlığı var😁
Çok kişisel konu der ve kaçarım
 
Son düzenleme:
@BerkEvren o zaman karbon kadroları kimsenin kıramaması gerek...fil taşımadığı sürece, ama kırılıyor?..Hata tamirini yapan bir zümre de var..Bu adamlar neyin tamirini yapıyor..Ya da bisikletçiye "önede bir bagaj ayarlayalım" dediğimde, "yok abi karbon maşaya o tip birşey takamazsın" diyor? Belki gidon borusu yanlış bir örnekti bilemem ama bu videolara göre araba geçse kırılmaması lazım..

Benim karbon tecrübem 100+ kg ağırlığımla Yol bisikletiyle inişte neredeyse kaza yapmış olmamdan ibaret...Burada edindiğim bilgi "karbon jantlardaki tel delikler etrafında işi bilmeyen bir ustanın yaptığı gerdirmelerle kılcal çatlaklara sahip olabileceği, ve bu çatlakların bisiklet durur vaciyette kendini belli etmesede yüklü harekette tel yuvalarının genişlemesine sebep olarak bisikletin dengesini bozabileceği" yönündeydi...Uzay mekiğinde hatırlarsınız seramik bazlı kaplama vardı, bu kaplamaların bazılarının atmosfere girişte yerinden kopmasıyla facia yaşanmıştı..Oysa eminim laboratuar ortamında tonla test yapılmıştır. Ama kaza oldu sonuçta..Program komple iptal edildi. Demek istediğim bazen oda koşullarında mükemmel giden şeyler gerçekte o kadar iyi olamayabiliyor..Teslanın pikabının kurşun geçirmez camının tek taşla kırılması gibi..
Ben karbon bir bisiklete sahip olmadım şu 10 ayda, istesem alabilirim, ama öyle bir düşüncem yok..Karbon rijittir, sağlamdır lafım yok.. Zaten @umutcelik in ortalama hızında 1-1.5 km artış sağladığını öğrenince bunun "kocaman" bir fark olduğunuda ifade ettim, zira yarışta saliseler önemliyken %5 dağlar kadar demek...
Burada başka kimselere başka başka türlü cevaplar verebilirim ama bundan beslendiklerini artık bildiğim için kaale almıyorum...Üsluba dikkat diyorum sadece..
 
o zaman karbon kadroları kimsenin kıramaması gerek...fil taşımadığı sürece, ama kırılıyor?
Kazada kırılmayan bir bisiklet materyali var mı peki ? Karbon, bütçeniz dahilinde (Türkiyede tek tük yer var, yurt dışında daha yaygın) tamir edilebilir bir malzeme. Hatta yurt dışında specialized, argon gibi markaların onay verdiği tamirciler mevcut. Çelik kadro da tamir edilebilir bir malzeme. Gerekirse yeni boru kaynatır kullanırsınız bisikletinizi. Tamiri en zor malzeme ise alüminyum bu arada.
 
@BerkEvren o zaman karbon kadroları kimsenin kıramaması gerek...fil taşımadığı sürece, ama kırılıyor?..Hata tamirini yapan bir zümre de var..Bu adamlar neyin tamirini yapıyor..Ya da bisikletçiye "önede bir bagaj ayarlayalım" dediğimde, "yok abi karbon maşaya o tip birşey takamazsın" diyor? Belki gidon borusu yanlış bir örnekti bilemem ama bu videolara göre araba geçse kırılmaması lazım..

Benim karbon tecrübem 100+ kg ağırlığımla Yol bisikletiyle inişte neredeyse kaza yapmış olmamdan ibaret...Burada edindiğim bilgi "karbon jantlardaki tel delikler etrafında işi bilmeyen bir ustanın yaptığı gerdirmelerle kılcal çatlaklara sahip olabileceği, ve bu çatlakların bisiklet durur vaciyette kendini belli etmesede yüklü harekette tel yuvalarının genişlemesine sebep olarak bisikletin dengesini bozabileceği" yönündeydi...Uzay mekiğinde hatırlarsınız seramik bazlı kaplama vardı, bu kaplamaların bazılarının atmosfere girişte yerinden kopmasıyla facia yaşanmıştı..Oysa eminim laboratuar ortamında tonla test yapılmıştır. Ama kaza oldu sonuçta..Program komple iptal edildi. Demek istediğim bazen oda koşullarında mükemmel giden şeyler gerçekte o kadar iyi olamayabiliyor..Teslanın pikabının kurşun geçirmez camının tek taşla kırılması gibi..
Ben karbon bir bisiklete sahip olmadım şu 10 ayda, istesem alabilirim, ama öyle bir düşüncem yok..Karbon rijittir, sağlamdır lafım yok.. Zaten @umutcelik in ortalama hızında 1-1.5 km artış sağladığını öğrenince bunun "kocaman" bir fark olduğunuda ifade ettim, zira yarışta saliseler önemliyken %5 dağlar kadar demek...
Burada başka kimselere başka başka türlü cevaplar verebilirim ama bundan beslendiklerini artık bildiğim için kaale almıyorum...Üsluba dikkat diyorum sadece..

