Scudo Sports

altın oran aynakol

Scudo
acaba bunun bisiklet için avantajları ne olabilir .? çünkü altın oran bir yerin bir yere göre oranının daima 1,618 i vermesidir(yanılmıyorsam)yani uzaklık, yakınlık, genişlik, darlık gibi bunların oranlarının daima 1,618 olmasıdır bunun ne gibi bi faydası olabilir ayna kola?? teşekkürler paylaşım için:winkenlux
 
havayla sürtünme yüzeyini azaltıyor olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: felis911
aynakoldaki havayla sürtünme o kadar az ki!! bunun onun için yapıldığını sanmıyorum ama o da olabilir tabi çünkü bisiklette zaman çok önemli olmaya başladı yani zaman derken çok az bi zaman mili saniye gibi...
 
ÜZerindeki yazıda da belirttiği gibi aynakolun kolunun saat 12 pozisyonundayken ki dead point(ölü nokta) denen noktanın bu tasarımla yok edildiği savunulmuş.. Ancak zaten Spd pedal kullananlarda zamanla ölü nokta yok oluyor.. Bu sadece normal pedal kullananlar için geçerli olabilecek bir tasarım.. Ancak işlevselliği tartışılır.
 
Evet spd ile böyle şeylere gerek yok.Bana da dikkat çeksin diye yapılmış,uydurma bir Tayvan firması gibi geldi.
 
Birşey daha farkettim,adamlar eski tip orta göbek uyumlu yapmışlar kolları.Şunlara bakın kare şeklindeler.Bu uyduruk birşey olduğunu niteler cinsten.
 
Kilitli pedal hem daha ucuza gelir, hem çok daha faydalı. Kilitli pedalda saat 12 yönünde oluşan ölü nokta olayıda çözülmüş oluyor.
 
arkadaşlar bence bu ne yol yarış nede mtb için özel olarak yapılmış sadece gezi amaçlı city bike ve göz alması için tasarlanmış gibi üretim yeri de taiwan galiba
 
@Tech. Türk

Momente herhangi bir etkisinin olduğunu sanmıyorum, sonuçta orta göbek merkezinden pedal merkezine olan uzaklık değişmiyor. Aynakolların şekilleri sanırım altın spiral denen şekilden esinlenerek yapılmış.
http://www.mericanadolulisesi.k12.tr/kanal__meric/meric__insan_kaynaklari/__ogretmenler/web__matematik/okul_disi_brans_faaliyetleri/matematiksel/altin_oran/altin_oran__golden_spiral_in_rectangles.gif

Ben biraz sıkmasyon bir tasarım olduğunu düşünüyorum.. Ölü noktayı bu şekilde yok etmek pek mantıklı değil.. Zamanında Shimano'da elips şeklinde dişlileri olan bir aynakol üretmişti ancak tam modelini net hatırlamıyorum.. Bence o tasarım daha gerçekçiydi.. Ancak SPD'den sonra Shimanoda üretime devam etmenin mantıksız olacağına karar vermiş herhalde.. :)
 
Test Sonuçları:
http://www.e-chien.com.tw/upload/chart3-eng.jpg
http://www.e-chien.com.tw/upload/chart1-eng.jpg
http://www.e-chien.com.tw/upload/chart3.jpg
http://www.e-chien.com.tw/%E4%B8%AD%E5%8E%9F/c3.jpg
http://www.e-chien.com.tw/%E4%B8%AD%E5%8E%9F/c8.jpg

