Scudo Sports

Akort anahtarı

İste bu sert cevabı bekliyordum🤣. Yoksa sağlam tekeri bozup yapmaya falan kalkışacaktım.

Açıkçası denedikce olur diye düşünüyorum ama yanlış mıyım? Dikeyi yapmak için belli bir açıdaki sağlı sollu telleri sıkınca yanal akort niye bozulsun ki? Kafama yatmadı o kısım

Bu adamın akortla ilgili bir kaç videosunu izledim ve gaza geldim açıkçası. 250 lira akort yapacağıma 250 ye aletini alır kendim denerim diye düşündüm.
Denedikçe daha iyi yapabilirsin. Korkulacak bir şey yok. Gültekin beyin videoları başlangıç için çok iyi.

Alabiliyorsan birkaç tane içinde olan yuvarlak çoklu metal olanlar yerine tam nipel ölçüsünü öğrenip aşağıdaki gibi tam kavrayan bir model almanı öneririm. Markaya takılma şekil olarak benzesin yeter dt swiss şart değil. Metal çoklu olanlar kolay yalama yapıyor.

20250908_184018.jpg20250908_184026.jpg
 
Scudo
Denedikçe daha iyi yapabilirsin. Korkulacak bir şey yok. Gültekin beyin videoları başlangıç için çok iyi.

Alabiliyorsan birkaç tane içinde olan yuvarlak çoklu metal olanlar yerine tam nipel ölçüsünü öğrenip aşağıdaki gibi tam kavrayan bir model almanı öneririm. Markaya takılma şekil olarak benzesin yeter dt swiss şart değil. Metal çoklu olanlar kolay yalama yapıyor.

330176 dosyayı görüntüle330177 dosyayı görüntüle
Ölçüleri bı bilsem hiçbir kaynakta bilgi de bulamadım. Çoklu olanları dikkatli kullansam da yalama yapar mı ki? Bir de bu ürünün linki ve ya model ismi falan nedir
 
Ölçüleri bı bilsem hiçbir kaynakta bilgi de bulamadım. Çoklu olanları dikkatli kullansam da yalama yapar mı ki? Bir de bu ürünün linki ve ya model ismi falan nedir
İlk 3-4 tekeri ben şununla yaptım.

(link)

Bu çoklu dediğim model. Bike Hand de fena marka değil Tayvan malı. İki üç tele akort yapma gibi düşünme ama tel kopartmıştım. Kopan teli yenisiyle değiştirmeye çalışırken diğer tellerin gerilimi de değişmiş. Hadi onları ayarlayayım da derken komple bozup Gültekin beyin videosu ile dağıtıp baştan yapmıştım ilk tekeri. Ortalama konusunda hatalar falan oldu elbette. Sonrasında jantı hizalamak için tekrar dağıtıp tekrar toplarken yalama oldu nipellerin bazıları. Bu arada Can'ın dediği gibi belli bir sıkılığa gelene kadar jantın içinden tornavida ile sıkıyordum. Fakat telin ucu nipelin kafasından dışarı çıkmaya başladığında artık tornavida ile sıkamıyorsun. Bu arada her türlü, tekeri söküp akort etmeni öneririm. İç lastik varken tellere basınç uyguluyor. Doğru ayar için jantın çıplak olması lazım. İç lastiği söktükten sonra eğer komple dağıtacaksan örüm için jantı zaten koruma bandını veya plastiğini de sökersin. Neyse uzattım, nipeller genellikle pirinç veya çelik oluyor. Pirinç nipeller daha uzun ömürlü fakat çok yumuşak malzeme. Bu yukarıdaki alet ile birkaç defa akortlayınca yalama olma ihtimali artıyor. Ve akordun sonuna yaklaştığında bir nipelin yalama olduğunu gördüğünde çok can sıkıcı oluyor.

Bendeki aletten Türkiye'de bulamadım. Modeli şu :

(link)

Fotoğraftan tam anlaşılmıyor ama Unior'un şöyle bir ürünü var :
(link)

Kullandığın nipele uygunsa benzer mantıkta kavrıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
İlk 3-4 tekeri ben şununla yaptım.

