Akra Gran Fondo Antalya - 28 Nisan 2024

Bıyıkov

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2019
Mesaj
1.148
Tepki
3.089
Yaş
40
Şehir
Antalya
İsim
Ayhan Bıyıklıoğlu
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam kendi adima turkiyenin cogu sehirinde granfondoya katildim henuz boyle sacma bir uygulamaya buradan baska yerde denk gelmedim yarisan adami durdurup su vermek kadar hayatin olagan akisina aykiri bir uygulama olamaz.Sadece bisiklet yarisi da degil triatlon da yapiyorum trail de kosuyorum yok kosu yarislarinda da kostum demekki herkes yanlis biliyor yanlis uyguluyor birtek akragranfondo bu isin dogrusunu biliyor.

Parkuru tersten gitsek aynen oyle olurdu
Burada şöyle bir sıkıntı var. Kısa parkurda 200 kişi geliyor gruptan kime su verecekler. Uzun parkur için bence de verilmeli zaten herkes ayrı ayrı teker teker 3-5 kişi geliyor en fazla.
 
Scudo

Umut Tuna1

Daimi Üye
Kayıt
9 Şubat 2021
Mesaj
241
Tepki
541
Yaş
44
Şehir
ALANYA
İsim
Umut
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Burada şöyle bir sıkıntı var. Kısa parkurda 200 kişi geliyor gruptan kime su verecekler. Uzun parkur için bence de verilmeli zaten herkes ayrı ayrı teker teker 3-5 kişi geliyor en fazla.
Yok hocam 200 kisi ilk su istasyonuna ulasan grup 25-30 kisi daha fazla degil daha sonra peyderpey geliyor gruplar runtalya da 2bin kisi kostuk sadece su degil jel bile tutusturuyorladi elimize.Su istasyonunda 4 kisi ya vardi ya yoktu 4 kisi ile idare etmeye calisirsan tabiki yetisemezsiniz.Bilmiyorum ama ben hic denk gelmedim durun da suyunuzu dolduralim denilen bir granfondoya denk gelen varsa yada genel uygulama boyleyse bir sey diyemem.
 

yusuf_49

Aktif Üye
Kayıt
24 Eylül 2021
Mesaj
183
Tepki
426
Yaş
21
Şehir
Bursa
İsim
Yusuf Aytaç
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese geçmiş olsun. Kaza olduğunda arka taraflardaydım, tam düşmemeyi başardığımı zannederken arkamdan gelen darbeyle ben de nasiplenmiş oldum. Kaza anı ve sonrasınındaki vehameti kaydettiğim videodan görebilirsiniz.
529 nolu Antalyalı sporcu başta 758 numaralıyı onun düşmesiyle zaten siz dahil soldaki ve hatta belki arkadaki bir grubu telef etmiş. Garip olan önünde fren mesafesi varken bu kadar kötü fren yapıp arka tekeri kaydırmak ve düz bir çizgide gitmeyi başaramamak ve bir kişinin konumunu bozmakla en uçtakine doğru kazaya mahâl vermek. Ama sebebini anlıyorum ; pelaton zone2-3 takılırken araya birkaç tane nabzının limitlerinde süren eleman dalıyor ve sonuç birçok kişi için maddi manevi hüsran. Geçmiş olsun ne diyelim 🙁
 
Kayıt
11 Haziran 2006
Mesaj
43
Tepki
17
Şehir
Ankara - Oran
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Maalesef ben de kazaya karışanlardan oldum. 50+ hızla inişte gidiyorduk, kazanın olduğunu anlayıp yavaşlamaya çalıştım ama hafif de olsa düşmekten kurtulamadım. Bisiklete genel olarak birşey olmadı, sele pozisyonum değiştiği ve selenin önü kalktığı için kalan 35 km'yi çok rahatsız bir şekilde gitmek durumunda kaldım, yanımda alyan vardı ama sele sarsıntıyla çok sıkıştığı için düzeltemedim. Bir de garmin mount kırıldığı için garmin yol boyu sallandı. Tabii kaza sonrası hem ritmim bozulmuş oldu hem de rahat bi pozisyona giremediğim için sadece bitirmeye odaklandım. Ara ara bazı arkadaşların rüzgarına girmeye çalıştım ama çoğu kısa sürdü, son yokuştan önceki 10 km'de yabancı bi arkadaş selenin durumunu görünce rüzgarına girmemi teklif etti de biraz rahatladım. Cümleten geçmiş olsun, umarım hiçbir bisikletçi arkadaşımızda ciddi bir hasar yoktur.
 

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
793
Tepki
2.563
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
30 km'lik tırmanış için uzun parkurda yarıştım. Katılımcı sayısı da oldukça tatminkardı. Kalabalık değildi.
Zaten tırmanış noktasına gelene kadar 30 km'lik Kemer - Antalya yolunda 40km/h ortalaması ile tüm peloton kazasız gitti.
Tırmanışın bitimine 10 km kala hamstring'lerimde yaşadığım şiddetli kıramp ağrılarından dolayı bir hayli zaman kaybettim.
İnişine kadar sabredip kaybettiğim zamanı biraz da olsa geri kazanmak için tüm riskleri alarak inişe başladım.

İnişin ilk 10 km'si soğuk asfaltta geçti, kalan 10 km'si de temiz asfaltta.
Tüm inişi bitirdikten sonra finiş çizgisine 3 km kala son tırmanışı yaptım. Tırmanış bitip inişe geçtiğimde yine tüm riskleri alarak hızımı artırdım.
Bitime 1,5km kala inişin son virajını dönerken arka teker yerdeki kumda kaydı kendimi yerde buldum. Ufak asfalt yanıkları ile kalkıp finişten geçtim.
Böyle şeyler yarışın kaderinde oluyor maalesef. Bir arkadaşımız da 20 km'lik inişin soğuk asfalt bölümünde düşüp köprücük ve leğen kemiğini kırdı.
Düşmemiş olsaydı muhtemelen kürsü alırdı. Benim bisikletimin sadece vites kollarında kozmetik hasar oldu. Hatta başka hasar olmamasına çok şaşırdım.

Seneye uzunda tekrar görüşmek üzere :)



IMG_5635.jpg
 

Omzu kalabalık

Daimi Üye
Kayıt
25 Temmuz 2022
Mesaj
254
Tepki
544
Yaş
40
Şehir
Ankara
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese çok geçmiş olsun.

Geçen seneye göre nasıl bir ilerleme kaydettiğimi görmek için yine uzun parkurdaydım. Geçen seneye göre daha az katılım vardı ve hava daha sıcaktı.

Yeni bisiklet ile ilerlememi görmek istiyordum ama istediğim kiloya inemedeğim için çok bir ilerleme kaydedemedim. Sağ salim tamamlamış olmam en büyük kazancım.

Hiç risk almadım, seneye katılacak olanlara da tavsiye etmiyorum.

Not: uzun parkurdaki iki cp noktası yokuştaydı ve görevlilerin arkamızdan koşturup elimize su tutuşturmasını beklemenin ve bunu herkese eşit seviyede yapabilmelerinin mümkün olmadığını düşünüyorum. Durup almak en makul olanıdır.
 

"Oğuzz"

Üye
Kayıt
11 Mayıs 2019
Mesaj
49
Tepki
103
Yaş
40
Şehir
Antalya
İsim
"Oğuzz''
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
30 km'lik tırmanış için uzun parkurda yarıştım. Katılımcı sayısı da oldukça tatminkardı. Kalabalık değildi.
Zaten tırmanış noktasına gelene kadar 30 km'lik Kemer - Antalya yolunda 40km/h ortalaması ile tüm peloton kazasız gitti.
Tırmanışın bitimine 10 km kala hamstring'lerimde yaşadığım şiddetli kıramp ağrılarından dolayı bir hayli zaman kaybettim.
İnişine kadar sabredip kaybettiğim zamanı biraz da olsa geri kazanmak için tüm riskleri alarak inişe başladım.

