Scudo Sports

Alüminyum Jant Fren Yüzeyi Tamiri

Batuhan Köksal

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2014
Mesaj
737
Tepki
744
Yaş
28
Şehir
Ankara
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bugün bisiklet ile bir oyuğa düştüm. Arka jantta ufak bir akord bozulması ve fotoğraflardaki hasarlar var. Bu hasarların tamiri mümkün müdür? Mümkün ise Ankara'da hangi bisikletçi bunu yapabilir?IMG_20210407_191842.jpgIMG_20210407_191845.jpgIMG_20210407_191838.jpg
 
Scudo
@Batuhan Köksal hocam öncelikle geçmiş olsun. Akord ayarını bisikletçi yada kendiniz yapacaksınız. Jant yüzeyinde ufak ezikler oluşmuş. İç tarafa olan baskısını göremiyoruz ama çok sorun yok gibi. Sanayi sitesindeki lastikçiler çapakları temizleyip jantı onarabilirler. İyi bir bisiklet tamircisinde, bu işi pek ala eldeki ekipmanla yapabilir. Tamiri mümkün çok dert etmeyin. İyi bir usta bulmaya bakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
@Batuhan Köksal hocam öncelikle geçmiş olsun. Akord ayarını bisikletçi yada kendiniz yapacaksınız. Jant yüzeyinde ufak ezikler oluşmuş. İç tarafa olan baskısını göremiyoruz ama çok sorun yok gibi. Sanayi sitesindeki lastikçiler çapakları temizleyip jantı onarabilirler. İyi bir bisiklet tamircisinde, bu işi pek ala eldeki ekipmanla yapabilir. Tamiri mümkün çok dert etmeyin. İyi bir usta bulmaya bakın.

Çok teşekkür ediyorum. Lastiğin oturduğu iç yüzeyde hiçbir problem yok. Hasar fren yüzeyinde ve en dış kısımda sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hocam tamiri yüzey tornalaması ile olur. Bu da jantın fren yüzeyinin incelmesi demek (bir sonraki çukurda jant kırılması) . Herhangi bir yamukluk , kırık yoksa bu şekilde kullanın varsa jantı değiştirin.

Darbe alan yerlere parça eklenemez .
 
"Tamir" denecek kadar büyük bir olay yok. Bu şekilde kullanılabilir. Eğer görsel olarak çok canınızı sıkıyorsa, büyük olan sıyrık (hiza olarak çemberdeki RACING in A sına denk gelen) polisaj ile kolayca sıfır gibi olur.
 
Jant içe doğru çökmediyse problem yok. Yüzeyde oluşan çapakları ise ince bir zımpara ile temizleyebilirsiniz.
Akord için iyi bir ustaya götürün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
Teşekkür ediyorum herkese. Anladığım kadarı ile jantın fren yüzeyini kaplayan çiziklerini zımpara ile alıyorum, dış kısımdaki oyukları da bugünün hatırası olarak jantımda taşımaya devam ediyorum. Pabuçları olabildiğince aşağıya doğru indirip sağlam yüzeye basmalarını sağlayacağım. İlk kez başıma geliyor, önceki bisikletlerim hep disk frenliydi. Gerçekten korktum jant kullanılamaz hale geldi diye, seviyorum da jantımı. İçime su serptiniz
 
Fren yaptığın zaman fıt fıt fıt fıt diye ses yapıyor mu?
 
Fren yaptığın zaman fıt fıt fıt fıt diye ses yapıyor mu?

Yapıyor, fıt fıt yanında çok masum kalır daha sert geliyor sesi. İlk fotoğraftaki yüzeydeki çiziğe fren pabucunun birazını bırakmışım bile. Ses geldiğini duyduğum an frenlemeyi bırakmış olmama rağmen
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Yapıyor, fıt fıt yanında çok masum kalır daha sert geliyor sesi. İlk fotoğraftaki yüzeydeki çiziğe fren pabucunun birazını bırakmışım bile. Ses geldiğini duyduğum an frenlemeyi bırakmış olmama rağmen
En ince zımparadan al. Jant yüzeyini hafif ıslatarak bu bölgeleri hafifçe zımparala. Bende de taştan kaynaklı olmuştu dediğim şekilde yaptığımda kayboldu. Bak ama zımparala derken abartıp o kısmı incelt demiyorum. Ondan sonra Aaaaa! Uuuuu! Adil abi böyle demişti falan anlamam. 😁

Sen virajı alamayıp kaldırıma veya bir yükseltiye sürtünüp mü düştün?
 
