aklıma takılan birkaç soru var...

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
bana birisi kasetli dişlileri bir iki cümle ile açıklyabilir mi?
 
Scudo

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160
nası bi şey olduğunu öğrenmek için mi yoksa daha ayrıntılı olarak avantajları dezavantajları gibi mi?

ne olduğunu öğrenmek için dersen şunu söylemek mümkün, eskiden rubleler (yani arka dişli) vida mantığı ile göbeğe takılırdı.yani göbekteki dişler üzerine rublu döndür döndür takılır pedal çevirdikçe runle sıkışır, sökülme zamanı epey uğraştırırdı..
kasetlerde ise rubleyi göbeğe takmak için göbek üserindeki çıkıntıların ruble içindeki yataklara oturtulması yeterli....öööffff öf ..... çok kolay bi şey ama anlatması epey mesele... fotoğraf bulursam ekliyim de anlaması kolay olsun...
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
saol abi..gerçekten resimlerdeki parçalar çok hafif inanılmaz gibi değil. peki bu parçaların fiyatları hakkında bir bilgin var m acep.. :)
 

duyguny

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Mart 2005
Mesaj
595
Tepki
120
Şehir
Bostancı
Shimano Xtr bunlar çağatay tüm component toplam 1200 Euro
sen düşün artık ne kadar olduğunu....
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
ben full XTR almam zaten ön arka göbek ve kaset dişlidir.o da yol için varsa tabi :D
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160
XTR shimanonun en üst sınıf MTB komponentleridir ve yol bisikletleri için bu seriden ürün çıkmıyor.
yanılmıyorsam (ki yanılabilirim) yol bisikletleri için en yüksek grup komponentler Dura Ace serisindedir.
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
valla benim de yol bisikletlerinin parçaları hakkında fazla bir bilgim yok.işte sizin gibi insanların yardımlarıyla öğreniyoruz..peki dura ace 'ın kasetli dişlileri var mıdır?
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Sevgili Çağatay..
www.shimano.com diye bir site var.. Orda ne istiyorsan görebilirsin.... Aç bi incele bu soruları sormadan..Dura Ace kaset tabi yaw. Vidalı olacak değil ya.. Vidalı ruble mi kaldı en ucuz bisikletler dışında!! Ya da www.google.com.tr ye git aklına gelen ilk soruyu yaz, istersen resimlere bak, istersen linklere..

Aklıma gelmişken:
(Ruble: Fransızca'dan apartma: Roue Libre'den yani ("rulibr" okunur) serbest tekerlek-dişli-çark anlamındadır.. İngilisler (ve de ingilisçe konuşanlar ) buna "free wheel" derler (aynı anlamda) bu "friiviıl" da türkçemize "flibir" olarak geçmiştir..

Bu arada "gidon" da fransızcadır. "Guider" (gide okunur) yani yönetmek anlamındadır.."Guidon" da (aynen gidon okunur ama frenkler sondaki " n" harfini yutarlar..(Guide yani rehber de aynı köktendir..)

Daha bi sürü kelime var.. Bisikletle ilgili.. Bu kadar yeter..

Selamlar..
Gürsel
 
  • Beğen
Tepkiler: mcaliskan23

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
teşekkürler gürsel abi kelime daarcığımız senin sayende biraz daha genişledi.. :)
 
Yukarı Alt