İnişin ilk 10 km'si soğuk asfaltta geçti, kalan 10 km'si de temiz asfaltta.
Tüm inişi bitirdikten sonra finiş çizgisine 3 km kala son tırmanışı yaptım. Tırmanış bitip inişe geçtiğimde yine tüm riskleri alarak hızımı artırdım.
Bitime 1,5km kala inişin son virajını dönerken arka teker yerdeki kumda kaydı kendimi yerde buldum. Ufak asfalt yanıkları ile kalkıp finişten geçtim.
Böyle şeyler yarışın kaderinde oluyor maalesef. Bir arkadaşımız da 20 km'lik inişin soğuk asfalt bölümünde düşüp köprücük ve leğen kemiğini kırdı.
Düşmemiş olsaydı muhtemelen kürsü alırdı. Benim bisikletimin sadece vites kollarında kozmetik hasar oldu. Hatta başka hasar olmamasına çok şaşırdım.

Seneye uzunda tekrar görüşmek üzere :)



316689 dosyayı görüntüle
Çok geçmiş olsun. Yarışta neredeyse bütün yokuşu beraber çıktık (72 numara beyaz trek :) ) Düştüğünü okuyunca çok üzüldüm. Umarım iyisindir.
Eğimin sertleştiği yerlerde benden güçlü olduğunu üzülerek müşahede ettim :) Kendi memleketimde yarışmanın avantajını inişte kullandım.
Tekrar geçmiş olsun diliyorum. Görüşmek üzere 🙏🏻
 

gunerokn

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2021
Mesaj
793
Tepki
2.563
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
okan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok geçmiş olsun. Yarışta neredeyse bütün yokuşu beraber çıktık (72 numara beyaz trek :) ) Düştüğünü okuyunca çok üzüldüm. Umarım iyisindir.
Eğimin sertleştiği yerlerde benden güçlü olduğunu üzülerek müşahede ettim :) Kendi memleketimde yarışmanın avantajını inişte kullandım.
Tekrar geçmiş olsun diliyorum. Görüşmek üzere 🙏🏻
Hatırladım evet. :)
Benim için yarışı keyifli hale getiren şey seninle birlikte gittiğimiz bölümlerdi.
Düştüğüm son bölümde 2-3 dakikalık bir zaman kaybı yaşadım, asıl zamanı kıramp yüzünden kaybetmiştim.
Bir sonraki yarışlarda umarım tekrar keyifli süreriz, çok teşekkür ederim :)🙏
 

air28-3

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2015
Mesaj
744
Tepki
4.249
Yaş
41
Şehir
Kayseri
İsim
Ersin
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
72589dd1-a3f7-49d5-8198-de2e2fbb91b5.jpg

Herkese merhaba, kaza bir kaç metre önümde oldu, kılpayı kaçtım diyebilirim. Geçmiş olsun , sert düşüşler oldu, içim acıdı.. Köyün sonundaki rampa çıkışının inişinde sola sert viraj vardı orası da bir hayli sıkıntılıydı sanırım orada da düşen olmuş.
 

Bexx

Üye
Kayıt
16 Ekim 2016
Mesaj
7
Tepki
21
Şehir
İzmir
İsim
Bisiklet Hoca
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Giant
Açıkçası bu şekilde düz başlayıp devam eden hızlı parkurlar düzenli olarak yarışlara katılmayan, heyecanlı ve hırslı katılımcılar çoğunlukta olduğunda (gran fondolar doğal olarak böyle oluyor) kaza ihtimali de çok yüksek oluyor.

İmkanlar her zaman yarış başlarına grupları seyreltecek yokuşlar koymaya izin vermeyebilir. Bu nedenle bence çözüm yarış sonuçlarının başlangıç ve bitiş zamanları baz alınarak ölçülmesi yerine belirlenecek ara segmentlerdeki zamanların toplamları baz alınarak belirlenmesi. Bu olduğu zaman insanlar beslenme noktalarında rahat rahat dururlar, en önde kalmak için gereksiz riskler almazlar. İtiraz olarak bu durumun sprint finişini anlamsızlaştıracağını söyleyebilirsiniz, fakat sprint finişi zaten bütün yarışları kazanan 5-10 kişilik bir insan grubunu ilgilendiriyor.
Selamlar,

Bahsettiğiniz ara segment konseptini tırmanış yarışlarında uygulamak mümkün olabiliyor, örnek olarak Queens of the Eagean, fakat yol yarışı karakterinde bu çok da uygulanabilir bir sistem değil maalesef. Her bir segmentin ölçülmesi daha komplike bir timing sistemi gerektiriyor, bisiklet gibi hızlı yarışlarda bunu uygulamak oldukça zor olacaktır. Triatlon yarışlarında bile ölçümler sporcunun yavaşlatıldığı alanlarda yapılıyor. Bisiklette bunun pratik olarak uygulanabileceği alan bahsettiğim gibi tırmanış yarışları ve onun da konsepti ve keyfi oldukça farklı oluyor. Sadece istasyonlara giriş ve çıkışlarda sürenin durdurulması ise yarışın genel bitiş süresini bilinmez hale getirebilir, daha da ilginci, finish çizgisinden geçen son sporcuya kadar kimin birinci olduğu anlaşılamayabilir.

En önde kalma arzusunun beslenme noktalarını rahat kullanmak olduğunu çok düşünmüyorum açıkçası, niye derseniz, önde giden sporcular 50km'yi zaten çok rahat çıkarabilen sporcular ve hemen hemen hiçbiri zaten beslenme noktasında durmuyor. Kısa parkur için beslenme noktası daha çok spora yeni başlayan, sosyal bisiklet severler için uğrak bir nokta. Uzun parkurda tabi ki takviye ihtiyacı olacaktır, fakat onda da dediğim gibi her yarışmacı için eşit şartların var olmasıdır önemli olan.

Konunun daha da temeline inersek, Gran Fondo esasında büyük sürüş demek, çıkış amacı da toplu şekilde sosyal bir etkinlikte bulunmak. Yarış haline dönüşmesi ise bu konseptin zorluğunu oluşturuyor zaten. Yarışan sürücü ile sosyal sürücüyü ayırmanın mümkün olmaması pelotonun karakterini tayin etmeye büyük engel. Yapılamaz değil, kesinlikle yapılabilir, koşu yarışlarında puanlama sistemi var ve ona göre çıkış listeleri oluşuyor, fakat bu hafızayı yaratan ITRA gibi uluslararası kurumlar var. O kadar büyük çapta yapmaya tabi ki gerek yok fakat, Bisiklet Federasyonu hali hazırda bir Gran Fondo takvimi yayınladı, ve bu takvimdeki yarışların puanlamalarını alıyor. Organizatörlere dese ki, katılımcıları start alanına bu puanlamaya göre alacaksın, zaten konu hallolacak.

Hocam kendi adima turkiyenin cogu sehirinde granfondoya katildim henuz boyle sacma bir uygulamaya buradan baska yerde denk gelmedim yarisan adami durdurup su vermek kadar hayatin olagan akisina aykiri bir uygulama olamaz.Sadece bisiklet yarisi da degil triatlon da yapiyorum trail de kosuyorum yok kosu yarislarinda da kostum demekki herkes yanlis biliyor yanlis uyguluyor birtek akragranfondo bu isin dogrusunu biliyor.

Parkuru tersten gitsek aynen oyle olurdu
Selamlar,

Kapadokya Gran Fondo, zannediyorum 2015 yılında, istasyonda 10'a yakın istasyon görevlisi mataralara suları doldurmuş, bisiklet ile durmadan ilerleyen amatör bisikletlilere su vermeye çalışıyordu. Koşarak vermeye çalışan fakat muvaffak olamayanlar mı dersiniz, düşüp kendini sakatlayanlar mı dersiniz, suyu bir türlü alamayıp 40 km susuz bisiklet sürmek zorunda kalanlar mı dersiniz, yerlere saçılan mataralar mı dersiniz, siz seçin. Sonrasında zaten bu sistemin amatör bisiklet yarışlarında uygulanamayacağı gerçeği kabul edilmiş ve, evet bu bir yarış fakat ihtiyacını karşılamak isteyen varsa hem emniyet için, hem adil olmak için istasyonda duracak fikri kabul görmüş. İstemiyorsanız hiç durmayın, kimse size neden durmadınız da demez. Yeterli besin ve sıvı ihtiyacınızı yanınıza aldıktan sonra durmaksızın sürebilirsiniz bütün parkuru.