Hasarlı bölgelerde keskin kenarlar ve malzeme kaybı görünüyor.
Keskin kenarları ince bir eğeyle yok edip oyukların içi havya kullanılarak lehimle doldurulduktan sonra çok iyi tesfiye edilirse fren pedlerine zarar vermesi önlenebilir.
O oyuklar orada durduğu sürece fren pedlerinin ömrü hiç bir zaman uzun olmayacaktır. Çünkü fren pedi girintili çıkıntılı değil düzgün yüzeylere basmak üzere şekillendirilmiştir.
Malzeme toleransı ve et kalınlığı zaten limitte olan alüminyum jant gibi taşıyıcı parçalarda paso alınarak yapılacak torna işlemleri pek tavsiye edilen ve güvenli işlemler değildir
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve Ali Eren
En ince zımparadan al. Jant yüzeyini hafif ıslatarak bu bölgeleri hafifçe zımparala. Bende de taştan kaynaklı olmuştu dediğim şekilde yaptığımda kayboldu. Bak ama zımparala derken abartıp o kısmı incelt demiyorum. Ondan sonra Aaaaa! Uuuuu! Adil abi böyle demişti falan anlamam. 😁

Sen virajı alamayıp kaldırıma veya bir yükseltiye sürtünüp mü düştün?

Aman abi inceltecek kadar zımparalar mıyım :D Padler takılmasın yeterli. Şu oyuğa düştü arka lastik. Havai fişek sesleri eşliğinde arka lastiği kaybettim, ön frenle durdum düşmedim. Arka dış lastiğimde de nur topu gibi bir yarığım var :)
Untitled2.png


Hasarlı bölgelerde keskin kenarlar ve malzeme kaybı görünüyor.
Keskin kenarları ince bir eğeyle yok edip oyukların içi havya kullanılarak lehimle doldurulduktan sonra çok iyi tesfiye edilirse fren pedlerine zarar vermesi önlenebilir.
O oyuklar orada durduğu sürece fren pedlerinin ömrü hiç bir zaman uzun olmayacaktır. Çünkü fren pedi girintili çıkıntılı değil düzgün yüzeylere basmak üzere şekillendirilmiştir.
Malzeme toleransı ve et kalınlığı zaten limitte olan alüminyum jant gibi taşıyıcı parçalarda paso alınarak yapılacak torna işlemleri pek tavsiye edilen ve güvenli işlemler değildir

Bu mevzu beni biraz aşıyor hocam. Yapılmayacak iş değil ama hiç tecrübem yok ve denerken jantımı hiç etmek istemiyorum. Anlattığınız aklıma fazlasıyla yattı ama bunu yapabilecek bir bisikletçi bulmam
gerek. Yarın akordunu yaptırdıktan sonra padleri olabilecek en aşağı pozisyona alıp temiz yüzeye basmalarını sağlayabiliyor muyum kontrol edeceğim. Öyle kurtulursa sadece ince bir eğeyle keskin kenarları alıp devam edebilirim diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: leeroy
Aman abi inceltecek kadar zımparalar mıyım :D Padler takılmasın yeterli. Şu oyuğa düştü arka lastik. Havai fişek sesleri eşliğinde arka lastiği kaybettim, ön frenle durdum düşmedim. Arka dış lastiğimde de nur topu gibi bir yarığım var :)
260541 dosyayı görüntüle




Bu mevzu beni biraz aşıyor hocam. Yapılmayacak iş değil ama hiç tecrübem yok ve denerken jantımı hiç etmek istemiyorum. Anlattığınız aklıma fazlasıyla yattı ama bunu yapabilecek bir bisikletçi bulmam
gerek. Yarın akordunu yaptırdıktan sonra padleri olabilecek en aşağı pozisyona alıp temiz yüzeye basmalarını sağlayabiliyor muyum kontrol edeceğim. Öyle kurtulursa sadece ince bir eğeyle keskin kenarları alıp devam edebilirim diye düşünüyorum

Fiberci piçler! bir haftadır bizim burayı da kazıyorlar.
 
