Scudo Sports

ALAN Fanini Record

@Taner Rona

Eksiklerim çok olmasa da takımları severim Taner. Dedemden kalma kılavuz takımlarım bile var ki (paftanın dişi olanı) onları da bir gün topluca paylaşmak isterim buradan. Maşa da kötü en sona saklıyorum bakalım tedarik edebileceğim parçalara göre nasıl aşama kaydedeceğim zaman gösterecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Scudo


Krank üzerinde yaklaşık bir haftadır çalışıyordum ve ilk meyvesini vermeye başladı da diyebilirim. Şuan için ana kolun kabası bitmiş olsa da sonuç beklediğime yakın. Sağ kol ise aradaki farkı gözlemleyebilin diye henüz dokunulmadan duruyor.



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5772_zps1ccaeae7.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5769_zps97dd0732.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5770_zpsa9e39f01.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5771_zps18f7c122.jpg


*Merak edenler için bu kısımda polisaj aşaması öncelikle yüzey üzerindeki zımparayla düzeltilemeyecek ağır eziklerin satıhı da bozmayacak şekilde eğelenmesi ile başladı. Ki burada ve diğer aşamalarda da olacağı gibi en kritik nokta olan bu husus satıhın pürüzsüzlüğünü korumaktan geçiyor.
O yüzden bu gibi polisajlarda özellikle işlem görecek materyalimiz sertlik açısından zayıf ise (aluminyum) dremel tarzı motorlu el araçlarından kesinlikle kaçınarak tamamen el ile çalışıyoruz. Hatta ben bu tarz işlemlerde hissiyat açısından iş eldiveni de kullanmamaktayım bunu da araya iliştireyim. :)
Gelelim bu ince ayrıntı sonrası zımpara kısmına. Zımpara burada krank çok hasarlı olduğundan numara bakımından sırasıyla 400, 600 ve 1200'e kadar indirgenerekten günde birer saatlik parçalar halinde yaklaşık 6.günü yani bugün yukarıdaki aşamayı kaydedebildi. Fakat buna karşılık daha incesi için bir kat daha 1200'lük zımpara ile müdahale de gerekecek gibi.
Yalnız bu son müdahale materyalin yönüne göre dairesel hareketlerden kaçınarak paralel şekilde polisaj aşamasına hazır olacak şekilde olacak, ki onun aşamaları da bir sonraki paylaşımıma dahil edeceğim.

Unutmadan aluminyum parçaların üzerindeki eloksallar tam anlamıyla kalkmadan asla polisaja da başlamayın, sonrasında sonuç hüsran olmasın.
 

Hazır krank'a bu kadar değinmişken en başından sonuna kat edilen mesafe de aşağıdaki gibidir.

Krankın ilk hali ve şuan ki hali.


Polisaj & handmade drilled chainrings


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/P1030812_zpsaa3202a0.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/P1030808_zps11c73569.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3_zps3d0c65ff.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6_zpsf7668002.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4_zps5defc3fe.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7_zpsf0366ed8.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/5_zps35d24c6c.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8_zps3b8c8454.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10_zps1c096f0d.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1_zps40e54f89.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2_zpsc6c92938.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11_zps57e8bf5e.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12_zps1adaa909.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13_zpse8b52215.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/14_zpsd6a32783.jpg



Ve 2mm sonrası 3mm ile havşa açma kısmı...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/15_zps79dab275.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/19_zpsbd1f0427.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/18_zps65d8def4.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/22_zpsf8b22c58.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/21_zps2c24a252.jpg

Aşamalar önce bilgisayarda chainring'i vektör tabanlı bir programla yeniden dijital ortama 1/1 ölçüleri ile aktarmakla ve telik için klavuz oluşturulabilecek şablonun oluşturulması ile başladı ki bu kısmı paylaşmak istemedim. (meslek sırrı da diyebilirsiniz.)
Sonrasında bu şablonun çıktı ile dişliye aktarılmasından sonra bız ile delik yolları matkap ucunun yüzey üzerinde gezmemesi için belirlendi. Her iki BCD arası 13 nokta / delik olarak hesaplanan krankta toplam 65 delik ve sonrasında bu 65 delik için önlü/arkalı toplam 130 havşa açılarak sonlandırıldı.

Şuan için krank ince polisajdan geçmemiş ve ham durumda olsa da bir kaç fotograftan zarar gelmez diyerekten sizlerle paylaştım.
Yorum sizin.
Herkese sevgiler.

 
tabi bunları makinede keçe ile yapılmadı elde zımpara ile ve su toplamış eller ile yapıldı tekrar hatırlatalım gerçekten emek var bu arada 100 tl lık zımpara kafadan gitmiştir diye düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
birde programda uğraşmadan çapa göre 2PiR ile çarpıp aralıkları bölüp açıya göre kosinüs teoremini uygulayarak 2 delik arası mesafeyi bularak devamını işaretleyebilirdin de aklıma geldı paylaşmak istedim :) yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olurum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@berkan1994

@berkan1994

2Pir ya da kosinüsleri hiç anlamam ama bunları yapmış olsakta önemli olan aynı egzantrik düzleme aktarmaktır ki zaten bunun için şablon olarak hazırladım. Yani arasındaki milimetrik hesaplamayı bu formül ile hesaplasak bile her bir nokta için yatay ve dikey ayrı ayrı ölçüm yapıp işaretlemek gerekecektir ki bu da yapılacak olan şablondan daha uzun süreceği gibi ölçünün kaçma ihtimali de daha yüksek olacaktır. Bir de tabii bunun için örs, bız ve tezgah matkabı da lazım. Zımpara keçe kısmına gelince aylık zımpara tüketimim ortalama 70 adeti buluyor ama zedelenen parmak uçları bir başka tabii.
 