Ek olarak, Runtalya'dan ve koşu yarışlarından bahsetmişsiniz fakat bisiklet ve koşu yarışları çok farklı konseptler. Farklarını uzun uzadıya konuşabiliriz tabi ki, fakat en nihayetinde patika koşusunda da istasyon görevlileri yalnızca sizin mataralarınızı doldurmanıza yardımcı olurlar. Ve beslenme ihtiyacınız için, o masanın başında yine durursunuz. Yol maratonları haricinde kimse sizin elinize su tutuşturup göndermez. Pek çok nitelikli patika yarışlarında, bardak zorunlu malzemedir ve kendi bardağınızı taşımazsanız diskalifiye edilirsiniz, sıvı ihtiyacınızı da bu bardak vasıtası ile giderirsiniz. Bunun gerekçesi de çok basit aslında, doğayı korumak, çöp yığınlarını engellemek. Yol koşularının hızlı doğası gereği sporcular tabi ki koşu esnasında bu desteği alabilir, fakat onda da küçük şişeler kullanılır ve çöpün atılabileceği bir alan tanımlanmıştır ve yalnızca oraya atılır çöpler.

Sizin koşmuş olabileceğiniz yarışlarda farklı uygulamalar olmuş olabilir. Hangi amatör yol bisikleti yarışında farklı bir uygulama gördüğünüzü de açıkçası merak etmedim değil.

Bu yarış özelinde çok basit aslında. Kısa parkur starttan sonra Kemer içinde bir tur attırıp önce yokuşa çıkartacaksın grubu sonra Kiriş’ten ana yola katılım vereceksin. Al sana 30-40 kişilik peloton. Dönüşü de beldibi yerine göynükten yaparsın toplam mesafe de çok değişmez.
Selamlar,

Bahsettiğiniz elbette yapılabilir, faydası da olabilir, yarışan grubu dağıtmakta işe tabi ki yarar. Denemekten zarar da gelmez fakat bunu geçekleştirmek, kaza özelinde yaşanan sorunun giderilmesini çok büyük ihtimalle sağlamayacaktır. Bisiklete yeni başlamış olan bir bisikletli grubun tırmanışa önce girmek için çaba gösterip, tırmanışta kesilerek grubu blokladığını hayal edin. Diğer senaryoda ise, pelotonu dağıtmak kimi zaman iyi olmakla beraber kimi zaman operasyonel gerekçelerle iyi olmayabiliyor. Fazla meşguliyet vermeden açılması gereken bir yolu, sadece pelotonu dağıtmak için daha zorlu bir parkura sokmak, yarışın arkasının çok fazla sünmesine sebep olabilir. O zaman da olası kazalara müdahaleler gecikecek, trafik açılma süreleri uzayacak, memnuniyetsiz bir yerel tepkiye dönüşecektir.

Amatör bisiklet yarışlarında çok uzun süredir bu tip bir kaza görmemiştim. Çok daha büyük gruplarla daha hızlı parkurlarda yarışlar yapıldı ve bu tip bireysel bir kaza meydana gelmedi, gelmesi de beklenmez zaten. Herhangi bir sebepten, bir şekilde kazaya sebebiyet veren bir arkadaşımız olmuş ve sporun doğası gereği kaza zincirlemeye dönüşmüş.

Şahsi fikrim; sporcuların bazı kuralları kendi aralarında benimsemiş olmaları ve bu kuralların uygulanmasında asgari özeni yine kendi aralarında göstermeleri gerektiğidir. Yarışlar, organizasyonlar, etkinlikler gelip geçicidir, bir etkinliğe senede bir kere gidersiniz, aynı etkinliğin bir sonraki versiyonu bir sene sonradır. Fakat başka bir bisiklet etkinliğine 2 hafta sonra gidebilirsiniz, önümüzde Caretta Gran Fondo var mesela, bisiklet camiası çok büyük değil, orada da yine hemen hemen aynı insanlar yarışılacak. Pelotonda yada yarışta, sporcuların birbirini kontrol etmesi, uyarması, destek olması, tecrübesizleri doğru bir şekilde yarış öncesi ve yarış sonrası ikaz etmesi, yanında sürüş yapanı geliştirmesi, bir nevi öz kontrol ile grubu disiplinli tutması gerektiğine inanıyorum. Ben pelotonu birlikten doğan büyük bir makina gibi görüyorum, yarattığı keyfin de o büyük grubun bir parçası olmaktan kaynaklandığını düşünüyorum. Bisikletçiler kendi aralarında emniyetlerini sağlayacak düzeni oluşturamazlarsa, ne organizasyonlar, ne federasyonlar, ne uluslararası birlikler bunu sağlayabilir.

Keyifli muhabbetler
 
Son düzenleme:

Umut Tuna1

Daimi Üye
Kayıt
9 Şubat 2021
Mesaj
241
Tepki
541
Yaş
44
Şehir
ALANYA
İsim
Umut
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar,

Bahsettiğiniz ara segment konseptini tırmanış yarışlarında uygulamak mümkün olabiliyor, örnek olarak Queens of the Eagean, fakat yol yarışı karakterinde bu çok da uygulanabilir bir sistem değil maalesef. Her bir segmentin ölçülmesi daha komplike bir timing sistemi gerektiriyor, bisiklet gibi hızlı yarışlarda bunu uygulamak oldukça zor olacaktır. Triatlon yarışlarında bile ölçümler sporcunun yavaşlatıldığı alanlarda yapılıyor. Bisiklette bunun pratik olarak uygulanabileceği alan bahsettiğim gibi tırmanış yarışları ve onun da konsepti ve keyfi oldukça farklı oluyor. Sadece istasyonlara giriş ve çıkışlarda sürenin durdurulması ise yarışın genel bitiş süresini bilinmez hale getirebilir, daha da ilginci, finish çizgisinden geçen son sporcuya kadar kimin birinci olduğu anlaşılamayabilir.

En önde kalma arzusunun beslenme noktalarını rahat kullanmak olduğunu çok düşünmüyorum açıkçası, niye derseniz, önde giden sporcular 50km'yi zaten çok rahat çıkarabilen sporcular ve hemen hemen hiçbiri zaten beslenme noktasında durmuyor. Kısa parkur için beslenme noktası daha çok spora yeni başlayan, sosyal bisiklet severler için uğrak bir nokta. Uzun parkurda tabi ki takviye ihtiyacı olacaktır, fakat onda da dediğim gibi her yarışmacı için eşit şartların var olmasıdır önemli olan.

Konunun daha da temeline inersek, Gran Fondo esasında büyük sürüş demek, çıkış amacı da toplu şekilde sosyal bir etkinlikte bulunmak. Yarış haline dönüşmesi ise bu konseptin zorluğunu oluşturuyor zaten. Yarışan sürücü ile sosyal sürücüyü ayırmanın mümkün olmaması pelotonun karakterini tayin etmeye büyük engel. Yapılamaz değil, kesinlikle yapılabilir, koşu yarışlarında puanlama sistemi var ve ona göre çıkış listeleri oluşuyor, fakat bu hafızayı yaratan ITRA gibi uluslararası kurumlar var. O kadar büyük çapta yapmaya tabi ki gerek yok fakat, Bisiklet Federasyonu hali hazırda bir Gran Fondo takvimi yayınladı, ve bu takvimdeki yarışların puanlamalarını alıyor. Organizatörlere dese ki, katılımcıları start alanına bu puanlamaya göre alacaksın, zaten konu hallolacak.