Hocam benim mesajimda da bahsettigim gibi 2 bisiklet arasindaki fark sadece govde degil. Ortalama hiza etki edebilecek lastik ve jantlar da farkli. Aradaki farkli sadece karbon govdeye baglamak uygun degil.

Bu arada gonderdiginiz videoda bisikletin janti kiriliyor, govde degil. Yine yorumlarda da belirtildigi ve agir cekimde de farkedilecebilecegi gibi lastik janttan cikiyor once. Bu kosullar altinda kirilmayacak/kullanilmaz hale gelmeyecek malzeme var midir bilemiyoum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@BerkEvren Zaten bende onu diyorum...Karbon kırılabilir...Aluminyumun kırılmamak gibi bir iddiası zaten yok, o yüzden ucuz ve artık demode..😁..Burada karbonun avantajı söz konusuysa kırılmazlıktan çok esnemezlik ve hafiflikten dem vurulmalı gibi..
Zamanında büyük hacimli bir motosikletle 160 la giderken kafa sallama sonucu kaza yaptım , sağlı sollu yoshimura karbon egsoz vardı, motor sağa devrilip (beni üstünden attıktan sonra) sürüklendi. durduğumuzda aramızda 50 metreden fazla mesafe vardı..Motorun yattığı taraftaki egsozun karbonu parçalandı, sağlam kalan yerleri sürtünmeden eridi...Yani karbon bu kadar yüce bir malzeme değil..Hafif, rijit, aluminyumdan tabiki sağlam..Ama asıl değeri pahalı olması...Alana sükse yaptırması..Şu anki motorumda yine karbon egsoz var...Karbon egsoz ayak bacak yakmaz..Seside harikadır..
@umutcelik Geç gördüm hocam..Kusura bakmayın..Evet belirttiniz..
 
Yıllardır forumda dönen bir cümle var: "Karbondan daha dayanıklı/kaliteli/sert/rijit alüminyumlar var" diye. Yahu bir örnek verseniz de bilsek şu kadroların hangi kadrolar olduklarını. Kullandınız mı, tecrübe ettiniz mi de bunları söyleyebiliyorsunuz? Hep havada kalan cümleler...


cannondale caad12 specialized allez sprint :) 'denilene' göre orta seviye karbonlardan daha rijit miş bknz ; çagrı terzioglu
 
Mısırımı patlattım, yanındada ev yapımı belçika dubbel biramı içerek okuyorum kaçgundur bu konuyu. Biraz baymaya başladı, Karbonu kotuleyenler, gereksiz diyeler vs çevrenizden karboncu arkadaş var ise, 1 tur rica edin. Sadece 1 tur.. sprint yap, yokuşu çık, virajı yatarak al ve o zaman yorum yapın.. Titreşimi çok iyi sömürüyor, konforu çok artırıyor. sesi bile farklı tok halde gidiyor :)

Alü bisikletten karbona geçtiğimde, alü bisikletin yüzüne bakmamaya başladım :) Eskiden karbona gerek yok, alü bisiklet yeterli derdim.. 1 kez binin..
 
Lütfen karbon materyali hakkında bir şey söylerken düşmanca bir tavırla yaklaşmaktan vazgeçin. Sizden daha iyi ekonomik durumu olan insanlar kullanabiliyor diye bir materyali kötüleyemezsiniz.
Tamamen yanlış düşünüyorsunuz..Kendi adıma valla billa o niyetle karbonu kötülemiyorum..
IMG_20190404_163246_6.jpg
İki motorda benimdi hocam, şuan yine 2 motorum var..Yeşilde karbon egsoz var, aratırsanız, Yoshimura R77 fiyatını bulabilirsiniz ...Karbon bisiklet alabilirim..
 