Fiberci piçler! bir haftadır bizim burayı da kazıyorlar.

Abi gerekiyorsa yerin yedi kat dibine kazsınlar ama yeter ki geri doldursunlar. Fotoğraf 2020 Temmuz'da çekilmiş. Şu an o oyuk daha da derin. Dik bir rampa bir de hızım da çok yüksekti, janta üzülemiyorum en azından düşmeden durabildim vallahi yaptıkları cana kasıt. Belediye başkanına bizzat şikayet ettim gelişmeleri de takip edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
@leeroy Tavsiye ettiğiniz lehim bildiğimiz elektronikçilerin kullandığı kalay/kurşun karışımı mı? Alüminyuma kaynar mı ki?
 
Araba jantlarını çelik macun ile tamir ediyorlar. Bisiklet jantında ise çelik macunun üzerine boya atamayacağınız için paslanır diye düşünüyorum. Alüminyum macun yardımcı olabilir çukurları kapatmaya. Daha önce deneme fırsatım olmadığı için kesin bir şey söyleyemiyorum bu macun hakkında. Belki işinize yarar.

Alüminyum Macun Epoksi
Alüminyum görünümlü, paslanmaz yüzey elde edilmesinde, alüminyum parçaların ve ekipmanların onarımı ve parça kayıplarının tamamlanmasında, alüminyum dökümlerde kaynak yerinde, şablon yapımında ve bağlantı dolgularında kullanılır.
(link).
 
@can_celik İşlem iki parçayı birleştirme değil doldurma işlemi olacağı ve çok küçük delikleri kapatıp üzeri tesviyeleneceği için tutmaması için bir sebep yok. tabi uygulanacak malzemenin de havyayla ısıtılması şartıyla. Soğuk lehim denilen işlem yapılırsa ayrılabilir.
Bundan 20-25 yıl önce yokluk zamanlarında taş iziyle zedelenip keçeden yağ kaçıran motosiklet amortisörlerimizdeki küçük oyukları mecburen lehimle doldurtup tesviye ettirerek kullanırdık. İşe de yarardı. Üstelik milyonlarca kez keçeye sürtünen amortisörün krom borusundan bile lehimin koptuğunu hiç görmedim.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Kadir İLBAY
@Kadir İLBAY Aslında onun olması gereken adı, çelik macunu. Türk sanayii neden öyle bi isim vermiş bilmiyoruz :) Demir/çelik ürünlerinde kullanılan macun anlamında. Özünde polyester (yani plastik). Paslanacak bi yanı yok yani. Ama jantta kötü durur rengi itibariyle.

@leeroy Söylediğiniz lehimle oyuk doldurma işi çelik içeren materyallerde rahatlıkla yapılır evet. Ama alüminyum kendiyle bile kaynamakta inatçı bir malzeme. Başka bir metalle kaynayacağını hiç sanmam. Demeniz üzerine yt'da bakındım, alüminyum birleştirme için özel pasta ve tel gerekiyor, o kullanılırsa dediğiniz yapılabilir. Ama pahalılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Aman abi inceltecek kadar zımparalar mıyım :D Padler takılmasın yeterli. Şu oyuğa düştü arka lastik. Havai fişek sesleri eşliğinde arka lastiği kaybettim, ön frenle durdum düşmedim. Arka dış lastiğimde de nur topu gibi bir yarığım var :)
260541 dosyayı görüntüle

Kepekli kavşağından merkeze iniş mi orası?
Tamir için de Red Bisiklet var Taner abi. Anıtkabir'e çok yakın. Güvenilir bir insan ve iyi bir usta, isterseniz numarasını göndereyim bir görüşün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Kepekli kavşağından merkeze iniş mi orası?
Tamir için de Red Bisiklet var Taner abi. Anıtkabir'e çok yakın. Güvenilir bir insan ve iyi bir usta, isterseniz numarasını göndereyim bir görüşün.

Evet tam olarak orası. Bugün jantı Red Bisiklet'e götüreceğim, hakkında çok olumlu şeyler yazılmış çok teşekkür ederim
 
Geri