Selamlar,

Kapadokya Gran Fondo, zannediyorum 2015 yılında, istasyonda 10'a yakın istasyon görevlisi mataralara suları doldurmuş, bisiklet ile durmadan ilerleyen amatör bisikletlilere su vermeye çalışıyordu. Koşarak vermeye çalışan fakat muvaffak olamayanlar mı dersiniz, düşüp kendini sakatlayanlar mı dersiniz, suyu bir türlü alamayıp 40 km susuz bisiklet sürmek zorunda kalanlar mı dersiniz, yerlere saçılan mataralar mı dersiniz, siz seçin. Sonrasında zaten bu sistemin amatör bisiklet yarışlarında uygulanamayacağı gerçeği kabul edilmiş ve, evet bu bir yarış fakat ihtiyacını karşılamak isteyen varsa hem emniyet için, hem adil olmak için istasyonda duracak fikri kabul görmüş. İstemiyorsanız hiç durmayın, kimse size neden durmadınız da demez. Yeterli besin ve sıvı ihtiyacınızı yanınıza aldıktan sonra durmaksızın sürebilirsiniz bütün parkuru.

Ek olarak, Runtalya'dan ve koşu yarışlarından bahsetmişsiniz fakat bisiklet ve koşu yarışları çok farklı konseptler. Farklarını uzun uzadıya konuşabiliriz tabi ki, fakat en nihayetinde patika koşusunda da istasyon görevlileri yalnızca sizin mataralarınızı doldurmanıza yardımcı olurlar. Ve beslenme ihtiyacınız için, o masanın başında yine durursunuz. Yol maratonları haricinde kimse sizin elinize su tutuşturup göndermez. Pek çok nitelikli patika yarışlarında, bardak zorunlu malzemedir ve kendi bardağınızı taşımazsanız diskalifiye edilirsiniz, sıvı ihtiyacınızı da bu bardak vasıtası ile giderirsiniz. Bunun gerekçesi de çok basit aslında, doğayı korumak, çöp yığınlarını engellemek. Yol koşularının hızlı doğası gereği sporcular tabi ki koşu esnasında bu desteği alabilir, fakat onda da küçük şişeler kullanılır ve çöpün atılabileceği bir alan tanımlanmıştır ve yalnızca oraya atılır çöpler.

Sizin koşmuş olabileceğiniz yarışlarda farklı uygulamalar olmuş olabilir. Hangi amatör yol bisikleti yarışında farklı bir uygulama gördüğünüzü de açıkçası merak etmedim değil.



Selamlar,

Bahsettiğiniz elbette yapılabilir, faydası da olabilir, yarışan grubu dağıtmakta işe tabi ki yarar. Denemekten zarar da gelmez fakat bunu geçekleştirmek, kaza özelinde yaşanan sorunun giderilmesini çok büyük ihtimalle sağlamayacaktır. Bisiklete yeni başlamış olan bir bisikletli grubun tırmanışa önce girmek için çaba gösterip, tırmanışta kesilerek grubu blokladığını hayal edin. Diğer senaryoda ise, pelotonu dağıtmak kimi zaman iyi olmakla beraber kimi zaman operasyonel gerekçelerle iyi olmayabiliyor. Fazla meşguliyet vermeden açılması gereken bir yolu, sadece pelotonu dağıtmak için daha zorlu bir parkura sokmak, yarışın arkasının çok fazla sünmesine sebep olabilir. O zaman da olası kazalara müdahaleler gecikecek, trafik açılma süreleri uzayacak, memnuniyetsiz bir yerel tepkiye dönüşecektir.

Amatör bisiklet yarışlarında çok uzun süredir bu tip bir kaza görmemiştim. Çok daha büyük gruplarla daha hızlı parkurlarda yarışlar yapıldı ve bu tip bireysel bir kaza meydana gelmedi, gelmesi de beklenmez zaten. Herhangi bir sebepten, bir şekilde kazaya sebebiyet veren bir arkadaşımız olmuş ve sporun doğası gereği kaza zincirlemeye dönüşmüş.

Şahsi fikrim; sporcuların bazı kuralları kendi aralarında benimsemiş olmaları ve bu kuralların uygulanmasında asgari özeni yine kendi aralarında göstermeleri gerektiğidir. Yarışlar, organizasyonlar, etkinlikler gelip geçicidir, bir etkinliğe senede bir kere gidersiniz, aynı etkinliğin bir sonraki versiyonu bir sene sonradır. Fakat başka bir bisiklet etkinliğine 2 hafta sonra gidebilirsiniz, önümüzde Caretta Gran Fondo var mesela, bisiklet camiası çok büyük değil, orada da yine hemen hemen aynı insanlar yarışılacak. Pelotonda yada yarışta, sporcuların birbirini kontrol etmesi, uyarması, destek olması, tecrübesizleri doğru bir şekilde yarış öncesi ve yarış sonrası ikaz etmesi, yanında sürüş yapanı geliştirmesi, bir nevi öz kontrol ile grubu disiplinli tutması gerektiğine inanıyorum. Ben pelotonu birlikten doğan büyük bir makina gibi görüyorum, yarattığı keyfin de o büyük grubun bir parçası olmaktan kaynaklandığını düşünüyorum. Bisikletçiler kendi aralarında emniyetlerini sağlayacak düzeni oluşturamazlarsa, ne organizasyonlar, ne federasyonlar, ne uluslararası birlikler bunu sağlayabilir.

Keyifli muhabbetler
Trail yarislarinda bardak zorunlu malzemedir ama kullanilan bir malzeme degildir kosu yeleklerine koydugumuz elastik suluklari doldururuz bittikce ve evet trail yarislarinda bile istasyona gelmeden gorevliler bardaklari doldurmus oluyor isteyen suyunu isteyen kolasini isteyen sodasini hazir onunde buluyor sadece suluk dolduracaksak zaman kaybederiz.Ben yarisa hazir olarak baslarim 2 mataram da doluydu bu yarista biri su biri vitargo ile tek istegim gecerken suyu alip serinlemekti.Benim katildigim baskent granfonda da,beykoz uzun parkurda,bodrum granfondoda,fethiye granfondoda,alanya triatlonunda,mersin triatlonunda vs.hicbirinde yani durun ve suyunuzu alin denilmedi demekki bana denk gelmemis diyelim o zaman madem bu kadar cok itiraz edildi oyle olsun.Cevre temizligininden de bahsetmissiniz bunu saglamakta organizasyonun gorevi olmali atiyorum ilk 500 metre veya 1 km cop atma noktasi olur sonrasinda atanlar cezalandirilir gibi kurallar konulur.Her yarismaci ortalama 2-3 jel tuketiyor yaris boyunca kac tanesi copunu cebinde geri getiriyor??Siseden cok bu daha buyuk kirlilik yaratiyor.Velhasil uzatmayayim organizasyonun zayifligi sebebiyle yasaniyor bence bunlar birkac su istasyonu kurup her gelene su vermek bu kadar zor degil sadece parayi alinca is bitmiyor yani aldigin parayla duzgun organize etmek lazim her seyi.Biz talep edecegiz herkes kendini gelistirecek toplum olarak vasatliga alismayacagiz her seyin en iyisini isteyecegiz ki herkes kendini gelistirsin.Antalya nirvana yarisinda yokus bitimine koymuslardi istasyonu her gelenin eline tutusturuyorlardi isteyince oluyor yani zaten iddiali olan yarismacilar durup zaman kaybetmez onlar hazirliklidir fakat yaris bu her sey olabilir adam matarasini dusurdu belki susuz mu tamamlasin yarisi zaman kaybetmemek icin? Arkadaslar bu yarislarin bu organizasyonlarin oznesi biziz yani sporcular biz isteyecegiz ki organizatorler yerine getirsin daha hazirlikli olsunlar daha bilincli olsunlar daha sporcu odakli olsunlar.Kaza konusuna da yapacak bir sey yok toplu surus yapiliyor ve hizli surus yapiliyor hiz olan yerde daima kaza olur bunu en aza indirmenin tek yolu pelotonun erkenden kopmasini saglamaktir bu yaris ozelinde parkur tersten kosulsaydi 2 km ilerde saglam bir yokusla baslayacakti yaris zaten kopan orda kopacak kalanlar da kendi dengi gruplarla yola devam edecekti cok daha saglikli olurdu.Olan kaza benim bir yarista gordugum en hizli en tehlikeli kazaydi hizimiz 60tan fazlaydi ilk dusenler cok kotu dustuler malesef insallah herkes iyidir cok uzuldum ben sahsen ustune bir de cok bisiklet hasar aldi bu ekonomik kosullarda cok yazik benim gidonum hasar almis sadece gidon,gidon bogazi degisti 5-6 bin lira masraf cikti diger arkadaslari dusunemiyorum bile.Boyle yarislarda mutlaka sigorta yapilmali bence isterlerse ucrete yansitsinlar farki ama mutlaka yapilmali.Federasyonun buna el atmasi sart.
Bu arada yanlis anlasilma olmasin pesimden kosup su versin demiyorum kimse suyu uzatsinlar sadece gecerken aliyoruz zaten onu anlatmak istiyorum kendimi yanlis ifade etmis olmayayim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Osmangazi43