(link)

Bu çoklu dediğim model. Bike Hand de fena marka değil Tayvan malı. İki üç tele akort yapma gibi düşünme ama tel kopartmıştım. Kopan teli yenisiyle değiştirmeye çalışırken diğer tellerin gerilimi de değişmiş. Hadi onları ayarlayayım da derken komple bozup Gültekin beyin videosu ile dağıtıp baştan yapmıştım ilk tekeri. Ortalama konusunda hatalar falan oldu elbette. Sonrasında jantı hizalamak için tekrar dağıtıp tekrar toplarken yalama oldu nipellerin bazıları. Bu arada Can'ın dediği gibi belli bir sıkılığa gelene kadar jantın içinden tornavida ile sıkıyordum. Fakat telin ucu nipelin kafasından dışarı çıkmaya başladığında artık tornavida ile sıkamıyorsun. Bu arada her türlü, tekeri söküp akort etmeni öneririm. İç lastik varken tellere basınç uyguluyor. Doğru ayar için jantın çıplak olması lazım. İç lastiği söktükten sonra eğer komple dağıtacaksan örüm için jantı zaten koruma bandını veya plastiğini de sökersin. Neyse uzattım, nipeller genellikle pirinç veya çelik oluyor. Pirinç nipeller daha uzun ömürlü fakat çok yumuşak malzeme. Bu yukarıdaki alet ile birkaç defa akortlayınca yalama olma ihtimali artıyor. Ve akordun sonuna yaklaştığında bir nipelin yalama olduğunu gördüğünde çok can sıkıcı oluyor.

Bendeki aletten Türkiye'de bulamadım. Modeli şu :

(link)

Fotoğraftan tam anlaşılmıyor ama Unior'un şöyle bir ürünü var :
(link)

Kullandığın nipele uygunsa benzer mantıkta kavrıyor.
Gültekin bey baya güzel anlatmış doğrusu. Bütün akort videolarını izledim yaparım ben bu işi dedim.

2-3 tel değil amacım kesinlikle. Bütün jantın akortunu yapmak istiyorum. Sizin aleti bulamadım, üstte önerilen marka çoklu olanı alacağım galiba. Düzgün oturtup yalama yapmamasını umacacagım artık. Çelik sert diye Çelik alacağım.

Bütün lastiği sökeceğim zaten yaparken. Bisikleti ters çevirip cırt kelepçe falan takacağım akort sehpası gibi bisikleti kullanacağım. Zaten lastik sökmek basit iş 1 dk sürmez

Umarim yapabilirim. Sürekli akort istiyor çünkü bisiklet tamirciler de doğru düzgün uğramıyor uğraşılması gereken bi iş bu çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Gültekin bey baya güzel anlatmış doğrusu. Bütün akort videolarını izledim yaparım ben bu işi dedim.

2-3 tel değil amacım kesinlikle. Bütün jantın akortunu yapmak istiyorum. Sizin aleti bulamadım, üstte önerilen marka çoklu olanı alacağım galiba. Düzgün oturtup yalama yapmamasını umacacagım artık. Çelik sert diye Çelik alacağım.

Bütün lastiği sökeceğim zaten yaparken. Bisikleti ters çevirip cırt kelepçe falan takacağım akort sehpası gibi bisikleti kullanacağım. Zaten lastik sökmek basit iş 1 dk sürmez

Umarim yapabilirim. Sürekli akort istiyor çünkü bisiklet tamirciler de doğru düzgün uğramıyor uğraşılması gereken bi iş bu çünkü.
Siz yine de pirinç nipel alın. Pirinç daha iyidir.

Roger Musson "a professional guide to wheel building" pdf'ini nette bulabilirsiniz. Çok uzun bir şey değil ama tüm tecrübelerini aktarmış adam. Onu da tavsiye ederim. Aşağıdaki konu onun da tekniklerinden yola çıkılarak anlatılan bir konuymuş. Daha önce okumamıştım ama pdf'i bulamazsanız oradan da faydalanabilirsiniz.