@tansu berkay

Tansu Abi polisaj kısmını metal polishler ve keten bez parçaları ile yapıyorum bir hayli pis bir uğraş aşaması olduğu içinde fotograflamaya ya imkanım ya da zamanım olmuyor, malum istenilen sürede krem yedirilmezse parlatma yerine malzeme karara da biliyor. Buarada biliyorsun araya 2 farklı kadro ve 1 adette toplu ama elden geçmesi gereken bir klasik daha sıkıştırdım. Bakalım ne olacak nasıl aralarından sıyrılabileceğim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tansu berkay
dogukan parlatma işleminden sonra herhangi bir koruyucu atıyormusun aluminyumun üstüne birsüre sonra dış etkenler karartıyor aluminyumu
 
@Bülent ÖZER

Bülent Abi açıkcası şöyle açıklayayim elimde geçmiş olduğum iki yıl öncesinden aynı şekilde polisaj yaptığım parçalar, hatta kadronun rekor kısımları dahi var ve genelde gözlemlediğim kaliteli parçalarda bu kararma olayına hiç rastlamadım halen ilk işlemdeki gibi pırıl pırıllar ama kalitesiz parçalarda değil bir düre 1 ay bile kararmalarına yetebiliyor özellikle sıradan 1"'lik gidon boyunlarında karşılaşılması yüksek bir durum.
Bunun dışıdaysa oldukça memnunum, aslında biraz kullandığım polisajında markası ile alakalı bir durum ki diğer polisajlar gibi parlak görünüm verecekken materyalide matlaştırmıyor güzel bir ince film tabakası da yüzeyde bırakıyot ki hissiyat olarakta bisim bisiklet komponentleri açısından iyi oluyor.
 
aynen dediğin gibi boğazda başıma geldi , benim parlatma şeklim daha farklıydı aluminyumu sıfır zımpara ile zımparalayıp bildiğiniz arabalarda kullanılan boya pastası ile pasta çekiyordum, sonuç mu ? bildiğiniz nikelaj görüntüsü :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
domuz yağıda polisaj işini çok iyi görür tabikide sadece domuz yağı olarak değil birkaç birşeylerde katıyorlar içine :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu


Araya giren onca zamana karşın güzel bir klasik parçanın paylaşımı ile bunu telafi edeyim.


Göbek seti tahriben 1967 - erken 80'ler dönemine ait olsa da bende ki göbeklerin tam üretim yılı 1978 yılına ait.
Karşınızda NOS durumda Campagnolo Record 1034 seri göbek takımı.

Göbeklerin gövdeleri, milleri, hatta mil sonlayıcıları olsun enfes ve ilk günkü kadar temiz, kusursuz diyebilirim, ki fotograflardan da eminim bana hak vereceksinizdir.



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5958_zps49004348.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5959_zps6686f98d.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5962_zpsce0cb9a7.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5964_zps98969111.jpg


Ve biraz daha detaya...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5966_zps5f06b64c.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5968_zps9ba45fe8.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5971_zps1360356f.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5977_zpsdfcb8004.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5981_zpsa8f694d2.jpg


Ve son olarak konuyu takip eden siz dostlarıma teşekkür etmeden önce bana bu eşsiz göbekleri hiç bir karşılık olmaksızın tamamen gönülden hediye eden Serhat YALMAN'a teşekkürlerimi sunarım. Benim için çok değerli olan bu parçalar sayesinde daha da bir manevi önem kazandı. :)


 

Decallerin bir kısmı uygulanmaya hazır olduğu gibi rekor kısımlarına bu gece 1200'lük zımpara ile ince dokunuşlara devam.

İnce ama kirli olduğunu da söylemeliyim. :)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20130910_231536_zpsccf5fe11.jpg

Çok yakında polisaj işlemi tamamlanmış ve yeniden doğmuş bir ALAN görmeye hazır olun!
 
bu paylaşım için çok çok teşekkür ederim Doğukan abi benim için gerçekten faydalı bir video. :)
 


Kadroyu aşağıda ki son fotografı ile sonlandırmış olup bu hali ile sadece kadro set olarak Berkan arkadaşımıza devretmiş bulunuyorum. Bu proje için hali hazırdaki mevcut parçalar ise yine *gerçek bir italyan klasiği için devamlılığını koruyacaktır. Bunca zaman göstermiş olduğunuz ilgi ve alaka içinde teşekkürlerimi sunarım.
Herkese iyi günler, iyi forumlar.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_6482_zpsac41ae06.jpg


*gerçek / klasik olmayan eski bisikletlerin klasik diye anılmasına ve tanımlanmasına karşı aldığım tavrın bir göstergesidir.
 
Geri