Aytaç DİREK

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2013
Mesaj
367
Tepki
1.558
Şehir
izmir
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Boyle yarislarda mutlaka sigorta yapilmali bence isterlerse ucrete yansitsinlar farki ama mutlaka yapilmali.
iyi geceler, bilmediğim için soruyorum. Sigorta firmaları bisiklet yarışlarında bedelini ödeyen kişilerin bisikletlerini sigortalıyor mu? 20 bin -300 bin lira aralığında çeşitli bisikletlerin bulunduğu bir organizasyonda sigorta bedeli ve bir kaza durumunda sigortalıya ödenecek rakamlar gibi sorular kafamda uçuşuyor.
Kişisel fikrim, yüksek risk faktörleri nedeniyle sigorta firmalarının bu topa asla girmeyecekleri yönünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf_49

Umut Tuna1

Daimi Üye
Kayıt
9 Şubat 2021
Mesaj
241
Tepki
541
Yaş
44
Şehir
ALANYA
İsim
Umut
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
iyi geceler, bilmediğim için soruyorum. Sigorta firmaları bisiklet yarışlarında bedelini ödeyen kişilerin bisikletlerini sigortalıyor mu? 20 bin -300 bin lira aralığında çeşitli bisikletlerin bulunduğu bir organizasyonda sigorta bedeli ve bir kaza durumunda sigortalıya ödenecek rakamlar gibi sorular kafamda uçuşuyor.
Kişisel fikrim, yüksek risk faktörleri nedeniyle sigorta firmalarının bu topa asla girmeyecekleri yönünde.
Ben de bilmiyorum inanin ama buyuk ihtimalle yapmiyorlardir fakat federasyon sart kosarsa bunu yapilabilir kanimca.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osmangazi43

Aytaç DİREK

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2013
Mesaj
367
Tepki
1.558
Şehir
izmir
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben de bilmiyorum inanin ama buyuk ihtimalle yapmiyorlardir fakat federasyon sart kosarsa bunu yapilabilir kanimca.
Bisiklet Federasyonu şart koşsa bile bunu katılımcılara ancak dayatabilir ve bu durumda da katılımcılar sigorta firmalarının kapılarını aşındıacak ve hiçbir sonuç alamayacaklardır.
Ben çok da pahalı olmayan motorsikletim için kasko yaptırmak amacıyla birçok sigorta firmasından fiyat aldığımda, arabamın kasko bedelinin neredeyse iki katı fiyat verdiler risk faktörü fazla olduğu için.

Bu durum tahminimce bisiklet için de böyledir. Çalınma ihtimalinin fazla olması, kaza geçirip kadronun ya da ekipmanlarının kırılma ihtimalin fazla olması, ve biraz da özel bir bisikletse yani yarış amacıyla üretilmiş üst seviye bisikletse bedelinin fazla olması nedeniyle sigorta firmaları böyle bir uygulamaya girmeyecektir diye düşünüyorum.

Forumda sigortacılık üzerine çalışan bir arkadaş varsa bizi aydınlatabilir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osmangazi43

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
1.025
Tepki
2.017
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Zannediyorum kasko benzeri kendi ekipmanının zararını karşılayacak bi sigortadan değil de kısa süreli ve canlı cansız karşı tarafa vereceğiniz zararlarla ilgili mali sorumluluk sigortasından bahsediliyor. Yapılabilir..
 

Bexx

Üye
Kayıt
16 Ekim 2016
Mesaj
7
Tepki
21
Şehir
İzmir
İsim
Bisiklet Hoca
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Giant
Trail yarislarinda bardak zorunlu malzemedir ama kullanilan bir malzeme degildir kosu yeleklerine koydugumuz elastik suluklari doldururuz bittikce ve evet trail yarislarinda bile istasyona gelmeden gorevliler bardaklari doldurmus oluyor isteyen suyunu isteyen kolasini isteyen sodasini hazir onunde buluyor sadece suluk dolduracaksak zaman kaybederiz.Ben yarisa hazir olarak baslarim 2 mataram da doluydu bu yarista biri su biri vitargo ile tek istegim gecerken suyu alip serinlemekti.Benim katildigim baskent granfonda da,beykoz uzun parkurda,bodrum granfondoda,fethiye granfondoda,alanya triatlonunda,mersin triatlonunda vs.hicbirinde yani durun ve suyunuzu alin denilmedi demekki bana denk gelmemis diyelim o zaman madem bu kadar cok itiraz edildi oyle olsun.Cevre temizligininden de bahsetmissiniz bunu saglamakta organizasyonun gorevi olmali atiyorum ilk 500 metre veya 1 km cop atma noktasi olur sonrasinda atanlar cezalandirilir gibi kurallar konulur.Her yarismaci ortalama 2-3 jel tuketiyor yaris boyunca kac tanesi copunu cebinde geri getiriyor??Siseden cok bu daha buyuk kirlilik yaratiyor.Velhasil uzatmayayim organizasyonun zayifligi sebebiyle yasaniyor bence bunlar birkac su istasyonu kurup her gelene su vermek bu kadar zor degil sadece parayi alinca is bitmiyor yani aldigin parayla duzgun organize etmek lazim her seyi.Biz talep edecegiz herkes kendini gelistirecek toplum olarak vasatliga alismayacagiz her seyin en iyisini isteyecegiz ki herkes kendini gelistirsin.Antalya nirvana yarisinda yokus bitimine koymuslardi istasyonu her gelenin eline tutusturuyorlardi isteyince oluyor yani zaten iddiali olan yarismacilar durup zaman kaybetmez onlar hazirliklidir fakat yaris bu her sey olabilir adam matarasini dusurdu belki susuz mu tamamlasin yarisi zaman kaybetmemek icin? Arkadaslar bu yarislarin bu organizasyonlarin oznesi biziz yani sporcular biz isteyecegiz ki organizatorler yerine getirsin daha hazirlikli olsunlar daha bilincli olsunlar daha sporcu odakli olsunlar.Kaza konusuna da yapacak bir sey yok toplu surus yapiliyor ve hizli surus yapiliyor hiz olan yerde daima kaza olur bunu en aza indirmenin tek yolu pelotonun erkenden kopmasini saglamaktir bu yaris ozelinde parkur tersten kosulsaydi 2 km ilerde saglam bir yokusla baslayacakti yaris zaten kopan orda kopacak kalanlar da kendi dengi gruplarla yola devam edecekti cok daha saglikli olurdu.Olan kaza benim bir yarista gordugum en hizli en tehlikeli kazaydi hizimiz 60tan fazlaydi ilk dusenler cok kotu dustuler malesef insallah herkes iyidir cok uzuldum ben sahsen ustune bir de cok bisiklet hasar aldi bu ekonomik kosullarda cok yazik benim gidonum hasar almis sadece gidon,gidon bogazi degisti 5-6 bin lira masraf cikti diger arkadaslari dusunemiyorum bile.Boyle yarislarda mutlaka sigorta yapilmali bence isterlerse ucrete yansitsinlar farki ama mutlaka yapilmali.Federasyonun buna el atmasi sart.
Bu arada yanlis anlasilma olmasin pesimden kosup su versin demiyorum kimse suyu uzatsinlar sadece gecerken aliyoruz zaten onu anlatmak istiyorum kendimi yanlis ifade etmis olmayayim.
Selamlar,

