Scudo Sports

Akort bozulması ve lastik havası

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
788
Yaş
47
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
Bisikletime rubena longway stop thurn takdırdım. Akort bozukmuş servis onu da yaptı. Sordum bu akort neden bozulur. Sarsıntı bozar dedi. Bu durumda lastiğin havası taş gibi değilde biraz yumuşak olması gerekmez mi yada psi olarak kaç olması ideal

700x35 lastik ölçüsü. Salcano Üsküp
 
Scudo
gökhan bey ,
tekerin üstünde yazar max'mum hava
ayrıca akort çok sonra bozulur,kasisler çok,yollar bozuk,
 
@Kudret Kurtcebe
O kadar bende biliyorum. Siz benim neyi anlatmak istediğimi anladınız.
 
@Taxonera

gökan bey ,benim metodu söyleyeyim,kullandığım jant 28 mavic maksium race ,110 hava basılıyor ,hız için ideal,ama emniyet için 95 basıyorum ,
 
@Taxonera akordu bozan bir cok faktor var
  • Cukurlara girip cikmak
  • Kaldirimlardan inip cikmak
  • Tel basi vidalarinin kalitesizligi
  • Dengesiz akord
  • Dusuk lastik basinci
  • Jantin esneme kalitesi.
Bunlarin hepsi etken. Akordun bozulmasini tek bir unsura baglayamayiz. Kaliteli bir ekipman, dikkatli kullanim ve duzgun bir akord ile yillarca akord ayari geresinimi duymadan saglikli bir sekilde kullanmak mumkun.
 
akort sorunum olmadı,lastiğin havası tam geldi sanırım .eğerki 110 hava bassam akort hemen bozulurmuydu bilmiyorum denemedim,tekerin çok sert olması bozuk yollarımızda jant akortunu bozarmı bunun hakkında bilgim yok.ama 95 hava tekerin jantına ideal geldi,kilom 65 bununda bir etkisi vardır tabi.
 
@Kuzey Ege
Çukurlara girip çıkmak evet onu servis dedi ama şehir bisikleti ile ne kadar çukura girilir. Amörtisör yok bi kere ben rahatsız olurum mümküm mertebe girmiyorum. Jant kalitesi dedi ne yapalım şimdi karbon jant mı alalım[emoji3]
 
@Taxonera
jant kalitesi derken pahalı janttan bahsetmemiştim. Bisikletinizin jantının nasıl bir alaşımdan yapıldığını bilmiyorum. Ancak bazı jantlarda düşük özellikli alaşım kullanılıyor ve bu alaşımlar olması gereken şeklini çabuk bozuyor, bu nedenle balans konusunda dengesizlikler daha sık yaşanıyor.
amortisör konusuna gelince, şehir içi kullanımında zaten gereksiz olduğunu düşünüyorum. Gerçi şehirlerimizdeki yollar da malumunuz ancak, kullanırken bisiklet ve maşa ne olursa olsun zemine dikkat etmemiz gerekiyor. çünkü yeryüzü ile tek bağlantı noktamız orası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taxonera
@Kuzey Ege abi benim mossodaki çao yanglara ne kadar hava bassamda ''yanakları'' tam sertleşmiyo ama tepesinden parmağımla bastrdığımda taş gibi oluyo napsam indirsemmi biraz anlayamadım tırsıyorum bayağı şuan :krktm::hihi:
 
çukura girmek, tümseğe çarpmak yerine bisikleti zıplatmak. kaldırımdan inerken ağırlığı arkaya verip ön tekerleği yere kondurmak, ön tekerlek indikten sonra ağırlığı öne verip bu sefer arka tekerleği yere kondurmak jantın deforme olmasını geciktirecektir.
 
Geri