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

Kolay gelsin şimdiden.
 
Siz yine de pirinç nipel alın. Pirinç daha iyidir.

Roger Musson "a professional guide to wheel building" pdf'ini nette bulabilirsiniz. Çok uzun bir şey değil ama tüm tecrübelerini aktarmış adam. Onu da tavsiye ederim. Aşağıdaki konu onun da tekniklerinden yola çıkılarak anlatılan bir konuymuş. Daha önce okumamıştım ama pdf'i bulamazsanız oradan da faydalanabilirsiniz.

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

Kolay gelsin şimdiden.
Pirinç, çelikten daha mı iyi?

Dediğiniz şeylerde benim İngilizcem olmadığı için okusam da anlamam. Yine de sağolun. Konuyu bı okuyayım
 
Pirinç, çelikten daha mı iyi?

Dediğiniz şeylerde benim İngilizcem olmadığı için okusam da anlamam. Yine de sağolun. Konuyu bı okuyayım
Evet pirinç çelik veya alüminyum daha iyi. Anlam veremediğim şekilde sert malzeme olan nipeller daha kolay kenarlardan yuvarlayıp sıyırıyor. Pirinç olanda tekte yalama olan hiç başıma gelmedi fakat çelik veya alüminyumda başıma geldi. Çoğu yazıda da pirinç öneriliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Hocam deneyin istediğiniz kadar bence. Cidden insan denedikçe kavrıyor mevzuyu. Sadece aşırı güç uygulayarak sıkmayın nipelleri yeter. Yuvasını patlatabiliyor. Akort öğreneceğim derken jantınız zarar görmesin
Gültekin bey baya güzel anlatmış doğrusu. Bütün akort videolarını izledim yaparım ben bu işi dedim.

2-3 tel değil amacım kesinlikle. Bütün jantın akortunu yapmak istiyorum. Sizin aleti bulamadım, üstte önerilen marka çoklu olanı alacağım galiba. Düzgün oturtup yalama yapmamasını umacacagım artık. Çelik sert diye Çelik alacağım.

Bütün lastiği sökeceğim zaten yaparken. Bisikleti ters çevirip cırt kelepçe falan takacağım akort sehpası gibi bisikleti kullanacağım. Zaten lastik sökmek basit iş 1 dk sürmez

Umarim yapabilirim. Sürekli akort istiyor çünkü bisiklet tamirciler de doğru düzgün uğramıyor uğraşılması gereken bi iş bu çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Bende wh rs300 jant seti var çoklu olan akort anahtarları olmuyor küçük kalıyor hepsi mecbur kurbağacık ile yapıyorum akortu 🫣
 
Bu konuyu takip ederken karşıma çıktı
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Link açılmıyor. Eğer tekrar paylaşabilme şansınız varsa paylaşabilir misiniz? Uygun fiyatlı ise alırım çünkü. Onun dışı uydurma bir şeyler yapacağım cırt kelepçe falan ile

(link)

Umarım bu defa açılır.:)
 
akort yapmak hem zor hem keyifli sadece sağ sol yalpalamasını önlemek değil çembeinde yuvarlaklaklığını korumak gerekiyor daha ankarada yıbada bir bisikletçiye çenber ördürdüm adam telleri bile yanlış yerden geçirmiş tellerin bazıları üstte bazıları altta adam tam tersi yapmış eve gidene kadar ayar iyice bozuldu sonra cok acemice diğer janta bakarak o jantı kendim ördüm akort için başka bisikletciye götürdüm oda beter yaptı internetten baka baka iptidai şekilde akordu kendim yaptım çok düzgün oldu diyemem ama para vererek yaptırdığım bisikletçilerden daha iyi oldu insanın yaptıgın diğer insan yapar o 1 saatte yapar baskası 3 saatte cesaretiniz varsa deneyin
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Geri