Katılmış olduğunuzu belirttiğiniz yarışların kuralları aşağıdaki gibi; triatlon yarışlarında farklılıklar olabilir. Fakat, ana fikri bir önceki yazımda belirtmiş olduğum için tekrarlamanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum.

baskent granfonda,

10.1. Gran Fondo boyunca kısa parkurda en az bir adet, uzun parkurda en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

beykoz uzun parkurda,

10.1.
At least one feed zone will be set up in the short course at the Turkcell Gran Fondo Series. At least two feed zones will be set up in the long course at the Turkcell Gran Fondo Series. The feed zones will always be located on the right side of the road. The participants can benefit from the services provided at the feed zones only by stopping.

bodrum granfondoda,


10.1. Bodrum Halikarnas Granfondo 2024 boyunca en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

fethiye granfondoda


10.1. Özel Lokman Hekim Esnaf Hastanesi Uluslararası Fethiye LikyaGranfondo 2023 boyunca en az bir adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

Nirvana GRAN FONDO


OUTSIDE ASSISTANCE Volunteers won’t be handing out drinking bottles nor have plastic bottles to grab. Riders will need to fill their bottles from large water bowsers and grab food/nutrition themselves.
A helper/relative may however hand out a bottle/drink in the dedicated zones. Any rider support (i.e. bottles, food, mechanical, etc.) is only allowed in the Feed Zones and nowhere else on course.

TÜRKİYE BİSİKLET FEDERASYONU “UCI CYCLING FOR ALL” KATEGORİSİ AMATÖR YOL BİSİKLETİ YARIŞ ORGANİZASYONLARI TALİMATI

Parkurda yer alan ve katılımcıların bisikletleri ile önünde duracağı beslenme alanı
kalabalık grupların yığılmalarına ve yüksek oranda kazaya sebebiyet vermemeleri için aralıklarla yerleştirilmiş masalar şeklinde düzenlenmelidir.

Forum link paylaşmama izin vermedi, her bir yarışın kuralını yarışların sayfasında bulabilirsiniz.

Yukarıdaki kurallar, yani Gran Fondo yarışlarının tamamının kuralları aynıdır. Yarış dediğimiz şey zaten sporcuya belirtilen kurallar içerisinde yaşanan rekabettir, sporcuların taleplerine göre "özel" yarışlar oluşturulacağı gibi, organizasyon kurallarını açıklar ve bu kuralları kabul edenler yarışa kayıt olurlar, Türkiye'deki yarışlar ikinci kategoridedir ve kurallarını kabul etmiş olmadan yarışa zaten katılamazsınız. Organizasyonların oluşturduğu yarışlarda kural yukarıda da görebileceğiniz gibi, UCI Gran Fondo yarışları da dahil olmak üzere, sporcunun beslenme istasyonunda matarasını kendi doldurması yönündedir. Şansınıza, istasyonda inisiyatif alıp, size yardımcı olmuş olanlar olabilir, bitkinsinizdir, istasyon sakindir, yardım istersiniz, tabi ki görevliler yardımcı olabilirler.

Şunu talep edebilirsiniz; kendi desteğinizi istasyon bölgesine göndererek, orada bireysel beslenmenizi sağlamak için organizasyonlara talepte bulunabilirsiniz. Siz istasyondan geçerken size şişenizi uzatabilir. Fakat hiç bir organizasyon bu iş için size özel bir personel tayin etmez, edemez. Çünkü, daha önce de bahsettiğim gibi, konu adaletli olmakla alakalı daha çok, size beslenme konusunda yardımcı olup da, rakibinize olunmazsa, o zaman sportmenlik ruhu ortadan tamamen kaybolur. Bir sporcu matarasını düşürdüyse, bu organizasyonun hatası değil, kendisi bir karar verecek, zaman mı kaybedecek yoksa beslenmesinden feragat mı edecek. Ayrıca herkesin durup beslenmesini yapması üzerine kurulmuş bir kurguda zaten zaman kaybı söz konusu değil.

Trail yarışları için verdiğim bardak örneği için de yukarıdaki gibi size zorunlu malzeme linkleri yazabilirim, fakat yukarıda sağladığım linklerden sonra, konu hakkında bilgiye dayalı yazı yazdığımı kabul edersiniz umarım. Amacım sizi yada fikrini beyan eden herhangi başka birini sen yanlış biliyorsun diye itham etmek değil, o yarışta var bu yarışta neden yok çerçevesinden daha çok, akılcı ve doğru dinamikler üzerine konuşabilmek. Sizin söylediklerinizden sonra, diğer organizasyonlar koydukları kuralları neden koyduklarını ve neden uygulamadıklarını izah etmeliler bence, uygulamıyorlarsa neden kural olarak koyuyorlar? UCI ve Bisiklet Federasyonu'nun bu yönde talimatları varken, ve talimatlar geçerli tecrübelere istinaden yazılmasına rağmen, bahsettiğiniz şekilde bir uygulama sporcuların emniyetini ve sağlığını tehlikeye atmış olmuyor mu? Verdiğiniz paranın hesabını sorarken sizin için önemli olan tam olarak nedir?

Getirdiğiniz çöp alanı uygulaması önerisi, hareketli beslenme istasyon alanları için geçerli, profesyonel yarışlarda uygulanıyor zaten, fakat amatör yarışlarda durmanız gerektiği için, zaten çöpünüzü de istasyonda kurulan çöp poşetlerine atabilirsiniz. Yada istasyona yakın bir gölgeye, doğaya gitmeyecek şekilde kenara atabilirsiniz, zaten istasyon görevlileri onları toplarlar.

Doğaya atılan Jeller konusunda ise, sporcular kendi arasında bu konuda öz kontrolü sağlayamıyorlarsa yazıklar olsun. Çevre duyarlılığı olan her birey, doğaya çöp atanı uyarmakla mükelleftir, sporcular bu konuda duyarlı olamıyorsa, organizasyonu en az 2 kişi ile şikayette bulunarak bilgilendirmiyorsa, gran fondo gibi oldukça sünek bir yarışta organizasyondan bu konuda çözüm üretmesi nasıl beklenebilir? Yaklaşık 10 km lik bir alanda dağınık sürüş yapan 100 bisikletçinin çöp kontrolünü sağlamak organizasyona kalmışsa, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Sporcuya çöp atma alanı tanımlanmış, beslenme alanı tanımlanmış, daha da doğaya çöp atıyorsa, diğer sporcuların tepki göstermemesi abesle iştigal.

Akra Gran Fondo özelinde, sporcu odaklı değil demek, Tour of Antalya gibi bir organizasyonu gerçekleştiren ekibe hazırlıksız, bilinçsiz demek, bence fazlasıyla haksızlık olur. Sporcular tabi ki daha fazlasını isteyebilirler, bunda hiç bir sakınca yok, sporcular için hareketli beslenme istasyonları da oluşturulabilir, örnek olarak, kapitalizmin gözü kör olsun diyerek, talep edenlere kayıt ücretine ek bir bedelle istasyonda hareketli beslenme imkanı sunulabilir. Bunun bir personel maliyeti olacaktır, personelin lojistik maliyeti olacaktır. Karşılandığı sürece bunun organizasyonu bir şekilde yapılır. Fakat pratik değil ve adil değil. Yarışlar parası olanın düdüğü, bir noktaya kadar çalabildiği etkinlikler, daha iyi bisiklet satın alabilirsiniz, daha hafif ekipmanı satın alabilirsiniz, fakat organizasyondan ayrıcalık satın alamazsınız. Herkes için eşit şartlarda bir iyileştirme olabiliyorsa yapılır, olmuyorsa yapılmaz.