Son düzenleme:
Ben karbona gecince mahalle esnafi tarafindan dışlandim. Örselediler beni :(
Kaveye gidiyorum , iki çay içiyorum. "_Borcum ne kadar Remzi abi? "
Sana 50 lira haci.
Niye abi ?
Karbon aldin sen havalara girdin
 
@gg bebe '::Sizden daha iyi ekonomik durumu olan insanlar kullanabiliyor diye bir materyali kötüleyemezsiniz""bu şekilde mi değerlendiriyorsunuz...Benim gönlümden çelik geçiyor.,(Parasi da hazır Yurtdisina gidip alacağım ve sürerek geleceğim) . . O zaman aliminyum cular da mı beni garip guraba görecek. Veya ben aliminyumculara, titanyum culara da mi hasedlenecegim...
Yanlış düşünce. Zevkler kisiseldir ve benim zevkim senin zevkini döver moduna dolaylı yollar ile getirmemeli. (ekonomi, eğitim kısaca sosyakulturel olarak)
 
Bir filmde izlediğim replikte asker şövalye ilan ediliyor ve daha başarılı savaşmaya başlıyordu. Karbonun performansa etkisi de böyle bir şey sanırsam.
Bu arada fiyatlarından dolayı karbonla aram iyi olmasa da henüz aramızda bir düşmanlık söz konusu değil. Hakeza kanımda biraz demir olsa da alüyle de bir akrabalığım yok.
Karbon ve alü alaşım malzemelerini tanıyan herkes karbon borunun yanal darbelere karşı metale göre daha hassas olacağını bilir. Bunun için piyasadaki en pahalı bisikletlere sahip olmaya gerek yok. Karbon kadro ile son sürat düşüp kırılmayan bisiklet olduğunuz yerde yana düşmeyle altına gelecek köşeli sert bir yüzeye çarpmayla kırılabilir.
 
Birisi sevabına patronuma sabah akşam full çalıştırdığınız bu Hamlet ''karbon''dan deyiversin.:ckskc:Keşke iznim olsa da bırak karbonu, alüminyumu; tenekeden bisiklete binebilsem.😘
 
Alüminyum bisiklet kullandıktan sonra karbon kullanıp daha iyi gittiğini iddia edenlere soruyorum, bisikletlerin geri kalan tüm özellikleri aynı mıydı? Siz daha iyi tasarlanmış bir bisiklete bindiğiniz ve karbonun daha iyi olmasını beklediğiniz için placebo etkisi ile daha hızlı hissediyor olamaz mısınız? Daha iyi zamanlar yapıyorsanız bunu bisiklet ağırlığı, dişlilerin verimi, kadro açıları (biyomekanikler) gibi bir çok etkiye bağlayabilirsiniz. Velonews podcast'inde dinlemiştim, belli sayıdaki profesyonel bisikletçiye her şeyi aynı, kadro materyali farklı bisikletlerle deney yapmışlar. Deney sonucunda karbon bisiklet kullananlardan karbon kullandığını düşünenlerin oranı yüzde elliye yakın çıkmış, yani yazı tura tamamen. Sizin deneyiniz ise tek kişi :D Karbon fiber çok güzel bir materyal fakat "savunurken" destekli savunmakta fayda var. Ayrıca,

Bu da esnemezlikle alakalı bir deney ile ilgili alıntı (Zipp'te Technical Director olan Josh Poertner'ın yorumundan):
"...Important to note that this drive toward stiffness has largely been done without any supporting data. Going back to the Cervelo test team days and later stuff we were testing at Zipp, using on bike data acquisition, and Andy Froncioni Aerostick... it was not possible to see improvements in speed or acceleration with increasing frame or wheel lateral/torsional stiffness. Riders often felt faster on these stiffer bikes most likely because of the harsher ride, but even sprinting and climbing, increasing frame stiffness by 2x has showed no improvement on speed and/or acceleration, and if anything the data seemed to show that lower torsional stiffnesses might almost be better in some out of saddle conditions..."

Deney > kişisel tecrübe. Hızlı gitmek > hızlı hissetmek.
 
Herkes esnemezlikten ,rijitlikten,hafiflikten ,kırılmadan şundan bundan bahsediyor, konfor karşılaştırıp ne kadar hız kazandırır onu hesaplamaya çalııyor.Bisiklet endüstrisi, çelik aluminyum gibi malzemelerle belli bir sınıra gelmiş, gelişmek için bir ufuk aramış onu da karbon teknolojisinde bulmuş.Hangi sektörde olursa olsun her yeni bir çağ; yeni teknolojileri, yeni heyecanları doğurur.Karbon da bisiklet için bir nevi yeni bir çağdır.Eğer ki bisiklet sektörü aluminyum sınırında sıkışıp kalmış olsaydı , birçok teknoloji bulunumaz yeni ufuklar açılamazdı.İleride bir de bir bakarsınız malzeme ve metalurji mühendisleri ''x'' bir metaryal bulur,bisiklet camiasında heyecan başka bir yöne evrilir, gelişmeler hız kazanır.O malzemenin a dan z ye her alanda osektöre lokomotif etkisi olur.Karbon işte bunu yapmıştır.
Düşensenize kadroda kullanılan malzeme level atlamış o zaman bisikletin diğer komponentleri karbondan ya da yeni nesil malzemeden olmasa bile level atlamayacak mı?
 
Geri