Road Test:
We asked several cyclists to proceed the actual road test since April 12, 2009.
We will announce the newest test information continuously by anonymous way.
The torque output increase obviously while racing on the road.
It only took 2 hours by using power curved crank which is faster than the usually
riding time 2.5 hours from Taoyuan to Taipei.
It’s very easy to overtake a bike while hill climbing by pedaling hard in a very short time.
The Revolution(s) Per Minute increases 3 RPM when climbing Tatun mountain(in Taiwan).
The previous external bearing crank weight: 860G. The power Curved Crank Weight:
1250G(including BB)
The initial reflections of first week:
The riding distance is 59.67 km back and force from Sanchih to Wanli and the total riding
time is 2.13 hours.
The torque output is obviously enlarged when riding.
The average speed is increased 20km per hour to 27 km. by fixed distance test
The Revolution(s) Per Minute increases from 90 RPM to 95 RPM.
The curved crank’s side stiffness is excellent when curving in high speed. The other
crank is soft.
It’s very smooth to change speed by using hard anodizing chainrings.
The average revolution(s) per minute increases from 63 RPM to 85 RPM when hill
climbing(101 County Road, From Tamsui to Sanjhih).

Not: Bu yol testi verileri bana hiç inandırıcı gelmedi açıkcası ancak test verileri gayet inandırıcı..
 
kayda değer bir etki yaratacağını düşünmüyorum birkaç milimlik artı momentten :)
 
Okurken yıkıldım resmen :D Teste falan boşa bakmayın arkadaşlar,aynakolun görsellikten başka her iddiası yalan. Bu tip bağlantılar mühendislikte "two force member" olarak nitelendirilir(türkçesini bilmiyorum malesef) ve bu bağlantılarda yalnızca kuvvetin verildiği nokta (pedal) ve kuvvetin iletileceği nokta (göbek merkezi) arasındaki uzaklık önemlidir. Aradaki parça her ne şekle sahip olursa olsun;ister düz ister spiral her ne şekilde olursa olsun rijitlikten başka pedal çevirimine hiçbir katkısı yok. Moment değişmiyor ve üst ölü noktada bacağınızın kırılması için her zamanki gibi normalden fazla güç vermeniz gerekiyor. Bunu önlemek için birşey yapılmadı mı;elbette yapıldı. Shimano zamanında yumurta şekilli elips dişlere sahip aynakollar üretti. Bu dişler alışılmışın dışında oval değil de elipslerdi. Dişler krank kolu üst ölü noktada iken en küçük;üst ölü noktadan 90derece ilerde en büyük olacak şekilde elips yapıdalardı. Bu vites oranının yani arka tekere iletilen momentin sürekli değişken olmasını sağlıyordu. Üst ölü noktada iken pedal hafifliyor üst ölü noktadan uzaklaştıkça sertleşiyor ve tekrar hafifliyor,sertleşiyor şeklinde devam ediyor. Yani 1 turda vites oranı 4 defa değişiyor. Bu sistem sizin pedal üst ölü noktada iken gereksiz fazla güç vermenizin önüne geçiyordu. Çünkü bildiğiniz üzere üst ölü noktada bacağımızın kırılması için normalden fazla güç vermeniz gerekir. Shimano mühendisleri bu gücün % kaç fazla oranda olduğunu ölçüp elipsin de şeklini ona göre düzenlemişler. Bu sistemden vazgeçilmesinin birçok nedeni olabilir,hatta bu sistemi menisküse yol açtığını bile işitmiştim.
 
Çirkin görünüyor. İyi birşey olsaydı, aynısını Shimano kesin yapardı. Bunlar devamlı araştırılıyordur.
 
@mc pherson

Kesinlikle katılıyorum. Muhendislik acısından bakarsanız tam bir fiyasko. O kolun seklini nasıl yaparsanız yapın hiçbirşey değişmez. Tek bir ölçüt vardır oda orta göbeklen pedal göbeği arasındaki mesafe. Bu mesafe değişmedikce ne yaparsanız yapın bir fark yaratmaz.
 
Bana göre o tasarım tek bir işe yarayabilir. O da pedala uygulanan güç yönünde aynakolun esnemezliğin arttırılması. Eğer bi işe yarıyorsa bu işe yarar, gerisi boş :) Ölü nokta meselesi ise lisede öğretilen ''Basit makinalar prensibi''ne göre mümkün değil ;)
 
Geri