Son cümlenizden sonra esasen hangi konudan şikayetçi olduğunuzu tam anlayamadığım için kusuruma bakmayın, fakat nelerin, ve lütfen nasıl iyileştirilebileceğini yazarsanız, organizasyonların bunu duyacağından emin olabilirsiniz.


iyi geceler, bilmediğim için soruyorum. Sigorta firmaları bisiklet yarışlarında bedelini ödeyen kişilerin bisikletlerini sigortalıyor mu? 20 bin -300 bin lira aralığında çeşitli bisikletlerin bulunduğu bir organizasyonda sigorta bedeli ve bir kaza durumunda sigortalıya ödenecek rakamlar gibi sorular kafamda uçuşuyor.
Kişisel fikrim, yüksek risk faktörleri nedeniyle sigorta firmalarının bu topa asla girmeyecekleri yönünde.
Sigorta firmaları her şeyi sigortalarlar, fakat bisiklet özelinde priminiz bir hayli yüksek çıkabilir. Türkiye'de özel sigortalama sektörü çok gelişmediği için sigorta poliçesini hazırlama kapasitesine sahip bir broker bulmakta zorlanabilirsiniz fakat uğraşırsanız illaki bulunur. Bisiklet sporuyla uğraşan her bireyin, kaza sigortası ve üçüncü şahıs sorumluluk sigortasının olması çok doğru bir hareket olur, fakat bisiklet için konu çok bireyselleştiği için genel bir değerlendirme yapılabilir mi bilemiyorum.

Gelişmiş ülkelerde sigorta konusu çok daha kapsamlı işliyor, etkinlik sigortası yapan şirketler mevcut, Türkiye'de şu anda yalnızca etkinliğin iptaline dair sigorta poliçesi oluşturulabiliyor. Profesyonel spor etkinliklerinde daha kolay olmakla beraber, amatör etkinliklerin genel bir sigorta çatısı altında değerlendirilmesi hemen hemen mümkün değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Osmangazi43

Umut Tuna1

Daimi Üye
Kayıt
9 Şubat 2021
Mesaj
241
Tepki
541
Yaş
44
Şehir
ALANYA
İsim
Umut
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar,

Katılmış olduğunuzu belirttiğiniz yarışların kuralları aşağıdaki gibi; triatlon yarışlarında farklılıklar olabilir. Fakat, ana fikri bir önceki yazımda belirtmiş olduğum için tekrarlamanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum.

baskent granfonda,

10.1. Gran Fondo boyunca kısa parkurda en az bir adet, uzun parkurda en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

beykoz uzun parkurda,

10.1.
At least one feed zone will be set up in the short course at the Turkcell Gran Fondo Series. At least two feed zones will be set up in the long course at the Turkcell Gran Fondo Series. The feed zones will always be located on the right side of the road. The participants can benefit from the services provided at the feed zones only by stopping.

bodrum granfondoda,


10.1. Bodrum Halikarnas Granfondo 2024 boyunca en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

fethiye granfondoda


10.1. Özel Lokman Hekim Esnaf Hastanesi Uluslararası Fethiye LikyaGranfondo 2023 boyunca en az bir adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.

Nirvana GRAN FONDO


OUTSIDE ASSISTANCE Volunteers won’t be handing out drinking bottles nor have plastic bottles to grab. Riders will need to fill their bottles from large water bowsers and grab food/nutrition themselves.
A helper/relative may however hand out a bottle/drink in the dedicated zones. Any rider support (i.e. bottles, food, mechanical, etc.) is only allowed in the Feed Zones and nowhere else on course.

TÜRKİYE BİSİKLET FEDERASYONU “UCI CYCLING FOR ALL” KATEGORİSİ AMATÖR YOL BİSİKLETİ YARIŞ ORGANİZASYONLARI TALİMATI

Parkurda yer alan ve katılımcıların bisikletleri ile önünde duracağı beslenme alanı
kalabalık grupların yığılmalarına ve yüksek oranda kazaya sebebiyet vermemeleri için aralıklarla yerleştirilmiş masalar şeklinde düzenlenmelidir.

Forum link paylaşmama izin vermedi, her bir yarışın kuralını yarışların sayfasında bulabilirsiniz.

Yukarıdaki kurallar, yani Gran Fondo yarışlarının tamamının kuralları aynıdır. Yarış dediğimiz şey zaten sporcuya belirtilen kurallar içerisinde yaşanan rekabettir, sporcuların taleplerine göre "özel" yarışlar oluşturulacağı gibi, organizasyon kurallarını açıklar ve bu kuralları kabul edenler yarışa kayıt olurlar, Türkiye'deki yarışlar ikinci kategoridedir ve kurallarını kabul etmiş olmadan yarışa zaten katılamazsınız. Organizasyonların oluşturduğu yarışlarda kural yukarıda da görebileceğiniz gibi, UCI Gran Fondo yarışları da dahil olmak üzere, sporcunun beslenme istasyonunda matarasını kendi doldurması yönündedir. Şansınıza, istasyonda inisiyatif alıp, size yardımcı olmuş olanlar olabilir, bitkinsinizdir, istasyon sakindir, yardım istersiniz, tabi ki görevliler yardımcı olabilirler.

Şunu talep edebilirsiniz; kendi desteğinizi istasyon bölgesine göndererek, orada bireysel beslenmenizi sağlamak için organizasyonlara talepte bulunabilirsiniz. Siz istasyondan geçerken size şişenizi uzatabilir. Fakat hiç bir organizasyon bu iş için size özel bir personel tayin etmez, edemez. Çünkü, daha önce de bahsettiğim gibi, konu adaletli olmakla alakalı daha çok, size beslenme konusunda yardımcı olup da, rakibinize olunmazsa, o zaman sportmenlik ruhu ortadan tamamen kaybolur. Bir sporcu matarasını düşürdüyse, bu organizasyonun hatası değil, kendisi bir karar verecek, zaman mı kaybedecek yoksa beslenmesinden feragat mı edecek. Ayrıca herkesin durup beslenmesini yapması üzerine kurulmuş bir kurguda zaten zaman kaybı söz konusu değil.

Trail yarışları için verdiğim bardak örneği için de yukarıdaki gibi size zorunlu malzeme linkleri yazabilirim, fakat yukarıda sağladığım linklerden sonra, konu hakkında bilgiye dayalı yazı yazdığımı kabul edersiniz umarım. Amacım sizi yada fikrini beyan eden herhangi başka birini sen yanlış biliyorsun diye itham etmek değil, o yarışta var bu yarışta neden yok çerçevesinden daha çok, akılcı ve doğru dinamikler üzerine konuşabilmek. Sizin söylediklerinizden sonra, diğer organizasyonlar koydukları kuralları neden koyduklarını ve neden uygulamadıklarını izah etmeliler bence, uygulamıyorlarsa neden kural olarak koyuyorlar? UCI ve Bisiklet Federasyonu'nun bu yönde talimatları varken, ve talimatlar geçerli tecrübelere istinaden yazılmasına rağmen, bahsettiğiniz şekilde bir uygulama sporcuların emniyetini ve sağlığını tehlikeye atmış olmuyor mu? Verdiğiniz paranın hesabını sorarken sizin için önemli olan tam olarak nedir?

Getirdiğiniz çöp alanı uygulaması önerisi, hareketli beslenme istasyon alanları için geçerli, profesyonel yarışlarda uygulanıyor zaten, fakat amatör yarışlarda durmanız gerektiği için, zaten çöpünüzü de istasyonda kurulan çöp poşetlerine atabilirsiniz. Yada istasyona yakın bir gölgeye, doğaya gitmeyecek şekilde kenara atabilirsiniz, zaten istasyon görevlileri onları toplarlar.

Doğaya atılan Jeller konusunda ise, sporcular kendi arasında bu konuda öz kontrolü sağlayamıyorlarsa yazıklar olsun. Çevre duyarlılığı olan her birey, doğaya çöp atanı uyarmakla mükelleftir, sporcular bu konuda duyarlı olamıyorsa, organizasyonu en az 2 kişi ile şikayette bulunarak bilgilendirmiyorsa, gran fondo gibi oldukça sünek bir yarışta organizasyondan bu konuda çözüm üretmesi nasıl beklenebilir? Yaklaşık 10 km lik bir alanda dağınık sürüş yapan 100 bisikletçinin çöp kontrolünü sağlamak organizasyona kalmışsa, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Sporcuya çöp atma alanı tanımlanmış, beslenme alanı tanımlanmış, daha da doğaya çöp atıyorsa, diğer sporcuların tepki göstermemesi abesle iştigal.

Akra Gran Fondo özelinde, sporcu odaklı değil demek, Tour of Antalya gibi bir organizasyonu gerçekleştiren ekibe hazırlıksız, bilinçsiz demek, bence fazlasıyla haksızlık olur. Sporcular tabi ki daha fazlasını isteyebilirler, bunda hiç bir sakınca yok, sporcular için hareketli beslenme istasyonları da oluşturulabilir, örnek olarak, kapitalizmin gözü kör olsun diyerek, talep edenlere kayıt ücretine ek bir bedelle istasyonda hareketli beslenme imkanı sunulabilir. Bunun bir personel maliyeti olacaktır, personelin lojistik maliyeti olacaktır. Karşılandığı sürece bunun organizasyonu bir şekilde yapılır. Fakat pratik değil ve adil değil. Yarışlar parası olanın düdüğü, bir noktaya kadar çalabildiği etkinlikler, daha iyi bisiklet satın alabilirsiniz, daha hafif ekipmanı satın alabilirsiniz, fakat organizasyondan ayrıcalık satın alamazsınız. Herkes için eşit şartlarda bir iyileştirme olabiliyorsa yapılır, olmuyorsa yapılmaz.

Son cümlenizden sonra esasen hangi konudan şikayetçi olduğunuzu tam anlayamadığım için kusuruma bakmayın, fakat nelerin, ve lütfen nasıl iyileştirilebileceğini yazarsanız, organizasyonların bunu duyacağından emin olabilirsiniz.




Sigorta firmaları her şeyi sigortalarlar, fakat bisiklet özelinde priminiz bir hayli yüksek çıkabilir. Türkiye'de özel sigortalama sektörü çok gelişmediği için sigorta poliçesini hazırlama kapasitesine sahip bir broker bulmakta zorlanabilirsiniz fakat uğraşırsanız illaki bulunur. Bisiklet sporuyla uğraşan her bireyin, kaza sigortası ve üçüncü şahıs sorumluluk sigortasının olması çok doğru bir hareket olur, fakat bisiklet için konu çok bireyselleştiği için genel bir değerlendirme yapılabilir mi bilemiyorum.

Gelişmiş ülkelerde sigorta konusu çok daha kapsamlı işliyor, etkinlik sigortası yapan şirketler mevcut, Türkiye'de şu anda yalnızca etkinliğin iptaline dair sigorta poliçesi oluşturulabiliyor. Profesyonel spor etkinliklerinde daha kolay olmakla beraber, amatör etkinliklerin genel bir sigorta çatısı altında değerlendirilmesi hemen hemen mümkün değil.
Katildigim yarislar ile ilgili bile bana ordan burdan buldugunuz kurallari koymanizla bana yalan soyluyorsun demek istiyorsunuz sanirim ya da buranin turkiye oldugunu her kuralin yazildigini ama hicbirinin uygulanmadigini bilmediginizi anlatmaya calisiyorsunuz.Sizinle cok baska taraflardan baktigimizi fark ettim siz buyuk ihtimalle organizasyonlarda gorev yapan birisiniz ki sadece kendi tarafinizdan bakiyorsunuz o yuzden sizinle daha fazla laf yaristirmak istemiyorum bundan sonra benimle direkt diyaloga girmezseniz sevinirim zira kendi yasaxiklarimi bile sizlere inandirmayi basaramadigima gore ayni taraftan bakmiyoruz olaylara.Sizlere iyi forumlar
Katildigim yarislar ile ilgili bile bana ordan burdan buldugunuz kurallari koymanizla bana yalan soyluyorsun demek istiyorsunuz sanirim ya da buranin turkiye oldugunu her kuralin yazildigini ama hicbirinin uygulanmadigini bilmediginizi anlatmaya calisiyorsunuz.Sizinle cok baska taraflardan baktigimizi fark ettim siz buyuk ihtimalle organizasyonlarda gorev yapan birisiniz ki sadece kendi tarafinizdan bakiyorsunuz o yuzden sizinle daha fazla laf yaristirmak istemiyorum bundan sonra benimle direkt diyaloga girmezseniz sevinirim zira kendi yasaxiklarimi bile sizlere inandirmayi basaramadigima gore ayni taraftan bakmiyoruz olaylara.Sizlere iyi forumlar
Ben katildim yarislara uygulamalar boyle diyorum bana kural kitabindan madde atiyorlar ya ben ordaydim orada!!!! Sosyal medya inanilmaz bir yer oldu yasadigimiz seyleri bile birilerine inandirmak icin ugrasiyoruz ustune nasihat dinliyoruz cok enteresan gercekten herkes her seyi o kadar iyi biliyor ki ulkenin geldigi halin sebebi uzaydan gelenler diye dusunmeden edemiyor insan.
Bahsettigim sigorta turu ise sadece yaris esnasinda gecerli olan tum organizasyonu kapsayan yaris esnasinda gecerli olan bu sekilde yurt disinda bircok yarista yapildigini biliyorum.Gercekten biliyorum yemin ederim bak vallahi inanin bana ordaydim ahahah
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.228
Tepki
7.214
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şunu talep edebilirsiniz; kendi desteğinizi istasyon bölgesine göndererek, orada bireysel beslenmenizi sağlamak için organizasyonlara talepte bulunabilirsiniz.
Türkiye'de durum nedir bilgim yok ancak yurtdışında bu tarz amatör yarışlarda, diğer katılımcıları tehlikeye sokacağı için kişisel yardım, takip aracı vs durumlar kesinlikle yasak. Yemek alanında durmak istemeyen 2 matara arka ceplerine sokuyor zaman kaybetmemek için. Zaman ile derdi olmayanda zaten durup ihtiyacını gideriyor.
 

Umut Tuna1

Daimi Üye
Kayıt
9 Şubat 2021
Mesaj
241
Tepki
541
Yaş
44
Şehir
ALANYA
İsim
Umut
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Türkiye'de durum nedir bilgim yok ancak yurtdışında bu tarz amatör yarışlarda, diğer katılımcıları tehlikeye sokacağı için kişisel yardım, takip aracı vs durumlar kesinlikle yasak. Yemek alanında durmak istemeyen 2 matara arka ceplerine sokuyor zaman kaybetmemek için. Zaman ile derdi olmayanda zaten durup ihtiyacını gideriyor.
Burda da yasak dunden beri tartistigimiz mevzu istasyondan gecerken su uzatilmasi ya da uzatilmamasi mesele bu.Simdiye kadar katildigim tum yarislarda bu uygulama yapildi(yemin ederim😅) arkadas inanmasa da yapildi bu yarista ise yapilmadi ilk defa

Egemen_SPU-282.jpgEgemen_SPU-1109.jpg
St.paul ultratrail yarisi bardakla ilgili kurali bulamayan arkadas aramasina gerek yok ben ordaydim vallahi oradaydim 😅 yeminle bu benim
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Osmangazi43